Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2022, 04:57   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kebab vlees noemen is al redelijk gewaagd vind ik.

En een fillet mignon of een varkenshaasje printen. Gaat nog veel water onder de brug stomen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 oktober 2022 om 04:57.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2022, 06:36   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik zie de meerwaarde niet. Het is niet omdat het naar vlees smaakt dat het vlees is.
Misschien omdat het eindproduct goeiekoper is dan authentiek vlees.
Neen, van groenten maak ik liever soep.
Ik wel. Als het vlees kan vervangen (naar smaak en textuur) dan spaart het heel veel dierenleed door minder wantoestanden in de vleessector.
Oud 27 oktober 2022, 10:41   #23
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik wel. Als het vlees kan vervangen (naar smaak en textuur) dan spaart het heel veel dierenleed door minder wantoestanden in de vleessector.
Dierlijke eiwitten kunnen niet vervangen worden door groenvoer dat eruit ziet als vlees maar niet de bouwstenen bevat die de mens als omnivoor nodig heeft.
Sinds de prehistorie leeft de mens van jacht en visvangst en als we geen omnivoren waren dan waren er ook geen dieren om op te eten.
De wantoestanden in de vleessector is de schuld van de hebzucht van de klootzakken die knoeien met ons vlees om meer winst te kunnen maken en dat dierenleed verhelp je niet door als een konijn alleen nog groenvoer en onnatuurlijk vleesvervangende rommel (je weet immers niet wat ze ook daar allemaal indraaien) te eten met alle gevolgen vandien voor de gezondheid.
Oud 27 oktober 2022, 22:19   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dierlijke eiwitten kunnen niet vervangen worden door groenvoer dat eruit ziet als vlees maar niet de bouwstenen bevat die de mens als omnivoor nodig heeft.
Sinds de prehistorie leeft de mens van jacht en visvangst en als we geen omnivoren waren dan waren er ook geen dieren om op te eten.
De wantoestanden in de vleessector is de schuld van de hebzucht van de klootzakken die knoeien met ons vlees om meer winst te kunnen maken en dat dierenleed verhelp je niet door als een konijn alleen nog groenvoer en onnatuurlijk vleesvervangende rommel (je weet immers niet wat ze ook daar allemaal indraaien) te eten met alle gevolgen vandien voor de gezondheid.
Feitelijk beter gezegd, hadden ze in de prehistorie geen vlees gegeten dan was het ende enne out met de human civilisation.
Oud 27 oktober 2022, 23:03   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Feitelijk beter gezegd, hadden ze in de prehistorie geen vlees gegeten dan was het ende enne out met de human civilisation.
Als het zo erg is, dan zijn vegetariërs en veganisten een zelfoplossend probleem.
Oud 27 oktober 2022, 23:28   #26
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En als die voedingsstoffen er wel in zouden zitten? De dierlijke eiwitten die wij binnenkrijgen gebruiken wij niet in zijn geheel, die worden afgebroken tot een stuk of twintig aminozuren waaruit wij al onze eiwitten weer kunnen opbouwen. Als die er allemaal voldoende inzitten, is het dan goed? Ik bedoel maar, het gaat hier wel over vleesvervangers, niet over "raw vegan"-stijl "Ik eet alleen maar sla" - "O ja, ik overleef op vers gemaaid gras!"

Citaat:
Wel ja, en daarvoor aten we toch zeker enkele tientallen miljoenen jaren voornamelijk fruit en noten en ander hoogwaardig plantaardig voedsel. Ons dieet is nogal heen en weer geswitcht de laatste paar miljoen jaar. Het hoogtepunt van de vleeseterij lag blijkbaar rond de late H. erectus. De Neanderthalers en mogelijk Denisovamensen gingen daar misschien nog wel overheen, maar dat zijn dan maar weer in heel beperkte mate onze voorouders. Vanaf de uitvinding van de landbouw was veel vlees in het dieet eerder luxe en uitzondering dan de regel. En vandaag de dag krijgen Westerlingen gemiddeld eerder teveel dan te weinig eiwitten binnen.

Citaat:
Kijk op de ingrediëntenlijst. Soja en verschillende soorten bonen en erwten zijn altijd populair, soms nog wat spullen als spinazie erbij. Mambo noemde in de openingspost ook tarwe en kokosvet (daar hebben we de afgelopen jaren natuurlijk wel van gehoord dat je dat beter niet als al het vet in je dieet kan gebruiken), en bijvoorbeeld kaas komt ook wel voor, afhankelijk van hoe strak in de leer de nepslager in kwestie is. Wat ze ik frikandellen draaien "weet je ook niet", maar pink sludge of niet ik eet ze toch lekker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kebab vlees noemen is al redelijk gewaagd vind ik.

En een fillet mignon of een varkenshaasje printen. Gaat nog veel water onder de brug stomen.
Maar je hoeft ook niet 100% over hè? Als krokettenvulling en hamburgers goed nagemaakt kunnen worden besparen we daar beesten op, en dan trek je op zondag een lekkere echte biefstuk uit de koelkast, of een fijne vette vis.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 oktober 2022 om 23:31.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be