![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politici zijn gewoonweg te laf om deze subsidie gewoonweg af te schaffen.
En aan de mensen te zeggen: krantje aan huis is postzegel mee betalen. Wil je dat niet, ga je krantje halen in de winkel, of lees het digitaal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog straffer,een van de recentste en modernste krantendrukkerijen in Belgie is nog niet zo lang geleden gestopt.Benieuwd waar die kranten dan fysiek nog gedrukt worden en dan mede op ons aller kosten gebust bij de Luddieten... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 27 oktober 2022 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat alle bedeling door de huidige pakjesdiensten, dus ook de postbedeling, kranten aan huis, zonder subsidies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Zijde gij dat in de gazetten mee den tapasbar, als ge wilt stuur ik de link privé door
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De subsidies zijn er vooral om van de kranten te eisen dat zij alleen poco-zever publiceren. Zo niet subsidies weg. Zo klaar als een klontje.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die subsidies waarvan sprake hadden uitsluitend betrekking op steun aan de fysieke distributie van papieren gazetten... Het is BPost die dat contract heeft (zoals reeds lang) en er zijn vermoedens vanb collusie tussen BPost en de uitgeverijen ..... En er zijn belangen van vakbonden en politici die nutteloze jobs zo lang mogelijk willen behouden.....ondertussen niet alleen ten koste van de begroting maar evengoed aan andere delen van de economie waar men handen tekort komt .....maar ik wijk af.... Laatst gewijzigd door kelt : 27 oktober 2022 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoeft geen poco tijdschrift te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mag gerust de krantenbedeling gesubsidieerd blijven (op voorwaarde dat dit voor alle kranten/weekladen geld en als de post hiervan niet het monopolie heeft). Er zijn andere dingen waarop men kan besparen. Maar kom, als men de subsidies op alle bedelingen afschaft, voor mij ook goed. Zal er niet van wakker liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk niet, zoniet zit het wel heel scheef. Maar blijft wel dat de totaliteit van de kranten nogal wokeachtig zijn, en dat ik mij goed kan inbeelden dat de overheid het lezen van kranten aanmoedigd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat ik onvrijwillig voor een dienst die ik niet wens moet betalen.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de media bedrijven willen dat De Post hun kranten verzend moeten zij De Post betalen, niet de belasting betaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook de TV en radio zenders zijn rechtstreeks afhankelijk van de politiek wie in de ether mag. En dan maar hoog oplopen met de 'onafhankelijke media" m'n gat ja. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De postbedeling wordt beschouwd als een gevestigde waarde. Ik herinner mij de discussie dat Britisch Mail ( Royal Mail) zou worden geprivatiseerd, of misschien is dat ondertussen wel zo. Dit heeft toen op nogal weerstand gebotst. Hoe dan ook. De Post wordt misschien wel gesubsidieerd maar dan wel voor de doordeweekse postbedeling, brieven .... Bedrijven die beroep doen op De Post om hun product aan de man of vrouw te brengen, betalen daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn wel hun producten die onder de kostprijs dienen bedeeld te worden. Bombardier zal ook geen subsidies krijgen voor het leveren van treinstellen aan de NMBS. Citaat:
Laatst gewijzigd door De Prof : 31 oktober 2022 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 1 november 2022 om 23:01. |
||