![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Turkije heeft jarenlang om de uitlevering Kaplan gevraagd maar nu pas is die fundamentalist uitgeleverd. Waarom Duitsland hem nu pas uitleverd is voor mij een vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Het antwoord voor uw vraag is dat Turkije nu de doodstraf heeft afgeschaft daarom dat Duitsland elke uitlevering heeft geweigerd in het verleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Omdat het Westen (Europa en de VS) daar legers voor heeft. Waarom denk je dat er Franse soldatenn in Ivoorkust zijn? Om arme negertjes te redden? Of om economische belangen van Frankrijk veilig te stellen? En waarom de VS en het VK legers naar Irak hebben gestuurd? Echt niet om die arme Irakeesjes te bevrijden. Of waarom dat de Palestijnen wel zelfmoordaanslagen plegen en de Israeli's niet? Omdat de Israeli's over een leger beschikken die de klus voor hen klaart.
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Laatst gewijzigd door Haiduc : 25 december 2004 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() We moeten toch met zijn allen niet te hard van stapel lopen met dat moslim fundamentalisme.
Ik weet dat er natuurlijk een aantal moslims zijn die het met de wereld niet zo goed voor hebben.Zij hebben geen enkel respect voor het leven ook dat niet van andere moslims.Zij dienen hun enkel hun eigen egoisme en de domme gedachten dat zij hier ooit voor beloond zullen worden en deze word versterkt door de haat die ze tegen ons hebben.En deze moslims hebben het minst respect voor hun eigen godsdienst want hoe achterlijk de islam ook moge zijn zij verbied het doden van andere zonder geldige reden en zeker het vermoorden van andere moslims!! Door 9/11 hebben de fundamentalisme laten zien dat ze eender waar kunnen toeslaan en het is dit feit dat de mensen zoveel schrik aanjaagt. En door deze angst zien we nu overal en in iedere donker gekleurde mensen extreme moslims. Net voor het begin van de Eerste Wereldoorlog was er hier in belgië ook een waangedachten dat er op iedere hoek een duitse spion stond.En mensen die per toeval iets anders gedraagde als normaal werden aangevallen als spion door de belgische bevolking.Natuurlijk was fuitsland belgië toen nog niet binnengevallen en was er een grote dreiging van duitsland maar ook toen zag men door angst dingen die er niet waren en in die tijd zijn velen mensen onschuldig aangevallen door andere mensen,sommige hebben hier ook de dood in gevonden. Laten we dus niet overdrijven met dat moslim fundamentalisme.Er zullen zeker hier van deze mensen zijn en wonen en leven maar niet iedere moslim die zich nog houd aan bepaalde religieuze verplichtingen is per definitie een moslim extremist. Maar ik zal ook niet ontkennen dat Europa een immense tijdbom kan zijn. In vele gebieden in Europa hokken moslims samen en hun aantal word bij elk decennia groter en groter.Dus het zeker belangrijk hoe onze politici reageren op het moslim fundamentalisme. Moslims de vrije hand geven is ook zeker GEEN optie.Om tot een betere samenleving te komen zullen ook de moslims veel water moeten doen bij de wijn willen ze hier blijven wonen en leven. En in plaats van de islam landen te veroveren en er een gedwongen democratie neer te zetten, het land in chaos dompelen en de economie te ontwrichten door allerlei voorzieningen te vernietigen en nog zoveel meer. DIT IS NIET DE OPLOSSING. Voor de romeinen was het veroveren en dan heersen. Maar ik dacht dat we als mens geevolueerd waren door al onze kennis? Ondanks dat de islam voor mij persoonlijk een achterhaalde godsdienst is is deze godsdienst voor vele mensen in die landen nog altijd een groot levensdoel. Een dikke 100 tot 150 jaar geleden was de positie van de vrouw hier niet veel beter dan die nu in veel islam landen. Maar 2 wereldoorlogen hebben onze veranderingen op gang gebracht.Na de 2de Wereldoorlog is alles in Europa mee terug opgebouwd door Amerika en door de jarenlange onderdrukking van de duitsers snakte men naar vrijheid en doordat steeds meer mensen naar school zouden gaan in de latere decennia werd de algemene kennis groter en groter van al de mensen met als gevolg dat we welvarender werden, steeds meer nieuwe vrijheden wilden en dus ook voor onze vrouwen, onze politiek en rechtssysteem steeds menselijker en socialer werden. Door onze kennis zien vele mensen het nut niet meer in om nog in 1 God te geloven en de kerken lopen leeg. Wil je dat de islam ook veranderd dan moest je deze volkeren met rust gelaten hebben door de eeuwen heen en niet hebben moeten koloniseren en onderdrukken.Dit heeft er toe geleid dat alles wat westers is slecht is en zo word het ook aan hun kinderen verteld. Onderwijs is in sommige landen enkel weg gelegd voor rijkere mensen en enkel voor jongens. En in plaats van in deze landen vernieling, verdriet,pijn en haat de zaaien zou men beter deze landen met rust moetne laten en proberen om hervormers tussen hun eigen volk te steunen. Maar ook help mee scholen bouwen en help het land economisch vooruit. Wanneer de welvaart en de kennis mee stijgt zullen er steeds meer en meer hervormers macht krijgen en word het land langzaam maar zeker meer democratischer. China is het perfecte voorbeeld. Ondanks dat dit land geen enkele mensenrechten heeft aanvaard en nog wel eens een zeer mens onvriendelijke politiek voert is de chinese economie steeds gegroeid en worden meer en meer chinesen welvarender en stijgt de algemene kennis bij de bevolking en je ziet ook dat het land al heel veel veranderd is ten opzichte van 30 jaar terug en het land is democratischer geworden.Het heeft nog wel een hele lange weg te gaan eer ze zover zijn als wij maar ze komen er en hun democratie moet niet per definitie zoals de onze zijn.Wanneer je uw volk welvaart en vrijheden kunt geven dan zal dit volk uw blindelings volgen ook al ben je op politiek gebied gezien een dictator! Dus laat die islam landen dus zelf evolueren naar een meer democratisch systeem. onder dwang zal dit niet lukken. Wat we wel kunnen eisen is dat als deze moslims naar hier komen dat zij zich moeten aanpassen want hier zijn er nu eenmaal wel vrijheden voor de vrouw en rechten en plichten en hier ben ik keihard in. moslims moeten onze cultuur en wetten aanvaarden en anders horen zij hier niet thuis. Hoofdoek dragen is voor mij geen probleem maar de wet eist op officiële documenten een foto zodner hoofdoek dan mag er geen uitzondering voor gemaakt worden maar ook eisen onze scholen om geen hoofddeksel te dragen in de klas en al de jongens en meisjes moeten dus hun muts,pet of wat dan ook afzetten en dus ook hier geen uitzonderingen en de hoofddoek af. Werk je als arbeidster in een fabriek en gelden er geen veiligheids voorschriften die zeggen dat je geen hoofddeksel mag dragen dan mogen die mensen die van mij gerust dragen. Maar de islam is meer dan alleen die hoofddoek. De moslims die hier toekomen zullen moeten hun religie aanpassen aan onze waarden en wetten.Vrijheid en gelijkheid van de man en vrouw blijft voor mij het meest rechtvaardige en dit moeten zij aanvaarden willen of niet. Er zijn hier 3 talen waaruit ze kunnen kiezen om te leren en dus als ze verkiezen in vlaanderen te wonen zullen ze nederlands moeten kennen en kunnen en in wallonië dus frans en in de kantons mag men kiezen voor het duits eventueel. En tot slot wil ik ook nog zeggen dat er al ontelbare moslims zijn die een pefecte verhouding hebben met hun religie en onze waarden en wetten en vrijheden.moslim mannen die door hun liefde voor hun vrouw hun vrouw als gelijke beschouwen en niet minder. moslims die perfect nederlands spreken en die zich meer democratischer opstellen dan sommige belgen. voor di mensen moet er hier plaats zijn en verdienen zij respect ongeacht hun huidskleur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() ![]() Ook een topic waardig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang duurt de wereldbrand in het Midden Oosten al ? Blijkbaar zijn ze daar wel erg hardleers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Wat men m.i. zeker en vast niet mag doen is het moslimfundamentalisme onderschatten...
In o.a. Nederland (zolang het modelland qua migrantenbeleid beschouwd) is dat fundamentalisme reeds meermaals in kaart gebracht en is men ervan overtuigd dat het over duizenden personen gaat... Dergelijke vaststellingen zijn pijnlijk en zullen de problemen alleszins niet vergemakkelijken. Maar de kop in de grond blijven steken is hopelijk voorbij... Ook voor de correcten, hoop ik. Hopelijk nadert de tijd dat de correcten aan zelfkritiek beginnen te doen en zullen toegeven dat hun criminele laksheid het Westen in een positie gebracht heeft, waarnaar weinig mensen snakken... De moslimgemeenschappen moeten zelf dringend (mee)helpen het tij te doen keren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is noor de simplificeren dat complexe problemen opgelost worden. Zwart-wit denken brengt niemand bij elkaar. Geefmij maar mensen die echt aan oplossingen werken zoals [size=3][font=Times New Roman]Yitzhak Frankenthal die zoon verloor bij een aanslag van Hamas. [/font][/size][font=Times New Roman][size=3]Arik Frankenthal, 19 jaar oud, vond de doord in juli 1994 toen hij gekidnapt en neergeschoten werd door Hamas-leden. [/size][/font] Yitzhak Frankenthal daarover: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 1 januari 2005 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat iedereen denkt en doet en laat wat jij denkt en doet en laat? Laatst gewijzigd door Guyce Palyas : 1 januari 2005 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht ook bij het zien van de, "Waarom" in de titel, dacht ik dat je hier eens een uitgebreide studie ging tentoon spreiden. Weer een teleurstelling. Nu ernstig, wil je samen met mij eens op zoek gaan naar de oorsprong van het moslimterrorisme tegen Westerlingen? Ik vrees dat de uitkomst van dat onderzoek je niet erg gaat bevallen. Ik zal ons op weg zetten door een vraag te deponeren. Heb je er enig idee van hoe het komt dat vòòr de val van de Muur, van moslimterrorisme nog geen sprake was?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Nog eens herhalen:
Ik zal ons op weg zetten door een vraag te deponeren. Heb je er enig idee van hoe het komt dat vòòr de val van de Muur, van moslimterrorisme nog geen sprake was? Hallo Antoon?
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 2 januari 2005 om 13:50. |
![]() |
![]() |