Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2004, 11:29   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Waarom het moslim-fundamentalisme in Europa aanwezig is.

Bij het bekijken van archieven, documentatie op internet en andere informatie over de laatste jaren in Europa, ben ik steeds weer verwonderd wanneer ik zie hoeveel vrijheid wij hier de moslims hebben gegeven op het gebied van het verspreiden van haat en geweld onder hun geloofsgenoten.

Het is echt geen toeval dat er zoveel extremistische moslims rondlopen in Europa, vooral dan bij de jongeren.

Onderstaande foto is genomen in Keulen, Duitsland, in mei 1999. Niemand die tegen dat soort gedrag optrad. Het geeft een idee van hoe men hier decenia lang laks was ten opzichte van de moslim fundamentalisten en hoe vrij zij al die jaren hun gif hebben kunnen injecteren onder de Europese moslims.

[size=1]Islamic fundamentalist Kaplan with a green flag [/size][size=1]with the shahada (1999 in Cologne, Germany)[/size]
Oud 24 december 2004, 11:42   #2
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

ah zo...
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 11:43   #3
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Jij zoekt echt wel spijkers op laag water. Hoeveel bewegingen komen er niet samen waarbij men de groet aan het swastica brengt? Is er dan een niet te stuiten opmars van rechtse fascisten en neo-nazi's? Neen waarom niet omdat de meeste mensen met iets of wat gezond verstand de verderfelijkheid van deze extreme fundimantalistische ideologieën wel door hebben.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 11:43   #4
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat ik hier een zwaar onderzoek onder men neus geschoven ging krijgen die mij een acceptabele uitleg geeft van de "waarom" vraag in uw topiconderwerp.

Maar nee, wat krijgen we te zien, een vent die zijn zwaard graag wilt showen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 11:47   #5
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Bij het bekijken van archieven, documentatie op internet en andere informatie over de laatste jaren in Europa, ben ik steeds weer verwonderd wanneer ik zie hoeveel vrijheid wij hier de moslims hebben gegeven op het gebied van het verspreiden van haat en geweld onder hun geloofsgenoten.

Het is echt geen toeval dat er zoveel extremistische moslims rondlopen in Europa, vooral dan bij de jongeren.

Onderstaande foto is genomen in Keulen, Duitsland, in mei 1999. Niemand die tegen dat soort gedrag optrad. Het geeft een idee van hoe men hier decenia lang laks was ten opzichte van de moslim fundamentalisten en hoe vrij zij al die jaren hun gif hebben kunnen injecteren onder de Europese moslims.

[size=1]Islamic fundamentalist Kaplan with a green flag [/size][size=1]with the shahada (1999 in Cologne, Germany)[/size]
Tja Antoon, die mens heeft hetzelfde recht om dat te uiten als dat een Skinhead het recht heeft om mensen van een andere huidskleur te haten. Het is een vrije meningsuiting. Pas op het moment dat hij anderen er kwaad mee wil berokkenen (of berokkend) DAN moeten we ingrijpen, maar dit geldt niet alleen voor deze meneer, maar ook voor andere extremisten.
Oud 24 december 2004, 11:49   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Ik dacht dat ik hier een zwaar onderzoek onder men neus geschoven ging krijgen die mij een acceptabele uitleg geeft van de "waarom" vraag in uw topiconderwerp.

Maar nee, wat krijgen we te zien, een vent die zijn zwaard graag wilt showen.
Een zware studie, is dat wel nodig? Jullie gemeenschap wordt reeds decenia lang vergiftigd door jullie fundamentalistische imams, zoals op de foto te zien is. De jongeren worden in de moskeeën en andere moslim-organisaties gebrainwasht dat het niet schoon is. Haat, geweld, verheerlijking van de zelfmoordaanslagen, de maagden in de hemel als beloning.
Zonder dat hier iemand iets tegen deed. Tot voor kort.

Je hebt niet veel studies nodig om te begrijpen waarom er zoveel jellabah's, islam-potskes, moslim-baardjes en hoofddoeken op straat te zien zijn.
Oud 24 december 2004, 12:08   #7
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
"Je hebt niet veel studies nodig om te begrijpen waarom er zoveel jellabah's, islam-potskes, moslim-baardjes en hoofddoeken op straat te zien zijn."
Een dat is het geen wat hem stoort !! Niet het zwaard maar het baard een de hoofddoekjes maken hem bang !Als we nu bang worden van een schaduw waar blijft dan nog de moed om te overleven ??
Oud 24 december 2004, 12:28   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Een dat is het geen wat hem stoort !! Niet het zwaard maar het baard een de hoofddoekjes maken hem bang !Als we nu bang worden van een schaduw waar blijft dan nog de moed om te overleven ??
Nee hoor. Het is de trand. Van al die moslims die decenia lang min of meer verwesterd waren loopt er nu reeds een paar jaar een vrij groot deel ver-islamiseerd rond. En die groep groeit angstwekkend snel. Vanwege die zotten met hun zwaarden die wij hier veel te lang ongemoeid hebben gelaten.

Dat is het probleem.
Oud 24 december 2004, 12:31   #9
Haiduc
Burger

Standaard

één ding is duidelijk, zie of hoor je Europeanen veel zelfmoordaanslagen doen?

een simpel antwoordt: ja of nee????
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:45   #10
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haiduc

Dat was zeer kort en bondig en to the point! Maar de meesten vergeten dat wel eens of willen het niet zien noch horen.

En als ze er dan met hun neus in de s. geduwd worden dan gaan ze maar vertellen dat het "faits divers" zijn of "een marginaal deel van een veel
breder volksverzet."... (zie: http://jehoofdtegendemuur.at10.be/ca...slag_H+APP.pdf
)
Qua hypocrisie kan dat wel tellen!
Oud 24 december 2004, 12:46   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*knip

Laatst gewijzigd door Antoon : 24 december 2004 om 12:50.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:51   #12
Haiduc
Burger

Standaard

Laatst gewijzigd door Haiduc : 24 december 2004 om 12:53.
Oud 24 december 2004, 12:52   #13
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
*knip
Vergeet niet dat jij de laatste jaren ook geradicaliseerd bent in je opvattingen. Ah ja, maar dat is een ander soort radicalisering zeker?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 12:53   #14
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Vergeet niet dat jij de laatste jaren ook geradicaliseerd bent in je opvattingen. Ah ja, maar dat is een ander soort radicalisering zeker?
Je hebt niet geantwoord.
Oud 24 december 2004, 13:03   #15
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Neen.

Ook een simpele vraag (ja of nee) : wil het uiten van je geloof (in dit geval moslim) automatisch zeggen dat je een fundamentalist bent?
Oud 24 december 2004, 13:11   #16
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Neen.

Ook een simpele vraag (ja of nee) : wil het uiten van je geloof (in dit geval moslim) automatisch zeggen dat je een fundamentalist bent?
Neen, zeker niet.

Maar, het is wel een feit dat wij,Europeanen blijkbaar zoiets niet doen.
Ik vraag me gewoon af hoe Moslims die dit toch doen, erbij komen?
Oud 24 december 2004, 13:15   #17
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen, zeker niet.

Maar, het is wel een feit dat wij,Europeanen blijkbaar zoiets niet doen.
Ik vraag me gewoon af hoe Moslims die dit toch doen, erbij komen?
Ik ben het met je eens. Wij Europeanen doen zo iets niet (meer). Zou het kunnen dat wij na een eeuw van absurd bloedvergieten in twee wereldbranden, iets voorzichtiger geworden zijn in het uiten van onze agressie? Laat ons het hopen, dan zijn die twee oorlogen toch nog voor iets goed geweest. Wat ik me altijd afvraag is waarom iemand fundamentalist wordt (en nu spreek ik niet van die moegetergde palestijn)?
Oud 24 december 2004, 14:08   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Eerlijk? Je hebt gelijk. Maar mijn radicalisering is een reactie. En ik zie ja al komen : misschien is hun radicalisering ook een reactie. Maar ik ben hier thuis, bij mij. Zij zijn naar hier gekomen, en moeten zich aanpassen. Asl ze dat doen, dan heb ik er geen probleem mee.

En nog even dit : de radicalisering van de Vlaming is op gebied van 'gevaar' van ver niet te vergelijking met die van de moslim. Daar zul je het wel met me eens zijn, denk ik.
Oud 24 december 2004, 16:21   #19
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk? Je hebt gelijk. Maar mijn radicalisering is een reactie. En ik zie ja al komen : misschien is hun radicalisering ook een reactie. Maar ik ben hier thuis, bij mij. Zij zijn naar hier gekomen, en moeten zich aanpassen. Asl ze dat doen, dan heb ik er geen probleem mee.

En nog even dit : de radicalisering van de Vlaming is op gebied van 'gevaar' van ver niet te vergelijking met die van de moslim. Daar zul je het wel met me eens zijn, denk ik.
waarom zou die radicalisering minder gevaarlijk zijn dan de andere? Heb je al gehoord van Forza Neuvo? Indien niet moet je maar eens uitleg vragen aan de voorzitter van VB-Brugge jongeren, die heeft daar vriendjes zitten.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 16:25   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

welke aanslagen hebben die al gepleegd die forza neuvo??
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be