Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2004, 19:10   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Wat ik onder een andere topic al uitlegde: hoe meer druk er wordt gelegd op die Vlaamse onafhankelijkheid, onder des te meer druk de tegenstanders komen te staan en dat zal zich vroeg of laat ook uiten in een extreme vorm, zoals bijvoorbeeld een pressiegroep van de Limburgers. En wat gebeurt er dan met de 'Vlaamse' droom ?
1. Waarom zou Limburgse onafhankelijkheid het gevolg zijn van Vlaamse onafhankelijkheid ? Dat slaat als een tang op een varken. Steenbok66 is er ook zo eentje die Limburgse onafhankelijkheid steeds opvoert als argument voor het belgicisme.
2. De Vlaamse droom is om niet langer het slachtoffer te zijn van de extreme geldstromen naar Wallonië dat weigert zijn eigen gesjoemel uit te roeien. De Vlaamse droom is om niet langer taalgevechten te moeten vechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 december 2004 om 19:13.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 19:18   #22
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Wel, wel... Ik wist dat niet eens van die Steenbok. Maar dat bewijst nog maar eens dat de gedachte wel dégelijk bij de Limburgers leeft. Persoonlijk heb ik in die taalverschillen nooit een groot probleem gezien, enkel maar extra kansen voor ons land. Wat die geldstromen betreft: België en dus ook Vlaanderen heeft z'n rijkdom grotendeels te danken aan Congo. Zonder België was er zelfs geen rijk Vlaanderen. Ik vind dan ook dat we ver genoeg zijn gegaan in het toekennen van autonome veranwoordelijkheden aan de gewesten.

Laatst gewijzigd door Wanne : 26 december 2004 om 19:20.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 19:23   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, wel... Ik wist dat niet eens van die Steenbok. Maar dat bewijst nog maar eens dat de gedachte wel dégelijk bij de Limburgers leeft. Persoonlijk heb ik in die taalverschillen nooit een groot probleem gezien, enkel maar extra kansen voor ons land. Wat die geldstromen betreft: België en dus ook Vlaanderen heeft z'n rijkdom grotendeels te danken aan Congo. Zonder België was er zelfs geen rijk Vlaanderen. Ik vind dan ook dat we ver genoeg zijn gegaan in het toekennen van autonome veranwoordelijkheden aan de gewesten.
De ware aard komt boven : belgicist. En dan in je onderschrift "Limburg Onafhankelijk". Eerste voorwaarde bij het oprichten van jullie partij : weten wat je wil.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 26 december 2004, 19:23   #24
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
1. Waarom zou Limburgse onafhankelijkheid het gevolg zijn van Vlaamse onafhankelijkheid ? Dat slaat als een tang op een varken. Steenbok66 is er ook zo eentje die Limburgse onafhankelijkheid steeds opvoert als argument voor het belgicisme.
Omdat de Limburgers al 175 jaar lang gescheiden leven van hun Nederlanse broeders. Vlaamse onafhankelijkheid houdt daar geen rekening mee. Integendeel. Ze vinden het blijkbaar héél normaal dat Limburg hen maar volgt in hun passen, terwijl ze absoluut geen rekening houden met wat er nu precies in Limburg leeft. Er zijn Limburgers die blijkbaar 'mee' zijn in die Vlaamse gedachte, want ook in Limburg wordt er op het Vlaams Blok gestemd, maar er zijn ook een heel deel Limburgers die daar nooit in zullen meegaan.
Oud 26 december 2004, 19:24   #25
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ware aard komt boven : belgicist. En dan in je onderschrift "Limburg Onafhankelijk". Eerste voorwaarde bij het oprichten van jullie partij : weten wat je wil.
Jij plakt me dat label op. Het is niet omdat je met België kan leven, dat je daarom een belgicist bent. Voor mij mag Vlaanderen gerust onafhankelijk zijn, maar ik ben eens benieuwd hoe die 'brede denkers' erop gaan reageren als ook Brussel en Limburg onafhankelijk willen gaan.
Oud 26 december 2004, 19:25   #26
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

En neem de chocoprins onder de arm. Een limburgse prins die taai zijn vaderland zal verdedigen. Cool zeg.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 19:26   #27
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij mag Vlaanderen gerust onafhankelijk zijn.
Knap zeg. BUBbelkes heb je dat ook gelezen?
Oud 26 december 2004, 19:27   #28
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Knap zeg. BUBbelkes heb je dat ook gelezen?
Wat ook inhoudt dat ik niets tegen België heb, beste Pieter.
Oud 26 december 2004, 19:32   #29
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ook inhoudt dat ik niets tegen België heb, beste Pieter.
Dat kan, maar u hebt wel geschreven "Voor mij mag Vlaanderen gerust onafhankelijk zijn".
U bent dus iemand die twijfelt over een onafhankelijk Vlaanderen met of zonder belziekske.
Oud 26 december 2004, 19:34   #30
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Dat kan, maar u hebt wel geschreven "Voor mij mag Vlaanderen gerust onafhankelijk zijn".
U bent dus iemand die twijfelt over een onafhankelijk Vlaanderen met of zonder belziekske.
Om alle twijfels weg te nemen, is het voor mij : zonder den belziek, en zeker zonder die bende van Laken.
Oud 26 december 2004, 19:34   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de Limburgers al 175 jaar lang gescheiden leven van hun Nederlanse broeders. Vlaamse onafhankelijkheid houdt daar geen rekening mee. Integendeel. Ze vinden het blijkbaar héél normaal dat Limburg hen maar volgt in hun passen, terwijl ze absoluut geen rekening houden met wat er nu precies in Limburg leeft. Er zijn Limburgers die blijkbaar 'mee' zijn in die Vlaamse gedachte, want ook in Limburg wordt er op het Vlaams Blok gestemd, maar er zijn ook een heel deel Limburgers die daar nooit in zullen meegaan.
Check even de kaart in mijn onderschrift. Ik ben (net als verschillende anti-belgicisten) voor een hereniging met Nederland. Het eerste doel is echter België afschudden wat de moeilijkste stap gaat zijn, gezien de monsterlijke berg parasitaire processen.

Voor mij betekent Vlaamse Onafhankelijkheid in de eerste plaats het verdwijnen van België of het samenvallen ervan met Wallonië (en Limburg als je dat wil). Of we per sé onafhankelijk moeten blijven zit niet in die stelling.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 december 2004 om 19:35.
Oud 26 december 2004, 19:39   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij plakt me dat label op. Het is niet omdat je met België kan leven, dat je daarom een belgicist bent.
Je richt je pijlen op het losweken van Vlaanderen uit België. Dat maakt je een belgicist of ikweetnietwallikist.

Citaat:
Voor mij mag Vlaanderen gerust onafhankelijk zijn, maar ik ben eens benieuwd hoe die 'brede denkers' erop gaan reageren als ook Brussel en Limburg onafhankelijk willen gaan.
Geen enkel probleem mee. Het is nog zo'n taktiek om te stellen dat eens een gebied niet meer belgisch is het plots zou zijn omgeven door een chinese muur en ontoegankelijk. U weet even goed dat u makkelijk in Duitsland of Nederland kan gaan werken, dus u kan evengoed in Brussel of Vlaanderen werken. Of een Antwerpenaar kan nog steeds in het onafhankelijke Limburg werken. Dat is het Europa van de regio's. Je gooit de hele parasitaire organisatie van een kunstmatige natie van je af en gaat naar een transparanter geheel van kleinere volkeren. De volkseigenheid binnen die regio's zorgt ook voor betere verstandhoudingen, dus het is al helemaal hemeltergend als men vergelijkingen met Joegoslavië wil maken, dat net zijn oorzaak vond in het met ijzeren hand opleggen van een valse natie.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 december 2004 om 19:40.
Oud 26 december 2004, 21:15   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wilt ge dan. Verdoorgedreven autonomie op het vlak van provincies ? Daar valt over te spreken.
BTW het slaagt natuurlijk nergens op om vlaanderens rijkdom te koppelen aan belgie. Denk dat ge hem dan nog veel beter aan amerika kunt koppelen (marshallplan).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 21:19   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar geloof nooit dat de nederlandse broeders zo naief gaan zijn om massaal het belang van limburg gaan te lezen, laat staan te geloven. En twijfel er ook zeer sterk aan of ze wel gediend gaan zijn met de geldstroom die richting belgisch limburg zal moeten gaan stromen.
Oud 26 december 2004, 21:34   #35
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Maar geloof nooit dat de nederlandse broeders zo naief gaan zijn om massaal het belang van limburg gaan te lezen, laat staan te geloven. En twijfel er ook zeer sterk aan of ze wel gediend gaan zijn met de geldstroom die richting belgisch limburg zal moeten gaan stromen.
die nederlandse broeders komen massaal naar belgischlimburgse ziekenhuizen omdat de service er veel beter is. ze komen er ook graag wonen, en zijn erg vriendelijk tegen ons.
en wie weet malen ze wel niet zo om 'geldstromen', als die er al zijn.

niet iedereen houdt er een superioriteitsgevoel aan over wanneer hij leest dat zijn gebied twee procent minder werkloosheid kent dan een ander.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 december 2004 om 21:35.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 01:13   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
die nederlandse broeders komen massaal naar belgischlimburgse ziekenhuizen omdat de service er veel beter is. ze komen er ook graag wonen, en zijn erg vriendelijk tegen ons.

niet iedereen houdt er een superioriteitsgevoel aan over wanneer hij leest dat zijn gebied twee procent minder werkloosheid kent dan een ander.
Wel denk toch dat ze er komen wonen omdat het er eenvoudig goedkoper is (vroeger was het om belastingen te omzeilen, maar die generatie, zit na de nodige wetswijzigingen, al terug in nederland - nu is het enkel omdat de huizen er goedkoper zijn, aangevuld met een gelijkblijvende belastingsaftrek). En naar de belgischlimburgse ziekenhuizen zullen ze ook wel komen omdat de wachtlijsten er minder lang zijn.
Nu kom, wat zou i k tegen een grote limburgse fusie hebben. Maar heb wel zo'n gevoel dat de nederlanders er toch nog eens ernstig zullen over moeten nadenken.
BTW onderschat de werkloosheid in antwerpen niet (vooral bij de laaggeschoolden). Hopelijk is ze in limburg nog niet twee procent hoger.
Oud 27 december 2004, 01:36   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik ga in het geheel niet klagen... wat mij betreft gaan Nederland en Vlaanderen (en misschien delen van Duitsland) over in een regio binnen het Europa der regio's. Three cheers, hurray hurray hurray !

Nota aan Mitgard : Nederlanders hebben wel lak aan zwartwerk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 27 december 2004, 01:55   #38
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
die nederlandse broeders komen massaal naar belgisch limburgse ziekenhuizen omdat de service er veel beter is. ze komen er ook graag wonen, en zijn erg vriendelijk tegen ons.

't zijn zeker niet alleen de ziekenhuizen hoor. Ook de Limburgse scholen ontvangen veel volk uit Nederlands Limburg.
Oud 27 december 2004, 01:59   #39
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel probleem mee. Het is nog zo'n taktiek om te stellen dat eens een gebied niet meer belgisch is het plots zou zijn omgeven door een chinese muur en ontoegankelijk. U weet even goed dat u makkelijk in Duitsland of Nederland kan gaan werken, dus u kan evengoed in Brussel of Vlaanderen werken. Of een Antwerpenaar kan nog steeds in het onafhankelijke Limburg werken. Dat is het Europa van de regio's. Je gooit de hele parasitaire organisatie van een kunstmatige natie van je af en gaat naar een transparanter geheel van kleinere volkeren. De volkseigenheid binnen die regio's zorgt ook voor betere verstandhoudingen, dus het is al helemaal hemeltergend als men vergelijkingen met Joegoslavië wil maken, dat net zijn oorzaak vond in het met ijzeren hand opleggen van een valse natie.
Waarom zou een Europa van de regio's dan per sé moeten gebeuren vanuit een vereniging van Vlaanderen met Nederland? Waarom zou dat niet vanuit België kunnen?
Oud 27 december 2004, 08:20   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou een Europa van de regio's dan per sé moeten gebeuren vanuit een vereniging van Vlaanderen met Nederland? Waarom zou dat niet vanuit België kunnen?
Omdat er in het verleden al dergelijke pogingen zijn gebeurd, maar dat die uiteindelijk door de Waalse politici werden afgeblokt. Of weet u niet waarom wij als enig Benelux-land nog steeds met onze oude rood-witte nummerplaten rondrijden en Nederland en Luxemburg wel hun nummerplaten in de voorgeschreven Benelux-kleuren hadden geplaatst? U moet echt eens in de bijlagen en notulen van het Parlement die discussie eens nalezen. Dan zult u zien we in België zich heeft gekant tegen een verdere uitwerking van de Benelux...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be