Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wie spreekt beter Nederlands: prins Philippe of Filip De Winter?
Prins Philippe 4 20,00%
Filip De Winter 9 45,00%
Beiden even goed 1 5,00%
Beiden even slecht 6 30,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2004, 21:31   #21
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Drie weesgegroetjes en een rituele slachting van een krop sla en t' is U vergeven.
oei, da kan ik ni, ik koop altijd sla in pakske, zo van die sla die al gewassen en al is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 21:37   #22
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
oei, da kan ik ni, ik koop altijd sla in pakske, zo van die sla die al gewassen en al is
Jep, het gemakkelijke is, er staat een datum op, niet veel werk, en ook niet veel weg te gooien, want wat ben je als alleenwonende met een hele krop.

Eén nadeel, duur!

Sla in blokskes, zoals Iglo, ik denk dat ik dat eens ga uitvinden.
Een gat in de markt.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 21:41   #23
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Dat is maar het beste ook! Men moest nu maar eindelijk eens paal en perk stellen aan het ritueel thuisbereiden van slaatjes, waarbij onze westerse industriële normen met de voeten worden getreden.

[size=1](Als dat geen strijdpunt voor groen rechts is, dan weet ik het ook niet meer)[/size]
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 21:47   #24
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Jep, het gemakkelijke is, er staat een datum op, niet veel werk, en ook niet veel weg te gooien, want wat ben je als alleenwonende met een hele krop.

Eén nadeel, duur!

Sla in blokskes, zoals Iglo, ik denk dat ik dat eens ga uitvinden.
Een gat in de markt.
akkebah. een gat dat open mag blijven van mij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 23:35   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Zo kan men ook vragen: "Wie spreekt beter Frans: prins Philippe of Filip De Winter?"
In Vlaanderen is dit niet relevant.
Prins Philippe zou koning moeten worden, dus ook van de Vlamingen, en hij kan geen normaal Nederlands spreken. Dit is nu reeds de zoveelste koning in de rij, en nog steeds lukt het niet.

Ook zijn vrouw, nochtans Belgische van geboorte, kan geen normale zin in het Nederlands uitspreken. Ter vergelijking, Maxima, een Argentijnse, kon na een jaar in Nederland even goed Nederlands spreken (of toch bijna) als een Nederlandse.

Maxima verdient het Koningin van de Nederlanders te worden. Philippe verdient het niet om Koning van de Vlamingen te zijn.

Laatst gewijzigd door Antoon : 25 december 2004 om 23:35.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2004, 23:39   #26
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Prins Philippe zou koning moeten worden, dus ook van de Vlamingen, en hij kan geen normaal Nederlands spreken. Dit is nu reeds de zoveelste koning in de rij, en nog steeds lukt het niet.

Ook zijn vrouw, nochtans Belgische van geboorte, kan geen normale zin in het Nederlands uitspreken. Ter vergelijking, Maxima, een Argentijnse, kon na een jaar in Nederland even goed Nederlands spreken (of toch bijna) als een Nederlandse.

Maxima verdient het Koningin van de Nederlanders te worden. Philippe verdient het niet om Koning van de Vlamingen te zijn.
Inderdaad, bij deze ben ik met je eens!
Oud 25 december 2004, 23:40   #27
victor-jara
Banneling

victor-jara's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Meestal verbijf ik niet in Belgie en zie ik geen Belgische media. Met de Kerstperiode probeer ik mijn schade in te halen (hoewel het niveau van de VTM hiervan een loodzware opdracht maakt).

Een vraag die ik me stelde na het zien van wat beeldmateriaal van 2004: wie spreekt beter Nederlands op dit moment: Filip de Winter of kroonprins Philippe? Gelieve bij jullie keuze geen rekening te houden met politieke voorkeuren.
Philippe's ABN zal niet de allerbeste zijn maar zijn Engels zal stukken beter uitkomen dan die mestkever ....
victor-jara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 09:06   #28
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Ik vind Philippe zijn Nederlands erg goed. Beter dan de meeste federale politici hun eigen taal, laat staan hun tweede taal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be