Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2023, 21:13   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk nu toch ook wel dat je zelf beseft dat je in raadsels spreekt hee...

Dat Erdogan in aanloop naar verkiezingen de nationalistische trom roffelt is niets nieuw en eigenlijk normaal. Maar verder dan zijn landsgrenzen is dat van geen enkel belang. Erdogan gaat heus niet aan andere staten opleggen dat zij hun eigen wetgeving met voeten moeten treden omwille van zijn verkiezingsretoriek.

Omgekeerd ook niet, het is niet aan individuele staten om zich te willen inmengen in de rechtsgang van Turkije, daar bestaan internationale structuren voor.

Maar hij kan moeilijk verwachten dat zijn westerse bondgenoten in de Nato gaan mee willen redeneren in een soort boerenparlement-mentaliteit waarbij Erdogan de uitbreiding van de Nato gaat koppelen aan zijn obsessie met 'terroristen' (sorry, met politieke tegenstanders...) en daar dan een schapenhandeltje over te gaan drijven.

In rusland lukt dat, zulke boertige chantage. In het westen niet.

Mijn gokje is dat Erdogan na die verkiezingen zijn blokkage van zweden en finland zal stopzetten. Niet uit overtuiging, maar omdat het dan voor hem geen persoonlijk nut meer heeft.

Finland heeft dat als eerste begrepen, die hebben het dossier zelf terug tijdelijk in de frigo gestoken, en er -tongue in cheek- bij laten weten dat ze wachten tot de Turkse verkiezingen voorbij zijn.
Tuurlijk, ik heb geen flauw idee hoe of wat. Ik ga er alleszins mijn hoofd niet over breken. Ik begrijp wel dat Turkije deze kaart trekt en er uit tracht te halen wat er uit te halen valt. There is no right or wrong. It's politics.

Zweden en/of de NATO moeten zich trouwens ook niet al te zeer beroepen op een morele superioriteit. Laten we Julian Assange niet vergeten die beschuldigd werd van gefingeerde misdrijven in Zweden om hem zo aan de Amerikanen te kunnen uitleveren. Weinig tot geen Westerse landen die het voor hem opnamen.
Oud 27 januari 2023, 23:56   #22
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Erdogan denkt te onafhankelijk voor de leider van 'het westen'. Dat is waarom men een coup tegen hem organizeerde, met medewerking vanuit een van de NATO basissen in Turkije nog wel. Misschien dat een onderhuidse economische boycot de Turken ertoe brengt hem weg te stemmen. Hangt een beetje af van het politiek inzicht en de trots van de Turken.
Turkije moet gewoon vertrekken uit de NAVO ,want het is een blok aan het been geworden , niet alleen van de NAVO , ook van Europa en ook van het Westen.
Net als Rusland , kan Turkije zich beter aansluiten bij Syrië en Iran ,want daar hoort het thuis.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2023, 23:28   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Oppositie vormt alliantie tegen Erdogan. Ik ben benieuwd, het is een laatste kans voor Turkije.

https://www.demorgen.be/nieuws/turks...tten~b02f558c/
Oud 31 januari 2023, 09:36   #24
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
En nu haalt hij het verbranden van de Koran als reden aan om toetreding te weigeren.

Snapt die simpele ziel nu echt niet dat in een Westers land, de overheid zich niet met zo'n dingen bemoeit? Dat "blasfemie" een totaal achterhaald concept is?
Dat snapt hij donders goed. Maar dat verkoopt nu eenmaal goed in eigen land, vooral omdat de AKP in de laatste peilingen niet zo een fenomenale score gehaald heeft. Zo speelt hij de machtige sultan die die ongelovige Westerlingen wel eens gaat tonen wat er gedaan gaat worden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be