Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2023, 11:46   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een psychopaat verliest zijn gebrek niet tijdelijk door op een fiets te springen of in een auto te gaan zitten.

Een blinde kan het verschil niet zien tussen een enerzijds een psychopaat op een fiets of in een auto, en anderzijds een gezonde mens op een fiets of in een auto.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 12:15   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

95% van de fietsen die rondbollen zijn niet in orde.

Laatst zag ik er 3 rijden op een heel laat uur zonder lichtgevende reflectoren, zonder lichtgevend jasje...

Fietsuitrusting

Een greep uit:

Citaat:
Reflectoren:
een witte reflector vooraan (rechthoekig of trapeziumvormig - goedkeuringsmerk I of IA - mag ingebouwd zijn in het voorlicht)
een rode reflector achteraan (rechthoekig of trapeziumvormig - goedkeuringsmerk IA - mag niet ingebouwd zijn in het achterlicht)
gele of oranje reflectoren op de pedalen (rechthoekig - goedkeuringsmerk I)
minstens 2 dubbelzijdige gele of oranje reflectoren in de spaken van elk wiel (in de vorm van een onregelmatige veelhoek of een ringvormige sector - goedkeuringsmerk IA) en/of een witte cirkelvormige reflecterende strook aan weerszijden op de banden van elk wiel

Uitzondering: reflectoren zijn niet verplicht op fietsen met kleine wielen (1), koersfietsen (2) en alle-terrein-fietsen (3), behalve indien er 's nachts mee gereden wordt of in omstandigheden waarin de zichtbaarheid minder dan 200 bedraagt. Maar de witte reflector vooraan en de rode achteraan zijn wel verplicht, ook overdag, op koersfietsen en op alle-terrein-fietsen indien ze minstens één spatbord hebben.

Lichten:

verplicht 's nachts of nog wanneer de zichtbaarheid minder dan 200 m bedraagt
vooraan een wit of geel knipperlicht of vast licht
achteraan een rood knipperlicht of vast licht dat 's nachts, bij helder weer, minstens van op 100 m afstand zichtbaar moet zijn
de lichten moeten niet noodzakelijk op de fiets zelf gemonteerd zijn; de fietser mag ze ook zelf dragen (b.v. vastgemaakt aan zijn kledij of een band rond de arm)
p.s.

Niet alleen fietsers gaan dikwijls in de fout:

Zag ik hier juist een wagen komen doorvliegen in een straat waar veel kinderen rondlopen en waar de snelheid op 20km/u begrensd is.
Oud 2 november 2023, 12:45   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De hoeveel auto's die maar 1 koplamp hebben is ook irritant. Is het een motorfiets, of een auto? BANG, een auto dus.
Oud 2 november 2023, 14:17   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De hoeveel auto's die maar 1 koplamp hebben is ook irritant. Is het een motorfiets, of een auto? BANG, een auto dus.
Vroeger voor de Led met die gewone ampoulles was dat inderdaad een veelvoorkomend probleem. Tegenwoordig vind ik dat toch een pak minder. Nieuwigheden zijn dan soms toch nog voor iets goed
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 15:16   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vroeger voor de Led met die gewone ampoulles was dat inderdaad een veelvoorkomend probleem. Tegenwoordig vind ik dat toch een pak minder. Nieuwigheden zijn dan soms toch nog voor iets goed
Met die LED's is het probleem niet de lichtbron, maar de electronica. Ook daar laten de fabrikanten een hoop steken vallen, zeker door er zoveel extra toeters en bellen, aan toe te voegen. (Ja, Tesla, autoverlichting is voor de veiligheid, niet om show te verkopen)
Oud 2 november 2023, 15:43   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met die LED's is het probleem niet de lichtbron, maar de electronica. Ook daar laten de fabrikanten een hoop steken vallen, zeker door er zoveel extra toeters en bellen, aan toe te voegen. (Ja, Tesla, autoverlichting is voor de veiligheid, niet om show te verkopen)
Da zal Musk wel bepale.
Oud 2 november 2023, 16:43   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Da zal Musk wel bepale.
Hij heeft het bepaald, en uitgezonderd een sterk vermagerde cybertruck ga ik geen van die tupperware bakken kopen.

Ik wil gewoon een Subaru Sambar, EV of niet. Misschien importeren?
Oud 2 november 2023, 18:47   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft het bepaald, en uitgezonderd een sterk vermagerde cybertruck ga ik geen van die tupperware bakken kopen.

Ik wil gewoon een Subaru Sambar, EV of niet. Misschien importeren?
Doet me beetje denken aan mid jaren 90. Toen wou ook niemand een GSM

Mobiel bellen in 1998 door Frans Bromet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2023 om 18:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 19:10   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Kan je tegenwoordig nog fietsbanden kopen zonder retroreflecterende strook op de zijkant van de band?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2023, 20:11   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem er die nog bij die met de wagen rijden en totaal geen gebruik maken van hun richtingaanwijzers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be