Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2023, 09:43   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Met een luchtdrukgeweer kan je ook best iemand serieus verwonden.

Luchtdrukgeweer

Oud 6 februari 2023, 09:48   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bwa, ik heb thuis eentje die op 20m zo goed als door een vezelplaat schiet. Die wil ik toch niet op mij gericht hebben.
Ja ne PCP me een 7,65 of groter, ... die vreet vezelplaten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 09:54   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Met een luchtdrukgeweer kan je ook best iemand serieus verwonden.

Luchtdrukgeweer

ene die op het politieforum gaat vragen of hij ratten kan schieten met zijn luchtkarabijn, ...

In belziek is de jacht met luchtwapens verboden, dat mag enkel met vuurwapens.

bovendien moet ge dan een jachtvergunning hebben natuurlijk

ge moet ook zorgen dat uw lood op uw hof blijft en in princippe mogen uw geburen niet kunnen zien dat ge een wapen vast hebt, (kwestie dat ze de special forces niet sturen he... )

voor het inrichten van een permanente schietstand heb je een Vlarem vergunning nodig, ze hebben u dus altijd met uw pietje als ze u bezig zien en komen controleren.

Dus lid worden van een schietclub.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 09:58   #24
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik het goed begrepen heb zijn dat ambtenaren van de belastingen die rondrijden en op de openbare weg auto’s intercepteren die niet in orde zijn met hun verkeersbelastingen.
Ik vraag me dan af: zijn die in uniform, rijden die met anonieme wagens,…?
Rijden die bij u niet rond dan? Ik zie die minstens een keer in de maand wel ergens staan met een onderschepte wagen.

jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:01   #25
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maakt dat eigenlijk uit? Hoe reageert een normaal volwassen persoon als ie geconfronteerd word met een krielkip die zwaait met een speelgoedwapen ?
Ik denk niet dat iedereen het onderscheid kan maken tussen een 'echt' geweer en zo een op luchtdruk. En die luchtdrukpistolen die ik al eens vasthad deden me ook niet denken aan een speelgoedgeweer..

Denk dat het bij sommigen wel indruk maakt en ik kan me voorstellen dat die controleurs zo nu en dan ook behoefte hebben aan of zich veiliger voelen met zo een wapen..
Oud 6 februari 2023, 10:15   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat gaat een luchtdruk geweer (uitgezonderd de echte high end monsters ) doen om mij te intimideren?

Ik zie het al voor me "Belastingscontrole, we komen uw boekhouding inspecteren".

Ik laat u binnen, over mijn lijk, stel nutteloze parasieten.

"Uw beslissing meneer" en ze richten hun Diane 25 geweertjes op me....
Waarschijnlijk heeft men het meer over die luchtpistolen met rubber ballen in .50 kaliber met zo'n co2 capsule. O.a Umarex heeft die.
Doet pijn als men u raakt.
Daarna pak je dat wapen af en je schiet het leeg op zijn ballen.

Nu ja, je hoort zo dat de beslissing makers in deze nooit een wapen hebben afgevuurd.
Niet zo lang geleden stond BDW in de krant toen hij een inbreker had betrapt, hij hield hem in bedwang met een leeg luchtgeweer, nog zo'n spul van voor de oorlog met piston en veer (Diane 25).
Als knuppel kan dat dienen, maar als wapen om zijn familie te verdedigen- want daar had hij het naar eigen zeggen voor aangeschaft, stelt dat niets voor.
Oud 6 februari 2023, 10:21   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik denk niet dat iedereen het onderscheid kan maken tussen een 'echt' geweer en zo een op luchtdruk. En die luchtdrukpistolen die ik al eens vasthad deden me ook niet denken aan een speelgoedgeweer..

Denk dat het bij sommigen wel indruk maakt en ik kan me voorstellen dat die controleurs zo nu en dan ook behoefte hebben aan of zich veiliger voelen met zo een wapen..
Veiliger voelen, ja, geef ze een foto mee van een Colt pistool in .45. Daar kunnen ze hun even veilig mee voelen als met een luchtpistool.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 februari 2023 om 10:23.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:27   #28
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Logisch dat deze bewapend worden aangezien ze te maken krijgen met de autoterroristen wiens palmares je elke dag in de krant kan lezen.

Men onderscheidt 2 soorten terrorisme:

Enerzijds het doelgericht terrorisme;

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...meerdere-doden

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...-veel-gewonden

En anderzijds het niet - doelgericht terrorisme waarbij de autoterrorist niet de bedoeling heeft schade te veroorzaken maar dit door zijn gedrag of dommigheid wel doet. Het resultaat is dus hetzelfde.

https://www.gva.be/cnt/dmf20220405_93540184

https://www.hln.be/wetteren/jonge-ch...baan~ac4a2425/

https://www.ed.nl/eindhoven/gloednie....google.com%2F

https://www.ed.nl/bergeijk/auto-ramt...eden~a51667b8/

https://www.hln.be/haaltert/bestuurd...ning~a2c8bfe9/

Wapens tegen dergelijk allooi is dus geen overbodige luxe, alleen kan men over het type van wapen wel bedenkingen hebben.

Een taser lijkt misschien meer gepast.
Oud 6 februari 2023, 11:37   #29
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Dat ze eerst de narco-bendes in Antwerpen en wijde omgeving aanpakken.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 11:47   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Dat ze eerst de narco-bendes in Antwerpen en wijde omgeving aanpakken.
Dat gaat niet : die schieten terug.
Diependaele concentreert zich liever op automobilisten die 'verbaal agressief' zijn te laten intimideren door gewapende tollenaars & Baljuws van VLABEL.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 12:03   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Betaal op tijd & stond uw belastingen.
Zo simpel is het.
Indien niet zullen "ze" wel een incasso-bureau of een deurwaarder sturen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 12:04   #32
jad°relen°ir
Minister

Standaard

De helft van de agressieve gevallen hield het bij verbale agressie, de andere situaties escaleerden blijkbaar naar fysieke agressie. En dat moet dan getolereerd worden ofzo? De controleurs moeten dan maar terug roepen of mogen ze ook kloppen als er op hun geklopt wordt? Of nog beter: moeten ze op de grond gaan liggen en wachten tot 't stormpje voorbij is of tot ome agent hun komt redden..?

Blijkbaar is geweld tegen controleurs normaal.. of het nu die van de belastingen zijn of die van 't openbaar vervoer.. of het nu tegen ambulanciers is of tegen brandweerlui.. De boodschap aan al die mensen blijkt: gedraag u niet als mietjes en laat u niet intimideren.

Straf vind ik dat.
Oud 6 februari 2023, 12:35   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is wel een verschil tussen een ambulancier, brandweer M/V, technicus van de gas of elektriciteit en een belastingscontroleur.

De eerstgenoemden zijn mensen die de gemeenschap helpen.
Een belastingscontroleur is een struikrover/beul van de overheid.
Oud 6 februari 2023, 12:56   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is wel een verschil tussen een ambulancier, brandweer M/V, technicus van de gas of elektriciteit en een belastingscontroleur.

Juist. Dat ze zich een job zoeken die toegevoegde waarde brengt aan de gemeenschap. Belastingcontroleurs, ze moesten zich te pletter schamen, zoals parkeerwachters...
Oud 6 februari 2023, 13:00   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben daar voorstander van. En dan moeten burgers zich ook bewapenen tegen gewapende controleurs. Zo hoort het
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 13:15   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben daar voorstander van. En dan moeten burgers zich ook bewapenen tegen gewapende controleurs. Zo hoort het

Vlabel controleurs anno 2024 onder minister Diependaele zijn regnum.

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 13:22   #37
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:

Akkoord dat er een verschil is.
Ik las ergens 't volgende:
Ook buschauffeurs en hulpverleners, zoals ambulanciers en brandweerlui, hebben steeds vaker last van agressie tijdens hun werk. Of die dan ook wapens moeten dragen? “Daar zal over nagedacht moeten worden, maar het is niet mijn bevoegdheid”, reageert Diependaele aan VTM.
Vandaar dat ik het aanhaalde.. en verder ben ik nog net niet zo kinderachtig om belastingscontroleurs als wandelende doelwitten te beschouwen. Ja, ik ben akkoord dat we in verhouding teveel belastingen betalen en er te weinig voor terugkrijgen. Maar daarmee ben ik niet van mening dat belastingcontroleurs kop van jut moeten zijn. Door die mensen aan te vallen verkrijg je niet dat je minder belastingen zal moeten betalen. De agressors horen hun pijlen naar elders te richten.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 6 februari 2023 om 13:22.
Oud 6 februari 2023, 13:27   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord dat er een verschil is.
Ik las ergens 't volgende:
Ook buschauffeurs en hulpverleners, zoals ambulanciers en brandweerlui, hebben steeds vaker last van agressie tijdens hun werk. Of die dan ook wapens moeten dragen? “Daar zal over nagedacht moeten worden, maar het is niet mijn bevoegdheid”, reageert Diependaele aan VTM.
Vandaar dat ik het aanhaalde.. en verder ben ik nog net niet zo kinderachtig om belastingscontroleurs als wandelende doelwitten te beschouwen. Ja, ik ben akkoord dat we in verhouding teveel belastingen betalen en er te weinig voor terugkrijgen. Maar daarmee ben ik niet van mening dat belastingcontroleurs kop van jut moeten zijn. Door die mensen aan te vallen verkrijg je niet dat je minder belastingen zal moeten betalen. De agressors horen hun pijlen naar elders te richten.
Tut, tut, tut, alle vertegenwoordigers van de verschillende regeringen zijn de vijand. Flikken, politiekers, belastingcontroleurs, parkeerwachters....vul maar aan.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 februari 2023 om 13:28.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 13:37   #39
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tut, tut, tut, alle vertegenwoordigers van de verschillende regeringen zijn de vijand. Flikken, politiekers, belastingcontroleurs, parkeerwachters....vul maar aan.
Dan moeten we er niet van verschieten dat de vijand zich steeds beter zal wapenen als er agressie tegen is.. de burger kan dat op zijn beurt ook doen, maar denkte met zulke spelletjes minder belastingen te zullen moeten betalen..? Het enige wat je ermee verkrijgt is nog meer controle en nog strengere maatregelen.. of met andere woorden: nog meer redenen om vertegenwoordigers van overheden als vijand te beschouwen.

Er is maar een oplossing voor minder overheid, en dat is de huidige overheid omverblazen en zelf een regime installeren dat beter werkt.
Oud 6 februari 2023, 13:41   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moeten we er niet van verschieten dat de vijand zich steeds beter zal wapenen als er agressie tegen is.. de burger kan dat op zijn beurt ook doen, maar denkte met zulke spelletjes minder belastingen te zullen moeten betalen..? Het enige wat je ermee verkrijgt is nog meer controle en nog strengere maatregelen.. of met andere woorden: nog meer redenen om vertegenwoordigers van overheden als vijand te beschouwen.

Er is maar een oplossing voor minder overheid, en dat is de huidige overheid omverblazen en zelf een regime installeren dat beter werkt.
Wie weet, ooit moeten Patrick zijn lantaarnpalen toch eens dienst doen.

Maar ik zie dat niet gebeuren. Daar zijn de Vlamingen te grote broekschijters voor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be