Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2023, 21:58   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wie maken deel uit van het Nederlandstalig (Vlaanderen of Nederland) verzet tegen de vigerende oorlogshitserij, dat ons stukje bij stukje een oorlog inrommelt?
...
Wie daar deel van uitmaken? Allemaal onnozele kiekens.

Ik zou vijf van die kiekens uitloten en een subsidie geven: vliegtuigtickets via via naar Moskou, en een voucher voor een zeer eenvoudig en goedkoop hotel. Met als opdracht: breng de vredesboodschap bij de Russen, van hoog tot laag.

Evenwel, als ze er niet in lukken, dan moeten ze ginder blijven wonen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 22:04   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik zou vijf van die kiekens uitloten en een subsidie geven: vliegtuigtickets via via naar Moskou, en een voucher voor een zeer eenvoudig en goedkoop hotel. Met als opdracht: breng de vredesboodschap bij de Russen, van hoog tot laag.

Evenwel, als ze er niet in lukken, dan moeten ze ginder blijven wonen.
En gij naar Kiev?
Oud 23 februari 2023, 22:12   #23
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
En gij naar Kiev?
Kiev viel vroeger nogal mee. Schone wijven en lekker eten. Ook vriendelijke mensen. Wat men niet altijd van de Russen kan zeggen. Het is wel een ander volk en dat zal nu nog meer harder doorwegen. De Russen hebben het voor generaties verkloot.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 22:56   #24
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Neen. In dat buffergebied zouden altijd op z'n minst twee stromingen aanwezig zijn (net zoals in Wit Rusland, Moldavië, Roemenië, Servië en Bulgarije... en het grappige is dat hoe meer men een stroming tracht te onderdrukken, hoe sterker die wordt, omdat men zich steeds onsympathieker moet maken om de controle/macht uit te oefenen. In extreme gevallen ontstaan dan maatschappijen binnen de maatschappij, tot zo'n gecontroleerd regime in elkaar stort. Daarvan zijn voorbeelden genoeg met al die ex-sovjetstaten. Op dat gebied ben ik daar dus niet zo bang van. Het is maar, mocht onze ideologie inferieur zijn aan de hunne dat we met een probleem zouden zitten... want dan zou hun ideologie veel rapper kunnen doordringen in de 'westerse' gebieden omdat we zouden zien dat het daar dus beter zou zijn.

Het is niet omdat je dat fabeltje blijft vertellen, dat het waar wordt. Rusland heeft gewoon van bij het begin aangekondigd dat het serieus hommeles ging zijn indien men Oekraïene of Georgië bij de NAVO ging inlijven. We weten nu wat dat betekent. Als ' de grote vijand' dan ook nog eens een staatsgreep helpt organiseren tegen een rechtmatig verkozen regering, om die doelstellingen te helpen bewerkstelligen weet je dat dat vroeg of laat gevolgen zal hebben. Dat die regeringen afwisselend eens pro-Russisch of pro-Europees waren is net het mooie aan de zaak. Het bevestigt gewoon dat in zo'n gebied er nooit eenheid zal zijn, en eigenlijk geen enkel van de twee machten dat gebied zou moeten willen omdat men dan met de miserie zit die eruit voortvloeit. Dat soort landjes is dus ideaal om als buffergebied te dienen. Een soort stadspark tussen stadsdelen waar 2 rivaliserende bendes eens op elkaars bakkes kunnen kloppen, zonder dat we dat in een stadsdeel gaan indelen omdat het anders in brand kan staan. Hoe de inburgeringscursus er hier moet uitzien voor antiwesterse immigranten laat ik in het midden, maar er valt iets voor te zeggen om hen een dergelijk traject te laten doorlopen.
Kunnen we geen Belgisch vreemdelingenlegioen opstarten? Waarin boefjes kunnen gaan vechten voor ons in Oekraïne, is dat wat je beoogt met dat laatste?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 februari 2023 om 22:56.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 22:59   #25
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kiev viel vroeger nogal mee. Schone wijven en lekker eten. Ook vriendelijke mensen. Wat men niet altijd van de Russen kan zeggen. Het is wel een ander volk en dat zal nu nog meer harder doorwegen. De Russen hebben het voor generaties verkloot.
Ni voor generaties russen. En ni voor de overige 70% van de wereldbevolking.

Ons geld is op, mocht je het nog niet in de gaten hebben.

Damerikanen hebben voor 2022 een tekort op de lopende rekening van 4,17 BILJOEN dollar geleden.

Al chance dat het hier zo goed gaat.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 februari 2023 om 23:00.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 23:10   #26
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ni voor generaties russen. En ni voor de overige 70% van de wereldbevolking.

Ons geld is op, mocht je het nog niet in de gaten hebben.

Damerikanen hebben voor 2022 een tekort op de lopende rekening van 4,17 BILJOEN dollar geleden.

Al chance dat het hier zo goed gaat.
De grootte van een lening heeft geen enkel belang. Alleen de terugbetaling capaciteiten zijn belangrijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 23:18   #27
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Kunnen we geen Belgisch vreemdelingenlegioen opstarten? Waarin boefjes kunnen gaan vechten voor ons in Oekraïne, is dat wat je beoogt met dat laatste?
Een vreemdelingenlegioen zou een originele oplossing kunnen zijn om probleemveroorzakend krapuul hier wat te trimmen (in combinatie met sterkere migratiewetten en justitie die dat gespuis eindelijk eens achter slot en grendel zet) Dat moet daarom niet in Oekraïene zijn giezien ik geen nut zie voor gelijk welk Europees land om hun handen daaraan te verbranden. Mali, Somalië, Niger en Tsjaad zijn volgens mij betere oplossingen: ver weg van hier en met weinig risico's op repercussies. Het nadeel is natuurlijk altijd dat ge die mannen dan nog beter leert vechten.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2023, 23:28   #28
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ab Gietelink. Auteur, journalist en toneelregisseur, Dertig jaar lid van Groen Links.

Herkent zich niet meer bij het intolerante oorlogshitsende links Nederland.

https://www.youtube.com/watch?v=CYpIcL4I08M
Ab Gietelink in gesprek met Marie-Therese ter Haar

Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 10:10   #29
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is het handig als daar een buffer of een soort gordel rond ligt, waar mogelijk.
Buffer als codewoord voor mogelijk te veroveren/onderwerpen.

Citaat:
Europa had van in het begin een neutraal standpunt moeten innemen.
Het gaat dus niet alleen over Oekraïne, er stonden meerdere landen op het lijstje.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 11:42   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
En gij naar Kiev?
Het is me daar te druk. Wie loopt daar meer dan in zijn eigen dorp rond? Presidenten van de EU, VS, Fr ... premiers van UK, Nl, belziek ... popsterren, acteurs en actrices ...

Heb je door wat ik bedoel?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 12:07   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. In dat buffergebied zouden altijd op z'n minst twee stromingen aanwezig zijn (net zoals in Wit Rusland, Moldavië, Roemenië, Servië en Bulgarije... en het grappige is dat hoe meer men een stroming tracht te onderdrukken, hoe sterker die wordt, omdat men zich steeds onsympathieker moet maken om de controle/macht uit te oefenen.
Dat is de reden juist waarom minderheidsstromingen moeten geextermineerd worden he, proberen te onderdrukken lukt natuurlijk niet.

Citaat:
In extreme gevallen ontstaan dan maatschappijen binnen de maatschappij, tot zo'n gecontroleerd regime in elkaar stort. Daarvan zijn voorbeelden genoeg met al die ex-sovjetstaten. Op dat gebied ben ik daar dus niet zo bang van.
We wensen daar niet op te rekenen. Beter westers maken en alles wat niet westers is extermineren. Dat is veiliger.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 12:08   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je dat fabeltje blijft vertellen, dat het waar wordt. Rusland heeft gewoon van bij het begin aangekondigd dat het serieus hommeles ging zijn indien men Oekraïene of Georgië bij de NAVO ging inlijven.
Rusland moet zijn bakkes houden voor alles wat buiten Rusland betreft. Wat begrijpt Rusland daar niet aan ?

Rusland is een kernmacht en dus zullen we die zijn grenzen respecteren, maar daar stopt het he. De rest doet wat het wil, en wij ook.

Gezien de eerdere expansie goesting van Rusland richting Europa, gaan we er dus alles voor doen dat er niks meer over die grens "Russisch gezind" zal worden he. Want dat kan het begin zijn van een nieuwe invasie, en we willen dat niet. We verwesteren dus, willen of niet, alles tot aan de Russische grens. En de minderheden die niet meewillen smoren we op.

Meerderheden die Russisch gezind zijn, mogen eens en voorgoed, Rusland vervoegen en nadien ook hun klep houden, maar aangezien dat potentiele recruteringsgebieden zijn, hebben we die liever in puin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 februari 2023 om 12:14.
Oud 26 februari 2023, 22:51   #33
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Rusland moet zijn bakkes houden voor alles wat buiten Rusland betreft. Wat begrijpt Rusland daar niet aan ?

Rusland is een kernmacht en dus zullen we die zijn grenzen respecteren, maar daar stopt het he. De rest doet wat het wil, en wij ook.

Gezien de eerdere expansie goesting van Rusland richting Europa, gaan we er dus alles voor doen dat er niks meer over die grens "Russisch gezind" zal worden he. Want dat kan het begin zijn van een nieuwe invasie, en we willen dat niet. We verwesteren dus, willen of niet, alles tot aan de Russische grens. En de minderheden die niet meewillen smoren we op.

Meerderheden die Russisch gezind zijn, mogen eens en voorgoed, Rusland vervoegen en nadien ook hun klep houden, maar aangezien dat potentiele recruteringsgebieden zijn, hebben we die liever in puin.
Ik blijf proberen je gedachtengang te volgen maar dat is moeilijk. Je doet waarschijnlijk bewust wat provocatief maar het is hetgeen nu gebeurt.
Er bestaan dus geen algemene regels. De gulden regel "Doe aan een ander niet wat gij niet wil dat u geschiedt" of de categorische imperatief van Kant is volgens jou niet bruikbaar. Enkel het "ik-voordeel" telt, zonder spelregels tussen de mensen.
Anderzijds hoeven de VS en Engeland "hun bakkes" niet te houden. Zij mogen tussenkomen in interne conflicten. Wij moeten dat zelfs toejuichen en betalen. In uw systheem is dat volstrekt juist.
Volgens mij kan dat maar een beperkte tijd duren. In het verleden is dat bewezen. "Van het Westelijk Front geen Nieuws" beschrijft de vreselijke dingen die dat zoeken naar een nieuw evenwicht tot gevolg hebben.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2023, 23:36   #34
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ja, dat denk ik ook. (En dit is geen ondoordachte kul-opmerking....)
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 07:22   #35
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Een nodige draad want de main stream media worden gecontroleerd door de warmongers.

Vergelijk bv de vredesbetoging gisteren in Brussel (deel van een pan Europese golf van vredesbetogingen in tientallen steden. In Berlijn bv 50000 mensen op staat). De VRT besteed er 15 if zo seconden aan in het avondjournaal. Geen interviews. Enkel wat close ups zodat je de massa niet ziet. Deze betoging stond reeds maanden vast en werd breed gesteund door sociale organisaties, maar de boodschap was niet aan de VRT bestreedt dus probeerde men het te begraven.

Wat de VRT wel deed was een uitgebreid verslag geven de dag ervoor! Dit van een veel kleinere betoging. Dit maal eerder een oorlogsbetoging te noemen. Met een interview met iemand die een Oekraïense vlag vast heeft met een heilige die een wapen vast heeft en eindigend met mensen die "Ukraine must win" scanderen.

Vredesboodschap begraven door oorlogsretoriek. Toevallig? Ik denk het niet.

Het zijn geen journalisten daar op de VRT maar volksmenners. Geen respect voor waarheid noch volk.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 februari 2023 om 07:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 07:24   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Er bestaan dus geen algemene regels. De gulden regel "Doe aan een ander niet wat gij niet wil dat u geschiedt" of de categorische imperatief van Kant is volgens jou niet bruikbaar. Enkel het "ik-voordeel" telt, zonder spelregels tussen de mensen.
Voila. De essentie van het bestaan "ik-voordeel". Dat is tevens zo eenvoudig, elementair, en evident dat het eeuwen filosofenwerk heeft gevraagd om ons dat uit onze kop willen te praten, maar dat neemt niet weg dat het de basis van het bestaan is.

Elke "doe niet aan een ander wat gij ook niet wilt" is enkel maar een optimale strategie als de andere te machtig is ten aanzien van jou om onderworpen te worden, en dat reciprook is. Dat is dan een wederzijds "ik voordeel" omdat de strijd aanbinden meer nadeel zal kosten en minder riskeert op te brengen.

Maw, "doe niet aan een ander wat gij ook niet wilt" is een speciale toepassing van "ik-voordeel" in bijzondere omstandigheden. Gans de "moraliteit" is dat trouwens.
Oud 27 februari 2023, 07:25   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Anderzijds hoeven de VS en Engeland "hun bakkes" niet te houden. Zij mogen tussenkomen in interne conflicten. Wij moeten dat zelfs toejuichen en betalen. In uw systheem is dat volstrekt juist.
Zolang wij mee in dat kamp zitten ja. Uiteraard. Per definitie van "wij".

Citaat:
Volgens mij kan dat maar een beperkte tijd duren. In het verleden is dat bewezen. "Van het Westelijk Front geen Nieuws" beschrijft de vreselijke dingen die dat zoeken naar een nieuw evenwicht tot gevolg hebben.
Dat duurt maar beperkte tijd als ge zo stom zijt van niet op tijd groeiende vijanden ineen te slaan voor ze te sterk worden. De ik-voordeel cultuur vraagt oplettendheid en nauwgezetheid, en moet strikt toegepast worden, en we hebben dat een kleine eeuw verwaarloosd, door een overdreven toepassing van "doe niet aan een ander...". Daar komen brokken van he.

Eens je de machtigste bent, moet je dat blijven onderhouden he, en alle nieuwe concurrenten op tijd ineen rammen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2023 om 07:27.
Oud 28 februari 2023, 09:20   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een nodige draad want de main stream media worden gecontroleerd door de warmongers.

Vergelijk bv de vredesbetoging gisteren in Brussel (deel van een pan Europese golf van vredesbetogingen in tientallen steden. In Berlijn bv 50000 mensen op staat). De VRT besteed er 15 if zo seconden aan in het avondjournaal. Geen interviews. Enkel wat close ups zodat je de massa niet ziet. Deze betoging stond reeds maanden vast en werd breed gesteund door sociale organisaties, maar de boodschap was niet aan de VRT bestreedt dus probeerde men het te begraven.

Wat de VRT wel deed was een uitgebreid verslag geven de dag ervoor! Dit van een veel kleinere betoging. Dit maal eerder een oorlogsbetoging te noemen. Met een interview met iemand die een Oekraïense vlag vast heeft met een heilige die een wapen vast heeft en eindigend met mensen die "Ukraine must win" scanderen.

Vredesboodschap begraven door oorlogsretoriek. Toevallig? Ik denk het niet.

Het zijn geen journalisten daar op de VRT maar volksmenners. Geen respect voor waarheid noch volk.
De enige “warmonger” is diegene die zijn buurland binnenvalt. Een welvarend en souverein Oekraïne is voor de Hitleriaanse aan paranoia lijdende Vlad P. een doorn in het oog. Het land van de achterlijken moet koste wat het kost opnieuw territoriaal de omvang van de USSR krijgen. “Russland musz grösser sein!!!”
Oud 28 februari 2023, 11:19   #39
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het land van de achterlijken moet koste wat het kost opnieuw territoriaal de omvang van de USSR krijgen. ...
De msm narratief. Maar waarom liep Poetin dan niet door in Georgië in 2008, en stopten de Russen bij de twee gebieden die bij Rusland wilden (Abchazië en Zuid Ossetië)?

Daar krijgen we maar geen antwoord op.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 februari 2023 om 11:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2023, 11:44   #40
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje kort door de bocht niet. Alles wat niet akkoord gaat met het NATO-narratiefje behoort plotseling tot het Russische mediaoffensief. Dat ligt in lijn met uitspraken zoals "alle blokkers zijn nazi's". Toegegeven, zo'n uitspraken zijn hier soms ook populair. Wat gaande is, is dat er een tegenbeweging op gang komt tegen de oorlogszuchtige retoriek van de MSM en de politici die nog net het puntje van hun neus zien. Ook deze strekking zal in 50 tinten grijs hun stellingen naar voor brengen.
Wat een naief beeld. Er is helemaal geen tegenbeweging. 90% van de bevolking zijn schapen. Dat hebben we met corona ook gezien. Nu dus ook weer.

Het gaat weldegelijk om een uitgekiende media-campagne van de Russen om wat tegengas te bieden tegen onze MSM (die uiteraard media-campagne voeren voor de NATO).

Eigenlijk doen de MSM van de Russen exact hetzelfde als die van ons. Alles wat niet in hun kraam past is extreem rechts en nazi. En de schapen slikken dat als zoete koek. Niets zo eervol als strijden tegen de nazi's.

Zielig, maar zo is het wel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be