![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tom Van Grieken laat met de exuberante partijdonaties in het geheim extreem rechtse mannenprogramma's maken in de VS.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van een echte Vlaming zou ik zo'n uitspraak nooit verdragen, maar iemand als gij weet uiteraard niet beter.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 25 februari 2023 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, dit zijn kleinere festivals, voor de echt grote moet je naar Duitsland of Scandinavië.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er vanuit dat de vlag die op de website van Vlaanderen staat afgebeeld ook daadwerkelijk de officiële is. Als Vlaanderen niet akkoord zou gaan met de vlag die nu als officiële wordt gebruikt zou er volgens mij wel meer moeite gedaan worden om ze te veranderen. Of er op zijn minst een vermelding bij zetten op de website. Citaat:
Als ik morgen een politieke partij start met als "Vlaamse" vlag een binnenstebuiten gedraaide onderbroek, ga jij dan ook zeggen dat dat de officiële is?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men doet hier nu alsof de Vlaamse vlag door de Belgische overheid is opgelegd. Ze is door de Belgische overheid goedgekeurd. Dat is nog iets anders en ook vrij logisch aangezien Vlaanderen tot op heden nog steeds onderdeel is van België.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heel waarschijnlijk weten die Amerikanen niet eens waar die vlag vandaan komt en hebben ze ze gewoon gekozen omdat ze in hun interieur past. Ik had al even het productiehuis van dat programma opgezocht en wou voor de grap eens vragen hoe ze bij die vlag uitgekomen waren maar ik vind geen contactgegevens van die firma. En eerlijk gezegd maakt mij heel dat vlaggengedoe ook niet zoveel uit. Zwart/geel, zwart/geel/rood,... Mij allemaal om het even. Maar als het over de officiële versie gaat is er volgens mij niet veel discussie mogelijk al denken velen er hier daar blijkbaar anders over...
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk volk zit er dan in het Vlaamse parlement? Hollanders? Duitsers? Oeigoeren?
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen (N-VA en VB) en Nederlandstalige Belgen (de rest)
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk, dat weet ik ook wel. Alles is met een grote korrel zout te nemen.
Als die gasten tijdens dat programma plots allemaal probleemloos de mooiste dingen gaan smeden is de lol er ook rap af. Drama wordt, als het niet vanzelf ontstaat, wel geënsceneerd. Zolang je dat in het achterhoofd houdt is zo'n programma best aangenaam om te bekijken. Ik zie graag mensen bezig met handwerk. Al wordt ik onnozel van die "Mijn history moment"-tussenkomsten tegenwoordig. Is dat om mensen weg te jagen? Elke keer als ik "Woningnood! De huidige woningnood doet mijn (sic) herinneren aan..." zap ik weg. Leuk voor 1 keertje maar als je voor de 200ste keer moet horen hoe madam de eerste kraakster van Amersfoort (ja, Amersfoort godbetert) is geworden gaat er een adertje in mijn voorhoofd trillen... Citaat:
Citaat:
Ik voel niet de aandrang me te verkleden en te gedragen alsof we 600 jaar geleden zijn maar heb er geen probleem mee dat anderen dat wel doen. Ieder zijn ding maar ik zou er al snel ruzie hebben omdat ik mijn lach moeilijk zou kunnen inhouden vrees ik. En omdat ik die mensen gewoon hun pleziertje gun blijf ik daar dan ook maar beter weg denk ik.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En stel nu dat die vlag daarna wordt goedgekeurd door Belgicisten, VLD'ers, groenen,... enz. Moeten de "echte" Vlamingen dan op zoek naar een ander ontwerp tot ze er eentje vinden waar de Belgicisten niet mee akkoord gaan? Of anders gezegd: volgens jou moeten "echte" Vlamingen rekening houden met wat Belgicisten over de vlag vinden? Ahja, wat als ze ze mee goedgekeurd hebben (zoals nu het geval is) mag de vlag niet dienen. Ze moeten ze blijkbaar afkeuren... De Belgicisten moeten dus volgens de "echte" Vlamingen mee beslissen over hun vlag. Wat een kronkels allemaal...
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Patrick zijn uitleg dat het Vlaams parlement niet het Vlaamse volk voorstelt klopt (voor minstens een groot deel) niet?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 25 februari 2023 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De volgende aflevering van het Verhaal van Vlaanderen zal over de collaboratie gaan. Benieuwd. Zowel Max van Dietschland als Pandareus zullen er met plezier naar kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lui die de francofiele Belgische structuur blijven verdedigen kan ik bezwaarlijk Vlamingen noemen.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar deze mannen hebben een smederij dus waar ze zo een dingen volledig custom voor u kunnen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind een mooi mes ook wel leuk als hebbeding maar kan er toch geen honderden euro's aan geven. Mijn favoriete messen blijven de carbonstalen van Robert Herder (bekend van het "molenmesje". Simpel maar blijvend vlijmscherp. En het roesten is iets waar je mettertijd wel mee leert omgaan. Onzen dagdagelijkse "patatschiller" is er zo ene. Helemaal gebogen uitgesleten maar (ook al wordt-ie nooit geslepen, hooguit eens lichtjes aangezet) nog steeds vlijmscherp. Jammer genoeg begint het handvat los te komen maar daar zet ik wel eens een ander aan. Ik zou dat mes echt niet meer kunnen missen.
![]() |