![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NuMarx, ik raad je aan de biografie over saddam te lezen : Saddam Hoessein, het brein achter de golfcrisis.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die communisten hebben zichzelf zodanig in een hoek geduwd dat ze nu overal komen roepen dat ze toch niet voor Saddam waren.
Maar dan moeten ze ook afstand gaan nemen van hun islamistische vrienden van bijvoorbeeld AEL, alsook de Pro-Saddam foto's veroordelen die door hun eigen leden werden gedragen tijdens de anti-amerikaanse betogingen. Héhé. Hoe die zich reeds 100 jaar belachelijk maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In hoeveel landen heeft de VS nu al troepen ? Die moeten allemaal betaald worden plus het vervoer van materiaal en mensen. Ze gaan nu nog een keer een raketschild van 200miljard$ bouwen. Daardoor zal hun gat in het begrotingstekort er ook niet op verbeteren. Als ze zo verder doen wordt het onbetaalbaar
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Het wordt weeral wat moeilijker voor terroristen om zich voor te bereiden op nieuwe aanslagen en om nadien onderdak te vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik verkoop het atomium voor 5 euro , geinteresseerd ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ah neen... toch niet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Terrorisme oplossen door secularisatie en neutraliseren van de religieuse macht. Pas daarna kunnen we spreken over onderwijs, welvaart, democratie, vrije meningsuiting.
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() ha ja, en alle terrorisme wordt veroorzaakt door religie
ofzo rare |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, alle terrorisme word veroorzaakt door een Ideologie, wat dus ook religie kan zijn;
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb enkele bedenkingen bij het bevrijden van irak.
1 De gedode burgers hebben nog familie; die zullen de amerikanen graag zien als bevrijders. 2 De soldaten; hebben ook familie, Die zullen de amerikaanse bevrijders graag zien binnenkomen. 3 Hoe meer Irakis er gedood worden in deze "gerechtvaardigde oorlog". Hoe meer familie de Amerikaanse bevrijder zullen in hun hart dragen. Men vergeet hier altijd dat een soldaat ook een kind, broer, man of echtgenote heeft. En wanneer de zogenaamde Democratische oppositie (gevlucht; de reden weet men niet zeker) in het zadel zal zitten, heeft men het zelfde scenario gelijk in Afhanistan. maar geen probleem voor Uncla Sam. de Uno leden zullen dat dan wel bezetten zoals Scebrenitcha. En afganistan. Ja dag jan en salut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Een klinkende overwinning, maar van wie?
Van Amerika? Van de grote jongens daar maar zeker niet voor de gewone amerikaan, ook niet voor de soldaten, ook niet voor de iraakse bevolking. Geen overwinning voor de democratie of de vrijheid en zeker niet voor de rechten van de mens (al zal het in de 53 ste staat wel beter aan toe gaan dan onder Saddam) In het witte huis en in het pentagon zullen ze wel klinken maar waarop moet de steeds groter wordende groep van straatarmen klinken in de US? Waarop moeten wij klinken, op de economische crisis die dat spelletje meebrengt? En wat is het stil in Israel en de palestijnse gebieden of krijgen we daar momenteel niets van te horen. Heeft Sharon misschien een quota wat betreft moslimdoden per dag om tevreden te zijn en is hij meer dan tevreden met de slachtoffers in Irak? En de Palestijnen, met hun bommen zijn die onderweg naar Irak voor een knalfuif? Waar zijn die chemische en biologische wapens van Saddam nu waarmee hij de ganse wereld bedreigde of alleszins toch Israel? Moeten ze die in Amerika nog inschepen of wat? Als ik alles mag geloven wat men over saddam verteld (en ik ben bereid dat te geloven) twijfel ik er niet aan dat hij ze zou gebruiken en zou hij dat volgens mij al wel gedaan hebben. Allez nen hele hoop vragen dus die ik me stel maar waar de onvoorwaardelijke steuners van één van beide partijen niet mee worsteld. Die geloven namelijk klakkeloos wat hun partij zegt. Maar hoe je het ook draait of keert, Saddam had met zijn totalitaire macht in zijn land net zo goed een akkoord kunnen sluiten met Amerika. Zijn macht in eigen land was er alleen maar sterker door geworden indien niet openbaar gemaakt natuurlijk, persoonlijk had hij er rijker van kunnen worden. Volgens mij is er dan toch meer aan de hand bij dat regime dan een gestoorde machtswellusteling. Religie? lijkt niet echt anders had Osama wellicht meer symphatie voor Saddam. Misschien is de afstand tussen die twee gespeeld maar dan had de CIA of de Mossad dit wel blootgelegd. Hoedanook, elk slachtoffer in deze strijd verliest, of het nu een idiote amerikaanse patriot is, een idiote Saddam volgeling of een idiote moslimstrijder is en die hebben er dan nog enigzins voor gekozen maar de familie van de soldaten aan beide zijden en de burgerslachtoffers zijn zeker verliezers. Of je nu sterft, invalied wordt, je naasten verliest voor of door Bush of Saddam het resultaat blijft hetzelfde en noch Saddam, noch Bush trek zich er de ballen van aan. Ik hoor net dat Amerika alle journalisten wil verwijderen uit Bagdad misschien willen ze zelf wel wat chemische rommel gebruiken en de schuld aan Saddam geven. Als overwinnaar kunnen ze toch stellen wat ze willen als er geen pottenkijkers zijn en de gesneuvelde US soldaten komen niet in de statistieken van "friendly" fire. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Wat 'n zwart - wit visie
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Een zwart - wit visie???
Nen hoop vragen JA. En trouwens om tot een oorlog te komen dient men wel zo te denken, om het volk mee te krijgen dient men het contrast nog wat te vergroten. The good guys versus the axes of evil. Dat noem ik zwart - wit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Georges,
Uw mening snijd boter. Hier wordt men gewoon van allles op zijn mouw gespeld. Iedereen hier is een expert, maar geen ene heeft daar geweest of gewerkt. zelfs zij die gevlucht zijn voor het regime van Bagdat geven toe, dat er onder sadam vrede gekomen is. Men mag ook niet vergeten dat bij de eerste golfoorlog de Amerikaans e Buch reeds op de hoogte was van de aanval. En Sadam groen licht heeft gegeven voor de aanval. Dus aan de aanzet van de 1 golfoorlog lag Amerika terug aan de basis. Eveneens tussen Iran en Irak. Amerika laat zijn vrienden snel vallen. En gedenk, Sadam is ereburger vab Detroit!!!!! ![]() |
![]() |
![]() |