Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Bekijk resultaten enquête: hoe lang nog?
binnen de 10 jaar 7 33,33%
binnen de 20 jaar 11 52,38%
binnen de 40 jaar 1 4,76%
andere, ik specifieer hieronder.. 2 9,52%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 11:30   #21
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Zeer juist, en daarom denk ik eraan Brussel naar het Europees vlak op te tillen. Europa heeft een "neutrale" hoofdstad nodig, dat wil zeggen een plaats die niet onderhorig is an één enkel staatsnationalisme.
Ik ben ook van deze mening. Brussel is wel een kleine stad, maar voor de rest heeft het bijna alle voordelen (de luchthaven ligt ook vrij ver). En dan is ons probleem ook meteen van de baan.
DaBlacky is offline  
Oud 5 januari 2005, 11:35   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

*dubbel*

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 5 januari 2005 om 11:36.
DaBlacky is offline  
Oud 5 januari 2005, 12:19   #23
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

In het huidige België is Brussel sowieso verloren en hoe langer deze (on)staat bestaat, hoe groter de kans op verfransing vd rand.
Men moet dus voor de scheiding gaan, onafgezien van het Brussels Gewest.

Het moet mogelijk zijn de Brusselaars ervan te overtuigen dat hun belangen (ook culturele) uitstekend verdedigd kunnen worden door incorporatie in de Vlaamse republiek binnen de grenzen vd 19, natuurlijk.
Het is idd een risico, maar gezien de huidige Belgische situatie niet alleen waard om te nemen, maar zelfs nodig.
Willen we de scheiding bespoedigen of zelfs maar mogelijk maken, dan is het nodig dat de Vlamingen de confrontatie niet meer uit de weg gaan.
BHV was een mogelijkheid (reeds verschillende keren); onlangs werd nog een voorstel in een of andere Vlaamse commissie van FDW verworpen waarin voorgesteld werd het Franstalig onderwijs in de faciliteiten gemeenten niet meer te financieren.
Nochtans uitstekend om de Franstaligen diets te maken dat het tijd wordt om hun territoriale ambities op te bergen.
En om een eind te maken aan de sociologisch-minoritaire positie vd Nederlandstaligen in dit land.
Franstaligen overtuigen in een of ander forum vd rechtvaardigheid/gegrondheid van onze aspiraties (zoals BHV) is nutteloos: zij weten dat. Alleen willen ze betaald worden voor iets dat hen zelfs niet toebehoort.
Oud 5 januari 2005, 14:43   #24
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
Ik heb het artikel gelezen, en ik vond het vrij pessimistisch. Men draaft door over belachelijke ideeën zoals "Brussel DC", maar een echte uitleg waarom Vlaanderen Brussel niet zou kunnen opslorpen, wordt niet gegeven. Dat kan natuurlijk zijn omdat ze dat in een ander artikel hebben gedaan.
De echte reden volgens mij is dat de keuze bij de Brusselaars ligt, en niet bij ons, België of Wallonië. Brussel DC vind ik nog niet zo'n slecht idee.
instromaniac is offline  
Oud 8 januari 2005, 11:18   #25
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Brussel DC vind ik nog niet zo'n slecht idee.
ik herhaal: wat met Zaventem? Dit is geen detail, maar een belangrijk punt! Als zelfstandige "stadstaat" (Brussels DC) van Europa kan het niet om geen luchthaven te bezitten. Brussel heeft Vlaanderen nodig, dat is heel duidelijk in dit concreet geval.
Ambiorix is offline  
Oud 8 januari 2005, 13:57   #26
Leo
Gouverneur

Standaard

Ik ben daar nog zo zeker niet van. Er komt een trend om allesbiedende internationale luchthavens in de buurt van grote steden om veiligheids- en leefmilieuredenen te vervangen door hsl-verbindingen naar beter gelegen oorden. Fantasie genoeg: midden in de Noordzee (voor Zaventem, Schiphol, Charles de Gaulle en Heathrow samen) of elders in dunbevolkte gebieden (bestaande militaire basissen bijvoorbeeld) of langs de kusten (minimale hinder op het land)... Dit blijven utopieën natuurlijk, maar het feit dat Brussel, Parijs en Amsterdam die in luchtvaarttermen op een boogscheut van elkaar liggen een enorme verspilling betekenen blijft overeind. In elk geval in de Europese kontekst. Misschien komt er nog wel iets bruikbaars uit de hoek van de plannenmakers, wie weet. Maar een luchthaven midden in een dichtbewoond gebied, is bij ons vandaag al een torenhoog probleem, dat voor politieke deining zorgt...
Leo is offline  
Oud 8 januari 2005, 14:26   #27
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ik herhaal: wat met Zaventem? Dit is geen detail, maar een belangrijk punt! Als zelfstandige "stadstaat" (Brussels DC) van Europa kan het niet om geen luchthaven te bezitten. Brussel heeft Vlaanderen nodig, dat is heel duidelijk in dit concreet geval.
Idd, Brussel als onafhankelijke stadsstaat is een waanidee. Wegeninfrastructuur, electriciteits-en watervoorzieningen alsook spoorwegen en luchthaven zijn compleet van Vlaams-Brabant afhankelijk. Als de Vlamingen ooit de culot gaan hebben om een zelfstandige staat te worden, zullen ze wel de politieke moed en kracht tonen om tav Brussel zeer overtuigend op te treden.
Oud 14 januari 2005, 19:33   #28
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik hoop dat de Vlaamse Beweging deze opmerking niet negeert en het nu eindelijk eens beseft, ondanks de dogma's: Brussel wordt gebruikt om Vlaanderen te gijzelen. Geef je het niet op, wordt Vlaanderen nooit onafhankelijk! Geef je het wel op, dan kan Vlaanderen onafhankelijk worden en zo in een uitstekende positie verkeren om Brussel te verkrijgen.
Amen!!!
Laat Brusselaar zelf kiezen d.m.v. een referendum ofzo. Eerst gaan de Franstalige meerderheid uiteraard op gevoel voor hun Waalse 'broeders' kiezen, maar binnen het jaar komen ze met hangende pootjes terug om bij Vlaanderen te mogen. Wat de meeste Brusselaars niet beseffen is dat Brussel vanuit economisch standpunt veel afhankelijker is van Vlaanderen dan van Wallonië. En wanneer zo'n situatie wordt bereikt, d�*n is het aan ons om bikkelhard te zijn omtrent taalwetten enz... Wanneer de mens honger begint te krijgen verliest hij z'n idealisme immers snel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be