![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gewoon vol op het gas ![]() 100km/u maximum op de snelweg dat is pas gieren om reden van, bol eens tot aan de kust bijvoorbeeld en hou beleefd 120km/u (daar waar het mag tenminste) dan merkt u dat u de traagste wagen op het veld bent. Stel dat die 100km/u er komt voor de gewone bestuurders op het veld dan koopt er toch geen mens nog een wagen die 250-300 aankan? Zouden bepaalde auto bouwers dan dwars gaan liggen? ![]() Combi's tjah...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 maart 2023 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Vandaag in DS dit artikel: Politie op snelweg niet sneller dan 100 km/u, om benzine te besparen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230310_97984729 Snel de kalender geraadpleegd maar het is vandaag nog geen 1 april. Als je dat leest dan denk je toch: wat voor klinkklare onzin is me dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke verplaatsing gaat dan prioritair zijn, probleem opelost.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hun electrische fietsen opladen op het werk is nu ook voorbij.
Hopelijk hun auto's niet meer opladen ook.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik lees is dat politievoertuigen niet sneller zouden rijden dan 100 per uur bij niet dringende interventies. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed ; Mensen kopen die niet om snel mee te rijden net zoals ze geen horloge kopen van 5000 euro alleen maar om te weten welk uur het is. Trouwens ongeveer alle auto's halen nu al 200 km/u. Daar heb je heus geen dikke sportwagen meer voor nodig. Onlangs hing er in Duitsland een camionette achter me terwijl ik tegen de 200 vlamde. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 maart 2023 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom eem politie wagen snel zou moeten rijden ? Hoe sneller je rijdt hoe minder goed je verdachte dingen kan waarnemen. Uiteraard niet in het geval van interventie Hetzelfde met fietspatrouilles ....Ik verwacht dat die mensen dingen observeren. Dat lijkt me beter te lukken aan 15 of 20 per uur dan aan 50 per uur met een speedelec. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 maart 2023 om 06:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal ook zorgen voor veel trager rijden op de snelweg omdat niet iedereen die politie durft voorbij te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Auto's die harder gaan dan 30 km/u zijn een vorm van aanranding. Het lawaai wordt een aanslag op de mens die het moet ondergaan. Geen enkel vervoersmiddel zou harder dan 30 km/u mogen. Dit gaat leiden tot een aangenamere en veiligere wereld en zal enorm veel problemen oplossen.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, dan stuikt de economie in mekaar, da's wel duidelijk. 250 tot 300 ... ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was het er zo eentje ![]() ![]() Ooit aan de kust eens een bus geweten die ferm optrok dat zelfs bepaalde andere wagen niet eens meer konden volgen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100 kmu op de snelweg ligt hier wel heel gevoelig op de teentjes aan het aantal draden te zien.
Hln.be kreeg liefst 1044 reacties over een artikel van 100 kmu (voorstel Groen) Citaat:
Niet om de veiligheid maar wegens het milieu. Denk aan de stikstof-100 kmu in Nederland. En ook in Duitsland en andere landen zie je redelijk veel 100 en 80 kmu in ballingsgebieden, dit is ook meestal wegens uitlaatgassen en geluid. In Oostenrijk worden al wat meer BEV gekocht want die krijgen daar een uitzondering op die 80 en 100 kmu (ook buitenlanders) op ruim 440 km beperkte autobahn. Is daar al >4 jaar bezig. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2023 om 09:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet al change hebben dat je electrische wagen 130 km kan bereiken.
Meestal is dat hun top en zelfs minder ook. En wie volle bak rijd zal rap leeg zijn.
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tesla Plaid vrijgeschakeld naar 350 kmu: Citaat:
Citaat:
En zuipen veel meer, tot 6 maal meer hun normverbruik bij volle gas. ![]() https://m.focus.de/auto/ratgeber/kos...d_3515475.html Bjorn Nyland testte 3 jaar geleden een Tesla model 3 aan 200 kmu gemiddeld op D-snelweg: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 maart 2023 om 10:13. |
||||
![]() |
![]() |