Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2023, 06:17   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En voor elke normale mens is dat een domme narcist met veel geld.
Dat kan men van elke politicus die geen rabiate ideoloog is, zeggen.

Er is geen enkele maar dan ook geen enkele reden om aan politiek te willen doen als je niet tot een van beide soorten behoort he. Politiek doe je oftewel omdat je totaal wil domineren om je dada door te drukken, dan wel omdat je in een vakgebied wil evolueren waar het enige dat telt je ego is, en het onderdrukken van andere ego's, maar waar niks "te realiseren" valt en, naast het grootste bakkes hebben, er geen enkele competentie vereist is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2023 om 06:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2023, 19:54   #22
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een heel simplistische zwart-wit-opmerking.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 06:30   #23
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het duurde toch niet bijna twee jaar voor de VS een president hadden door het akkefietje met de prostituee zoals het geval was met DeCroo's regeringsvorming in België ...

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 15:49   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het is zoals ik eerder schreef duidelijk dat men op aller mogelijke manieren Trump wil uitschakelen en hem zeker de kans niet meer te geven om zich eventueel terug kandidaat te stellen voor het Presidentschap.

Ik denk dat met alles wat men nu aan het doen is het ook wel een zekere gevarenzone in zich heeft want als men nu al die andere Politici in de VS moet gaan onderzoeken of die zuiver op de graat zijn dan gaat het nog lachen geblazen worden denk ik.

Een onderzoek hoe of op welke manier sommigen aan hun job geraakt zijn?

Ook in 'ons' land zou dat lachen zijn. (<<-- door Sarcasmus)

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 april 2023 om 15:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2023, 17:11   #25
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een slimme altruïst met gene nagel om aan zijn gat te krabben, da's Uw ideaal?
Oud 4 april 2023, 09:29   #26
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of het, het definitieve einde zal zijn dat valt nog te betwijfelen maar men is er zoals ik eerder schreef alle registers aan het opentrekken zodat hij de eerstvolgende verkiezingen niet meer aan bod zal komen.

Velen van zijn naaste medewerkers hebben hem ook al een slag in het gezicht gegeven.
Maar zelfs als hij in de gevangenis zou zitten kan hij zich nog altijd kandidaat stellen en eventueel president worden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 10:10   #27
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is zoals ik eerder schreef duidelijk dat men op aller mogelijke manieren Trump wil uitschakelen en hem zeker de kans niet meer te geven om zich eventueel terug kandidaat te stellen voor het Presidentschap.
Het is dus een "complot"...

Ja, kan eigenlijk niet anders, want een doodbrave mens als Trump die zich altijd strikt aan de wet houdt... hoeveel rechtszaken heeft die ondertussen lopen ?

En hoeveel zijn er in het verleden tegen hem aangespannen ? Daar geraakt een mens niet meer aan uit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 19:19   #28
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het is dus een "complot"...

Ja, kan eigenlijk niet anders, want een doodbrave mens als Trump die zich altijd strikt aan de wet houdt... hoeveel rechtszaken heeft die ondertussen lopen ?

En hoeveel zijn er in het verleden tegen hem aangespannen ? Daar geraakt een mens niet meer aan uit.
En dan?
Als het waar is dat ze hem aanhouden omdat hij iemand vrijwillig geld heeft gegeven, terwijl deze laatste dit vrijwillig heeft aangenomen dan is dit wat het is;
De wapenizatie van het gerechtelijk apparaat om politieke tegenstanders te muilkorven.
Bananenrepubliekniveau van de leiders van de vrije wereld, waar de wereld hun zonen en dochters en hun miljarden voor verkwanselt om ze aan de macht te houden.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 april 2023 om 19:19.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 20:08   #29
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En dan?
Als het waar is dat ze hem aanhouden omdat hij iemand vrijwillig geld heeft gegeven, terwijl deze laatste dit vrijwillig heeft aangenomen dan is dit wat het is;
klopt, een transactie tussen 2 instemmende volwassenen. Maar soms zijn dergelijke transacties aan regels onderworpen, en die moet iedereen volgen. Zelfs Trump

Citaat:
De wapenizatie van het gerechtelijk apparaat om politieke tegenstanders te muilkorven.
ma how, een echte Nelson Mandela eigenlijk
Oud 4 april 2023, 20:27   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?
Wow, qua schouderophalen kan dit tellen.

Ik herhaal: bij hoeveel rechtszaken is Trump betrokken ? Ik ben allang de tel kwijt. Die kerel is zo corrupt als maar kan zijn.

Ik spreek me niet uit over de huidige, zoveelste procedure, maar ik vind het wel fascinerend dat jij er van overtuigd bent dat het een heksenjacht is.

Dat is een behoorlijk zware beschuldiging, dus ik weet zeker dat je daar hard bewijs voor hebt... Of praat je gewoon Trump na, zoals hij het graag heeft ?
Oud 4 april 2023, 21:03   #31
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Bananen imperium verstrikt in zijn eigen leugens.

Deze 'preventieve coup' gebeurt enkel omdat men weet dat Trump de verkiezingen zou winnen mijns inziens.

Benieuwd of hij nog wat medestanders heeft in het systeem of dat de straat zal kunnen spreken, hoe geïntimideerd die ook is door een hyperbolisch overdreven framing van de bestorming van het Capitool door pro Trump betogers.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2023 om 21:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 21:33   #32
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bananen imperium verstrikt in zijn eigen leugens.
Welke leugens ?
Oud 4 april 2023, 22:01   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De rechter zou aan die 'vrouw van plezier' eens moeten vragen: wie stuurde u om Trump te pakken te krijgen en wat heeft u daar geldelijk voor getrokken?

Mocht hij daar zelf iets met begonnen zijn dan is dat wel een serieuze misser als President want in zo een positie weet je toch dat alle manieren goed zijn om de persoon die op dat ogenblik de rol van Potus vervult te pakken te krijgen.

Dat hij fouten gemaakt heeft , het zij zo maar nu zal het pas beginnen want al die anderen (medewerkers en de vele werknemers) waren die zo zuiver bij hun handelingen?

Of men fan is van de man in kwestie of niet, ik zie het als dat men hem gewoon wil blokkeren om eventueel een nieuwe kandidatuur in te sturen voor het Presidentschap.

Alle registers trekt men hierbij open.

Hopelijk gaat men dat ook doen met al de anderen die niet zuiver op de graat zijn.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 april 2023 om 22:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 22:36   #34
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke leugens ?
Pak Russiagate. Was ook enkel om Trump klein te krijgen.

Ik ben geen Trump fan, maar wat er nu gebeurd doet hem enkel sympathieker overkomen.
Oud 4 april 2023, 22:44   #35
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Pak Russiagate. Was ook enkel om Trump klein te krijgen.
Ik heb het over het huidige proces. Worden daar door justitie leugens verkondigd ?
Oud 4 april 2023, 22:56   #36
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Dit wordt de volgende maanden lachen voor Trump. Het officiële indictment kan u hier lezen:
https://www.politico.com/news/2023/0...ument-00087925

Het werd hier al reeds afgekraakt door een professor recht aan Harvard law school en door judge Napolitano, die in New Jersey regelmatig in federal courts pleit.
https://www.youtube.com/watch?v=mDLZN_FzO4Q

Voor degenen die te lui zijn om zich te verdiepen in bovenstaande stappen, het komt hier op neer:

De Amerikaanse Feds hebben deze zaak onderzocht, dhr. Cohen ondervraagd, en er werd geoordeeld dat deze ongeloofwaardig was. Anders was er ongetwijfeld een federale rechtszaak van gekomen. De federale rechtszaak die er gekomen zou zijn zouden misdemeanors betreffen; een categorie lager dan felony's waar gevangenisstraffen op kunnen staan. Vervolgens heeft de Staat New York diezelfde zaak die de Feds afwezen, terug opgepikt onder leiding van Manhattan District Attorner Alvin Bragg, die procureur speelt. Oorspronkelijk werd niet genoeg bewijs gevonden en kon men de zaak niet brengen. Daarop stelde diezelfde Bragg een advocaat aan om extra bewijzen te zoeken met privégelden... (eigenlijk kan dit voor gelijk supreme court hier al sneuvelen want dit mag niet).

Falsifying business records is in zowat de gehele V.S. een misdemeanour, waarop geen gevangenisstraffen staan. Het is een beetje zoals 100 rijden waar ge 70 moogt, tegen de kerk pissen en gesnapt worden, of de buurman zijn boom ongevraagd omkappen en zijn kat vergiftigen... behalve natuurlijk in de staat New York. Daar is het echter een felony (van de laagste categorie). Op felonies kunnen wel gevangenisstraffen staan als dat de zwaarder categorie betreft (moord, verkrachting, carjacking,...). Deze behoort hier uiteraard niet toe en wordt in een 'niet gespecificeerde categorie' ondergebracht.

Men heeft hier dus via mentale gymnastiek een afgewezen federale zaak heropgerakeld voor de staat New York, en heeft de vermeende overtreding tot wanbedrijf/misdaad verheven, waarbij men kan argumenteren dat afbreuk gedaan wordt aan:
- het non bis in idem beginsel (een persoon niet tweemaal vervolgen voor dezelfde feiten)
- onpartijdigheid en onafhankelijkheid van procureur en rechter

Verder heeft men dus te maken dat al dit gestoeld is op de beweringen van dhr Cohen, die door de feds als leugenaar aanzien werd.

En dan nu de grote klucht zelf. Men zou vermoeden dat in het indictment nauwkeurig beschreven zou staan wat nu exact aan Donald Trump verweten wordt. Dat is in zowat alle staten zo... behalve opnieuw in New York. Die maken gebruik van een 'bare bone' indictment. Het indictment bevat dus 34 keer dezelfde paragraaf onder de eerste tot de 34 ste count...

AND THE GRAND JURY AFORESAID, by this indictment, further accuses the defendant of the crime of FALSIFYING BUSINESS RECORDS IN THE FIRST DEGREE, in violation of Penal Law §175.10, committed as follows: The defendant, in the County of New York and elsewhere, on or about February 14, 2017, with intent to defraud and intent to commit another crime and aid and conceal the commission thereof, made and caused a false entry in the business records of an enterprise, to wit, an entry in the Detail General Ledger for the Donald J. Trump Revocable Trust, bearing voucher number 842457, and kept and maintained by the Trump Organization

Het betreft dus 34* het uitschrijven van een cheque op die dag. Eigenlijk heeft men dus 1 handeling, die 34 keer op dezelfde dag vlak na elkaar gesteld is, waarvan Bragg beweert dat het om een felony gaat, begaan in New York.

Alleen zit onze goede vriend Bragg ook hier met een probleempje. In 2017 was Donald Trump president van de verenigde staten en had hij zijn woonplaats in ... jawel Washington D.C. in de hoedanigheid van president. Het komt er op neer dat volgens voornoemde praktiserende rechters (en de docente aan Harvard) men dit uiteraard niet in New York kan aanklagen...

Ik wens bij deze Trump te feliciteren met zijn welverdiende tweede termijn, met een dikke dankuwel aan de linkse progressieve Bragg, voor dit politiek geïnspireerd proces.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 4 april 2023 om 22:59.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2023, 23:03   #37
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
klopt, een transactie tussen 2 instemmende volwassenen. Maar soms zijn dergelijke transacties aan regels onderworpen, en die moet iedereen volgen.
Wanneer dan, en heeft trump de regel die je niet vernoemt dan geschonden?

Ik ben benieuwd wanneer een rode district attorney nu joe biden, of pedozoontje, of den bill met zijn broek op zijn enkels nu gaat dagvaarden.

Bragg heeft duidelijk een grens overschreden, hopend op politiek garengespin voor de communistische “democtraten” dus niets houdt nu republikeinse DA’s nu nog tegen net hetzelfde te doen.
Oud 4 april 2023, 23:06   #38
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het huidige proces. Worden daar door justitie leugens verkondigd ?
Wie weet? Maar hypocriet is het gegarandeerd mijns inziens. En al zeker als je het naast de serie onbestrafte oorlogsmisdadigers zet uit het VS establishment.

Laatst gewijzigd door Bach : 4 april 2023 om 23:07.
Oud 4 april 2023, 23:10   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Dit wordt de volgende maanden lachen voor Trump. Het officiële indictment kan u hier lezen:
https://www.politico.com/news/2023/0...ument-00087925

Het werd hier al reeds afgekraakt door een professor recht aan Harvard law school en door judge Napolitano, die in New Jersey regelmatig in federal courts pleit.
https://www.youtube.com/watch?v=mDLZN_FzO4Q

1. De indictment op Politico is het officiële document.

2. ‘Judge Napolitano’ is een right wing Fox verslaggever. Hij is een ‘visiting’ professor, dwz dat hij er ooit eens les gegeven heeft.

Voor de rest zijn de feiten duidelijk: Trump heeft via een advokaat een prostituee betaald om over hun (al dan niet vermeende) neukpartij te zwijgen in volle verkiezingsperiode,
De advokaat heeft bekend en is veroordeeld.
Zo’n aktie tijdens een verkiezingsperiode wordt aanzien als (frauduleuze) beinvloeding van de verkiezingen.

Al de mist die Foxboy Napolitano probeert te spuien doet niet ter zake.
Oud 4 april 2023, 23:12   #40
gunter5148

Standaard

Citaat:
Wow, qua schouderophalen kan dit tellen.

Ik herhaal: bij hoeveel rechtszaken is Trump betrokken ? Ik ben allang de tel kwijt. Die kerel is zo corrupt als maar kan zijn.

Ik spreek me niet uit over de huidige, zoveelste procedure, maar ik vind het wel fascinerend dat jij er van overtuigd bent dat het een heksenjacht is.

Dat is een behoorlijk zware beschuldiging, dus ik weet zeker dat je daar hard bewijs voor hebt... Of praat je gewoon Trump na, zoals hij het graag heeft ?
Het bewijs is de aanklacht, ik vermoed dat zelfs jij er een bron voor kan vinden.

Of trump nu geen of 100 rechtzaken heeft lopen is irrelevant.

Pfizer, waar jij al dan niet een vax vangenomen hebt, zijn een aantal jaren geleden veroordeeld tot het betalen van een miljardenboete wegens fraude. Bewezen fraude.
Het moet dus wel dat die zo corrupt zijn als de pest in uw beoordeling, maar als t over vaxdwang ging, dan waren dat ineens heiligen, als ik mij uw positie nog goed herinner.

Uw argumentatie raakt kant noch wal, dus. Of je bent gewoon hypocriet als het over corruptie gaat.

Het is intussen feitelijk bewezen dat de laptop van pedozoontje echt was, en de russia-collusie vals, dus kom mij niet af met een “eerlijk proces.”

Goed wetende dat ik trump een vaxcist vindt

Dat ze ginder maar goed oppassen dat het niet uitdraait op een nieuwe civil war.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be