Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2023, 09:26   #21
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Inderdaad. Ze weigerden het spuitje.
Wat niet wil zeggen dat ze alle andere hulp zouden weigeren.
Net zo min er een reden zou zijn waarom artsen hun andere vormen van hulp zouden moeten weigeren. Je kan hoogstens stellen dat een anti-vaxxer pech heeft bij een overvloed van patiënten omdat men dan keuzes moet maken door een tekort aan zorg.
Neem nu de medische-wereld-wantrouwende-anti-vaxxer , artsen gaan die toch niet onder narcose brengen voor een medische ingreep, wat gaan ze die allemaal inspuiten tijdens die narcose in hoofde van die anti-vaxxer.
Die hulp weigering is uit respect voor het mentale welzijn van de anti-vaxxer.

Laatst gewijzigd door jogo : 17 april 2023 om 09:41.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 09:31   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zelfs vld-ers, sossen, groenen en kaloten hebben recht op doktersbehandeling.
Mjaaa… alhoewel het toch jammer is omwille van het verbruik van dure medicijnen en erelonen voor flink dure dokters nietwaar…
Oud 17 april 2023, 09:42   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zelfs vld-ers, sossen, groenen en kaloten hebben recht op doktersbehandeling.
In de psychiatrie bedoel je.
Oud 17 april 2023, 12:32   #24
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ze weigerden het spuitje.
Wat niet wil zeggen dat ze alle andere hulp zouden weigeren.
Net zo min er een reden zou zijn waarom artsen hun andere vormen van hulp zouden moeten weigeren. Je kan hoogstens stellen dat een anti-vaxxer pech heeft bij een overvloed van patiënten omdat men dan keuzes moet maken door een tekort aan zorg. Maar je zou dan evengoed kunnen kiezen om jonge niet-gevaccineerde mensen voorrang te geven op gevaccineerde opgeleefde 80-plussers met allerlei andere aandoeningen.

Maar het gaat in deze draad niet over 'moeten kiezen tussen patiënt 1 en patiënt 2 omdat men maar een van beide kan helpen'. Het openingsbericht van deze draad vermeldt: to deny medical care to a patient based on religious, moral or ethical opinions

Op basis van religie of morele overwegingen mag niemand worden uitgesloten. Dat zou verwerpelijk zijn. Akkoord. Zelfs een VB'er die verwerpelijke gedachten heeft zou nog hulp moeten krijgen, wordt gesteld door de draadstarter. Helemaal terecht. Maar iemand die geen vertrouwen heeft in de nieuwe vaccin-technologie, waarvan niet geweten is wat de gevolgen zijn, die zou vanzelfsprekend alle hulp geweigerd moeten worden..? Wat een mop.
Ik vind dat iemand het recht heeft een vaccin te weigeren, maar als die er dan voor zorgt dat een kleutertje sterft op de operatietafel omdat de reddende handen een ongevaccineerde aan het helpen waren, dan stel ik mij vragen.

Je kan je die vraag echter ook stellen over mensen met overgewicht die te weinig lichaamsbeweging hebben. In zekere zin (niet allemaal) "kiezen" zij er ook voor ongezond te zijn en bedden in te nemen in 't ziekenhuis.

Het blijft een moeilijke kwestie.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 12:47   #25
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik vind dat iemand het recht heeft een vaccin te weigeren, maar als die er dan voor zorgt dat een kleutertje sterft op de operatietafel omdat de reddende handen een ongevaccineerde aan het helpen waren, dan stel ik mij vragen.

Je kan je die vraag echter ook stellen over mensen met overgewicht die te weinig lichaamsbeweging hebben. In zekere zin (niet allemaal) "kiezen" zij er ook voor ongezond te zijn en bedden in te nemen in 't ziekenhuis.

Het blijft een moeilijke kwestie.
Er is -wat mij betreft- geen moeilijke kwestie.
Ofwel hoort een arts ALLE mensen te helpen ongeacht karakter/kleur/geloof/.. ofwel moeten artsen over het recht kunnen beschikken om te kiezen wie ze al dan niet helpen..

Dat er in sommige situaties keuzes gemaakt moeten worden omdat men handen tekort heeft, staat daar los van. Nu, het komieke is dan weer, dat men tijdens het hele covid-circus op geen enkel moment heeft overwogen de zorg op te schalen of ervoor te zorgen dat niet-covid-zorg gewoon kon blijven doorgaan.. Geen extra zorgende-handen of ondersteuning voor de zorg, ondanks de ogenschijnlijke hoogdringendheid, en 't was urgent eh, want vergeet het niet: de wereld werd bedreigd door een wreed dodelijk virus en miljarden mensen gingen op enkele weken tijd sterven.

Nu, ik heb in het verleden al geuit dat ik er -na het spuitje te weigeren- geen probleem mee zou hebben op de parking te belanden bij teveel drukte in ziekenhuizen. Maar den teneur was gedurende enkele jaren bij een groten hoop mensen: anti-vaxxers mogen geen zorg krijgen. Ongeacht de toestand in het ziekenhuis.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 april 2023 om 13:03.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 13:02   #26
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Neem nu de medische-wereld-wantrouwende-anti-vaxxer , artsen gaan die toch niet onder narcose brengen voor een medische ingreep, wat gaan ze die allemaal inspuiten tijdens die narcose in hoofde van die anti-vaxxer.
Die hulp weigering is uit respect voor het mentale welzijn van de anti-vaxxer.
Het dringt blijkbaar niet door dat er verschillende anti-vaxxers bestaan.. dat er daar bij zijn die een covid-spuit hebben laten zetten, maar toch tegen de maatregelen waren.. dat er daar bij zijn die wel vertrouwen hebben in de wetenschap, maar niet in nieuwe experimentele vaccinaties.. of dat er daar bij zijn die helemaal niets vertrouwen.. nee man.. op politics.be zijn alle anti-vaxxers één pot nat.

Deze anti-vaxxer heeft nog nooit medische hulp geweigerd wanneer het nodig was.. inclusief spuitjes en volledige verdoving en niet weten wat ze met mij gaan doen.. In het volste vertrouwen heb ik mij overgelaten aan de kunde van artsen en chirurgen. Maar in het covid-spuitje had ik geen vertrouwen en aan het covid-spuitje had ik geen behoefte.. bovendien wist ik donders goed dat "het spuitje laten zetten om anderen te beschermen" groteske onzin was.. ik zou dus niet weten waarom ik op basis van mijn keuzes, geen hulp zou mogen krijgen (tenzij dan toen het ziekenhuis vol lag met gevaccineerde covid-zieken).

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 april 2023 om 13:05.
Oud 17 april 2023, 15:19   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dringt blijkbaar niet door dat er verschillende anti-vaxxers bestaan.. dat er daar bij zijn die een covid-spuit hebben laten zetten, maar toch tegen de maatregelen waren.. dat er daar bij zijn die wel vertrouwen hebben in de wetenschap, maar niet in nieuwe experimentele vaccinaties.. of dat er daar bij zijn die helemaal niets vertrouwen.. nee man.. op politics.be zijn alle anti-vaxxers één pot nat.

Deze anti-vaxxer heeft nog nooit medische hulp geweigerd wanneer het nodig was.. inclusief spuitjes en volledige verdoving en niet weten wat ze met mij gaan doen.. In het volste vertrouwen heb ik mij overgelaten aan de kunde van artsen en chirurgen. Maar in het covid-spuitje had ik geen vertrouwen en aan het covid-spuitje had ik geen behoefte.. bovendien wist ik donders goed dat "het spuitje laten zetten om anderen te beschermen" groteske onzin was.. ik zou dus niet weten waarom ik op basis van mijn keuzes, geen hulp zou mogen krijgen (tenzij dan toen het ziekenhuis vol lag met gevaccineerde covid-zieken).
Grove vergissing.
U zegt dat u weet, wel U weet geen kloten.
Anderen beschermen was en is erg nuttig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 17:31   #28
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Grove vergissing.
U zegt dat u weet, wel U weet geen kloten.
Anderen beschermen was en is erg nuttig.
Enkele weken na de eerste vaccinatieronde in Israël wist men al dat het vaccin geen besmettingen tegenhield. Daar zijn onderzoeken naar gedaan. Dat werd -met andere woorden- op wetenschappelijke wijze aangetoond.

Op dat moment moest men hier nog beginnen met mensen uit te nodigen voor de vaccinaties en werd in de media nog verteld dat het vaccin besmettingen tegenhield.. grote lol natuurlijk. Men had er in onze contreien dus nog geen ervaring mee. Maar wat kon worden besloten uit die eerste vaccinaties (in Israël) en de onderzoeken die daarop volgde, is wel degelijk dat het vaccin besmetting niet kon voorkomen en dus is de enige juiste conclusie: u vaccineren deed je voor jezelf. Met of zonder het vaccin, je zou nog steeds anderen hebben kunnen besmetten en dus ook: ziek maken. Dat is ook gebleken in de praktijk.

Indien het vaccin wél besmettingen tegenhield, had ik mij inderdaad kunnen laten vaccineren om anderen te beschermen.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 17 april 2023 om 17:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be