Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2023, 13:35   #21
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Begrijpelijk dat uw fantasie u in de steek laat in deze. We kunnen dit gewoon niet vatten als modale burger.
Wat is eraan te vatten dat de begroting niks anders is dan een budget voorspelling die ze niet kunnen maken?
Natte-vinger werk dat kant noch wal raakt want er zijn veel te veel variabelen in die voorspelling.

De werkelijke conclusie kan maar achteraf gemaakt worden als alle precieze en werkelijke gegevens bekend zijn. Niet raden en gokken over hoeveel inkomsten er mogelijk zouden kunnen zijn en met hoeveel belastinggeld ze weer nodeloos gaan smijten als staatsuitgaven en voor hun zelfbediening.

Het feit blijft dat er vooruitziend maar beperkt kan ingespeeld worden op basis van de vorige begroting en dan vooral aan de uitgave kant door besparingen op onnozele en verspillende staatsuitgaven zoals oversubsidiëringen, besparing door een migratiestop, uitdelen van belastinggelden aan landen die reeds ontwikkelingshulp krijgen, enzovoort.....en de begroting NIET gebruiken als dekmantel voor de afbraak en diefstal van onze verworven lonen(rechten), onze openbare dienstverleningen, zelfs SZ, onze pensioenen en fiscaliteit door vermeende "hervormingen" met nieuwe en verdoken belastingen.
Oud 23 april 2023, 14:21   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Op papier misschien. In het algemeen is het zo dat overheden die plots over meer middelen beschikken, die nogal snel verkwanselen aan "eigen geneugtes". Ik maak mij geen grote illusies over de Vlaamse politieke kaste he.

Mocht Vlaanderen een directe democratie worden, dan zou het iets anders kunnen zijn. Maar als een onafhankelijk Vlaanderen zou gaan boeren met de Vlaamse politici van nu, dan denk ik niet dat er veel "dividend" zou bekomen worden bij een splitsing. We zouden Zilverfondsen en dergelijke ten over hebben he
Iedereen zit maar op te scheppen over de begroting, maar er moet ook beleid gevoerd worden, niet waar? Dalende onderwijskwaliteit, wachtlijsten alom, geen bijkomende middelen voor kinderopvang maar wel subsidies voor bevriende ondernemers enz..
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 16:20   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat is dan dat geblaat dat Vlaanderen op koers ligt voor budgetair evenwicht als de schuld stijgt ?
En dan nog Oostterweel, een regelrecht financieel debacle, uit de cifers houden.
Dit artikel is niet alleen een oorvijg voor de federale, de brusselse en de Waalse regering
Maar ook een klinkende muilpeer voor de VlaReg, die ons blijkbaar ook op dat vlak voorliegt.
Tja, we zijn niet verbaasd dat jij ten zeerste geërgerd bent dat Vlaanderen er beter uitkomt dan de andere regio's en beter dan het federale. Als het aan jou ligt zouden er eigenlijk geen Vlaamse data mogen gepubliceerd worden, alleen maar "belgische".
Je bent hier een roeptoeter van het belgicisme.
"Wij maken uw keuken in Bèèèlghie".
Oud 23 april 2023, 16:52   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Op papier misschien. In het algemeen is het zo dat overheden die plots over meer middelen beschikken, die nogal snel verkwanselen aan "eigen geneugtes". Ik maak mij geen grote illusies over de Vlaamse politieke kaste he.

Mocht Vlaanderen een directe democratie worden, dan zou het iets anders kunnen zijn. Maar als een onafhankelijk Vlaanderen zou gaan boeren met de Vlaamse politici van nu, dan denk ik niet dat er veel "dividend" zou bekomen worden bij een splitsing. We zouden Zilverfondsen en dergelijke ten over hebben he
Een splitsing komt er niet; wat wel kan: een ver doorgedreven confederalisme.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 19:16   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om dezelfde reden waarom ik (ook destijds toen ik afbetaalde voor de lening van mijn woning) mijn familiaal budget niet in het rood wens te zien gaan.

Je verwart misschien, maar als je zonder probleem je zinnige lening kan afbetalen, dan zit je nog altijd wel in evenwicht.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 19:19   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Wat is eraan te vatten dat de begroting niks anders is dan een budget voorspelling die ze niet kunnen maken?
Natte-vinger werk dat kant noch wal raakt want er zijn veel te veel variabelen in die voorspelling.

De werkelijke conclusie kan maar achteraf gemaakt worden als alle precieze en werkelijke gegevens bekend zijn. Niet raden en gokken over hoeveel inkomsten er mogelijk zouden kunnen zijn en met hoeveel belastinggeld ze weer nodeloos gaan smijten als staatsuitgaven en voor hun zelfbediening.

Het feit blijft dat er vooruitziend maar beperkt kan ingespeeld worden op basis van de vorige begroting en dan vooral aan de uitgave kant door besparingen op onnozele en verspillende staatsuitgaven zoals oversubsidiëringen, besparing door een migratiestop, uitdelen van belastinggelden aan landen die reeds ontwikkelingshulp krijgen, enzovoort.....en de begroting NIET gebruiken als dekmantel voor de afbraak en diefstal van onze verworven lonen(rechten), onze openbare dienstverleningen, zelfs SZ, onze pensioenen en fiscaliteit door vermeende "hervormingen" met nieuwe en verdoken belastingen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om de begroting hé. Op het eind wordt de afrekening gemaakt, de afrekening met naakte cijfers.

Een begroting wordt nogal vlug opgesmukt, denk maar aan de traditionele rekenjerijktrucs van de overheid:
  • Fraudebestrijding
  • Taksen op tabak
  • Taksen op alcohol
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be