![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan opgewerkt worden tot biodiesel of simpelweg verbrand worden voor verwarming.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie ze daar al alle brokskes uit filteren en dan terug in een bidonneke kappen, ... Maar voor in een mobilette te kappen zal dat nog wel kunnen dienen, ik heb me laten vertellen dat de Duitsers daar groene stroom mee willen opwekken. ![]() Ze zijn al de reuzel van hun sossiesenkramen en imbiss standen aan het opsparen om er Tesla's op te laten rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan, er is dan ook niets mis met afgedankte frituurolie en frituurvetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij installeerden ooit zo'n installatie op Ford Genk. Een hydraulische installatie die daarbij ook nog eens werkte met koelvloeistof om het metaal te smeren en te koelen tijdens het productieproces. Bij een hydraulische installatie kan het nogal eens gebeuren dat er een leiding springt, die olie komt dan natuurlijk in het koelwater. Gelukkig is hydrauliek olie zwaarder dan koelwater, waardoor het relatief gemakkelijk is om de hydrauliek olie te scheiden van het koelwater. In de waterkelder (onder de installatie) zat ongeveer 10.000 liter koelwater. Het koelwater werd op ongeveer 25cm van de bodem opgezogen zodat de machines koelwater kregen met de juiste viscositeit. Hydrauliek olie vermengt zich niet met water! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten een verklaring op eer afleggen dat er enkel frituurolie - frituurvet in de vaten zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom krijg ik geen geld als ik met mijn bidonneke bij 't containerpark sta? Als ik het goed begrijp verzamel jij dus als particulier oud frituurvet en verkoopt dat vervolgens? Nooit geweten dat dat mogelijk was. Ik zou eerder denken dat die frituristen moeten betalen om van hun vet vanaf te geraken.
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iets creatiefs wat je thuis zelf met oud frituurvet kan doen? Als lampolie gebruike of zo voor in de tuin? Meststof?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens; hier vlakbij is een tankstation/machinewerkplaats en die maakten enkele jaren geleden massaal reclame met 'plantenolie'. Je kon dat daar tanken en je kon er voor alle info terecht. Het was duidelijk dat zij daar grote dingen in zagen en pionier wilden worden. Ondertussen is er van heel die plantenolie niets meer te bespeuren... Nu is plantenolie natuurlijk niet hetzelfde als oude frituurolie maar als alternatieve brandstof sloeg het blijkbaar niet erg aan...
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik giet het nog altijd persoonlijk in de vaten hoor. Bij de minste twijfel gaat die olie aan de kant of wordt die meegegeven in het vat waar ie inzit. Ook olie die niet afkomstig is van het frituren is welkom, maar wordt normaal door een andere dienst meegenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |