Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2023, 09:23   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Lachaert, de man die lachte dat als het hier in België door zijn beleid slecht afloopt hij zowat overal elders in de wereld terecht kan. Bedankt, van die boer geen eieren.
Oud 8 mei 2023, 09:36   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer vrijheid ?
Om anderen te onderdrukken & uit te buiten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 09:38   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Klinkt uiteraard héél goed, maar wie gaan 'we' dan voor de kleuterklasjes laten staan?

De gefilterde en gesanctioneerde echte klaplopers van het OCMW?

Of de leerkrachten uit lager en middelbaar onderwijs die zélf onvoldoende het Nederlands beheersen, en vervangen werden door mensen die al langer dan 2 jaar werkloos zijn en dus méér dan tijd genoeg hebben gehad om de spellingsregels correct toe te leren passen?

Mensen die over de vereiste kwalificaties beschikken, net zoals nu.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 09:59   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/open-v...doet~ae287334/

-schoolplicht ipv 'leerplicht' en vanaf 3 jaar ipv 6 jaar, dat lijkt me een schitterend voorstel. Dat gaat tabula rasa maken met het woekerende fenomeen van taalachterstand en dan kunnen leerkrachten terug normaal les geven in plaats van brandjes te blussen en achterblijvers te depanneren.

-verschil tussen werken en niet werken moet groter worden. Juist. Leefloon minder vrijblijvend maken lijkt me een goed voorstel en de ocmw's moeten de echte klaplopers eruit kunnen filteren en hen sanctioneren. Werkloosheidsuitkering limiteren in de tijd ? Als lineair door te voeren maatregel ben ik daar tegen, dat is een fetisj en een slogan. Maar wie bv weigert opleiding te volgen die door VDAB is voorgeschreven, of 2 x een jobvoorstel weigert moet idd kunnen gekortwiekt worden. Men is te lang blijven hangen bij 'passende job'. Wie langer dan pakweg 2 jaar werkloos is, moet de job en/of de opleiding aanvaarden die men hem/haar voorschrijft. Ook al is die een stuk minder glamorous dan wat hij/zij vroeger heeft gedaan.

-vrije markt beter laten functioneren door te focussen op kleine ondernemingen en niet enkel op multinationals, lijkt me een bijzonder goed uitgangspunt. Dat is geen pleidooi tegen multinationals, wel een verzoek om evenveel aandacht te hebben voor de KMO's die een groot deel van ons economisch netwerk vormen en niet altijd voldoende stem en gehoor krijgen.
Ik ben volledig akkoord met de basisprincipes die u hierboven vooropstelt.
De OVLD zal ze evenwel veel sneller kunnen realiseren op Vlaams niveau dan in WalloBrux.
Oud 8 mei 2023, 10:39   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hier van t zelfde. Toen was ik enorm gecharmeerd van dat progamma. De VLD was echt een partij voor mij dacht ik toen. Vervolgens gooiden ze het Vlaamse en het liberale volledig overboord. Nooit meer kleur ik een bolleke van die uitschotpartij
2. Een deja vu effect hier ook
Ik was destijds ook enthousiast voor Verhofstadt. En toen ging-em onnozel doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 10:52   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vorige week heb ik het hier nog ergens eens gezegd, als Lachaert dat allemaal meent he en dat wil realiseren, dan kan hij maar beter eens met de V partijen over onafhankelijkheid gaan spreken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 10:52   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2. Een deja vu effect hier ook
Ik was destijds ook enthousiast voor Verhofstadt. En toen ging-em onnozel doen.
Hij is er zelf niet mee gestopt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 11:02   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vorige week heb ik het hier nog ergens eens gezegd, als Lachaert dat allemaal meent he en dat wil realiseren, dan kan hij maar beter eens met de V partijen over onafhankelijkheid gaan spreken.
Moest Lachaert en Open VLD het menen, dan kregen ze direct mijn stem. Maar we weten allemaal wat voor krapuul in Open VLD zit. Dat is dus de partij van Alexander Decroo, die alles en iedereen bedriegt om het eigen postje te vrijwaren en die daarbij ook andere carrieres kraakt, zoals Eva Debleeckere. En daarnaast heb je dan Vincent Vanquickenborne die de hele politiesector belazert en dan nog te laf is om daarvoor uit te komen. Een partij vol uitschot, die Open VLD en dat al decennia aan een stuk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 11:29   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest Lachaert en Open VLD het menen, dan kregen ze direct mijn stem. Maar we weten allemaal wat voor krapuul in Open VLD zit. Dat is dus de partij van Alexander Decroo, die alles en iedereen bedriegt om het eigen postje te vrijwaren en die daarbij ook andere carrieres kraakt, zoals Eva Debleeckere. En daarnaast heb je dan Vincent Vanquickenborne die de hele politiesector belazert en dan nog te laf is om daarvoor uit te komen. Een partij vol uitschot, die Open VLD en dat al decennia aan een stuk.
Het trio (De Croo, Van Quickenborne en Lachaert) dat enkel voor zichzelf zorgt. Toen de voorzittersverkiezingen tussen Tommelein en Lachaert gingen, zei Egbert tegen Alexander : "zorg jij dat ik voorzitter word, en ik zorg dat jij Eerste Minister wordt"
En zo geschiedde. Het algemeen belang, daar lachen die mannen mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 11:46   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woordje vol zou ik weglaten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 11:55   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het woordje vol zou ik weglaten.
En eigenlijk het woord uitschot evenzeer, dat vind ik te grof. Wat mij aan OVLD het meest zou kunnen charmeren is hun economische visie, met name de vrije markt. Wat mij evenwel geweldig kan ergeren en degouteren is hun visceraal belgicisme.
Oud 8 mei 2023, 12:51   #32
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Met N-VA kan O-VLD zeker spreken, maar dat zal zeer zeker niet over separatisme gaan aangezien ze daar tegen is. Met het Blok praten is to-taal uitgesloten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 13:16   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met N-VA kan O-VLD zeker spreken, maar dat zal zeer zeker niet over separatisme gaan aangezien ze daar tegen is. .
Het is bijzonder hypocriet om gekant te zijn tegen de enige manier om eventueel hun "programma" ten uitvoer te brengen he. De strikt enige manier om in een deel van Belgie een wat liberaler beleid gaan te voeren, is door het deel dat verzopen is van het communisme weg te doen. Aangezien er weinig kans is dat O-VLD voor wat radikaler methoden van opkuisen te vinden is (ze willen ZELFS met mietjes van het blok niet overeenkomen) is de enige manier dus de afscheiding als het uitroeien niet aan de orde van de dag is. En als men dan tegen die afscheiding gekand is, dan wil dat zeggen dat men in de grond nooit zijn programma wil realiseren. Zoals de N-VA trouwens

Voor O-VLD is dat trouwens evident, vermits zij gewoon een lokale afdeling zijn van de MR.
Oud 8 mei 2023, 13:18   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is bijzonder hypocriet om gekant te zijn tegen de enige manier om eventueel hun "programma" ten uitvoer te brengen he. De strikt enige manier om in een deel van Belgie een wat liberaler beleid gaan te voeren, is door het deel dat verzopen is van het communisme weg te doen. Aangezien er weinig kans is dat O-VLD voor wat radikaler methoden van opkuisen te vinden is (ze willen ZELFS met mietjes van het blok niet overeenkomen) is de enige manier dus de afscheiding als het uitroeien niet aan de orde van de dag is. En als men dan tegen die afscheiding gekand is, dan wil dat zeggen dat men in de grond nooit zijn programma wil realiseren. Zoals de N-VA trouwens

Voor O-VLD is dat trouwens evident, vermits zij gewoon een lokale afdeling zijn van de MR.
...en de PS.

Citaat:
Oud 8 mei 2023, 13:21   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Blablabla wil op de bres staan voor Vlaanderen en voor alle vlamingen in een federaal land, in een Europa dat niet langer een gemeenschap van regeringen maar een gemeenschap van mensen, volkeren en regio's vormt en waarin wederzijds eerbied wordt opgebracht voor taal en cultuur, in een wereld van vrede en veiligheid.

De partijnaam heb ik weggelaten, over welke partij gaat het hier eigenlijk?
Iemand?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2023, 13:23   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
...en de PS.
Nee, Vooruit is de lokale afdeling van de PS. O-VLD, die worden bestuurd door MR.
Oud 8 mei 2023, 13:24   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Vooruit is de lokale afdeling van de PS. O-VLD, die worden bestuurd door MR.
Wees gerust, De Croo onderneemt niks zonder toestemming van Magnette.

Citaat:
Oud 8 mei 2023, 13:31   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met N-VA kan O-VLD zeker spreken, maar dat zal zeer zeker niet over separatisme gaan aangezien ze daar tegen is. Met het Blok praten is to-taal uitgesloten.
NVA zou zich beter ver weg houden van dat Open VLD uitschot.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 8 mei 2023, 13:33   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En eigenlijk het woord uitschot evenzeer, dat vind ik te grof. Wat mij aan OVLD het meest zou kunnen charmeren is hun economische visie, met name de vrije markt. Wat mij evenwel geweldig kan ergeren en degouteren is hun visceraal belgicisme.
Het is een grof woord, dat klopt, maar het past bij die mensen. Lachaert, Decroo en Vanquickenborne zijn van het grootste uitschot dat er tegenwoordig rondloopt in de Vlaamse politiek. Liegen, bedriegen, messen in de rug steken, niets is hen teveel om hun postje te vrijwaren. Om nog maar te zwijgen van het absolute misprijzen ten aanzien van de Vlaamse kiezer.

Laatst gewijzigd door fox : 8 mei 2023 om 13:33.
Oud 8 mei 2023, 13:42   #40
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
LEUGEN !!!
Niet van ex-belangers. Maar wel van SOMMIGE belangers. Namelijk dat kleine percentage dat echt uitschot is.
Ik wens niet dat echt uitschot het politieke veld bezoedelt Gezien u zelf zegt dat het een minieme groep is, zou ik het op prijs stellen te vernemen, mocht u de wel noodzakelijk korte namenlijst van dit uitschot hier publiceren. Zodoende zullen wij kunnen vermijden dat uitschot door ons onbewust gesteund wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be