![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is echter dat er spammers zijn die om de haverklap hun adres veranderen. Ik denk bijvoorbeeld aan de zogezegde afzenders van e-box mails. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dit hier geïmplementeerd.
Is misschien een idee, maar heb de indruk dat het minder is. ![]() https://support.apple.com/nl-be/guid.../mlhlp1065/mac Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 mei 2023 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zou je een programma moeten kunnen installeren waar men een soort van "return to sender" actie kan met doen.
p.s. Op chats in een ver verleden bestond er wel iets maar dan moest je wel owner van het kanaal zijn waar je opzat en de operator status hebben. Geen idee of het nu nog bestaat? Ooit op een chan (wreed ver verleden) eens iemand gehad die mij er af gooide maar ik had dat programma draaien en dat keerde dat gewoon om. Leuk toch ![]() Dat draaide toen onder mIRC Zou dat niet handig zijn zo een 'scriptje' om een knop met te activeren en des spam gelijk terug te sturen naar de verzender? Ik hen spijtig genoeg de kennis niet om dat te maken. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 mei 2023 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger toen het telefoonboek nog bestond was het nog gemakkelijker, je nam een naam en zette daar één of andere provider zijn achtervoegsel bij. Zoal ik al schreef iis bij sommigen de mogelijkheid geboden om uit te schrijven: doe dat niet want dan juist men dat u nog aanwezig bent. Beste plan lijkt mij dt men zijn/haar mailadres niet zomaar overal gaat rondstrooien. In extremis geen mailprogramma draaien of het verwijderen? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor je het weet geloof je het... In't kort: - open Mail - klik in menubalk (naast het appeltje) op Mail->Voorkeuren...->Regels - klik op "Voeg nieuwe regel toe" - Bij "beschrijving" kies je een naam voor je regel - Dan kies je of alle dan wel één of meerdere regels voldaan moeten worden - Daaronder kan je nu 'regels' gaan aanmaken - klik maar wat op de dropdown-menu's en dan wordt het snel duidelijk Voorbeeld: ik wil alle mails van Kruidvat weg uit mijn mailbox Dan kies je "van", "bevat" en dan geef je "kruidvat" in. Eventueel kan je ook "inhoud bericht", "bevat", kruidvat toevoegen (klik daarvoor op het + teken links naast de 'regel', dan krijg je een bijkomende lijn. Let wel: als iemand nu een bericht stuurt waarin het woord 'kruidvat' voorkomt gaat die er vanwege die tweede regel ook uit! Om dat te voorkomen kan je ook toevoegen "Afzender komt niet voor in contacten". Op die manier wordt een mail van een bekend iemand (die in contacten voorkomt) niet weggegooid, ook al bevat die het woord 'kruidvat'. Je moet dan bovenaan wel kiezen voor "Als voldaan is aan ALLE voorwaarden." Daana geef je in wat er met die 'kruidvat' berichten moet gebeuren. Kies bv: - 'markeer als gelezen' EN - 'verplaats bericht' naar postbus 'prullenmand' (of 'ongewenste reclame) Als dat allemaal gebeurd is klik je op "OK" en dan krijg je normaal de vraag of de regel onmiddellijk moet toegepast worden op je mailbox. Klik je op ja gaat-ie onmiddellijk alle kruidvat mails uit je inbox gooien. Deze vraag kan je ook voor andere dingen gebruiken, een alternatieve zoekfunctie bv: Stel; ik wil alle mails van Henri1 naar een aparte postbus verplaatsen. Ik maak een postbus "Henri1" (klik in mail in de linkerkolom 'rechts' en kies 'nieuwe postbus' Ik maak een regel "van" "bevat" Henri1 Ik laat de mails "verplaats bericht" (of kopieer bericht) naar postbus "Henri1" Ik klik op OK en bij de vraag of de regel toegepast moet worden op mijn mails klik ik op JA. Et voila, alle mails van Henri1 (degene in mijn mailbox en alle toekomstige) worden verplaatst naar postbus "Henri1". Experimenteer maar wat met het ding. Je zal merken dat dat een vrij krachtige tool is.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan filter ik niet op het email-adres maar op "inhoud bericht" of "onderwerp" bevat "tellermedia" of "blauwpost". Het maakt dan al niet uit welk het emailadres is. Wordt ergens in de mail (of in het onderwerp) 'Blauwpost' of 'Tellermedia" gebruikt flikkert-ie ze er ook uit. Om te voorkomen dat een vraag van een bekende ook gefilterd wordt als die vraagt "heb jij ook zoveel last van die blauwpost mails" voeg ik steeds de regel "afzender komt niet voor in contacten" toe. Op die manier gooi je nooit emails van bekenden weg, wat de inhoud van hun bericht dan ook mag zijn.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 mei 2023 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ze beide, voor win 10 en die voor Win 11 (nieuwere versie van op huidig ogenblik)
MooiePC Zelf aan de HOST file gaan prutsen is niet de beste optie of u moet al goed weten wat u doet. META (smoelboek) blokkeren bijvoorbeeld zijn geloof ik al meer dan 400 regels en dan nog... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld. Ik maak gebruik van de e-box van de overheid. De echte mails van e-box, die met de juiste afzender, worden via een regel naar een afzonderlijke map (folder) verplaatst. Echter, de phishing mails gebruiken ongeveer dezelfde tekst in hun onderwerp: "Er is een nieuw document beschikbaar in uw e-box" (zoiets). Filteren op inhoud of onderwerp zou dus ook de goeie mails verplaatsen. Mijn inziens is de enige goeie manier eerst kijken naar het adres van de afzender. Is de afzender dubieus, markeren als ongewenste mail, en dan gaan de mails met dezelfde afzender in de toekomst automatisch naar de junk map. Die junk map ledig ik zo om de week eens. Soms zitten er een honderdtal ongewenste mails in. Mijn Telenet adres gebruik ik nooit voor commerciële doeleinden, of om mij ergens te registreren. Daarvoor gebruik ik een hotmail, outlook of gmail adres. Daar mogen ze zo veel spam mail naar toe sturen als dat ze maar willen. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 mei 2023 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkt perfect maar dan moet je er wel de gewoonte van maken om belangrijke email-adressen (ook waar je zelf nooit naar mailt, e-box bv) wel een keertje toe te voegen aan je contacten. Citaat:
Bovendien worden de crimi's sluwer met de dag. Ik hoorde laatst van een e-mail die rondging van Fortis waar er geen gewone "i" werd gebruikt maar een "?*". Die met een schuin puntje dus. Je oog moet er maar op vallen eh? Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "i met het schuine puntje" werkt blijkbaar niet...
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg zo geen ongewenste mails eigenlijk.
Ja, vb. van facebook soms, maar als ik in mijn google mailbox die aanklik als spam, dan komen ze terecht in een map waar ze na 30 dagen automatisch gewist worden. Op facebook zelf krijg ik wel vaak fanmail van mooie jongedames. Daar ga ik nooit op in. Want dat zou wel eens het begin van internet-miserie kunnen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb één keer een dickpick gestuurd naar het adres waarvandaan regelmatig spam in mijn spamfolder terechtkwam en sindsdien is de spamfolder altijd leeg.
![]()
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vandaag 2 extra "g-regels" aangemaakt. Eens benieuwd of dat effect heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
G-mail Ik maak er geen gebruik van, van G-mail. p.s. Als iemand het gebruikt. Is Gmail veilig? Ga naar Hoe u uw Gmail-account kunt beveiligen De eerlijkheid gedbiedt mij te schrijven dat ik één of ander mailprogramma maar raar of zelden gebruik. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |