Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2004, 21:22   #21
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Onze Geert trekt 500.000 EUR uit als steun voor het getroffen rampgebied. In naam van VLAANDEREN.
oh yeah !!

Laatst gewijzigd door djaap : 28 december 2004 om 21:23.
djaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 21:30   #22
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Ik heb mijn oorspronkelijk bericht gewoon in Nationale Politiek geplaatst (uiteindelijk ook niet de meest ideale plaats, maar soit). Een moderator moet dat blijkbaar verplaatst hebben.

En toch vind ik het geen oninteressante discussie...
Bram Spiessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 21:32   #23
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Onze Geert trekt 500.000 EUR uit als steun voor het getroffen rampgebied. In naam van VLAANDEREN.
Wat is nu vijfhonderdduizend Euro van een regiootje dat een miljoen keer kleiner is dan de plaat die zich eergisteren zo maar eens even in beweging gezet heeft.

500 000 Euro is nul de botten!!!! Dat is zo op! Vergelijk dat eens met de astronomische bedragen die de Vlaamse overheid aan de heraanleg van een weg van bv. Kontich naar Ginderachtergem spendeert, en ge weet genoeg.

Bovendien wordt dat in het buitenland aanzien als Belgisch geld, hetgeen het ook is. Uw communautair ballonnetje is uit Vlaanderen opgestegen, maar is op enkele meters hoogte geklapt door de overdruk. Volgende keer beter.
Oud 28 december 2004, 21:39   #24
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wat is nu vijfhonderdduizend Euro van een regiootje dat een miljoen keer kleiner is dan de plaat die zich eergisteren zo maar eens even in beweging gezet heeft.

500 000 Euro is nul de botten!!!! Dat is zo op! Vergelijk dat eens met de astronomische bedragen die de Vlaamse overheid aan de heraanleg van een weg van bv. Kontich naar Ginderachtergem spendeert, en ge weet genoeg.

Bovendien wordt dat in het buitenland aanzien als Belgisch geld, hetgeen het ook is. Uw communautair ballonnetje is uit Vlaanderen opgestegen, maar is op enkele meters hoogte geklapt door de overdruk. Volgende keer beter.
het is inderdaad typisch belgisch geld aangezien het enkel en alleen uit vlaanderen komt
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 22:00   #25
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Kvind dat erg, kunnen de ministers van ontwikkelingssamenwerking van de verschillende regeringen dan niet eventjes onderling overleg plegen ?

Toch een mooie geste van Bourgouis, ook al weet hij dat het beschouwd zal worden als Belgisch geld...
Oud 28 december 2004, 22:14   #26
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Jongens hier een communautair thema van maken is

Z I E K
http://www.b-u-b.be <--- dit is pas ziek
Oud 28 december 2004, 22:52   #27
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Het probleem volgens jouw is dus dat Vlaanderen als enige geld donneert. Aangezien we in een federale staat leven is dit perfect mogelijk. Men mag van de Walen niet gaan verwachten dat ze net als Vlaanderen geld donneren.
Groot gelijk!

Dit is in een federale staat normale gang van zaken.
Het is voor ons steenrijke vlaamse volk een kleine moeite om een half miljoen op tafel te kletsen.
Als het uit mensenlievendheid geschied is daar ook niets verkeerd aan.
Maar die bevoorrechte situatie misbruiken om een rondje rijke-stoefer te spelen met de arme-walen goed wetende dat die zo een som in geen honderd jaar te samen krijgen is niet goed te praten.
Zelfs hun slachtoffers uit Gellingen probeerden ze te helpen met een wafelbak en pannekoekenverkoop, als je met de schuddebus rondgaat bij de armen dan zit er nu eenmaal niet veel in maar het komt wel van harte.
Ik ben ervan overtuigd als de scholen in Wallonie weer opengaan er spontaan vele solidariteitsakties zullen georganisseerd worden.
Met man en macht en vol overgave en vrijwilligheid zullen ze dan weer te werk gaan om hulp in te zamelen voor de slachtoffers.
Het zal van diep komen en offers vragen maar ze doen wat ze kunnen die gasten daar ben ik zeker van.
Maar 500.000 Euro blind op tafel gooien zoals wij dat kunnen ze echt niet, ze zitten zelf diep genoeg in de miserie.

Laatst gewijzigd door janPieter : 28 december 2004 om 22:54.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 00:46   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Spiessens
Waarom is het weer de Vlaamse Regering die meteen met een half miljoen euro over de brug komt als hulp aan de getroffen gebieden in Zuid-Oost-Azië ?

1. Dit is zowat een zesde van het bedrag dat EU-commissaris Louis Michel voorlopig schenkt. (De EU heeft dus uiteindelijk nauwelijks iets !)

2. De federale regering, met Armand De Decker (PS) als staatssecretaris voor ontwikkelingssamenwerking, heeft bij mijn weten voorlopig nog niets beloofd...

BTW: Draag je steentje bij op het gezamelijk rekeningnummer van de hulporganisaties !!!
000-0000012-12
En? Hoeveel heeft u gestort?
Oud 29 december 2004, 01:12   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is het weer de Vlaamse Regering die meteen met een half miljoen euro over de brug komt als hulp aan de getroffen gebieden in Zuid-Oost-Azië ?

1. Dit is zowat een zesde van het bedrag dat EU-commissaris Louis Michel voorlopig schenkt. (De EU heeft dus uiteindelijk nauwelijks iets !)

2. De federale regering, met Armand De Decker (PS) als staatssecretaris voor ontwikkelingssamenwerking, heeft bij mijn weten voorlopig nog niets beloofd...

BTW: Draag je steentje bij op het gezamelijk rekeningnummer van de hulporganisaties !!!
000-0000012-12
Ik weet het niet.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat we de toeristische sector willen helpen.
Gaat dat geld gebruikt worden om de noodlijdende plaatselijke bevolking te helpen, of gaan we er de luxe hotels weer mee opbouwen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 01:30   #30
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Citaat:
En? Hoeveel heeft u gestort?
Net 25 euro gestort. Ben maar een arme student hoor...
Oud 29 december 2004, 01:30   #31
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

hier bestond al een thread over. ik heb ze samengevoegd. gelieve in het vervolg eerst te kijken of er niet reeds een gelijkaardige thread bestaat.
tronca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 01:33   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Het wordt pas erg als Vlaanderen binnenkort autonoom kan beslissen aan wie ze hulp verleent bij dergelijke rampen. In Vlaams-nationale context (en dan ga ik ervan uit dat België nog bestaat), is het perfect mogelijk dat Vlaanderen enkel steun verleent aan de Vlaamse slachtoffers, en dus niet aan de Brusselse of de Waalse.

De ramp is dermate grootschalig, dat er crisiscentra on the field worden opgericht voor de Belgen, olv oa. dr. Luc Beaucourt.

Wie van de Vlaams-nationalisten zou het normaal vinden dat Vlaanderen enkel steun verleent aan de Vlaamse slachtoffers?
Oud 29 december 2004, 01:34   #33
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net 25 euro gestort. Ben maar een arme student hoor...
Mooi. Alle beetjes helpen, zelfs een druppel op een hete plaat.
Oud 29 december 2004, 01:47   #34
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Citaat:
Het wordt pas erg als Vlaanderen binnenkort autonoom kan beslissen aan wie ze hulp verleent bij dergelijke rampen. In Vlaams-nationale context (en dan ga ik ervan uit dat België nog bestaat), is het perfect mogelijk dat Vlaanderen enkel steun verleent aan de Vlaamse slachtoffers, en dus niet aan de Brusselse of de Waalse.

De ramp is dermate grootschalig, dat er crisiscentra on the field worden opgericht voor de Belgen, olv oa. dr. Luc Beaucourt.

Wie van de Vlaams-nationalisten zou het normaal vinden dat Vlaanderen enkel steun verleent aan de Vlaamse slachtoffers?
Kvrees dat heel wat VB'ers daar geen enkel probleem mee zouden hebben !
Oud 29 december 2004, 02:51   #35
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Doe niet hypocriet... Hadden ze wel toegestemd, dan had je geklaagd dat we weer 50 gezinswagens extra naar Wallonië moesten transfereren!
Een minister-presidente van de PS steekt 300.000 euro in haar eigen kabinet. Dat is de minister van een partij die claimt op te komen voor solidariteit tussen de mensen.

De Vlaamse minister van Ontwikkelingssamenwerking (N-VA) geeft 500.000 euro aan noodhulp voor Azië en 815.000 euro voor de aidsbestrijding in Mozambique.
Dat is de minister van een partij die verweten wordt egoïstisch te zijn en niet solidair wil zijn met mensen buiten zijn eigen gebied.

Ergens klopt dat plaatje toch niet hoor...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 02:54   #36
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Een minister-presidente van de PS steekt 300.000 euro in haar eigen kabinet. Dat is de minister van een partij die claimt op te komen voor solidariteit tussen de mensen.

De Vlaamse minister van Ontwikkelingssamenwerking (N-VA) geeft 500.000 euro aan noodhulp voor Azië en 815.000 euro voor de aidsbestrijding in Mozambique.
Dat is de minister van een partij die verweten wordt egoïstisch te zijn en niet solidair wil zijn met mensen buiten zijn eigen gebied.

Das bij deze wel zeer duidelijk geworden.
Oud 29 december 2004, 08:23   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Misschien was het Vlaams Parlement beter niet opgericht? Dan hadden we dat geld aan Mozambique kunnen geven!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 09:27   #38
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het belangrijkste is dat die mensen daar geholpen worden. Vanwaar het geld komt is bijzaak. Hebben jullie al gestort?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 09:31   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het belangrijkste is dat die mensen daar geholpen worden. Vanwaar het geld komt is bijzaak. Hebben jullie al gestort?
Inderdaad Zeno, een echte schande dat er een communautair-politieke discussie van gemaakt wordt!
'k Ga straks storten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 12:37   #40
Bram Spiessens
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad Zeno, een echte schande dat er een communautair-politieke discussie van gemaakt wordt!
'k Ga straks storten.
Ieder communautair debat is er één te veel voor jou ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be