![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door djaap : 28 december 2004 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Ik heb mijn oorspronkelijk bericht gewoon in Nationale Politiek geplaatst (uiteindelijk ook niet de meest ideale plaats, maar soit). Een moderator moet dat blijkbaar verplaatst hebben.
En toch vind ik het geen oninteressante discussie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
500 000 Euro is nul de botten!!!! Dat is zo op! Vergelijk dat eens met de astronomische bedragen die de Vlaamse overheid aan de heraanleg van een weg van bv. Kontich naar Ginderachtergem spendeert, en ge weet genoeg. Bovendien wordt dat in het buitenland aanzien als Belgisch geld, hetgeen het ook is. Uw communautair ballonnetje is uit Vlaanderen opgestegen, maar is op enkele meters hoogte geklapt door de overdruk. Volgende keer beter. ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Kvind dat erg, kunnen de ministers van ontwikkelingssamenwerking van de verschillende regeringen dan niet eventjes onderling overleg plegen ?
Toch een mooie geste van Bourgouis, ook al weet hij dat het beschouwd zal worden als Belgisch geld... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dit is in een federale staat normale gang van zaken. Het is voor ons steenrijke vlaamse volk een kleine moeite om een half miljoen op tafel te kletsen. Als het uit mensenlievendheid geschied is daar ook niets verkeerd aan. Maar die bevoorrechte situatie misbruiken om een rondje rijke-stoefer te spelen met de arme-walen goed wetende dat die zo een som in geen honderd jaar te samen krijgen is niet goed te praten. Zelfs hun slachtoffers uit Gellingen probeerden ze te helpen met een wafelbak en pannekoekenverkoop, als je met de schuddebus rondgaat bij de armen dan zit er nu eenmaal niet veel in maar het komt wel van harte. Ik ben ervan overtuigd als de scholen in Wallonie weer opengaan er spontaan vele solidariteitsakties zullen georganisseerd worden. Met man en macht en vol overgave en vrijwilligheid zullen ze dan weer te werk gaan om hulp in te zamelen voor de slachtoffers. Het zal van diep komen en offers vragen maar ze doen wat ze kunnen die gasten daar ben ik zeker van. Maar 500.000 Euro blind op tafel gooien zoals wij dat kunnen ze echt niet, ze zitten zelf diep genoeg in de miserie. Laatst gewijzigd door janPieter : 28 december 2004 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat we de toeristische sector willen helpen. Gaat dat geld gebruikt worden om de noodlijdende plaatselijke bevolking te helpen, of gaan we er de luxe hotels weer mee opbouwen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() hier bestond al een thread over. ik heb ze samengevoegd. gelieve in het vervolg eerst te kijken of er niet reeds een gelijkaardige thread bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het wordt pas erg als Vlaanderen binnenkort autonoom kan beslissen aan wie ze hulp verleent bij dergelijke rampen. In Vlaams-nationale context (en dan ga ik ervan uit dat België nog bestaat), is het perfect mogelijk dat Vlaanderen enkel steun verleent aan de Vlaamse slachtoffers, en dus niet aan de Brusselse of de Waalse.
De ramp is dermate grootschalig, dat er crisiscentra on the field worden opgericht voor de Belgen, olv oa. dr. Luc Beaucourt. Wie van de Vlaams-nationalisten zou het normaal vinden dat Vlaanderen enkel steun verleent aan de Vlaamse slachtoffers?
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De Vlaamse minister van Ontwikkelingssamenwerking (N-VA) geeft 500.000 euro aan noodhulp voor Azië en 815.000 euro voor de aidsbestrijding in Mozambique. Dat is de minister van een partij die verweten wordt egoïstisch te zijn en niet solidair wil zijn met mensen buiten zijn eigen gebied. Ergens klopt dat plaatje toch niet hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het belangrijkste is dat die mensen daar geholpen worden. Vanwaar het geld komt is bijzaak. Hebben jullie al gestort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Ga straks storten. |
|
![]() |
![]() |