Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2003, 03:10   #21
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Net zoals u zegt dat het gemakkelijk is om als rijke dit gedachtengoed te verdedigen kan ik zeggen dat het als luie arme gemakkelijk is om het uwe aan te hangen.
Ik kan je gerust stellen: ik ben een groot voorstander van eigen initiatief en eigen kreativiteit, en ben niet te lui om mij voor iets in te zetten. Maar ik ken ook rijkelui die gewoon op het werk van anderen teren en zelf weinig doen. Voor mijn part mag iedereen rijk worden door eigen inspanning, eigen talent, of zelfs door puur geluk. Voor mijn part mag het zonnetje in andermans vijvertje schijnen. Maar iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks een bijdrage heeft geleverd aan de welvaart van een rijke moet daar een rechtvaardige vergoeding voor krijgen. Een rijke heeft ook niet het recht om uit grootheidswaanzin andere mensen als zijn mindere te behandelen. Hij heeft evenmin het recht om anderen middelen van bestaan te onttrekken door zijn dikke portemonnee (kinderen of boeren in derdewereldlanden aan hongerlonen laten werken, alle huizen opkopen aan prijzen die de plaatselijke bevolking niet kan betalen, patenten op gewassen die de plaatselijke bevolking al eeuwen kweekt en ze dan verplichten om ervoor te betalen, monopoliepraktijken,...). Dit laatste zijn roofpraktijken. Vrije handel zonder eerlijke handel en ekonomische demokratie komt neer op feodaliteit. En een systeem waar de rijken zich feitelijk een president kunnen kopen is een feitelijk cijnskiesrecht. Roland Duchatelet van Vivant stelde onlang in Humo dat de grootste vijanden van het kapitalisme de kapitalisten zelf zijn omdat ze door hun ongebreidelde hebzucht het systeem ondermijnen. Als konsumenten daardoor geen koopkracht meer hebben kunnen ze immers ook de produkten van de kapitalisten niet meer kopen. Kapitalist-bedrijfsleider Duchatelet is dan ook een voorstander van een basisinkomen voor iedereen, voor een Tobintaks op beursverrichtingen, en voor direkte demokratie via referenda.

Citaat:
Als die mensen dan in de problemen komen, dan heb ik daar een begripvol zinnetje voor over: THOUGH SHIT.
En wat dan met mensen die gewoon brute pech hebben?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 13:04   #22
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk Doomy.

MENSENRECHTEN/VS: De oorlog thuis

NEW YORK, 10 april (IPS) - Amerikaanse mensenrechtengroepen klagen over het geweld en de verdachtmakingen waarmee de registratie van moslims en Arabieren in de VS de voorbije weken gepaard gingen. Honderden moslims kregen handboeien om en werden in de cel gegooid terwijl hun antecedenten werden onderzocht. Tientallen migranten zijn als gevolg van de procedure uitgewezen, vaak omwille van onbenullige overtredingen. Het overdonderende machtsvertoon dat in Irak tot een verassend snel succes voerde, heeft blijkbaar ook de ordediensten thuis geïnspireerd.

In november vorig jaar voerde het Amerikaanse ministerie van Justitie een registratieplicht in voor alle volwassen mannen uit 21 Arabische en
islamitische landen die als broeihaarden van het terrorisme gelden. Ze
moeten zich melden bij de Dienst voor Immigratie en Naturalisatie (INS).
Daar worden ze ondervraagd en gefotografeerd; van iedereen worden ook
vingerafdrukken genomen. Wie wegblijft, wordt vervolgd.

Abdul Jalil Tabaa, een autoverkoper uit Orange County die al twintig jaar in de VS werkt, meldde zich in december bij de immigratiedienst in Californië. Tabaa, een Syriër, heeft nog geen greencard - de begeerde permanente verblijfsvergunning - maar had die wel al lang aangevraagd. Technisch verbleef hij zonder een geldig visum in de VS - blijkbaar een voldoende reden om hem samen met andere migranten zonder de nodige papieren achter de tralies te zetten. "Het was beangstigend," vertelt hij. "De eerste nacht sliepen we allemaal op de vloer. Ik had geluk - ik had warme kleren aan - maar anderen hadden alleen een T-shirt. De airconditioning stond aan, er waren geen dekens." Sabaa, die twee jonge kinderen heeft, mocht na drie dagen gaan - waarschijnlijk omdat familieleden van andere arrestanten waren beginnen te protesteren bij de gevangenis. Het onderzoek naar de achtergrond van Tabaa leverde niets verdachts op, maar andere arrestanten moesten een waarborg van 1.500 dollar betalen om vrij te komen.

"Waarom al die mensen in de cel zetten als ze toch al zoveel informatie over ons hebben?" vraagt Tabaa zich af. "Op 20.000 mensen vinden ze misschien één iemand (die banden heeft met terroristen). En dat vinden ze in orde? Hier worden hele bevolkingsgroepen verdacht gemaakt."
De harde aanpak van mensen die zich aanmelden voor registratie heeft voor paniek gezorgd in de Arabische en islamitische gemeenschap in de VS. "Arrestanten worden samengepakt, we hebben verhalen gehoord van mensen die geslagen en lastiggevallen werden door hun bewakers; in sommige cellen werden zelfs honden gestuurd," zegt Namita Chad, een medewerkster van Desis Rising Up and Moving, een actiegroep in New York. "De politie is al in honderden huizen en werkplaatsen binnengevallen," zegt Chad.
Reem Abu-Sbaih, een Palestijnse vrouw die andere immigranten bijstaat om de registratieprocedure te doorworstelen, zegt dat ze nog maar één keer een tolk heeft gezien in de kantoren van de immigratiedienst in New York. "De procedure neemt soms 24 uur in beslag, ook voor mensen die een geldig visum hebben. Veel mensen worden overmand door angst. Het zicht van andere migranten die in handboeien worden afgevoerd, doet bij velen de wil verdwijnen om hun zaak te bepleiten." Een onbekend aantal migranten zou al naar Canada zijn uitgeweken.

Nieuwe asielzoekers krijgen het nog moeilijker. Als het ministerie van
Binnenlandse Veiligheid zijn zin krijgt, zullen nieuwkomers uit een
dertigtal overwegend islamitische landen worden vastgehouden tot hun
aanvraag behandeld is. Dat kan maanden of zelfs jaren in beslag nemen.

"Het grootste gevaar voor de VS komt niet van de kleine groep van
extremisten die Amerika haten, maar wel van een regering die de grondwet in brand dreigt te steken," zegt Ismail Royer, de directeur Communicatie van de Muslim American Society.[/b]
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 13:44   #23
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[
De VS hebben minder interventie van de staat, je betaalt minder belastingen en je staat zelf in voor je sociale zekerheid. .
Het gaat hier niet over het Amerikaanse maatschappijmodel. Daar doen de Amerikanen maar mee wat ze willen.
Ge zult maar brute pech hebben als ge als zwarte werkloos geraakt en op de koop toe ziek, maar kom, dat is dan omdat ge niet genoeg gepresteerd hebt! Dat het gigantische budget voor agressie(beter dan defensie) wel 's zou aangewend kunnen worden voor een beperkt sociaal vangnet komt bij de "geslaagden" niet op.
Het gaat hier over wat de Amerikanen ongevraagd allemaal militair zijn gaan uitvreten in het BUITENLAND.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 14:03   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
[
De VS hebben minder interventie van de staat, je betaalt minder belastingen en je staat zelf in voor je sociale zekerheid. .
Het gaat hier niet over het Amerikaanse maatschappijmodel. Daar doen de Amerikanen maar mee wat ze willen.
Ge zult maar brute pech hebben als ge als zwarte werkloos geraakt en op de koop toe ziek, maar kom, dat is dan omdat ge niet genoeg gepresteerd hebt! Dat het gigantische budget voor agressie(beter dan defensie) wel 's zou aangewend kunnen worden voor een beperkt sociaal vangnet komt bij de "geslaagden" niet op.
Het gaat hier over wat de Amerikanen ongevraagd allemaal militair zijn gaan uitvreten in het BUITENLAND.
Als je serieus ziek bent en ge hebt geen nagel om aan uw gat te krabben, is er het medicare systeem. Je zal dus niet zonder medische zorgen vallen.
Oud 10 april 2003, 14:11   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Net zoals u zegt dat het gemakkelijk is om als rijke dit gedachtengoed te verdedigen kan ik zeggen dat het als luie arme gemakkelijk is om het uwe aan te hangen.
Ik kan je gerust stellen: ik ben een groot voorstander van eigen initiatief en eigen kreativiteit, en ben niet te lui om mij voor iets in te zetten. Maar ik ken ook rijkelui die gewoon op het werk van anderen teren en zelf weinig doen. Voor mijn part mag iedereen rijk worden door eigen inspanning, eigen talent, of zelfs door puur geluk. Voor mijn part mag het zonnetje in andermans vijvertje schijnen. Maar iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks een bijdrage heeft geleverd aan de welvaart van een rijke moet daar een rechtvaardige vergoeding voor krijgen. Een rijke heeft ook niet het recht om uit grootheidswaanzin andere mensen als zijn mindere te behandelen. Hij heeft evenmin het recht om anderen middelen van bestaan te onttrekken door zijn dikke portemonnee (kinderen of boeren in derdewereldlanden aan hongerlonen laten werken, alle huizen opkopen aan prijzen die de plaatselijke bevolking niet kan betalen, patenten op gewassen die de plaatselijke bevolking al eeuwen kweekt en ze dan verplichten om ervoor te betalen, monopoliepraktijken,...). Dit laatste zijn roofpraktijken. Vrije handel zonder eerlijke handel en ekonomische demokratie komt neer op feodaliteit. En een systeem waar de rijken zich feitelijk een president kunnen kopen is een feitelijk cijnskiesrecht. Roland Duchatelet van Vivant stelde onlang in Humo dat de grootste vijanden van het kapitalisme de kapitalisten zelf zijn omdat ze door hun ongebreidelde hebzucht het systeem ondermijnen. Als konsumenten daardoor geen koopkracht meer hebben kunnen ze immers ook de produkten van de kapitalisten niet meer kopen. Kapitalist-bedrijfsleider Duchatelet is dan ook een voorstander van een basisinkomen voor iedereen, voor een Tobintaks op beursverrichtingen, en voor direkte demokratie via referenda.

Citaat:
Als die mensen dan in de problemen komen, dan heb ik daar een begripvol zinnetje voor over: THOUGH SHIT.
En wat dan met mensen die gewoon brute pech hebben?
En ik ben mee met Roland Duchatelet voorstander van het basisinkomen, omdat het een eerlijke en gelijke herverdeling inhoud die geen onderscheid maakt tussen rijk en arm. Monopoliepraktijken zijn in theorie niet toegestaan, en vallen niet binnen het systeem. Hier mag inderdaad strenger tegen opgetreden worden. Dit verandert niets aan de vergelijking tussen Europees en Amerikaans systeem.

Wat een rijke betreft die op het werk van anderen teert: Good for him. Slimme mens die dat zo kan regelen. Er is niets dat die 'anderen' tegenhoud om een eigen zaak te beginnen. In de US kost u dat een goeie driehonderd dollar aan schrijfkosten (nogal wat anders als het 1.4 Miljoen Belgische frank minimum startkapitaal voor een NV in Belgie nietwaar?).
Oud 10 april 2003, 14:29   #26
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[Wat een rijke betreft die op het werk van anderen teert: Good for him. Slimme mens die dat zo kan regelen. Er is niets dat die 'anderen' tegenhoud om een eigen zaak te beginnen. In de US kost u dat een goeie driehonderd dollar aan schrijfkosten (nogal wat anders als het 1.4 Miljoen Belgische frank minimum startkapitaal voor een NV in Belgie nietwaar?).
Hier kunt ge ook zonder een frank op zak zelfstandige worden. Ik heb dat 17 jaar geleden gedaan en heb dus in zekere zin het Amerikaanse model volop toegepast, en dat voor een VS-criticaster!
Nogmaals, met het nemen van eigen verantwoordelijkheid kan ik goed leven en het vakbondsgemekker van altijd maar meer poen voor minder inzet daar erger ik mij ook blauw aan.

De survival of the fittest kan op economisch en sociaal gebied wel, maar dat doortrekken tot internationale politiek en overal militair gaan ingrijpen is een brug te ver. Nu blijkt dat Sadam nog geen klein flesje gif had wat zijn de Amerikanen daar dan gaan doen?
Oud 10 april 2003, 15:03   #27
kiezel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een onderbetaald baantje moet ik hier nog tegenkomen, minimumloon is $8 per uur hier, en dan zit je in de laagste loonschijf en houd je er van die $8 $7 over. 200 uur werken per maand en je hebt een netto-inkomen van : $1,400. There you go, uw laagste loon in de VS. Een gezondheidsverzekering moet uw werkgever u aanbieden en kost -laten we een heel duur geval nemen- $400 per maand. Je kan dan nog belastingvrij pensioensparen, ofwel 11% van uw inkomen in een 401K program, ofwel $2,500 per jaar in een IRA die je zelf opzet. Naarmate je ouder wordt mag je meer bijdragen. Als ik het dus vergelijk is uw shitjob toch nog altijd, na alle afdragingen een kleine 40,000 BEF.

Nu hier zit de nuance: In de Verenigde Staten MOET je al die afdragingen niet doen. En dan zijn er inderdaad mensen die liever met $1,400 op zak rondlopen dan met $1,000. En die sluiten dan geen verzekering af, en die sparen niet voor het pensioen. Geloof me vrij dat als je dit in Belgie zou toelaten, je OOK zulke domme mensen zult vinden. Uiteindelijk krijg je dan gezinnen met twee wagens in een appartement dat eigenlijk boven hun stand is, met een big screen TV en alle mogelijk speelgoed voor de man en kinderen. Dikwijls is de helft van dat speelgoed dan nog op afbetaling gekocht tegen 25% interest per jaar. Maar pensioen en health insurance? Dat hebben we niet nodig....

Vind je het niet inhumaan om 'domme' mensen de kans te geven zichzelf op die manier in de shit te werken. De reclame legt een druk bij de mensen om vanalles te kopen, en helpt en zelfs met dure kredieten.

't is zo'n beetje als een peuter in eenkamer vol handgranaten zetten, en dan te zeggen dat het zijn eigen schuld is als hij ontploft...

tja, hij had de pin er maar niet moeten uittrekken, THOUGH SHIT.
kiezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 15:14   #28
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je het niet inhumaan om 'domme' mensen de kans te geven zichzelf op die manier in de shit te werken. De reclame legt een druk bij de mensen om vanalles te kopen, en helpt en zelfs met dure kredieten.

't is zo'n beetje als een peuter in eenkamer vol handgranaten zetten, en dan te zeggen dat het zijn eigen schuld is als hij ontploft...

Gelukkig zijn er dan mensen zoals jij die alles weten en alles gaan regelen voor de "dommen".
Oud 10 april 2003, 15:18   #29
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiezel
[Vind je het niet inhumaan om 'domme' mensen de kans te geven zichzelf op die manier in de shit te werken. De reclame legt een druk bij de mensen om vanalles te kopen, en helpt en zelfs met dure kredieten.

Het is natuurlijk een moeilijke discussie: absolute persoonlijke verantwoordelijkheid <> gedeelde verantwoordelijkheid.
Daar gaat het hier niet om.
Als het Amerikaanse systeem is
iedereen veegt voor zijn eigen deur waarom lieten ze Sadam dan niet gerust? TOUGH SHIT voor de Irakezen die te dom en te lui waren om hem van zijn troon te stoten! :o :o :o
Oud 10 april 2003, 15:26   #30
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Gelukkig zijn er dan mensen zoals jij die alles weten en alles gaan regelen voor de "dommen".
Als rechtse Vlaamse rakker ben jij zeker tegen drugs abortus euthanasie homohuwelijk etc.? Laat die mensen toch doen, want dat is jouw redenering !
Oud 10 april 2003, 15:28   #31
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Als rechtse Vlaamse rakker ben jij zeker tegen drugs abortus euthanasie homohuwelijk etc.? Laat die mensen toch doen, want dat is jouw redenering !
ben jij zeker ben jij zeker, sterke reply kerel. Als linkse lul ben jij zeker pro stalin?

PS ik ben pro abortus en euthanasie.
Oud 10 april 2003, 15:48   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiezel
Citaat:
Een onderbetaald baantje moet ik hier nog tegenkomen, minimumloon is $8 per uur hier, en dan zit je in de laagste loonschijf en houd je er van die $8 $7 over. 200 uur werken per maand en je hebt een netto-inkomen van : $1,400. There you go, uw laagste loon in de VS. Een gezondheidsverzekering moet uw werkgever u aanbieden en kost -laten we een heel duur geval nemen- $400 per maand. Je kan dan nog belastingvrij pensioensparen, ofwel 11% van uw inkomen in een 401K program, ofwel $2,500 per jaar in een IRA die je zelf opzet. Naarmate je ouder wordt mag je meer bijdragen. Als ik het dus vergelijk is uw shitjob toch nog altijd, na alle afdragingen een kleine 40,000 BEF.

Nu hier zit de nuance: In de Verenigde Staten MOET je al die afdragingen niet doen. En dan zijn er inderdaad mensen die liever met $1,400 op zak rondlopen dan met $1,000. En die sluiten dan geen verzekering af, en die sparen niet voor het pensioen. Geloof me vrij dat als je dit in Belgie zou toelaten, je OOK zulke domme mensen zult vinden. Uiteindelijk krijg je dan gezinnen met twee wagens in een appartement dat eigenlijk boven hun stand is, met een big screen TV en alle mogelijk speelgoed voor de man en kinderen. Dikwijls is de helft van dat speelgoed dan nog op afbetaling gekocht tegen 25% interest per jaar. Maar pensioen en health insurance? Dat hebben we niet nodig....

Wel, de kleine van mijn secretaresse is tien jaar en dat manneke weet wat aan A.P.R. (Annual Percentage Rate) is, dat dat de enige interestvoet is waarbij je appels met appels vergelijkt, en dat die zo laag mogenlijk moet zijn als je een lening afsluit.

We hebben het hier ook niet over kinderen, maar over volwassenen die erop staan om hun eigen beslissingen te nemen. Wel, als je dan de verkeerde beslissing genomen hebt: THOUGH SHIT.
Oud 10 april 2003, 15:55   #33
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het hier ook niet over kinderen, maar over volwassenen die erop staan om hun eigen beslissingen te nemen. Wel, als je dan de verkeerde beslissing genomen hebt: THOUGH SHIT.
Wat een mentaliteit!
Ik heb het al eens eerder gezegd; geef ze daar nog een jaar of 1000 om hun cultuur wat te ontwikkelen, want nu is dat maar BULL SHIT.
Ik zie ze al voor mij, de amerikaantjes,' tough shit' aan't roepen als je in de goot wakker wordt.
En praten de IT ventjes die al hun centjes kwijt zijn ook nog zo, TomB?
'k heb er eens een reportage over gevolgd; was iets in de aard van A Zero From Hero ipv Jean-Marie's successtory.
Jongens toch, geen wonder dat ze daar het meeste wapens per hoofd in huis hebben.
Stel dat er zo'n Tough Shit geval je om steun komt vragen, kan je hem toch al wat lood meegeven.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 16:22   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Groot gelijk Doomy.

MENSENRECHTEN/VS: De oorlog thuis

NEW YORK, 10 april (IPS) - Amerikaanse mensenrechtengroepen klagen over het geweld en de verdachtmakingen waarmee de registratie van moslims en Arabieren in de VS de voorbije weken gepaard gingen. Honderden moslims kregen handboeien om en werden in de cel gegooid terwijl hun antecedenten werden onderzocht. Tientallen migranten zijn als gevolg van de procedure uitgewezen, vaak omwille van onbenullige overtredingen. Het overdonderende machtsvertoon dat in Irak tot een verassend snel succes voerde, heeft blijkbaar ook de ordediensten thuis geïnspireerd.

In november vorig jaar voerde het Amerikaanse ministerie van Justitie een registratieplicht in voor alle volwassen mannen uit 21 Arabische en
islamitische landen die als broeihaarden van het terrorisme gelden. Ze
moeten zich melden bij de Dienst voor Immigratie en Naturalisatie (INS).
Daar worden ze ondervraagd en gefotografeerd; van iedereen worden ook
vingerafdrukken genomen. Wie wegblijft, wordt vervolgd.

Abdul Jalil Tabaa, een autoverkoper uit Orange County die al twintig jaar in de VS werkt, meldde zich in december bij de immigratiedienst in Californië. Tabaa, een Syriër, heeft nog geen greencard - de begeerde permanente verblijfsvergunning - maar had die wel al lang aangevraagd. Technisch verbleef hij zonder een geldig visum in de VS - blijkbaar een voldoende reden om hem samen met andere migranten zonder de nodige papieren achter de tralies te zetten. "Het was beangstigend," vertelt hij. "De eerste nacht sliepen we allemaal op de vloer. Ik had geluk - ik had warme kleren aan - maar anderen hadden alleen een T-shirt. De airconditioning stond aan, er waren geen dekens." Sabaa, die twee jonge kinderen heeft, mocht na drie dagen gaan - waarschijnlijk omdat familieleden van andere arrestanten waren beginnen te protesteren bij de gevangenis. Het onderzoek naar de achtergrond van Tabaa leverde niets verdachts op, maar andere arrestanten moesten een waarborg van 1.500 dollar betalen om vrij te komen.

"Waarom al die mensen in de cel zetten als ze toch al zoveel informatie over ons hebben?" vraagt Tabaa zich af. "Op 20.000 mensen vinden ze misschien één iemand (die banden heeft met terroristen). En dat vinden ze in orde? Hier worden hele bevolkingsgroepen verdacht gemaakt."
De harde aanpak van mensen die zich aanmelden voor registratie heeft voor paniek gezorgd in de Arabische en islamitische gemeenschap in de VS. "Arrestanten worden samengepakt, we hebben verhalen gehoord van mensen die geslagen en lastiggevallen werden door hun bewakers; in sommige cellen werden zelfs honden gestuurd," zegt Namita Chad, een medewerkster van Desis Rising Up and Moving, een actiegroep in New York. "De politie is al in honderden huizen en werkplaatsen binnengevallen," zegt Chad.
Reem Abu-Sbaih, een Palestijnse vrouw die andere immigranten bijstaat om de registratieprocedure te doorworstelen, zegt dat ze nog maar één keer een tolk heeft gezien in de kantoren van de immigratiedienst in New York. "De procedure neemt soms 24 uur in beslag, ook voor mensen die een geldig visum hebben. Veel mensen worden overmand door angst. Het zicht van andere migranten die in handboeien worden afgevoerd, doet bij velen de wil verdwijnen om hun zaak te bepleiten." Een onbekend aantal migranten zou al naar Canada zijn uitgeweken.

Nieuwe asielzoekers krijgen het nog moeilijker. Als het ministerie van
Binnenlandse Veiligheid zijn zin krijgt, zullen nieuwkomers uit een
dertigtal overwegend islamitische landen worden vastgehouden tot hun
aanvraag behandeld is. Dat kan maanden of zelfs jaren in beslag nemen.

"Het grootste gevaar voor de VS komt niet van de kleine groep van
extremisten die Amerika haten, maar wel van een regering die de grondwet in brand dreigt te steken," zegt Ismail Royer, de directeur Communicatie van de Muslim American Society.[/b]
Ik ken uiteraard de immigratieprocedure voor de VS zeer goed. Waarschijnlijk beter dan de auteur van uw gekleurd artikel.

Het voorbeeld dat wordt aangehaald is er niet 1 van een politiek asielzoeker, maar van iemand die al twintig jaar probeert te immigreren naar de VS, maar eigenlijk geen specialiteitsberoep of andere specialiteit die niet in de VS kan teruggevonden worden heeft binnen zijn functie. De wet wordt hier strikt toegepast als die man zonder visum werkt in de VS. Ge moogt gerust als illegale eens in Belgie opgepakt en uitgewezen worden en uw verhaal zal juist hetzelfde zijn. Alleen: Het zal in Belgie geen 20 jaar duren. Ik ben pro een versoepeling van de immigratieprocedures en een meer vrij verkeer van personen, maar dit heeft NIETS te maken met mensenrechten. Lees gerust de rechten van de mens eens na. Ik ben voor een expansie van die mensenrechten zodat er inderdaad vrij verkeer van arbeid kan zijn doorheen de democratische landen. Maar kom....binnen de EU heeft men het daar moeilijk mee. Laat me ineens voorstellen om vrij verkeer van personen tussen Antwerpen en Casablanca toe te laten. Inderdaad: Politiek onhaalbaar wegens onze extreem rechtse kameraden.

Wanneer ik naar Syrie wil gaan heb ik een speciaal visum nodig, wanneer ik naar de VS wil gaan heb ik enkel een paspoort nodig. In Syrie wordt ik door militairen ondervraagd - nota bene niet in het Engels, enkel in het Frans -

In de VS heb je een tolk als je daarom vraagt. De formulieren voor immigratie bestaan in alle wereldtalen.

Een waarborg of 'Bail Bond' ter vrijlating wordt enkel gesteld wanneer iemand verdacht is van een misdaad. De rechter stelt dit vast gebaseerd op het misdrijf waarvan je verdacht wordt. De 'anderen' waarover men het heeft in uw artikel zijn verdachten in misdrijven en misdaden.

Ik heb als Belg ook al eens in de wachtkamer gezeten van de INS (immigratiedienst). Dan kunt ge daar een paar uur zitten terwijl ze uw achtergrond natrekken. En inderdaad: Je ziet daar mensen afgevoerd worden, en als ze niet willen meewerken, dan komen daar boeien aan te pas (maar geen kussentjes zoals in Zaventem). In drukke luchthavens kan dit op piekuren soms heel lang duren, en met de nieuwe security measures nog veel langer. Maar, the botton line is: Iedereen gelijk voor de wet.

Citaat:
Het grootste gevaar voor de VS komt niet van de kleine groep van
extremisten die Amerika haten, maar wel van een regering die de grondwet in brand dreigt te steken," zegt Ismail Royer, de directeur Communicatie van de Muslim American Society.
En die mens heeft gelijk. Maar er zijn twee extremen. Het ene extreem is het Orweliaanse voorbeeld in 1984, het andere extreem is de Amerikaan die denkt dat het zijn recht is om midden in de woestijn een Coca Cola machien te vinden om zijn dorst te lessen. We weten heel goed bij welk eind van het spectrum we het dichtste zitten. De grote vraag die hier bij de mensen leeft is : Hoeveel vrijheid wil ik opgeven voor mijn veiligheid. Waar light die lijn?
Dat hierbij op dit ogenblik de moslimgemeenschap het moet ontgelden kan ik aannemen en is betreurenswaardig. Ik denk dat de moslimgemeenschap het ook beseft dat als sommige van hun confraters rechtsreeks oproepen tot het opnemen van de wapens tegen de duivel VS, dat dat hun zaak niet echt helpt.

Ik ben tolerant van natuur, maar ze hebben hier een spreekwoord dat toepasbaar is op de huidige trend in de moslimgemeenschap:
DONT PISS IN MY FACE AND TELL ME ITS RAINING
Oud 10 april 2003, 16:33   #35
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
[ben jij zeker ben jij zeker, sterke reply kerel. Als linkse lul ben jij zeker pro stalin? :roll
PS ik ben pro abortus en euthanasie.
Heb jij nu nog altijd niet door dat die categorieën waar jij mee in je hoofd zit van links-rechts kompleet afgedaan hebben?
Maar ja, jij bent kennelijk een Vlaams Nationalist die zijn mosterd nog bij Verschaeve en zo haalde, ach, ach...
Oud 10 april 2003, 16:36   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Wat een mentaliteit!
Ik heb het al eens eerder gezegd; geef ze daar nog een jaar of 1000 om hun cultuur wat te ontwikkelen, want nu is dat maar BULL SHIT.
Ik zie ze al voor mij, de amerikaantjes,' tough shit' aan't roepen als je in de goot wakker wordt.
En praten de IT ventjes die al hun centjes kwijt zijn ook nog zo, TomB?
'k heb er eens een reportage over gevolgd; was iets in de aard van A Zero From Hero ipv Jean-Marie's successtory.
Jongens toch, geen wonder dat ze daar het meeste wapens per hoofd in huis hebben.
Stel dat er zo'n Tough Shit geval je om steun komt vragen, kan je hem toch al wat lood meegeven.
De goeie IT ventjes hebben nog steeds veel centjes. Het is typerend voor vooruitgang dat de minder fitte bedrijven het niet overleven. De meer fitte mensen uit die bedrijven vinden dan terug werk bij de meer fitte bedrijven and such is life. En of je dat nu leuk vind of niet: Dit is de enige manier die we kennen waarop vooruitgang aan deze snelheid werkt. Hoeveel communistische of fundamentalistische 'uitvindingen' kent u? Right: Geen enkel. De socialistische beweging gaat er maar al te vaak van uit dat we dezelfde producten zouden hebben moesten we een socialistisch systeem hanteren. Bullshit. De vergaring van grootkapitaal in de meest competente handen is nodig voor de grootste verwezenlijkingen.

Op uw stereotypen over wapens en cultuur moet ik niet ingaan. U weet zelf dat die verkeerd zijn.
Oud 10 april 2003, 16:38   #37
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ben mee met Roland Duchatelet voorstander van het basisinkomen, omdat het een eerlijke en gelijke herverdeling inhoud die geen onderscheid maakt tussen rijk en arm. Monopoliepraktijken zijn in theorie niet toegestaan, en vallen niet binnen het systeem. Hier mag inderdaad strenger tegen opgetreden worden. Dit verandert niets aan de vergelijking tussen Europees en Amerikaans systeem.
Ik ben van dit alles voorstander op voorwaarde dat het binnen het kader van ekonomische demokratie gebeurd, waarbij rijk en arm zich aan dezelfde spelregels dienen te houden, gelijke startkansen en kansen op overleven krijgen, en iedereen krijgt waarop hij/zij recht heeft.

Citaat:
Wat een rijke betreft die op het werk van anderen teert: Good for him. Slimme mens die dat zo kan regelen. Er is niets dat die 'anderen' tegenhoud om een eigen zaak te beginnen. In de US kost u dat een goeie driehonderd dollar aan schrijfkosten (nogal wat anders als het 1.4 Miljoen Belgische frank minimum startkapitaal voor een NV in Belgie nietwaar?).
Neem nu boeren uit derdewereldlanden. Die werken vaak voor multinationals voor hongerlonen. Ze mogen dan zo hard werken als ze willen, maar als ze niet eens de kans krijgen om op eigen benen te staan omdat ze niet tegen het grootkapitaal, oneerlijke handel en monopoliepraktijken kunnen opboksen zullen ze toch hun ganse leven arm blijven. Niet door domheid of luiheid, maar domweg omdat ze niet de middelen hebben. In derdewereldlanden weten de rijken het ook te regelen om anderen voor hen te laten werken zonder zelf iets te doen. Daarvoor hoeven ze gewoon maar hun macht en invloed te gebruiken of te sjoemelen. In welvaartsstaten is het misschien niet zo grof, maar het komt ook vaak neer op machtsmisbruik en bedrog. Al die blitze IT-boys die nu van hun voetstuk zijn gevallen bleken uiteindelijk 100 kubieke meter lucht te verkopen. Ze vroegen daarvoor vergoedingen die niet in verhouding tot hun prestaties stonden. Die zeepbelekonomie is dan ook uit elkaar gespat. Is de ekonomie daar beter van geworden? Ik denk het niet. Ik vind dat een maatschappij die geen deftige lonen wil betalen aan verpleegsters en leraren maar wel waanzinnige bedragen wil betalen aan managers, topsporters en pop- en rocksterren, ziek is. En dit geldt zowel voor Amerika als Europa.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 10 april 2003, 16:50   #38
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel communistische of fundamentalistische 'uitvindingen' kent u? Right: Geen enkel.
Dan ga je wel voorbij aan de verwezenlijkingen van de Sovjet-ruimtevaart en -luchtvaart. Ze bevatten misschien weinig komfort en afwerking, maar vaak zijn ze technisch betrouwbaarder dan hun Westerse tegenhangers. Ook kunnen piloten zelf reparaties eraan verrichten. En wat hun auto's betreft: het zijn misschien rammelkasten, maar ze zijn gemaakt voor alle klimaten (poolgebieden, woestijn,...) en reparatie kan men in principe zelf doen omdat men in afgelegen Siberische dorpjes niet altijd over wisselstukken kan beschikken. Ik zou het technisch kunnen van kommunistische regimes toch maar niet onderschatten.

Citaat:
De vergaring van grootkapitaal in de meest competente handen is nodig voor de grootste verwezenlijkingen.
Vraag is of ze altijd in de handen van de meest kompetenten zit. De uiteengespatte zeepbelekonomie doet vermoeden van niet.

westhoek.jpg
Oud 10 april 2003, 16:57   #39
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Hier heb je THOUGH SHIT zie:

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 17:19   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Citaat:
Hoeveel communistische of fundamentalistische 'uitvindingen' kent u? Right: Geen enkel.
Dan ga je wel voorbij aan de verwezenlijkingen van de Sovjet-ruimtevaart en -luchtvaart. Ze bevatten misschien weinig komfort en afwerking, maar vaak zijn ze technisch betrouwbaarder dan hun Westerse tegenhangers. Ook kunnen piloten zelf reparaties eraan verrichten. En wat hun auto's betreft: het zijn misschien rammelkasten, maar ze zijn gemaakt voor alle klimaten (poolgebieden, woestijn,...) en reparatie kan men in principe zelf doen omdat men in afgelegen Siberische dorpjes niet altijd over wisselstukken kan beschikken. Ik zou het technisch kunnen van kommunistische regimes toch maar niet onderschatten.

Citaat:
De vergaring van grootkapitaal in de meest competente handen is nodig voor de grootste verwezenlijkingen.
Vraag is of ze altijd in de handen van de meest kompetenten zit. De uiteengespatte zeepbelekonomie doet vermoeden van niet.
Om het over de verwezenlijkingen van het Sovjetregime te hebben. Ruimtevaart: Het kapitaal was in politieke handen. Binnen de koude oorlog werden deze budgetten inderdaad vrijgemaakt voor efficiente research naar 1 doel toe: Sneller ontwikkelen dan de Amerikanen. Een race die jarenlang geduurd heeft en wellicht het enige positieve effect geweest is van de hele oorlog. In die zin, is de ruimtevaart de uitzondering die de regel bevestigt. Kwa autos moet u simpelheid niet verwarren met degelijkheid.

Hoe meer staatsinterventie, hoe meer de fondsen politiek dan wel economisch beheerd zijn. Een onmiskenbaar feit, het ruimtevaartvoorbeeld dat u zelf gaf spreekt hier boekdelen. In een vrije markt wordt het kapitaal veel beter verdeeld als je vanuit een vooruitgangsgegeven vertrekt. En dat is het mooie aan kapitalisme: Wat vandaag luxe is, is de basisvoorziening van morgen. Uiteindelijk bouwt men aan een betere wereld, voor iedereen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be