Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2023, 07:24   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wel, er is weinig informatie.

Gaat het om 150K willekeurige huizen, dan ben ik eerder tegen.

Get het om 150K zone vreemde huizen, bouwovertredingen dus, dan kan ik misschien voor zijn.
zonevreemd is daarom geen bouw overtreding. Dat zijn huizen die zonevreemd geworden zijn gebouwd voor jaar X en na een pennetrek van de administratie daar plots niet meer mochten staan.

Dat zijn dus geen bouwovertredingen zoals permanente bewoning van weekendgronden bvb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 08:08   #22
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

1) Ik heb hier waar ik woon natuur genoeg.

2) Ik heb er geen behoefte aan om mensen hun huis af te breken.
1) GIJ misschien wel, ja, en ik ben blij voor u. Niet iedereen heeft echter die luxe.

2) GIJ misschien niet, neen, maar voor al die andere mensen die ook graag 'natuur genoeg' zouden willen waar ze wonen, vind ik het ergens wel jammer dat er voor hen blijkbaar niet veel anders op zal zitten dan te verhuizen naar nieuwe 'asociale woonwijken' die gebouwd zullen (moeten) worden daar waar er 'natuur genoeg' is.

Die verhuis zal dan gegarandeerd weer ander gejammer veroorzaken: NIMBY, NIMBY!!

Ik maak af en toe gebruik van de "Ferraris Atlas", ondermeer om te proberen me een idee te vormen van hoe "Vlaanderen" erbij lag toen de 'industriële revolutie' nog maar pas begonnen was en hoe "Vlaanderen" er min of meer uit zou (kunnen) zien als 'de natuur' alhier daadwerkelijk 'hersteld' werd.
Vervolgens vergelijk ik die informatie met wat ik in de meer recente "Topografische Atlas België" kan vinden.

Ik doe dat echter niet al te vaak omdat het pijn doet te zien hoe de 'natuur', de 'openbare ruimte' en de 'leefomgeving' in "Vlaanderen" op haast groteske wijze vakkundig naar de kloten werden geholpen.

Ik weet dus niet of ik u zo'n vergelijkingswerk kan aanraden, of eerder moet afraden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 08:39   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wel, er is weinig informatie.

Gaat het om 150K willekeurige huizen, dan ben ik eerder tegen.

Get het om 150K zone vreemde huizen, bouwovertredingen dus, dan kan ik misschien voor zijn.
De bewoners van de Berendries bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 25 mei 2023 om 08:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 08:43   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) GIJ misschien wel, ja, en ik ben blij voor u. Niet iedereen heeft echter die luxe.

2) GIJ misschien niet, neen, maar voor al die andere mensen die ook graag 'natuur genoeg' zouden willen waar ze wonen, vind ik het ergens wel jammer dat er voor hen blijkbaar niet veel anders op zal zitten dan te verhuizen naar nieuwe 'asociale woonwijken' die gebouwd zullen (moeten) worden daar waar er 'natuur genoeg' is.

Die verhuis zal dan gegarandeerd weer ander gejammer veroorzaken: NIMBY, NIMBY!!

Ik maak af en toe gebruik van de "Ferraris Atlas", ondermeer om te proberen me een idee te vormen van hoe "Vlaanderen" erbij lag toen de 'industriële revolutie' nog maar pas begonnen was en hoe "Vlaanderen" er min of meer uit zou (kunnen) zien als 'de natuur' alhier daadwerkelijk 'hersteld' werd.
Vervolgens vergelijk ik die informatie met wat ik in de meer recente "Topografische Atlas België" kan vinden.

Ik doe dat echter niet al te vaak omdat het pijn doet te zien hoe de 'natuur', de 'openbare ruimte' en de 'leefomgeving' in "Vlaanderen" op haast groteske wijze vakkundig naar de kloten werden geholpen.

Ik weet dus niet of ik u zo'n vergelijkingswerk kan aanraden, of eerder moet afraden.
Gij spreekt over verstedelijkte gebieden zoals randgemeenten van Brussel en Antwerpen. Ja uiteraard is daar weinig natuur.
Maar daar gaat het hier niet over, het gaat over de Vlaamse Ardennen. Ga mij niet zeggen dat ge daar niet op wandelafstand van velden of bossen zijt.
Oud 25 mei 2023, 09:24   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bewoners van de Berendries bijvoorbeeld.

Die kunnen daar bovenop dien "berg" toch goed hun verzet organiseren, met drones en goedgemaakt molotov cocktails, en dan een regiment mannen met rieken en dorsvlegels gereed houden om een aanval op de flanken uit te voeren.
Oud 25 mei 2023, 09:26   #26
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Gij spreekt over verstedelijkte gebieden zoals randgemeenten van Brussel en Antwerpen.

Ja uiteraard is daar weinig natuur.

2) Maar daar gaat het hier niet over, het gaat over de Vlaamse Ardennen. Ga mij niet zeggen dat ge daar niet op wandelafstand van velden of bossen zijt.
1) ... en Gent, Hasselt-Genk, Mechelen, Leuven, de Kust, het Kortrijkse, ...

2) De 'bossen' van de Vlaamse Ardennen zijn een bijzonder povere en sterk versnipperde rest van wat ooit de noordwestelijke hoek van het "Kolenwoud" was.
Zelfs in de tijd van Ferraris was de door menselijke activiteiten veroorzaakte 'natuurvernietiging' er reeds aanzienlijk opgeschoten.

Ik weet dus niet of het nog veel zin heeft daar een beetje aan 'natuurherstel' te gaan doen, maar ik weet wél dat men er met 'too little too late' alleszins niet gaat geraken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 09:45   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2) De 'bossen' van de Vlaamse Ardennen zijn een bijzonder povere en sterk versnipperde rest van wat ooit de noordwestelijke hoek van het "Kolenwoud" was.
Zelfs in de tijd van Ferraris was de door menselijke activiteiten veroorzaakte 'natuurvernietiging' er reeds aanzienlijk opgeschoten.

Ik weet dus niet of het nog veel zin heeft daar een beetje aan 'natuurherstel' te gaan doen, maar ik weet wél dat men er met 'too little too late' alleszins niet gaat geraken.
Als het over die kleine ‘steden’ gaat: Leuven en omstreken ken ik vrij goed. Vanuit het centrum is het 15 minuten te voet en 5 minuten met de fiets en je bent ‘op de buiten’.

Wat men in die steden vooral moet doen is de uitbreiding naar de randgemeenten tegenhouden zodat die niet (verder) verstedelijken. Dat is al gebeurd in o.m. Kessel-Lo en Korbeek-Lo en de stad Leuven wil ook andere randgemeenten annexeren. Uiteraard omwille van extra woongelegenheid.
Oud 25 mei 2023, 09:50   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het over die kleine ‘steden’ gaat: Leuven en omstreken ken ik vrij goed. Vanuit het centrum is het 15 minuten te voet en 5 minuten met de fiets en je bent ‘op de buiten’.

Wat men in die steden vooral moet doen is de uitbreiding naar de randgemeenten tegenhouden zodat die niet (verder) verstedelijken. Dat is al gebeurd in o.m. Kessel-Lo en Korbeek-Lo en de stad Leuven wil ook andere randgemeenten annexeren. Uiteraard omwille van extra woongelegenheid.
Inderdaad, verstedelijking stoppen, het aanleggen van nieuwe wijken stoppen .

Boeren die er niet meer mee doorgaan hun land opkopen tegen een faire prijs en daar dan iets mee doen, een bos of park of gewoon braakliggende groene gordel die kan verwilderen .

Mensen die hun tuin wat meer willen naturaliseren subsidies geven , mensen die hun weekendgrond willen verkopen een faire prijs geven en huizen grond die aan bossen grenst ook voor een faire prijs opkopen wanneer die te koop komen.

Maar zeker geen mensen dwingen of heel woonkernen opofferen daar bestaat geen draagvlak voor.
Oud 25 mei 2023, 10:44   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is nu eenmaal niet verzoenbaar met het idee dat Vlaanderen elk jaar een nieuwe gemeente aan migranten moet verwelkomen. Voor mij is het dan ook duidelijk. Elkeen die voorstander is van de huidige migratiepolitiek moet zijn stekje dan maar opgeven, te beginnen met de architecten ervan. Dus ja, Alexander De Croo mag voor mijn part als eerste zijn boeltje pakken daar aan de voet van de berendries.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 11:02   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Men is daar nu al mee bezig. De idd zeer versnipperde bossen gaat men aaneenschakelen vanaf muziekbos, tot helemaal in kluisbergen. Mooi plan.
https://www.visitvlaamseardennen.be/de-3-mooiste-bossen
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 11:10   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Men is daar nu al mee bezig. De idd zeer versnipperde bossen gaat men aaneenschakelen vanaf muziekbos, tot helemaal in kluisbergen. Mooi plan.
https://www.visitvlaamseardennen.be/de-3-mooiste-bossen
Juist ja. Ze zullen Kwaremont en Ronse onteigenen om Kluis en Muziekbos aan elkaar te schakelen. Ook de N36 en N60 zullen onderbroken worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 25 mei 2023, 12:44   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Maar verder willen ze daar in de buurt wel ettelijke hectare landbouwgrond onteigenen om er een fucking legerkazerne te maken.
https://www.reddegodsbergkouter.be/
Klootpolitiekers.
Oud 25 mei 2023, 12:47   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar verder willen ze daar in de buurt wel ettelijke hectare landbouwgrond onteigenen om er een fucking legerkazerne te maken.
https://www.reddegodsbergkouter.be/
Klootpolitiekers.
Ik dacht dat er legerkazernes teveel waren.
Oud 25 mei 2023, 12:52   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Pad van G'bergen denkt daar anders over. Zet dat beest in een ander zijn korf dan van de boeren.
Oud 25 mei 2023, 13:01   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer zeker, zelfs in Oost Vlaanderen. Maar die kazernes liggen niet erg dicht bij de taalgrens. Dedonder wil graag de Waalse werkgelegenheid opkrikken door vlakbij de taalgrens een nieuwe kazerne te planten. Vlaams landschap dat verloren gaat en Waalse werkgelegenheid. Win win hé.
Oud 25 mei 2023, 13:53   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zeer zeker, zelfs in Oost Vlaanderen. Maar die kazernes liggen niet erg dicht bij de taalgrens. Dedonder wil graag de Waalse werkgelegenheid opkrikken door vlakbij de taalgrens een nieuwe kazerne te planten. Vlaams landschap dat verloren gaat en Waalse werkgelegenheid. Win win hé.
Dat is nu toch wel ongelofelijk... ik verschiet er van dat ze nog geen marine component gevraagd hebben bvb in Namur.

Ziet ge het al voor u een Squadron onderzeeers op de Maas, ze zouden nog durven ook.
Oud 25 mei 2023, 14:00   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is nu toch wel ongelofelijk... ik verschiet er van dat ze nog geen marine component gevraagd hebben bvb in Namur.

Ziet ge het al voor u een Squadron onderzeeers op de Maas, ze zouden nog durven ook.
Via Strépy moet dat kunnen.
Oud 25 mei 2023, 14:05   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Wat vooral ongelooflijk is, is dat Open VLD dat allemaal vlotjes laat passeren. De Croo en De padt, de 'beschermers' van het Vlaamse ardennenlandschap.

Je moet daarbij ook nog goed weten dat de andere kanshebber Ursel bij Aalter was. Daar zouden geen bezwaren tegen komen aangezien dat al een militair domein is. Het zou ook een pak goedkoper zijn en aan plaats geen gebrek want het domein is gigantisch. Maar dat was niet dicht bij Wallonie en dat ging niet voor verdere verpesting van waardevol Vlaams landschap zorgen. Crembo zal er ook mee kunnen lachen denk ik

Het gevolg laat zich alvast raden. Jarenlange procedureslagen en geen nieuwe kazerne in de nabije toekomst.

Laatst gewijzigd door fox : 25 mei 2023 om 14:14.
Oud 25 mei 2023, 19:29   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Provinciebestuur Oost-Vlaanderen: een blauwe goeuverneur die niet eens de eerste was op het vergelijkend ingangsexamen, twee leden van de nva, een lid van de tsjeven en een lid van de groensels.
Gaat daarmee naar den oorlog.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2023, 20:02   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Via Strépy moet dat kunnen.
Nope. Die lift kan maar max 1350 ton aan.

Een doorsnee EU -niet nuke- onderzeeër, in moderne variante, is een afgeleide van of de Duitse 212A of de veel grotere Nederlandse Walrus klasse.
De kleine Duitser is nog te "lomp" met een paar 100 ton, voor die lift. De Nederlandse Walrus gaat er vlot met 1000 ton overheen.

Maar met uw achtergrond begrijp ik het wel.
Noord Korea heeft 3 klasses van micro- onderzeeërs die wel kunnen. De Sango, Yono en de Yugo klasses.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be