![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan bovendien evengoed begrijpen dat die juwelier geschoten heeft, maar we moeten ook niet lichtzinnig doen over een mensenleven. Maar uiteindelijk had de situatie voor iedereen beter geweest als de juwelier niet geschoten had of geen wapen had waarmee hij kon schieten. Dan leefde die jongen nog, dan was er nu geen rechtszaak tegen die juwelier. Ik hoop trouwens ook dat die juwelier geen daadwerkelijke significante straf krijgt. Maar dan wel op een manier waarin mensen niet plots denken een vrijgeleide te hebben om het recht in eigen handen te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen wapen hebben als juwelier, dat zou ik niet durven. Sowieso enkel ver van een autostrade en met weinig ontsnappingsroutes en zelfs dat is tricky.
De idee dat juweliers vaak gewapende doelwitten zijn helpt misschien sommige overvallers om twee keer na te denken. Laatst gewijzigd door Weyland : 6 juni 2023 om 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja een juwelierszaak is uiteraard een snoepwinkel voor misdadigers.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf met uw poten van andermans goed, en dan gebeurt zoiets niet. En nu kunt ge terug uw riedeltje aanhalen over wat snoep te pikken in het buurtwinkeltje.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 juni 2023 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok dan, het zijn brave roofovervallers. Die bestaan, ik heb er ook gekend, lang geleden.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geeft dan weer het verkeerde beeld naar de bevolking, vanuit de gedachten van de staat dan.
Daarom hebben ze die andere juwelier die overvallers afschoot vijf jaar gegeven met opschorting.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Het kan ook gebeuren dat een juwelier die denkt dat hij overvallen wordt, met het pistool in de hand en slaapdronken naar beneden stormt afgeschoten wordt door 'special forces'.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 6 juni 2023 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze liepen weg met zijn leven. 500K aan juwelen. Hoe lang moet jij werken om zoiets netto terug te verdienen? Het heeft helaas zelfs niet geholpen want meneer mag de rest van zijn leven blijven werken om terug te verdienen wat die klootzakken van hem gestolen hebben. Dat er een proces komt is logisch, een proces om te bepalen hoeveel schadevergoeding de juwelier moet KRIJGEN, geen proces om te bepalen hoeveel hij moet betalen. Dat de familie van dit uitschot nu nog een graantje probeert mee te pikken is een pure schande.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop vooral dat jij zoiets nooit moet meemaken. Die juwelier zijn leven is kapot gemaakt door dat crapuul en hij moet er zich nu nog voor gaan verantwoorden ook. De wereld op zijn kop.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop het ook.
Citaat:
Is het dan echt zo "wereld op z'n kop" dat hij zich daar voor moet gaan verantwoorden? Dat betekent niet per se dat hij gestraft moet worden, of gestraft gaat worden. En zelfs onschuldigen moeten zich af en toe eens naar de rechtbank begeven. We leven, godzijdank, in een rechtsstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben echt eens benieuwd hoe de rechtbank zal omgaan met die "onweerstaanbare dwang".
Volgens de advocaat van de juwelier, Walter Van Steenbrugge, gaat het duidelijk om een geval van onweerstaanbare dwang. Dat zou betekenen dat de juwelier op het ogenblik dat hij schoot geen controle over zichzelf had. Bron: VRT NWS |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je gaat stelen heb je een risicovol beroep, je weet dat vooraleer je op pad gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat ik zou doen als ik anderen met mijn vermogen aan de haal zag gaan. Ik zou onweerstaanbare dwang pleiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het was niet zomaar stelen eh, maar een brutale gewapende overval.