![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die detectiesystemen zijn niet 100%, doch ze zijn een enorme hulp.
Ik kijk steeds in m'n zijspiegels, dat rood bolletje maakt me veel attenter voor opkomend gevaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo moet je dat gebruiken. al die electronische hulpmiddelen zijn hulpmiddelen. Normaal gezien is uw eigen computer en sensorsysteem veel performanter dan dat van de huidige automobiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een van die 3 op een stepke rijdt moet je nog veel veder vooruit denken en heeft ie ook nog ne koptelefoon op, dan zijt ge best dat ge erachter blijft, of op ruime afstand voorbij gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet altijd en overal voorzichtig zijn. Ook voor fietsers die op de baan rijden, terwijl jij net op een parkeerstrook staat. Misschien zijn passagiers niet zo bewust voor fietsers, als het fietspad rechts in de rijrichting van de parkeerstrook ligt. Maar die passagiers gaan ook niet zo vlug de duts rietsch aangeleerd krijgen. Dubbel voorzichtig zijn als fietsers. Bij de minste twijfel hanteer ik in die omstandigheden mijn fietsbel als ware het huwelijksklokken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij weet dat er fietsers rijden, en dat die hem als wandelaar moeten kunnen passeren. Maar hij wil toch de hond een eind verder laten lopen. En hij wil zelf niet af en toe kijken, wat voor een wandelaar, die met een hond toch vaak stopt omdat een hond ook vaak stopt om vanalles te gaan snuffelen, weinig moeite is. En in dit geval de hond niet eens aan de lijn, dat is te lastig dat trekken, en dat is inderdaad die lijn is enkel te zien als de hond zijwaarts van hem weg is. En dan nog, die lijnen zijn maar een koordeke of een riempje dik. Dat ie dan nog zo reageer: een klojo. Allez, van alle fietsers die hem willen passeren verwachten dat ze bellen om hem te verwittigen. Ik heb nog nooit een wandelaar met hond zo bezig gezien / gehoord. Wel fietsers naast elkaar. Vooral elektrische fietsters ageren zo. Naast elkaar met 3 blablabla de hele tijd en naar niks kijken. Alsof ze in hun zetel thuis zitten. Als je belt opdat ze achter elkaar zouden rijden, kijken ze je dan vies aan tijdens 't passeren, alsof je hen lastig valt. Dat zie ik dus wèl vaak Die steprijders zijn ook precies zo, maar ipv de uitzondering is het daar de regel. Zo een attitude van, ik rij hier op mijn prive terrein waar ik wil wanneer ik wil. Moesten steps verticaal op een gevel kunnen rijden ze zouden waarschijnlijk langs daar gaan ipv de dichtste zijstraat.te pakken.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 28 juni 2023 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik ergens langs een straat geparkeerd sta dan kijk ik altijd in mijn linker zijspiegel om te zien of ik de deur veilig kan openen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Komaan, dat kan je niet menen. Wie neemt nu P-magazine ernstig? Bullshit dus deze onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dit jaar al meer dan 2.000km gefietst. Wat betreft mijn ervaring: Met honden: België kom je vanalles tegen. De meeste mensen kennen het verkeersreglement niet. Op fietspaden aangeduid met het bekende blauwe bord mag men niet wandelen. Tenzij er geen enkele mogelijkheid is om naast het fietspad te wandelen. Sommigen hebben hun hond aan de leiband, alhoewel dat eentje van meterslang kan zijn. Er lopen vele honden los. Maar deze namiddag ook bijna een kat tussen de spaken gekregen op een moment dat we bergaf aan redelijk hoge snelheid reed. Nederland idd België. Duitsland geen enkel hond die niet aan de leiband liep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat u via de beweging die u dan maakt nagenoeg automatisch in uw spiegels kijkt. Daarna volgt de verplichting om om de twee minuten te proberen uw rechterbeen in uw nek te leggen. Op die manier lost u gas en is de kans veel kleiner dat u de toegelaten snelheid overtreedt. Wanneer u van plan bent van richting te veranderen wordt volgende beweging verplicht. U legt uw linkerhand met de handpalm op uw stuur (12u positie) zodat uw vingers naar voor wijzen. Daarna beweegt u uw hand van de 12u positie naar de 18u positie. Dit evenwel zonder uw stuur vast te nemen. Bij links afslaan that is. Bij rechts afslaan beweegt u van 18u naar 12u. Het idee is voor de hand liggend: de kans is groot dat u op deze manier uw richingaanwijzers activeert. Alle wetteksten liggen klaar, men bekijkt echter enkel nog hoe yoga-clubs gecompenseerd gaan worden want die worden op deze manier, tenminste voor autorijders, compleet overbodig. Welke andere bewegingen achter het stuur vergroten volgens u ook de verkeersveiligheid?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 juli 2023 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat verlaagt de kans dat men in slaap valt.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik parkeer zit ik tegenwoordig vaker op het scherm dan in mijn spiegels te kijken omdat ik op het scherm tenminste een aanduiding krijg waarom de auto in hemelsnaam ligt te piepen... Het kunnen de parkeersensoren zijn, zowel links als rechts als voor en achter maar het kan ook de dode-hoeksensor zijn die iets in mijn dode hoek ziet en als het die niet zijn kan het de sensor (geen idee hoe die heet) zijn die kijkt of er voor of achter geen verkeer haaks op mij afkomt (als ik van de oprit rij bv of als ik een haakse parkeerplaats wil gebruiken). Dus ja, die dingen verhogen wel degelijk de veiligheid maar je moet wel opletten dat je niet knettergek wordt van het gepiep... En dat je, tussen al die piepjes, toch zeker dat ene levensbelangrijke niet gemist hebt...
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het nieuwsblad dan als bron? https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230625_97654525 Vooruit wil de “Dutch reach” verplichten: “Dit zal mensenlevens redden” Ook niet? De vrt loopt nog wat achter: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01...ot-brittannie/ Verenigd Koninkrijk verplicht "Dutch Reach": Dus ook niet als bron? ![]() Dan misschien het belang van limburg? https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230625_95326147 Vooruit wil de “Dutch reach” verplichten: “Je moet je autoportier met je verste hand openen” Haast elke dag geraakt er een fietser gewond doordat een chauffeur zijn autoportier plots openslaat. De partij Vooruit dient daarom een wetsvoorstel in dat de zogenaamde “Dutch reach” wettelijk verplicht. “Dit zal mensenlevens redden.” Nee? Ook niet als bron? ![]() Dat het voorstel van wettelijke verplichting voor deze "Dutch reach" onzin door de rode Vooruit idioten en complete bullshit is, dat ben ik wel volmondig met je eens.
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De politieke partij "Vooruit" wil de "dutch reach" wettelijk verplichten of begreep je dat weer niet? Mail je vraag dus naar "Vooruit". ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste gaat ge me toch niet vertellen dat ge niet door hebt dat ik met die post het onderwerp in het belachelijke wou trekken eh? En ten tweede: als ik op het eind van zo'n idiote opsomming vraag "en u?" bedoel ik daar de lezers van dit forum mee. Ik zal de volgende keer "en wat denken de lezers van deze topic hierover, uitgezonderd Oma want die vind dat ik geen vragen aan haar mag stellen over onderwerpen waar ze zelf een topic over start..." Mensenlief seg... ![]() ![]() En overigens: uw "of begreep je dat weer niet" is ook niet echt nodig he? Moet het altijd zo chagrijnig als je met iemand te maken krijgt waar je in een andere topic niet mee akkoord gaat? Shit seg... schiet jij altijd zo rap in een kramp, Oh, Allerintelligentste Wezen Van Het Hele Forum?? Doe gewoon eens wat rustig aan, da's beter voor uw hart, als u er al één.... of nee, laat maar... ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 7 juli 2023 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij vindt dus P-magazine niet fatsoenlijk genoeg… ? Morele bezwaren?
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de laatste 10 jaar dus zowat 100.000 km op de teller staan en ben daarbij 1 keer ten val gekomen. Door een hond dus, maar elk jaar heb ik een aantal voorvallen met die beesten die bijna in je wielen zitten. Met wagens heb ik eigenlijk nooit aanvaringen. Ik ben dan ook van het principe om altijd oogcontact te zoeken met autobestuurders en er vanuit te gaan dat ze me niet gezien hebben als dat oogcontact er niet is. Mijn principe is overigens ook om drukke wegen zoveel mogelijk te vermijden. Ik rij liever 2 km om dan dat ik 200 meter op een gewestweg rij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als gij de juiste, meervoudige vorm had gebruikt, dan had ik niet hoeven te vragen waarom je die vraag aan mij stelde. ![]() Citaat:
Dus dan was je vraag door de quote toch aan mij gericht.... ![]() Om verwarring uit te sluiten, post dan de volgende keer ook je reactie zonder de openingspost te quoten alsof je op de TS reageert. Dat is dat knopje linksonder met "Post Reply" De meeste forumleden begrijpen dan wel dat je idiote opsomming betrekking heeft op het onderwerp van discussie. Citaat:
![]() Misschien eens tot 10 tellen en eens goed in- en uitademen, je schrijfsel met de knop "voorbeeld van bericht" eens nalezen voordat je zo hysterisch en chagrijnig tekeer gaat in onnozele termen en op "antwoord versturen" klikt. On topic zijn we alvast akkoord dat het voorstel belachelijk is. Het voorstel van de politieke partij "Vooruit" over het wettelijk verplichten van de "dutch reach" welteverstaan voor je weer hoog van de toren blaast over je vraag voor alle lezers die je aan mij stelt. ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij vindt echt wel dat gij degene zijt die hier op't forum tegen anderen moet komen vertellen wat ze wel en niet mogen doen eh?
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als gij maar duidelijk maakt aan wie je jouw vraag stelt, dan hoeft niemand je te vertellen wie gij daarmee bedoelt. ![]() Natuurlijk mag jij je belachelijk maken door je vraag te stellen aan 1 persoon maar dan iedereen te bedoelen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het nooit meer doen. Communiezieltje. Maar kunnen we nu stilaan ophouden met dit hele gedoe omdat ik per vergissing een vraag aan het hele forum stelde in een reactie op een post van u? Ik heb geen idee waar ik met mijn gedachten zat en ben al lang blij dat er niet meer slachtoffers gevallen zijn. Alsof Oekraïne op zich al geen ramp genoeg is... Maar verder is het ondertussen wel duidelijk dat u met zo'n doodzondes niet kan lachen. En terecht overigens. Ordnung muss sein!!! Voor mij rest nu enkel bang afwachten tot de moderatie hier lucht van krijgt en mij zonder twijfel maanden gaan bannen voor zo'n misdragingen. Stel je voor dat hier kinderen mee lezen... Nogmaals mijn oprechte excuses! Ik schaam mij diep... ![]() .... Terug vriendjes nu? ![]()
![]() |