Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2004, 16:07   #21
rebetis
Vreemdeling

Standaard

Niemand ontkent de rechten van de TC. Hun rechten worden momenteel onthouden dankzij de illegale bezetting. Het probleem is dat Turkije de TC nooit als een minderheid zag maar als een volwaardig partner, 80% GC werden zo geblokeerd door 18% TC. Voor Turkije blijkbaar betekent een minderheid ook minder rechten en dat proberen ze aan de buitenwereld te verkopen. TC zouden dezelfde rechten moeten hebben als de GC maar met een minderheidstatus. Ik zou u het volgende willen vragen, draai de rollen eens om, dat 80% TC geblokeerd zouden zijn door 18% GC, hoe zouden jullie reageren, hoe zou de reactie van Turkije zijn, zouden jullie dat zomaar aanvaarden? Ik hoop dat je eerlijk zijt met jezelf als je daarop een antwoord geeft.

"Als de Turken niet ingegrepen hadden waren de Turken of een rechteloze minderheid geworden, of ze zouden uitgemoord zijn zoals dat in Servie is gebeurd met de Bosniers."

Laten we heel eerlijk zijn in deze kwestie, ik zal hier niet ontkennen dat er TC vermoord zijn geweest en sommigen zelfs op gruwelijke wijze. Afschuwelijk, vreselijk, wat kan ik daar op zeggen, maar het verhaal is niet zo zwart-wit zoals je het voorstelt. Het merendeel van de incidenten zijn het resultaat van wraakacties, vanaf het moment dat het verkeerd is beginnen te gaan, hebben extremisten uit beide kanten zich kunnen uitleven. Maar waarom is het verkeerd beginnen te gaan en daar hebben de Britten en Turkije een belangrijke rol in gespeeld. Er zijn voldoende aanwijzingen en bewijzen die aantonen dat vooraleer er intercommunale incidenten uitbraken, Turkije al bezig was met Taksim door de twee gemeenchappen tegen mekaar op te zetten en daarbij de Britten hielpen. Daarom is het ook zo goedkoop om de invasie toe te schuiven op de moordpartijen.
Nog iets dat me een beetje dwars zit is dat men nog steeds de GC verwijt voor enosis, terwijl dat aspect helemaal niet meer aan de orde is, dat is geschiedenis, finito, niemand die daar nog over spreekt. De junta is verdwenen, samen met hen ook enosis. In Turkije zijn de Taksim plannen nog steed aanwezig, dat ziet je uit reacties, zelfs in het Annan-plan streeft Turkije nog steeds naar een zo groot mogelijke afscheiding met het zuiden. Het feit dat het leger het Noorden niet wilt verlaten vooraleer Turkije lid is van de EU, is al een teken aan de wand. Hoe wilt je dat 2 gemeenchappen met een delicaat verleden samen vreedzaam moeten gaan leven met een troepenmacht van 35.000 man sterk in hun achtertuin.
rebetis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 17:29   #22
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebetis
Niemand ontkent de rechten van de TC. Hun rechten worden momenteel onthouden dankzij de illegale bezetting. Het probleem is dat Turkije de TC nooit als een minderheid zag maar als een volwaardig partner, 80% GC werden zo geblokeerd door 18% TC. Voor Turkije blijkbaar betekent een minderheid ook minder rechten en dat proberen ze aan de buitenwereld te verkopen. TC zouden dezelfde rechten moeten hebben als de GC maar met een minderheidstatus. Ik zou u het volgende willen vragen, draai de rollen eens om, dat 80% TC geblokeerd zouden zijn door 18% GC, hoe zouden jullie reageren, hoe zou de reactie van Turkije zijn, zouden jullie dat zomaar aanvaarden? Ik hoop dat je eerlijk zijt met jezelf als je daarop een antwoord geeft.
Feit is dat de Turken rechten hadden voor de staatsgreep. Deze rechten zouden door de staatsgreep in gevaar gekomen zijn. In feite willen de Grieks Cyprioten de Turken domineren.

Citaat:
"Als de Turken niet ingegrepen hadden waren de Turken of een rechteloze minderheid geworden, of ze zouden uitgemoord zijn zoals dat in Servie is gebeurd met de Bosniers."

Laten we heel eerlijk zijn in deze kwestie, ik zal hier niet ontkennen dat er TC vermoord zijn geweest en sommigen zelfs op gruwelijke wijze. Afschuwelijk, vreselijk, wat kan ik daar op zeggen, maar het verhaal is niet zo zwart-wit zoals je het voorstelt. Het merendeel van de incidenten zijn het resultaat van wraakacties, vanaf het moment dat het verkeerd is beginnen te gaan, hebben extremisten uit beide kanten zich kunnen uitleven. Maar waarom is het verkeerd beginnen te gaan en daar hebben de Britten en Turkije een belangrijke rol in gespeeld. Er zijn voldoende aanwijzingen en bewijzen die aantonen dat vooraleer er intercommunale incidenten uitbraken, Turkije al bezig was met Taksim door de twee gemeenchappen tegen mekaar op te zetten en daarbij de Britten hielpen. Daarom is het ook zo goedkoop om de invasie toe te schuiven op de moordpartijen.
Feit is dat de hele wereldgemeenschap Turkije gewaarschuwd had niet in te grijpen. Turkije vreesde zelfs een invasie. Een vriend van mij uit Istanbul vertelde mij dat na de invasie van Cyprus alle Turken naar binnen moesten gaan en de lichten uit moesten zetten uit vrees voor bombardementen door westerse mogenheden. De wereld heeft Turkije een wapenembargo opgelegd die duurde tot de Iraanse revolutie. Dit in een tijd dat de Sovjets aanspraak maakten op Turks grondgebied. Turkije heeft enorme risicos genomen door de invasie van Cyprus en jij vertelt mij dat dit uit eigen belang was? Nee mijn vriend. De Turken zijn Cyprus binnengevallen om de rechten van de Turken te beschermen. Als de coup nooit had plaatsgevonden had de invasie ook nooit plaatsgevonden. Bovendien hadden Turken, Grieken en Engelsen afgesproken dat alle drie de landen het recht hadden in te grijpen wanneer de grondwet in het geding zou komen. Bij de coup was dat het geval.

Citaat:
Nog iets dat me een beetje dwars zit is dat men nog steeds de GC verwijt voor enosis, terwijl dat aspect helemaal niet meer aan de orde is, dat is geschiedenis, finito, niemand die daar nog over spreekt. De junta is verdwenen, samen met hen ook enosis. In Turkije zijn de Taksim plannen nog steed aanwezig, dat ziet je uit reacties, zelfs in het Annan-plan streeft Turkije nog steeds naar een zo groot mogelijke afscheiding met het zuiden. Het feit dat het leger het Noorden niet wilt verlaten vooraleer Turkije lid is van de EU, is al een teken aan de wand. Hoe wilt je dat 2 gemeenchappen met een delicaat verleden samen vreedzaam moeten gaan leven met een troepenmacht van 35.000 man sterk in hun achtertuin.
Wat is er mis mee dat de Turken hun troepenmacht in Noord Cyprus houden tot na de toetreding tot de EU? Op deze manier houden de Turken nog een troef in handen. Willen de Grieks Cyprioten de Turkse toetreding alsnog blokkeren dan? Bovendien wordt de veiligheid van de Turken gegarandeerd. De Turkse soldaten zouden in het noorden blijven en niet naar het zuiden vertrekken. De troepenmacht zou overigens in stappen teruggebracht worden.

De Grieks Cyprioten zijn zeer onbetroubaar gebleken. De Grieks Cypriotische regering had de EU meewerking aan het Annan plan belooft als de EU Grieks Cyprus onafhankelijk van de vereniging met Noord Cyprus zou toelaten. De EU had toen toegezegd Cyprus toe te laten treden als het eiland zou verenigen of niet. Hierna hebben de Grieks Cyprioten het Annan plan de rug toegekeerd. De Cyprioten werden door de regering aangeraden tegen het Annan plan te stemmen. De Grieks Cyprioten hebben dus hun belofte verbroken. Bovendien hadden de Grieks Cyprioten beloofd de Turkse toetreding niet te blokkeren. Toen 17 december naderde kwam Cyrpus opeens met allerlei dreigementen.

Overigens was het Annan plan volgens de wereldgemeenschap gebalanceerd en eerlijk. Zowel de VS als de EU steunde het plan.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 17:50   #23
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rebetis

*Wat heb je te vertellen over dit?
[size=3]1960 Republic of Cyprus [font=Verdana]Introduction[/font][/size]
[size=3][/size]

[font=Verdana][size=3]British, Turkish-Cypriot and Greek-Cypriot signatories to the 1960 Zurich agreement paving way for an independent Republic of Cyprus[/size][/font]

[font=Verdana][size=3]The [/size][size=3]Zürich Agreement (1959)[/size][size=3] between Turkey and Greece produced a bi-communal constitutional framework for Cyprus which recognised the equality of the two `communities' in many important matters and a large degree of political and cultural separateness. [/size]
[/font]

[font=Verdana][size=3]The President of the Republic would be a Greek, whereas the Vice-President would be a Turkish-Cypriot who would have had the right to veto -a potentially disruptive though crucial way to give effect to political equality. The Turkish-Cypriot members of the House of Representatives could also in effect veto legislation on fiscal, electoral, and municipal matters.[/size]
[/font]

[font=Verdana][size=3]Another restriction on unitary government was the provision of separate communal chambers for religious, and educational affairs. Makarios did not like the proposed settlement. Before agreeing to it in London (1960) he consulted personally with Greek-Cypriots, but he was advised by Greece to accept it. Treaties of alliance and guarantees provided for the right of intervention by Britain, Greece and Turkey to protect the constitutional settlement, if necessary, and for the stationing of limited numbers of Turkish and Greek troops. Britain had her sovereignty over two base areas recognised, but agreed to extensive rights of movement, administration, justice, employment, and agriculture for Cypriots.[/size][/font]

*De aanwezigheid van Turkse leger is louter en alleen om de TC die zwakker zijn dan GC te beschermen. GC blijft maar investeren in tanks,raketten,.. . Wat als de Griekse extremisten Turkse dorpen aanvallen? Door het embargo hebben die mensen niets. Door die embargo zijn ze van Turkije afhankelijk. Dankzij die embargo moet Turkse leger daar blijven tot er vrede komt op eiland.

*Waarom wordt er embargo op TC gevoerd? Turkse leger "bezet" toch een stuk grond. Wat is hier de schuld van TC bevolking. Wat voor nut heeft het voor GC om ze te laten crepperen? Zolang er embargo is moet Turkije met zijn leger aanwezig zijn.

*Taksim plannen kunnen niet finito worden. Zolang er geen vrede komt op eiland. De enosis is "finito" omdat ze het niet meer nodig hebben. Nu hebben ze meer bereikt dan wat ze na militaire ingreep zouden kunnen bereiken.

*Men had voorgesteld om een federale systeem naar Belgische model te invoeren in Cyprus, de GC waren er tegen. Tegen het Zwitserse Kanton-model waren weeral de Grieken tegen. Ik herinner mij nog goed genoeg dat Klerides beide modellen had afgewezen. Laten we eerlijk zijn. Ik zou het ook niet eerlijk vinden dat de TC meer macht zouden hebben dan GC. Maar een vetorecht moeten ze toch kunnen hebben. Kijk maar naar voorbeeld van de EU, waarom heeft GC vetorecht. Waarom kunnen ze met zijn 750 000 een land van 73 000 000 blokkeren?

Belgisch model zou best een oplossing kunnen worden. Denktash had het ook geappreciëerd. Geen enkele Turk kan meer te zeggen hebben dan hem. Mehmet Ali Talat en Jr. Denktash kunnen wel later meer te zeggen hebben maar soit.

Zolang Papadapoulas aan de macht is, lijkt voor mij een oplossing onmogeijk. Hij blijft maar dreigen, Klerides was zelfs beter. Maar als er tijdens volgende verkiezingen AKEL aan de macht komt en als Talat terug wordt verkozen als premier kan het misschien beter uitzien denk ik.

Eventjes off-topic. Maar nu we een real Griek hebben wil ik paar zaken vragen.

*Is het waar dat er in de Griekse schoolboekjes Turken als barbaren worden afgeschilderd. Met andere woorden kinderen worden al van het begin gemanipuleerd.

*Is het ook waar dat de kinderen elke morgend "Neo elenika anagnazmata" moeten zeggen voordat ze de klaslokalen binnengaan.

Jij zegt dat enosis finito is, maar is Groot-Griekenland ook een droom? Want "neo..." bevat teksten als ....

TA PERIME KONSTANIYE........
TA POME STIN AYASOFYA......

"...Maria stop janken, Konstantiniye (Istanbul) gaat terug van ons worden"

Zijn de Grieken van plan om Istanbul te veroveren? Of heeft dit gewoon literaire betekenis of is het gewoon om de haat jegens Turken wakker te houden?

Dit moeten de Griekse scholieren elke morgend zeggen voordat ze klas binnengaan. Het kan na een tijd wel omgekeerde effect hebben

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 30 december 2004 om 17:54.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 21:31   #24
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het waar dat er in de Griekse schoolboekjes Turken als barbaren worden afgeschilderd. Met andere woorden kinderen worden al van het begin gemanipuleerd.
Leuk voorbeeld wat de gevolgen zijn van het onderwijs in Griekenland:

http://www.e-grammes.gr/turkman.htm

Laatst gewijzigd door sinan123 : 30 december 2004 om 21:33.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 08:47   #25
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het waar dat er in de Griekse schoolboekjes Turken als barbaren worden afgeschilderd.
tja als dit geschiedenisboekjes zijn liegen ze niet echt he
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 10:01   #26
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Tja, zo'n dossiers zijn natuurlijk héél gevoelig voor partijdige, maar ook voor slecht informerende artikels. Dit is er zo eentje.

De Turks-Cyprioten zouden onder het laatste vredesplan de grootste offers moeten brengen. Zo'n lacher, zo'n leugen. Geen wonder dat er niet bij staat waaruit die offers zouden bestaan. Immers, voor 20% van de oorpsornkelijke bevolking zouden de Turken krijgen:
* 50% vand e staatsmacht;
* blijvend vestigingsrecht voor alle Turkse kolonisten die door de militaire bezetting zijn aangevoerd;
* een zodaniog aandeel van de centrale instellingen dat 3/4 van de werkenden van de oorpsronkelijke bevolking aan de staat zouden kunnen werken;
* blijvend mogen behouden van 1/2 van alle eigendommen van verdreven grieks-Cyprioten;
* blijvende beperkingen op het recht voor Grieks-Cyprioten om te mogen terugkeren naar hun dorpen van afkomst (van voor de Turkse invasie)
* ....

Die opofferingen, dat beperkt zich dus tot moeten instemmen dat ze 1/2 vn hun met bruut geweld geroofde bezittingen moeten terug afstaan.
En ondertussen zitten die arrogante burokaten in brussel maar te denken dat zij met hun kwakkelelden kompromissen maar eindeloos de regels van internationaal recht en democratie naast zich neer mogen leggen (want dat is wat gebeurde bij die laatste, plots véél Tuks-vriendelijkere voorstellen van VNen EU). Dat bevoegde diplomaten zich na véle jaren inzet gefrustreerd voelen, dta kan ik best begrijpen. maar niet dat ze niet inzien dat er op de basisregels van de democratie NOOIT toegevingen gedaan moeten worden aan brutale, militaristische regimes!

tégen zo'n diplomatieke zelf-verloochening, daarvoor passen we beter.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 10:03   #27
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik begin de anti-Turkse lobby wel zat te worden. Waarom zou hij niet mogen zeggen dat hij pro is, omdat jij daartegen bent ben je het zat dat iemand die er voor is iets laat zien van een hoofddocent die rechten heeft gestudeerd?
Ach, langs beide kanten zitten er in dit dossier héél veel heethoofden. laten wij het daarom bij de basisregels vande democratie houden. En laten we dus alles wat daar radikaal tegenin gaat afwijzen.
Oud 31 december 2004, 10:04   #28
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
FOUT! Cyprus is volledig Grieks; de Turken moeten het teruggeven!
Onnozelaar. Meer is er over zo'n zwart-witdenken, over zo'n platte onwetendheid niet te zeggen.
Oud 31 december 2004, 10:10   #29
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
.... Zo ja, waarom wordt de Zuid Cypriotische regering als de regering van het hele eiland gezien? Op die manier ontken je de rechten van de Turks Cyprioten.
Als de Turkse regering zich 'min of meer' aan de regels van het internationaal recht had gehouden, dan had niet de HELE internationalegemeenschap hen veroordeeld zoals nu, UNKLUSIEF de islamitische landen. Zich aan die regels houden: dat hard neergekomen op een miltaire ingreep als bewarende maatregel, maar zonder:
* de massale verdrijving van alle grieks-Cyprioten in de bezette gebieden;
* een bezeting die véél verder ging in omvang dan die nodige bewaring; er zijn dan ook véle keren méér Grieks-Cyrpioten verdreven dan Turks Cyprioten;
* het optrekken van ee ijzeren gordijn dat economisch waanzinnig hoge schade toebracht aan ALLE Grieks-Cypruioten;
* het massaal aanvoeren van Turkse kolonisten.

De Turken zin echter een héle andere toer op gegaan. Ze hebben daardoor ettelijke zware fouten begaan, zaken die door alle internationale verdagen verboden zijn, zoals aanvoeren van kolonisten, veroorzaken van onnodige schade, ethnische zuiveringen.

Kortom, Turkije heeft zich gedragen zoals een militarisctische bullebak die de mogelijkheden die het internationaal recht biedt -met inbegrip van een mogelijke militaire ingreep (maar dan volgens de regels van het spel en van de geldige verdragen). En die arrogante gewoonte heben de Turken blijkbaar nog niet afgeleerd.

Citaat:
Als de Turken niet ingegrepen hadden waren de Turken of een rechteloze minderheid geworden, of ze zouden uitgemoord zijn zoals dat in Servie is gebeurd met de Bosniers.
Ik vind het streven naar vereniging door het westen naief. Wie zegt dat de etnische spanningen in de toekomst niet zullen terugkeren? Bovendien kunnen demografische veranderingen een grote rol spelen in de toekomst. De Turkse minderheid plant zich sneller voort dan de Griekse meerderheid. Binnen een aantal decennia kunnen de Turken mischien een meerderheid op het eiland vormen.
Oud 31 december 2004, 10:12   #30
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Turken uit het zuiden zijn naar het noorden gestuurd en de Grieken uit het noorden zijn naar het zuiden gestuurd. Sindsdien zijn de etnisch religieuze spanningen op het eiland beeindigd.
Simplemans troef: vergeten vooral nietwelke aantallen Turken en griene er verdreven zijn, én wie die verdrijvingen in gang stak.

Het Turkse leger bezette zo'n 40% van het eiland, waaronder de meeste vruchtbare landbouwgebiedenen de meeste grote toeristische centra, en dat voor een Turks-Cypriotische bevolking die oorsponkelijk 20% uitmaakte. Héél netjes en echt een héél goede basis voor een stabiele vrede.
Oud 31 december 2004, 10:14   #31
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Noord Cyprus is al westers en democratisch.
jaja, met ethnische verdrijving van 10x meer grieks-Cyrpioten én massa's aangevoerde kolonisten uit Anatolie (om al die geroofde eigendommen van grisk-Cyprioten te bwonen én om de aantallen op te trekken, én onder de Turken het inzegenenvan polygame huwelijken door imam's die door de staat betaald worden en werken volgens precieze en strengen instructies van het Diyanet, ...; o ja, héél westers en demokratisch.

Laatst gewijzigd door Rudi Dierick : 31 december 2004 om 10:15.
Oud 31 december 2004, 10:21   #32
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Leuk voorbeeld wat de gevolgen zijn van het onderwijs in Griekenland: http://www.e-grammes.gr/turkman.htm
Tja, zo'n platte demoagogie, die lwijst iedereen natuurlijk af.

maar, dan blijkt ineens dat van de turken die reeds hier gevestigd zijn er maar liefst 3/4 met een partner trouwen niet uit hun eigen sociale omgeving -de spreekwoordelijke vriendinnen van hun eigen zusters en nichtjes- maar met een importbruid.

Hoe vkerlaart u dat dan? is dat géén héle zware afwijzing van de westerse cutluur en normen? Immers, door die geforceerde importbruiden blijken de betrokken véél minder goed te slagen in hun studies (geen tijd meer om ze af te werken), noch in hun professionele start, noch in hun gezinsleven (héél hoog scheidingspercentage). Kortom, een op grote schaal erg bezwaarde en gehypotekeerde start, mèt politieke gevolgen.
Oud 31 december 2004, 10:23   #33
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Overigens was het Annan plan volgens de wereldgemeenschap gebalanceerd en eerlijk. Zowel de VS als de EU steunde het plan.
Inderaad: met dit laatste liep het danig mis, omdat die heren diplomaten een kompromis véééél belangrijker vonden dan het blijvende respect voor de regels vande democratie en van het internationaal volkerenrecht. Hoogmoed komt voor de val.
Oud 31 december 2004, 12:20   #34
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Inderaad: met dit laatste liep het danig mis, omdat die heren diplomaten een kompromis véééél belangrijker vonden dan het blijvende respect voor de regels vande democratie en van het internationaal volkerenrecht. Hoogmoed komt voor de val.
Jij zal het wel beter weten dan experts uit de VS en de EU
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 13:39   #35
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zal het wel beter weten dan experts uit de VS en de EU
blijkbaar wel
Oud 31 december 2004, 13:40   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ik niet zozeer maar Rudy heeft er blijkbaar wel kaas van gegeten
Oud 31 december 2004, 13:54   #37
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
blijkbaar wel
blijkbaar niet
Oud 31 december 2004, 13:59   #38
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
ik niet zozeer maar Rudy heeft er blijkbaar wel kaas van gegeten
Jij weet het sowieso niet en Rudy denkt dat die gelijk heeft. Hij mag blijven denken dat VS en EU TC helpen. Maar het is niet het geval. De GC is nog altijd degene die TC dupeert. De GC claimen het gehele eiland. De GC wilt geen oplossing op eiland. Ze stemden tegen de referendum. Referendum waarin stond dat Turkse leger eiland moest verlaten, beide volkeren moesten herenigen,... Als jullie begrip hebben voor GC omdat ze tegen hereniging en verlating van de Turkse troepen hebben gestemd dan moeten jullie zeker begrip hebben voor Turkse troepen die TC letterlijk en figuurlijk hebben gered.
Oud 31 december 2004, 14:20   #39
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Jij weet het sowieso niet en Rudy denkt dat die gelijk heeft. Hij mag blijven denken dat VS en EU TC helpen. Maar het is niet het geval. De GC is nog altijd degene die TC dupeert. De GC claimen het gehele eiland. De GC wilt geen oplossing op eiland. Ze stemden tegen de referendum. Referendum waarin stond dat Turkse leger eiland moest verlaten, beide volkeren moesten herenigen,... Als jullie begrip hebben voor GC omdat ze tegen hereniging en verlating van de Turkse troepen hebben gestemd dan moeten jullie zeker begrip hebben voor Turkse troepen die TC letterlijk en figuurlijk hebben gered.
Amaai, bij zo'n diepgang van de argumentatie voel ik me echt wel héél klein worden. U erkent blijkbaar géén enkele van de feiten die ik vermeld, u betwist ze al ebvenmin, u geeft géén andere, relevante feiten, buiten wat algemeenheden en verder herhaalt u wat u eerder reeds stelde.

Het feit dat ik expliciet stelde dat Turkije wel een zeker recht had op militair ingrijpen, mits ze dat natuurlijk doet onder de voorwaarden waaronder zo'n militair ingrijpen volgens internationaal volkerenrecht moet gebeuren;, zelfs dat zegt u blijkbaar niets. het is dus voor een een zwart-witzaak. En de Grieken zijn naturlijk de zwarten.
Oud 31 december 2004, 14:22   #40
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Als jullie begrip hebben voor GC omdat ze tegen hereniging en verlating van de Turkse troepen hebben gestemd dan moeten jullie zeker begrip hebben voor Turkse troepen die TC letterlijk en figuurlijk hebben gered.
Nee, want Cyprus is Grieks.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be