![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het standpunt is duidelijk. Het 70 puntenplan is afgevoerd omdat België het Vlaams Blok het mes op de keel had gezet. Daarom hoeft het niet ideologisch afgevoerd te zijn. (of wat bent je van plan? Hersenspoeling?) De uitspraak van Filip Dewinter over de hoofddoeken is STAANDE. En strookt trouwens met een logisch integratie-beleid.
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor de goede verstaander is het antwoord natuurlijk al lang gekend, daar zorgde PDW al voor met de formulering van het hoofddoekenstandpunt. Ranzig racisme, dat puur op culturele uiterlijkheden mikt. En wat zit u te zwanzen over een integratiebeleid? Hat VB heeft nooit integratie GEWENST, ook nu niet. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Het Vlaams Belang standpunt is : aanpassen of opkrassen.
Ik zie niet in wat daar nu weer verkeerd aan is.
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook Hitler zei aan de joden "Aanpassen of opkrassen" En aangezien ze NIET opkrasten heeft hij ze tot zijn grote schande maar vergast. Laatst gewijzigd door Clemens : 1 januari 2005 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Clemens uw vooringenomendheid is zo groot dat je begint te suffen.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals de Vlaamse Beweging steeds geëist heeft dat Franstaligen zich zouden aanpassen wanneer zij zich in Vlaanderen komen vestigen, vraag ik een zelfde elementaire beleefdheid vanwege de eerste de beste Marokkaan - zo u wil Jood. Kleintjes van jou om hier den Dolf of de holocaust te berde te willen brengen.
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Stab heeft gelijk Clemens is zo'n pc hypocriet die wel solidair wil zijn met de slachtoffers van de verfransing maar niet met de slachtoffers van de vervreemding in de grootsteden . Nochtans groepsverkrachtingen , wurgovervallen , zinloos geweld etc ..; en blijft het andere bij communautair ongemak. En als m'n de pedalen helemaal kwijt is dan gaat m'n altijd 60 jaar terug ... gemakkelijk als de argumenten op zijn. Clemens zou wssh protesteren tegen franse reclame ... maar turkse reclame toestaan .
In gent heeft de n-va zelfs ooit al in het turks actie gevoerd ... Hitler wou trouwens niet dat de joden weggingen ... hij wou nl het jodendom vernietigen , waarom denk je dat joden in het geheim vluchten naar zwitserland , engeland etc en met geheime identiteitspapieren. In nazi Duitsland moesten de joden zelfs BETALEN( meestal hun hele hebben en houden) om te mogen vertrekken ... en dat was tot een bepaalde datum tot dat ook niet meer mogelijk bleek. In nederland betaalt m'n vreemdelingen om vrijwillig te vertrekken ... Laatst gewijzigd door ilfalco : 2 januari 2005 om 23:01. |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens is dat 70-puntenplan al lang achterhaald door de realiteit. Maar voor een nieuwe hedendaagse versie is er natuurlijk altijd ruimte, ook al wordt het best niet meer op papier gezet. En van dit laatste zijn jullie, de verraders van Vlaanderen, de systeemlakeien, de kruipers en buikliggers verantwoordelijk! Wie ervoor zorgt dat meningen en teksten enkel nog in de "ondergrondse" kunnen verkondigd / verspreid worden, snijdt in z'n eigen vel. Want de boodschap wordt even gemakkelijk verspreid, maar het regime heeft er geen controle meer op. 8) Laatst gewijzigd door tronca : 3 januari 2005 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bij de actie die U aanhaalt (in Brussel) waren Daelemans en co. de initiatiefdeelnemers. Deze behoren, zoals U waarschijnlijk weet, niet meer tot de N-VA. Zij hebben de V(laamse)D(emocraten)B(russel) opgericht. Als U niet 'gepakt' wil worden op zaken uit het verleden, probeer een ander daar dan ook niet mee 'onderuit te trappen'. Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 4 januari 2005 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() toen ze die actie deden behoorden ze wel nog tot de n-va .. en het gaat niet alleen over die actie , ook uitnodigingen van de n-va voor een eetfestijn in een turks restaurant waren in turks -nederlands en dat was meer het werk van de ex-vnsu ( joris nachtergaele ofzo)... linkse studentenbeweging.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zij zijn er nu dus niet meer en de partij moet voor die 'daden' dan ook geen verantwoording afleggen. Anders ook niet, maar nu zeker niet. Toch blijf ik zeggen: pak ons niet op het verleden als jullie daar ook niet gepakt op willen worden. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Ik verwijt u dat ook niet want ik ben er zelf voor uit de n-va gestapt .; maar ik ga met zo'n manier van werken niet akkoord en vind het dan ook maar hypocriet om dan het vb te verijten om tweetalige campagne te voeren in Brussel. En die linkervleugel is er nog wel degelijk .. de arr voorzitter en ondervoorzitter van gent-eeklo n-va zijn trouwens om gelijkaardige redenen naar het vb overgestapt. Als we ooit onafheakelijk moeten worden zullen we toch aan één touw moeten trekken en niet zoals bourgois die de PC zelve is ... hij verplaatste ooit zelfs naamkaartjes om toch niet naast annemans te moeten zitten .
En wie niet opkomt tegen taalinbreuken door allochtonen is hypocriet .. Daelmans en co zijn trouwens opgestapt omdat ze terecht tegen het kartel met de cdenv zijn , een cdenv die in brussel van 20% naar 2%is gegaan in 20 jaar tijd.. en dat door de vlamingen keer op keer te bedriegen ; Hij is dus zeker niet terechtgewezen ivm die turkse reclame ..; Hij is misschien niet rechts maar hij vindt terecht dat lijstverbinding met BUB een brug te ver is , en dat om het vb te counteren . Neen , dan heeft daelmans overschot van gelijk op dat gebied ... De n-va lijdt aan dezelfde ziekte als de vu. Als m'n een kartel had gevormd met het vb ( of tenminste voorwaarden gesteld )dan stond belgie nu op barsten ... zie maar naar de paniek bij Filip nu al. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen voorstander van tweetalige reclame. Zeker niet in het Frans en ook niet in andere talen. Eventueel wel nog in het Fries, Baskisch, Iers, Catalaans, Occitaans, Bretoens, ... Ik verwijt het Blok wel dat er harder tegenin de islamisering gegaan wordt dan tegen de verfransing. En in dat opzicht vind ik het dan ook ongehoord (van wie het dan ook komt) om in het Frans campagne te voeren. Ook ik ben een voorstander van nauwere banden tussen de N-VA en het Blok. Zeker liever het Blok dan de CD&V. Toch was het bijna ondenkbaar om toen in plaats van een kartel met de CD&v, er een met het Blok aan te gaan. Ik voel mij redelijk goed thuis bij de N-VA en zou mij niet goed thuisvoelen bij het Blok. En dan neem ik er die paar 'linkie-winkies', die ook Vlaams-nationalisten zijn, wel bij. Maar laat ons alsjeblieft niet vergeten dat er maar 2 partijen zijn die zo dicht bij elkaar aanleunen juist omwille van het Vlaams-nationaal staatsmodel. Dus laten we elkaar niet proberen liggen te hebben en constructief aan die Vlaamse staat te werken. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() kijk , voor de meeste vlaming zijn groepsverkrachtingen , wurgovervallen , carjackings etc .; erger dan te worden aangesproken in het Frans . En Islamisering gaat trouwens samen met verfarnsing , in mijn gemeente heb ik daarnet weer een paar nieuwe belgen aan het loket beziggehoord vooertaal frans ..; en ik woon in de rupelstreek. In bvb vilvoorde maken de allochtonen het franstalige verschil In brussel hebben ze dat allang gemaakt ...Eerdekens geeft trouwens toe dat de franstaligen de allochtonen als bondgenoot zien om de vlaming uit brussel te verjagen . En het vb besteed wel degelijk evenveel aandacht aan de vlaamse zaak als aan de islamisering ... maar als er op een vb congres 90% over vlaanderen wordt gesproken en 10% over vreemdelingen , dan mag je er gif op in nemen dat de media enkel dat laatste zal tonen.
Het zijn niet die linkiewinkies die me storen aan de n-va , maar het PC tot in het dwaze .. bvb lijstverbinding met BUB ... als vlaams-nationalist , en dat terwijl een andere vlaams-nationale partij de meerderheid kan halen en zo belgie aan het wankelen kan brengen . Dan houd het voor mij toch wel op hoor en dan kies ik met enige weemoed voor het vb ...Om nog maar te zwijgen over de belofte om niet met de spa te regeren. De cdenv wil trouwens kost wat kost ook op federaal nveau aan de macht komen zie maar naar de vlaamse begroting. Alleen Vlaanderen draagt betekenisvol bij tot de beperking van het begrotingstekort van de gezamenlijke overheden en de afbouw van de gezamenlijke overheidsschuld. De cdenv heeft zo de kans gemist om neen te zeggen tegen de federale regering en aan te tonen dat ze niet langer de melkoe van Belgie wil zijn. Vlaanderen doet dus wel degelijk bijkomende begrotingsinspanningen zonder dat daar evenredige inspanningen van de Franse Gemeenschap en het Waals Gewest tegenover staan .... Nochtans had leterme gezegd dat ook wallonie en Brussel zich aan de hrf normen moesten houden . De n-va heeft voor mijn part een historische kans gemist en heeft nu wel een ministerpost ... maar heeft ze ook nog wel kiezers , ze is fahnekelijk geworden van een partij die op vlaams gebied nooit betrouwbaar is gebleken en die hroig is aan het ACW. ik hoop dan ook dat de komende generatie politici Morel , Dewever er voor zullen zorgen dat er één grote vlaamse rechtse partij zal komen ... en als extremiste vinden dat die te gematigd is , dat ze dan opstappen . Maar aan aanpassen of terugkeren is niets verkeerd ... daarvoor is een vlaamse meerderheid te vinden en dat geldt zowel voor franstaligen als migranten. |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() U heeft gelijk als U zegt dat we de krachten het best zouden bundelen. Dit kan in een lijstvorming maar dat is niet per se zo. Coalities zijn waarschijnlijk meer aangewezen daar sommige N-VA'ers en Blokkers niet voor samenvoeging zijn, wel voor samenwerking.
In mijn ogen wordt er wel te veel nadruk gelegd op de vreemdelingenproblematiek. Ik denk dat het Vlaams Belang veel meer naar voor zou moeten komen met Vlaams-nationale standpunten zodat jullie de N-VA laten zien geen rechts-extremistische partij te zijn. En ja, groepsverkrachtingen, overvallen, ... zijn erger dan aangesproken te worden in het Frans. Maar ik word woest als ze mij aanspreken in het Frans, als er Franstalige winkelopschriften zijn, als twee- of drietalige documenten nooit beginnen met Nederlands, ... Ook daar moet het Belang (klinkt toch echt niet hè, Blok was beter) hard tegen optreden. Niet alleen als er arabische of islamitische dingen ophangen. Maar we zouden inderdaad het beste de handen in elkaar slaan en in een coalitie gaan. Lijstvorming is te vergaand voor sommige N-VA'ers en Blokkers. Ik hoop dat het er van komt bij de gemeenteraadsverkiezingen. |
![]() |