![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is Oekraine dat jaren met zijn voetjes stampt om bij de NATO binnen te mogen en veel goesting hebben we niet. Het is Oekraine dat van de vetpotten van de EU wil genieten en we zijn daar schoorvoetend naar aan 't kijken, maar zonder veel goesting. Maar gij beweert dat we hun arm omdraaien en we ze manu militari inlijven. Het zijn de Amerikanen die Oekraine willens nillens veroverd hebben met 3 CIA agenten, terwijl de Russen met 100 000 soldaten niet eens tot in Kiev zijn geraakt. Oftewel zijn die Amerikanen nogal straffe gasten en is alle weerstand futiel, oftewel klopt er ergens iets niet in uw verhaaltje he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat het spul dat jij pakt nog veel straffer is dan het mijne want je kan maar amper één regel typen. Maar ik vermoed dat, zelfs als je nuchter bent, je waarschijnlijk maar een halve scheldregel kan maken.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 8 september 2023 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel Engels gesproken, maar ja, als je die taal niet machtig bent kan je niks komen doen op het internet. "VS en NAVO verantwoordelijk voor oorlog in Oekraïne," zeggen het Duitse en Franse publiek in opiniepeiling. https://www.youtube.com/watch?v=ZwO5tEN_kIA&t=78s
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als Poetin-lover overtuigd dat ie aan het winnen is moet ge wachten met aansturen diplomaten en vrede tot ie effectief gewonnen heeft, he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet daar lollig zijn geweest, als ik je hier bezig hoor... ![]() Niet moeilijk om te begrijpen waarom die ten ziele is gegaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Altijd grappig om te lezen hoe men steevast de schuld van de oorlog bij de VS tracht te leggen, ook al is Rusland Oekraïne al twee maal binnengevallen op nog geen 10 jaar tijd.
Uit nieuwsgierigheid, hoe werkt zoiets ? Is Poetin dan een willoze marionet van de VS die netjes doet wat ze hem vragen, of zit het anders in elkaar ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smijt toch gewoon die piano op Poetin zijne kop.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT is wat ik zeg, en waarvan je beweerde dat ik daarmee de westerse propaganda aflas. Dat is volgens mij iets dat je niet veel hoorde in de massa propaganda van het westen, en toch beweer jij dat. Dat is wel wat ik denk dat mensen die een beetje pienter zijn door hadden, vooral Amerikaanse strategen die niet van gisteren zijn in het algemeen. Maar dat werd volgens mij niet heel vaak gezegd. Ik beweer nochtans dat dat het fundamentele motief is voor de Russen om Kiev aan te vallen. Dat die aanval op Kiev een belachelijke afgang is geworden en dat ze nadien gedaan hebben alsof het iets met de Dombas te maken had, is een excuustruus. Het kan de Russen totaal niet schelen wat er met wat Oekrainers gebeurt. Ons ook niet trouwens, hoewel onze propaganda wel doet van wel. Kijk, ik stelde: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2023 om 06:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spreekt inderdaad vanzelf dat het enkel de partij is die aan het verliezen is, die "vrede" wil he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ze moeten wel, want anders worden er Arme Russofielen door de pan gehakt omdat die te stom zijn om naar Rusland te vluchten". Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2023 om 06:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Verder dan wat cafépraat genre "'t is allemaal de fout van den Amerikonder" komen ze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als jij denkt dat ik mijn tijd ga verspelen met het kijken naar een filmpje met de titel die jij hierboven opgeeft, dan ben je er dik naast. Prijs je gelukkig dat je jouw mening hier in het Westen mag blijven zeggen, zelfs al vinden heel wat mensen het nogal vervelend. Hetzelfde kunnen we niet zeggen van Putin-land.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Het verhaaltje dat Rusland na de verovering en annexatie van Oekraïne verder zou optrekken naar de Baltische staten, Polen, Roemenië en zo verder naar het Westen is een boosaardige kwakkel met de bedoeling om de bangerikken in het Westen nog meer banger te maken zodat ze hun laatste centen aan kogels en kanonnen zouden geven om Rusland in Oekraïne te stoppen. Hoe de NATO en de EU hun volkeren dermate bang krijgen dat ze bereid zijn om alles te doen, hebben we gezien tijdens de corona periode met het doel om iedereen onder controle te krijgen en daar bovenop "vrijwillig" instemmen met het nauwelijks uitgeteste nep-vaccin.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) De Vladimir zegt al jaren, maar vooral in 2021, dat het een grote ramp was dat de SOVIET INVLOED SFEER verdwenen was voor de Russen, en liet meer en meer verstaan dat hij dat heimwee wilde omzetten in daden. Daar waar hij het einde van het communisme zelf prima vond, was het gevolg van de instorting daarvan dat het Grote Soviet Rijk uiteenviel. Hij beschouwde dat als de grootste ramp. Hij ging daar iets aan doen. --> dat kan toch geinterpreteerd worden als het terug willen veroveren van wat zich aan de bezetting onttrokken had he. 2) Bij de inval in de Krim werd de Krim binnengevallen. Wij hebben toen wat van onze neus gemaakt, maar daar bleef het bij. Maar hier werd direct een tank colonne naar KIEV gestuurd, en tot grote verbazing zelf van de Russen werd dat tegengehouden in de voorsteden van Kiev. DAT is de duidelijkste aanwijzing dat de Russen GANS OEKRAINE wilden binnendoen. --> het is pas als die Blitz Krieg jammerlijk en beschamend mislukt was, dat men zogezegd de Donbas wilde "bevrijden". Die twee aspecten kaderen perfect in wat ik zeg, en maken dat de smoes "we wilden enkel de Russofielen van de Dombas beschermen" een bijzonder zielige smoes was. Maar meer nog: 3) mocht het waar zijn dat de bedoeling was van het lot van de Dombassisten te verbeteren, dan was het TOTAAL RIDICUUL om de inval IN ALLE TOONAARDEN TE ONTKENNEN tot aan de inval. Dat zou je eerder een inval gebruiken als BEDREIGING om de andere aan de onderhandelingstafel te krijgen. Dan zou je geen leugens gebruiken zoals "nee nee we zijn manoeuverkes aan het doen". Je zou zeggen: "ik heb hier 200 000 man klaar staan en als ge niet direct komt onderhandelen over de situatie in den Dombas dan val ik begot binnen !". Dus nee: die smoes is zodanig belachelijk dat zij past in de typische Russische propaganda techniek: open en bloot liegen en er nog fier over zijn ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We nemen dat risico niet meer. Iedereen weet dat een leugenachtige grootsprekerige imperialist die gemakkelijke successen boekt zijn honger niet stilt maar groter wordt. Maar meer nog: een veel grotere smoes wordt in de omgekeerde richting verteld: namelijk dat het lidmaatschap (dat nog niet eens een feit was) van Oekraine bij de NATO een zwaar risico voor de verovering van Rusland zou betekenen. Terwijl DAT juist wel idioot was, omdat de beslissingen van de NATO niet afhangen van 1 megalomane imperialist maar gedeeld moeten worden, en iedereen weet dat zoiets de verglazing van Europa zou betekenen. Kortom, zeggen dat Oekraine een bedreiging was van Rusland, DAT was pas idioot. Je kan dus onmogelijk zelf dat soort smoezen vertellen en beweren dat die aan de andere kant totaal idioot zijn. Als de Russische smoes in de verste verte waar zou zijn dat Oekraine een bedreiging is voor Rusland, dan is de inval in Oekraine ZEKER een directe bedreiging voor Europa he. Vooral omdat Europa al voor een deel is bezet geweest door de Russen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2023 om 05:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Overal op de sociale media wordt het Russische verhaal ofwel "geïnterpreteerd" (lees: verknipt, weglaten, achterstevoren aan elkaar geplakt), oftewel gewoon verboden op straffe van sluiting van het account. Alle dagen worden van duizenden gebruikers van Google, Facebook en de rest van de sociale media hun accounts afgesloten. Ik ben er zelf ook overal buiten gegooid. De neocons van de Amerikaanse Demokratische partij hebben simpelweg de vrije meningsuiting en vrijheid van pers afgeschaft en vervangen door regelrechte censuur. En vermits zowat de hele top van de sociale media in Amerika zit, geldt dat ook over hun overzeese afdelingen in Europa en dus ook in België. Dus, hoe kan jij uberhaupt interpreteren als je enkel de westerse propaganda leest en al het andere verboden is?
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Op die manier kun je voor letterlijk elke oorlog “legitieme” redenen verzinnen. De Russische invasie is gewoon een ordinaire, bloederige veroveringsoorlog, niets meer, niets minder. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gisteren kwam je trouwens zelf af met een YouTube link ![]()
![]() |