![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 13/ Steps waar er 2 tegelijk op rijden ter plaatse confisqueren en zodoende de passagiers een weldoende wandeling aanbieden.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en in feite zouden ze daar eens een educatief urbanusachtig filmke moeten over maken met een marokaan die drug dealt op zijn estep, en alle verkeerssituaties die verboden zijn en gevaarlijk zijn tegenkomt en telkens bijna collisions heeft of zijn step in de prak rijdt of gehospitaliseerd wordt. Dus met twee op de step en botsen tegen een stilstaande auto omdat de remmen het niet doen zou ik een mooie scene vinden
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juli 2025 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's politiek iets meer correct en woke meer verhapstukbaar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 juli 2025 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ale smurfen op de step
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lompsmurf en domsmurf op 1 Estep?
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Lebbeke hebben ze een e-step die 98km/h kon onderschept.
Die gast had een apparaatje bij zich waarmee hij de snelheid kon regelen. De politie had het gelukkig snel in de mot. Step aangeslagen en wordt vernietigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat was het ? Waar reed die dan 98 ? In een zone 50 ? Hoelang ga je je rijbewijs kwijt zijn met een auto en hoeveel boete ga je betalen voor zulkse overtreding als automobilist ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was een piepklein artikel in hln. Wie, wat, waar, werd er niet vermeld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In verhouding zou dat een auto zijn die tegen 500km/u of zo reed. Ik denk dat die zijn rijbewijs wel voorgoed kwijt zou zijn.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof er daar veel van wakker liggen.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halfweg jaren 80 stonden de flikken regelmatig langs de baan of bij scholen met hun befaamde rollekes.
Iedereen met een brommer moest die daarop zetten. Ging-ie te rap werd-ie afgepakt. Waarom kan dat nu niet meer? Is toch vrij simpel te regelen of hebben de flikken hun rolletjes verkocht nu er nog amper brommers rondrijden? Controleer die dingen en als ze niet reglementair zijn; ter plekke doorknippen. Word je voor de tweede keer gepakt: 1 jaar langer wachten voor je je auto-rijbewijs mag halen. Word je voor de derde en volgende keer gepakt: elke keer 5 jaar erbij. Maar stel als overheid dan ook wel even duidelijke en logische regels op. Ik heb nu de indruk dat niemand (toegegeven; ik ook niet) juist weet hoe het zit met die dingen... Mij lijkt het dat de overheid voor elk nieuw vervoermiddel (e-bike, speed-pedelecs, fatbikes, e-steps, benidormbastard-karretjes,...) telkens weer opnieuw een stel aparte regels invoert. En dat komt het overzicht niet ten goede.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 augustus 2025 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kon je gestripte brommer na het betalen van de boete gaan halen in West Malle. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Samengevat. gemotoriseerd tot 25km/u 16jaar of ouder. Sneller dan 25km/u 18j of ouder, relevant rijbewijs, verplichte verzekering, helmplicht. Voor Ebikes en speedelecs, alleen met trapondersteuning en beperkte vermogens. 250W voor Ebikes, tot 4Kw voor speedeleks (de meesten zitten tussen 500-800W), maar deze regels zijn eerder verzekeringstechnisch. Citaat:
Ebike/legale E-Step =hetzelfde als een klasse A snorfiets. Speedelec = Klasse B bromfiets. Het enige wat eigenlijk anders is, is de gashendel of het gebrek aan zadel.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al heb je nog geen rijbewijs, dan kan je nog rijverbod krijgen. Dat rijverbod gaat in de dag dat je je rijbewijs haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verzekering heb je voor beide voertuigen nodig. Helm is ook voor beide verplicht. Laatst gewijzigd door reservespeler : 10 augustus 2025 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die moeten ze hun fiets afnemen en in't aaw peekeshuis opsluiten nondejol !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor het lichamelijke is dus een E-bike met de juiste trapondersteuning een zegen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nog niet veel hetze over gemerkt. Ik heb zo'n controles al tientallen jaren niet meer gezien. Citaat:
Heb jij ooit gezien dat flikken een oud vrouwtje lastig vielen terwijl er anderen volop overtredingen begingen waar de flikken niet eens naar keken? Gewoon omdat ze anders gezeik krijgen? Ik hoor zo'n dingen ooit ook wel en hoe later op de avond en hoe voller de toog hoe meer. Maar ik merk daar in mijn streek toch niet veel van. Hier wordt iemand die een overtreding begaat aangepakt. Huidskleur of materiaal van kraag speelt daarin geen rol. Maar het klinkt natuurlijk wel populair. Citaat:
Misschien moet er een wet aangepast worden maar waarom niet? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 augustus 2025 om 11:44. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarentegenover, een bleekbruine 4de generatie importkeelschraper op een Chinesium XXX cc 2takt Temu crossmoto haalde de kranten zo rond 21 juli (in de krant staat bromfiets, maar dan hebben die Chinezen de uitlaat en demper zodanig gemaakt dat die veel zwaarder klonk). En die heb ik toch een hele tijd de politie weten uitdagen, zo'n week of 4-5, tot die op zijn bek ging met zwarte politie Skoda Octavia achter zijn kloten. Dan kregen we rellen. Maar elk jaar, zo eind september, kan je tussen 7u30en 9u een paar combies in de zijstraten verwachten, en mogen de scholieren uitleggen waarom ze zonder licht fietsten enzo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben hier een heel nest Free Palestina Hamer en sikkel figuren die heel sterk zijn in het optrommelen van Unia en bevriende advokaatjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zover moet je het niet zoeken. Gemotoriseerde voertuigen (E-bikes vallen daar raar genoeg buiten, wegens laag vermogen ondersteuning.), moeten een "roze formulier" hebben, en de bestuurder/eigenaar moet daar 1 deel van bij hebben. De "illegale" Chinesium snelle Estepjes (of fatbikes, of speedelecs zonder nummerplaat) hebben dat niet, en als de koper geluk heeft , zat er een papiertje bij "niet gebruiken op de openbare weg". Citaat:
Citaat:
![]() |