Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2023, 15:12   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Met het uitvoeren van een soort van mantelzorg (waar ik totaal geen opleiding voor gehad heb)voor mijn ouders slaap ik zelf eigenlijk te weinig, soms blijf ik zelfs wakker en dan verschiet ik er soms nog van dat ik mistypo's typ.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 oktober 2023 om 15:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 15:12   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Avondmensen hebben duidelijk minder seks dan ochtendmensen.
Ge valt nog zo lekker in slaap na een goed rondje in de vroege avond.
een goe rondje in de vroeg avond of late achternoen is ook verkwikkend.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 15:20   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik heb eens gehoord dat dit genetisch is. Sommige mensen zijn ochtendmensen en anderen zijn nachtraven.
Volstaat het niet om westwaarts te migreren ? Als je je huidige uren aanhoudt, dan ben je een ochtendvogel in New York, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 10:38   #24
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Volstaat het niet om westwaarts te migreren ? Als je je huidige uren aanhoudt, dan ben je een ochtendvogel in New York, nee ?
Nee dan pas ik me automatisch aan zoals een brave emigrant hoort te doen.

Ik kan beter oostwaards migreren, mij daar aanpassen aan mijn gewoonte en dan terugkomen en me niet meer aanpassen
Oud 9 oktober 2023, 10:44   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al jaren geleden dat ik nog eens een zaterdagochtend heb gezien. IK sta nooit op voor 12u.

Op weekdagen sta ik meestal op om 9:55 of om 9u als ik naar kantoor ga werken.

Ik werk dan meestal tot 19u of 20u. Ik zou graag terug nog wat namiddag ervaren, vroeger eten. Het probleem is dat ik vaak ook tot 2u 's ochtends opblijf en dus is het een vicieuze cirkel.

Ik heb eens gehoord dat dit genetisch is. Sommige mensen zijn ochtendmensen en anderen zijn nachtraven.

Heeft het nut hier tegen te vechten of accepteer ik beter gewoon mezelf hoe ik ben?
Ik heb meer dan 10 jaar in een vaste nachtploeg gewerkt en ben nu bijna 1,5 jaar thuis.

Dat nachtritme is er pas sinds een paar maanden uit. Ik sta tegenwoordig probleemloos op om 6u. Dat is het uur dat ik voordien gedaan had met werken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet echt moeite heb gedaan om dat nachtritme er sneller uit te krijgen omdat ik voordien nog niet wist of ik al dan niet nog terug naar die nachtshift zou moeten.

Een nachtshiftritme eruit krijgen valt niet mee, maar het gaat.
Oud 9 oktober 2023, 11:08   #26
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Wanneer je terug in een 'normaal' ritme wil raken, wil genieten van een ontbijt en nog eens namiddag wil meemaken, volstaat het om een aantal dagen echt vroeg op te staan en direct actief bezig te zijn en te blijven.

Om 5u opstaan en gedurende een uur met de hond gaan wandelen, bijvoorbeeld. Niet zitten suffen voor een scherm, dat helpt niet. Actief in de buitenlucht. Doe dat gedurende een aantal dagen tot je vanzelf vroeg in slaap valt..

Maar of dat lukt, en of ge het volhoudt, hangt enkel af van uw willetje. Zoals de goede Vlaamse Heer Koenaard Depuydt terecht opmerkt: is uw willetje wel groot genoeg? Hebt ge wel voldoende karakter..? Maar ook: hebt ge ook voldoende om handen? Hebt ge voldoende reden om uit uw bed te komen? Met wat gaat ge uzelf motiveren?

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 9 oktober 2023 om 11:21.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 11:12   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

En dan zitten er hier te zagen over winter/zomeruur....

Tijdens de week sta ik op om 5 uur, slapen om 23, in het weekend slapen om 1 uur, op om 8.
Oud 9 oktober 2023, 11:27   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Wanneer je terug in een 'normaal' ritme wil raken, wil genieten van een ontbijt en nog eens namiddag wil meemaken, volstaat het om een aantal dagen echt vroeg op te staan en direct actief bezig te zijn en te blijven.

Om 5u opstaan en gedurende een uur met de hond gaan wandelen, bijvoorbeeld. Niet zitten suffen voor een scherm, dat helpt niet. Actief in de buitenlucht. Doe dat gedurende een aantal dagen tot je vanzelf vroeg in slaap valt..

Maar of dat lukt, en of ge het volhoudt, hangt enkel af van uw willetje. Zoals de goede Vlaamse Heer Koenaard Depuydt terecht opmerkt: is uw willetje wel groot genoeg? Hebt ge wel voldoende karakter..? Maar ook: hebt ge ook voldoende om handen? Hebt ge voldoende reden om uit uw bed te komen? Met wat gaat ge uzelf motiveren?
Dat werkte bij mij niet echt.
Als ik te snel vroeg op begon te staan viel ik 's avonds inderdaad ook vroeger in slaap maar werd ik al weer wakker om een uur of 3 's nachts.
En dat is ook niet ideaal.

Ik heb gewoon mijn 'gaan slapen'-uur stilletjes opgeschoven.
Nu ga ik tussen 1 a 2 uur slapen en sta om 6u op.
En dat werkt voor mij prima.
Vroeger gaan slapen heeft geen zin.
Later opstaan ook niet echt want a) dat wil ik niet en b) als ik blijf liggen duurt het een hele tijd voor ik terug in slaap val maar dan ben ik nadien zo mottig als de pest.
Oud 9 oktober 2023, 11:36   #29
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat werkte bij mij niet echt.(...)
Heeft misschien te maken met uw nachtdienst..?

Ik heb -op een vakantiejob na- nooit in nachtposten gewerkt.. dus -om te voorkomen dat ik niet presteer op mijn werk omdat ik niet voldoende slaap heb gehad- moet ik mijn ritme gewoon af en toe een klein beetje bijschaven. En erop letten dat ik mezelf 's avonds ook niet wakker hou.. want ik ben net als Ijsboer geneigd steeds langer op te blijven, met als gevolg: slaaptekort of lang blijven liggen.. en mij helpt het dan wel om een paar dagen veel te vroeg op te staan.. ik kom dan vanzelf weer in een goed ritme en kan dat volhouden zolang ik er motivatie voor vind.

Thans zijn de beste uren, die tussen half drie en half vijf 's nachts.. dan heb ik de wereld voor mij alleen.. en onbewust groei ik daar telkens terug naar toe....
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 11:56   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft misschien te maken met uw nachtdienst..?

Ik heb -op een vakantiejob na- nooit in nachtposten gewerkt.. dus -om te voorkomen dat ik niet presteer op mijn werk omdat ik niet voldoende slaap heb gehad- moet ik mijn ritme gewoon af en toe een klein beetje bijschaven. En erop letten dat ik mezelf 's avonds ook niet wakker hou.. want ik ben net als Ijsboer geneigd steeds langer op te blijven, met als gevolg: slaaptekort of lang blijven liggen.. en mij helpt het dan wel om een paar dagen veel te vroeg op te staan.. ik kom dan vanzelf weer in een goed ritme en kan dat volhouden zolang ik er motivatie voor vind.

Thans zijn de beste uren, die tussen half drie en half vijf 's nachts.. dan heb ik de wereld voor mij alleen.. en onbewust groei ik daar telkens terug naar toe....
Als je meer dan 12 jaar altijd in nachtshiften hebt gewerkt duurt het wel effe voor dat er uit ja...

Maar zoals gezegd: ik heb er ook geen moeite voor gedaan om dat nachtritme er zo snel mogelijk uit te krijgen omdat ik heel lang niet heb geweten of ik nog terug met nachtdiensten zou gaan werken (ben nu ziek thuis).

Maar sinds ik weet dat werken (of toch zeker in nachtshiften) er niet meer in gaat zitten ben ik begonnen met me terug in een dagritme te krijgen.

't Is ook zo; als er geen druk achter zit gaat dat sowieso niet snel. Voor je het weet zit je regelmatig om 4u 's nachts nog altijd naar Netflix ofzo te gapen. Dat heb ik mezelf wel moeten afleren.

Maar verder: ja; een ochtendmens kan je worden.
Oud 9 oktober 2023, 12:35   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet minstens 9 uur slapen of ik val overdag in slaap. Ik heb een periode gehad dat ik maar 6 uur sliep. Ik kreeg last van hartkloppingen. Ik ben toen 1 keer gewoon flauwgevallen en naar de dokter gemoeten waar men heeft vastgesteld dat ik een ernstig slaaptekort had.

Dus als ik pas om 2u snachts in mijn nest lig slaap ik minstens tot 11u.
Misschien eens langsgaan in een slaapkliniek om te kijken of je geen slaapapneu hebt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2023, 22:19   #32
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Ik moet minstens 9 uur slapen of ik val overdag in slaap.
Geachte heren

Het IJsboertje MOET blijkbaar elke dag negen stonden slapen of hij valt van zijn stokje...Wat nu geblazen?

Bestaat er geen inenting waardoor u minder hoeft te slapen?
Het is ook algemeen geweten dat ijsjes uw darmen prikkelen en bijgevolg uw slaap verstoren.

Citaat:
Ik kreeg last van hartkloppingen. Ik ben toen 1 keer gewoon flauwgevallen
Zou dit de Nieuw-Vlaamse Tjevenziekte zijn?

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2023, 14:13   #33
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mijn willetje is sterk genoeg, ik steek veel energie in dit te doen, en soms lukt het me ook een tijd dit aan te houden, maar soms kom ik op een punt dat het niet meer gaat en dan brokkelt dat willetje plots af en is het klein en zwak (zoals reeds een paar keer terecht opgemerkt). Dus dat bevestigt dat mijn wil gewoon de klein is. Kan ik die wil vergroten? Of wil dit zeggen dat ik er mij maar bij moet neerleggen dat ik gewoon te zwak ben?
Oud 11 oktober 2023, 14:55   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn willetje is sterk genoeg, ik steek veel energie in dit te doen, en soms lukt het me ook een tijd dit aan te houden, maar soms kom ik op een punt dat het niet meer gaat en dan brokkelt dat willetje plots af en is het klein en zwak (zoals reeds een paar keer terecht opgemerkt). Dus dat bevestigt dat mijn wil gewoon de klein is. Kan ik die wil vergroten? Of wil dit zeggen dat ik er mij maar bij moet neerleggen dat ik gewoon te zwak ben?
Is het te laat om aan uw ouders te vragen van er bij u wat karakter in te slaan?
Oud 12 oktober 2023, 10:19   #35
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is het te laat om aan uw ouders te vragen van er bij u wat karakter in te slaan?
Denk het wel. Ben er te oud voor nu haha.

Sommige dingen moet je als kind meekrijgen.

Misschien moet ik aan zelfkastijding beginnen doen hahahahaha
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be