Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2023, 20:12   #21
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Men kan de mensen niet helpen bij zo 'n grote covid-epidemie zonder geld uit te geven. Men kan niet de mensen , de zelfstandigen, bedrijven, financieel ondersteunen om een moeilijke periode te overbruggen tijdens de financiële en energiecrisis zoals we die gekend, zonder geld uit ge geven. Moesten we dat allemaal niet gedaan hebben, ja dan had u een punt voor kritiek. Maar hier hebt u dus geen punt voor kritiek.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=115

Snel van gedacht veranderd ? Rutten achterna!
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 21:18   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zelfs al zouden er totaal andere partijen de plak zwaaien, dan gaat het hetzelfde blijven. Welke keuze hebben ze, die anderen?
  • Hun job goed doen als leiders van deze Frankensteinstaat en België ontmantelen tot de onderdelen gezond verder kunnen gaan.
  • Of hun zakken vullen en de lijken in de kast houden.

Tot we Libanon aan de Noordzee krijgen.
U spreekt over "Frankensteinstaat", ik spreek over België. Wat de volgende regering in de kast zal houden, zijn niet kijken maar degenen die zoals u conflicten tussen de gemeenschappen zoeken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 21:37   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=115

Snel van gedacht veranderd ? Rutten achterna!
Helemaal niet. Deze ‘Rutten-kwestie’ is een interne partijkwestie binnen de OVLD. Heeft maar weinig met Vivaldi en dito regeringswerk te maken. Deze regering doet het goed gezien de omstandigheden . Maar het blijft waar, de liberalen moeten zich dringend bezinnen. En een eigentijds liberalisme uitwerken.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 22:05   #24
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Deze ‘Rutten-kwestie’ is een interne partijkwestie binnen de OVLD. Heeft maar weinig met Vivaldi en dito regeringswerk te maken. Deze regering doet het goed gezien de omstandigheden . Maar het blijft waar, de liberalen moeten zich dringend bezinnen. En een eigentijds liberalisme uitwerken.
Deze regering, tesamen met de regeringen van quasi alle landen ter wereld, is de steenpuist die de veruitwendiging is van 100 jaar ongebreideld mercantilisme, nepotisme, fascisme met als uiteindelijk eindpunt, full-blown communism.

“You will own nothing and be happy” is geen voorspelling, maar een waarschuwing.
Oud 9 november 2023, 22:51   #25
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet bij mij in ieder geval. Integendeel!! Vivaldi heeft het -gezien de omstandigheden- voortreffelijk gedaan. En doet het nog steeds voortreffelijk...
Ik verslikte mij bijna van het lachen.
Meen je dat nu echt?
Oud 9 november 2023, 22:52   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Meen je dat nu echt?
het is iets religieus denk ik.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 06:00   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U spreekt over "Frankensteinstaat", ik spreek over België.
Dat is hetzelfde. Een kunstmatig landje waarbij de stukken samengenaaid zijn om een bruikbaar resultaat te bekomen.
Dat experiment is al 193 jaar aan't falen. De stukken passen niet bij elkaar.
Citaat:
Wat de volgende regering in de kast zal houden, zijn niet lijken maar degenen die zoals u conflicten tussen de gemeenschappen zoeken.
Ik zoek geen conflict.
Ik wens een vreedzame scheiding, waarbij ieder zijn deel van de schulden zelf opneemt.

Wat U wenst is een gastheer om aan te plakken als een lamprei.
Oud 10 november 2023, 06:34   #28
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Eerder gestoord en domheid, "zalig de armen van geest" doet het nog altijd.
Langs de andere kant zo een forum nar mag er wel zijn hé, brengt toch een smile .
Ik denk eerder

Elke regering zonder N-VA is en blijft een goede regering

Als dat de politieke voorkeur is, dan begrijp ik de steun voor vivaldi

Ik heb andere voorkeuren
Ik zie die voorkeuren nergens in vivaldi
Dat is eigen keuze, dus subjectief

Als we objectief kijken
En regeringen met regeringen gaan vergelijken

Dan ben supporter van de Vlaamse regering
Omdat deze tov van Belgische en Europese regeringen goede cijfers kan voorleggen

Vivaldi is in 4 jaar tijd geheel achteraan in het laatste peloton aan het rijden

Maar blijkbaar is er een motard in koers die enkel vivaldi filmt en uitzend
En bepaalde mensen kijken enkel naar die zender
En hebben zo het idee dat vivaldi vooraan in het peloton zit

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 10 november 2023 om 06:35.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 09:01   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je al terug, System?
Heb je de meppen overleefd?
Oud 10 november 2023, 09:01   #30
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men kan de mensen niet helpen bij zo 'n grote covid-epidemie zonder geld uit te geven. Men kan niet de mensen , de zelfstandigen, bedrijven, financieel ondersteunen om een moeilijke periode te overbruggen tijdens de financiële en energiecrisis zoals we die gekend, zonder geld uit ge geven. Moesten we dat allemaal niet gedaan hebben, ja dan had u een punt voor kritiek. Maar hier hebt u dus geen punt voor kritiek.
Als je zelf een crisis veroorzaakt en dan veel geld moet uitgeven om die crisis aan te pakken ben je goed bezig?

Kom zeg, het land op slot doen om wat oudjes te redden... Wat een onzin.
Oud 10 november 2023, 09:12   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U spreekt over "Frankensteinstaat", ik spreek over België.

Vlaanderen, waar jij op schijt, is anochtans nog altijd een deel van België.

Wat hypocrisie en schaamteloosheid betreft span jij de kroon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Emigreren is ook een oplossing. Als Franstalig plan ik op lange termijn naar Frankrijk te gaan leven : iedereen spreekt er Frans, geen communautaire problemen meer dus. Wat met België dan zal gebeuren, zal niet meer mijn probleem zijn aangezien ik in het buitenland zou leven. Met de tijd zou ik alle interesse voor België verliezen. Wat al in die richting gaat en dat terwijl ik nog in België leef. Ik preciseer dat ik ook van plan ben de Franse nationaliteit aan te vragen, door schaamte van België.

Hebt u al gedacht het land te verlaten?
http://forum.politics.be/showpost.ph...12&postcount=1
Oud 10 november 2023, 09:16   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Meen je dat nu echt?
Hij meent het! Wees daar maar zeker van!
Oud 10 november 2023, 09:19   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan dat een nieuwe politieke cultuur zijn jouw blauwe goden al een kwart eeuw aan het leuteren.
Resultaat; ZERO.
Oud 10 november 2023, 09:32   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Deze ‘Rutten-kwestie’ is een interne partijkwestie binnen de OVLD. Heeft maar weinig met Vivaldi en dito regeringswerk te maken. Deze regering doet het goed gezien de omstandigheden .
Ochgottekens. Het ligt niet aan het "regeringswerk" van de VLD waar de kranten van vol staan, maar aan de omstandigheden.

Nochtans voorspelde De Croo himself dat hij als Belgisch premier de dweil van Vivaldi zou zijn.

Weet je waar het wél aan ligt dat de VLD de kiesdrempel nadert, en de partaai leegloopt? Rutten zelfs definitief....al duurde definitief niet gek lang.

De "Rutten-kwestie" is het gevolg van het aftakelen van de VLD. En het aftakelen is het gevolg van het geruzie. Zowel het geruzie binnen Vivaldi, die volgens jou goed werkt, als binnen de VLD.

Het zijn achterlijke fanaten die dat proberen te verkopen als goed werk.
Oud 10 november 2023, 12:02   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ochgottekens. Het ligt niet aan het "regeringswerk" van de VLD waar de kranten van vol staan, maar aan de omstandigheden.

Nochtans voorspelde De Croo himself dat hij als Belgisch premier de dweil van Vivaldi zou zijn.

Weet je waar het wél aan ligt dat de VLD de kiesdrempel nadert, en de partaai leegloopt? Rutten zelfs definitief....al duurde definitief niet gek lang.

De "Rutten-kwestie" is het gevolg van het aftakelen van de VLD. En het aftakelen is het gevolg van het geruzie. Zowel het geruzie binnen Vivaldi, die volgens jou goed werkt, als binnen de VLD.

Het zijn achterlijke fanaten die dat proberen te verkopen als goed werk.
In onze Frankensteinstaat is ALLES mogelijk.
Gisterenavond op tv 1 wist de Blauwe Dweil weer een fabeltje te vertellen.
Hij had moeten kleuterlei(ij?)der worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 14:07   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alexander De Croo pleit voor paars-geel: ‘Vorm snel sobere regering met 10 ministers’
Vorm snel een regering. Geen paars-groene maar een paars-gele. En geen doorstartregering of noodregering, maar een echte, volwaardig en sober. Met slechts 10 ministers. Dat bepleit vicepremier Alexander De Croo in een interview met Het Laatste Nieuws.

Zaterdag 31 augustus 2019
De Croo: ‘Paars-groene regering zie ik niet zitten’

Vicepremier en Open VLD’er Alexander De Croo is duidelijk in een interview in Het Laatste Nieuws: er moet snel een regering gevormd worden. Geen paars-groene, maar een paars-gele. De Croo pleit ook voor een echte, volwaardige regering met slechts tien ministers. Dus geen noodregering.

‘Als Italië erin slaagt om binnen de week een nieuwe regering te vormen, waarom moet dat dan in België nog lange maanden duren?’, vraagt De Croo zich af. ‘Wat Di Maio en Renzi kunnen, kunnen De Wever en Di Rupo toch ook? Zonder N-VA en PS krijg je nooit een stabiele regering. Een paars-groene zie ik niet zitten.’

Volgens de vicepremier moet het ook een ‘sobere regering’ worden. ‘Minder theater, minder gekibbel. Sober in haar samenstelling ook. Tien ministers in plaats van veertien of vijftien, dat moet volstaan als je enkele bevoegdheden samenvoegt, zoals Buitenlandse Zaken en Ontwikkelingssamenwerking, of Financiën en Begroting. Dat kost minder en dat werkt beter.’

Zonder haar bij naam te noemen is De Croo ook kritisch voor voorzitster Gwendolyn Rutten. 'De partij moet strakker georganiseerd zijn dan vandaag.' Tegelijk pleit hij voor een staakt-het-vuren tussen de haantjes van de partij. 'Iedereen moet een beetje kalmeren.'

‘Als je als zevende partij de premier levert, word je de dweil van de regering’. Daar bedankte De Croo voor......Zelfs als het hem op een schoteltje werd aangeboden

Het duurde tot oktober 2020 om een regering te vormen. Meer dan enkele lange maanden. Meer dan een jaar.
Het werd Vivaldi. Met De Croo als premier.

De regering De Croo was noch volwaardig, noch sober.

Alexander De Croo blijkt niet de populairste jongen van de klas. Volgens de recentste peiling zien zes op de tien kiezers hem liever niet terugkeren als premier en wil driekwart van de Vlamingen geen Vivaldi II.

6 juni 2023
De belangrijkste economische verdienste van de Vivaldi-regering is dat ze niet veel gedaan heeft

Bart Eeckhout is hoofdcommentator van De Morgen.
Let op m'n woorden, niet op mijn daden.
Hij deed Godverdomme net het tegenovergestelde en zorgde voor een zeer sobere regering met het dubbel aantal excellenties dan dat hij voorstelde.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 14:09   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voorlopig.
Een ver doorgedreven confederalisme is DE tussenstap naar een onafhankelijk Vlaanderen.
Dit is zelfs de enig mogelijke tussenstap.
Het VB weet dat, maar wil dit vooralsnog niet toegeven.
Het alternatief, onmiddellijk scheiden, zou een enorme chaos veroorzaken.
Oud 10 november 2023, 14:10   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet bij mij in ieder geval. Integendeel!! Vivaldi heeft het -gezien de omstandigheden- voortreffelijk gedaan. En doet het nog steeds voortreffelijk.

Blaffen langs de kant van de weg door de Vlaams-nationalistische keffertjes die federaal geen verantwoordelijkheid durven noch willen nemen, is maar al te gemakkelijk.

Dat ze maar goed oppassen die Vlaams-nationalistische lawaaimakers met hun traditionele blablabla over de nakende verkiezingen. Het is algemeen geweten: ijdele hoop en wensdromen leiden dikwijls tot diepe ontgoochelingen op dit punt. We zullen zien wat de kiezer gaat zeggen.
Hoe is het toch mogelijk?
Oud 10 november 2023, 14:10   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
leeft gij in het verleden ?
Hij(DeCroo) kan (kon) dat allemaal vinden maar dat hing(hangt) van af van die derde(N-VA).
Is dat zo?
Oud 10 november 2023, 14:12   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt niets te splijten. België is een luilekkerland met geweldige voorzieningen op allerlei vlakken. Waarom zou men dit land moeten splitsen? Precies of het hier beter zou gaan wanneer Vlaanderen zelfstandig zou zijn. Geloof het maar niet. Als ik het gestadig geknoei zie van de Vlaamse regering, wordt het helemaal niet beter. Behalve de regelneverij dan.
België is vooral Chaos en een enorme hypotheek op de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen.

Dat niet getuigd van ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be