Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2023, 13:19   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is dat veel mens-egoïsten menen dat ze mogen doen wat ze willen en vinden dat ze geen overlast veroorzaken, terwijl dat door benadeelden wel zo wordt ervaren. Ook is het zo dat als je de rollen zou omdraaien, ze zelf op de eerste rij staan om te reclameren.

Dus ja, laat een objectieve derde partner maar regels uitvaardigen en controleren om ieders belangen te vrijwaren.

M.b.t. deze zaak is de strafmaat veel te mals. Ik lees hier iets over een stal bouwen zonder vergunning, wel laat ze dan maar afbreken in plaats van met een boete af te komen. Want ook dat is een probleem de meeste bouwovertreders doen dat bewust met in het achterhoofd dat het later toch wordt geregulariseerd.
Als hij in beroep ook veroordeeld wordt zal hij ze ook effectief moeten afbreken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 16 november 2023 om 13:19.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 00:02   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem is dat veel mens-egoïsten menen dat ze mogen doen wat ze willen en vinden dat ze geen overlast veroorzaken, terwijl dat door benadeelden wel zo wordt ervaren. Ook is het zo dat als je de rollen zou omdraaien, ze zelf op de eerste rij staan om te reclameren.

Dus ja, laat een objectieve derde partner maar regels uitvaardigen en controleren om ieders belangen te vrijwaren.

M.b.t. deze zaak is de strafmaat veel te mals. Ik lees hier iets over een stal bouwen zonder vergunning, wel laat ze dan maar afbreken in plaats van met een boete af te komen. Want ook dat is een probleem de meeste bouwovertreders doen dat bewust met in het achterhoofd dat het later toch wordt geregulariseerd.
Natuurlijk, eerst en vooral afbreken en daarna alsnog 20 stokslagen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 14:56   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat die schapenboer (een industrieel die 20 mio per jaar binnenrijft) voldoende bewezen heeft dat hij zijn kloten veegt aan allerhande wetgeving,
en bijgevolg terecht zwaar bestraft is.

Als hij nu niet geleerd heeft, dan moeten ze hem de volgende keer maar zes maanden in den bak draaien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2023, 16:03   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat die schapenboer (een industrieel die 20 mio per jaar binnenrijft) voldoende bewezen heeft dat hij zijn kloten veegt aan allerhande wetgeving,
en bijgevolg terecht zwaar bestraft is.

Als hij nu niet geleerd heeft, dan moeten ze hem de volgende keer maar zes maanden in den bak draaien.
Wie wil je dat ze loslaten om de schapenboer binnen te kunnen steken, dopedealers, moordenaars, pedo's?
Oud 17 november 2023, 19:52   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie wil je dat ze loslaten om de schapenboer binnen te kunnen steken, dopedealers, moordenaars, pedo's?
Niks loslaten. Desnoods met vier in één cel.
Het is mijn fout niet dat la belziek nooit geïnvesteerd heeft in a) voldoende, en b) menswaardige cellen.
Het is ook zijn fout niet, maar iemand moet pech hebben, en hij bewandelt het criminele pad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 november 2023, 00:00   #26
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ken het perceel waarvan sprake. Compleet gestoord wat die kerel daar allemaal heeft uitgestoken. Ik passeer daar dagelijks en ik stond versteld dat dat allemaal kon. Nu blijkt dat het allemaal illegaal was is het niet te geloven dat die werken nooit werden stilgelegd. Een boete van 160k is een schijntje. Het zal heel wat meer kosten om de aangerichte schade te herstellen
Hoe kan u nu eisen dat iemand een boete krijgt omdat deze iets gedaan met zijne grond.
Het is niet uwe grond hé.
Oud 18 november 2023, 11:06   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is mijn fout niet dat la belziek nooit geïnvesteerd heeft in a) voldoende, en b) menswaardige cellen.
Het is ook zijn fout niet, maar iemand moet pech hebben, en hij bewandelt het criminele pad.
Belgie bewandeld evenzeer het criminele pad, kijk naar de structurele schending van de mensenrechten in Belgie, duizenden veroordelingen en dwangsommen.

En dan "desnoods met vier in een cel," LOL, gaan ze er overal de vijfde man in de eenpersoonscellen uithalen? Want ze zitten er nu met vier en vijf.

Ik begrijp u goed, mensen mogen de wet niet overtreden, Belgie wel, aan de lopende band.

He Schoof? Leve Belgie he?
Oud 18 november 2023, 11:19   #28
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dumary bewandelt het criminele pad niet. Hij heeft iets gedaan met zijn eigendom waar de staat meent dat de staat de eigenaar van zijn grond is, en dus mag beslissen wat er op de grond van Dumary mag gebeuren.
De staat krijgt gelijk middels een activistische rechter, maar heeft geen gelijk.
Maar zo hebben de communisten, en gijzelf, het graag.
Oud 18 november 2023, 13:21   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hoe kan u nu eisen dat iemand een boete krijgt omdat deze iets gedaan met zijne grond.
Het is niet uwe grond hé.
Dat is een middeleeuwse visie op zaken.
Als je grond koopt in een natuurgebied, dan ga je die niet exploiteren als voor iets anders.

Oud 18 november 2023, 13:22   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgie bewandeld evenzeer het criminele pad, kijk naar de structurele schending van de mensenrechten in Belgie, duizenden veroordelingen en dwangsommen.

En dan "desnoods met vier in een cel," LOL, gaan ze er overal de vijfde man in de eenpersoonscellen uithalen? Want ze zitten er nu met vier en vijf.

Ik begrijp u goed, mensen mogen de wet niet overtreden, Belgie wel, aan de lopende band.

He Schoof? Leve Belgie he?
Gelieve niet zo stout te zijn.
belziekske mag de wet ook niet overtreden, en mag van mij dringend de doodstraf ondergaan.

Oud 18 november 2023, 22:37   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je grond koopt in een natuurgebied, dan ga je die niet exploiteren als voor iets anders.
Zoals in Opgrimbie?
Oud 19 november 2023, 13:43   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oh, ik weet het, we laten schapen er vrij rondlopen, en wolven. "the circle of life"
Oud 19 november 2023, 19:45   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans had de heilige Boudewijn geen probleem met een middeleeuwse visie op welbepaalde zaken.

Of wat doet het klooster van Opgrimbie in het natuurgebied dat zijn eigendom was?
Oud 20 november 2023, 13:43   #34
gunter5148

Standaard

Citaat:
Beschikking hebben over diens eigendom is een middeleeuwse visie? Dan waren ze in de middeleeuwen dus minder communistisch dan nu wil je zeggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be