![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je beseft dat in Europese landen, 30% van de bevolking consument is van "illegale" drugs dan besef je het idiote aan dat wilen te bestrijden he. En als je er totalitair wil tegenaan gaan, dan ga je mensen executeren omdat ze een joint roken, terwijl je zatlappen laat rondlopen, wat op geen enkele manier verschoonbaar is. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou voorstander moeten zijn van dat plan aangezien het de bevolking zou uitdunnen van diegenen waar we toch al vanaf willen om andere redenen. Er zijn landen waar er nultoleratie is. Misschien moeten we eens bekijken hoe dat ginder in zijn werk gaat? Hier gaan ze de goeie weg op: https://www.hln.be/buitenland/sri-la...sief~a7ea82b4/ Behalve dat ze te soft zijn voor dealers en criminelen....die mogen er aan ipv opgesloten.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 27 december 2023 om 07:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier is een andere vergelijkende studie tussen alcohol, heroine en nicotine.
https://juniperpublishers.com/pbsij/....ID.555778.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, hoe harder je repressie werkt, hoe hoger het risico, en dus hoe hoger de drugsprijzen. Wat de handel aantrekkelijker maakt. De meeste criminelen zijn niet afgeschrikt door het idee van een straf. Het idee dat criminelen logisch nadenken over straf en risico is foutief want mocht dat waar zijn, er zou veel minder criminaliteit zijn. De meeste criminelen onderschatten systematisch hun pak kans. Als je als adolescent een aanbod krijgt om een pakje ergens te brengen voor 10 000 Euro, dan is dat zodanig aantrekkelijk dat je niet nadenkt over de 25 jaar gevangenis die je daarbij zal oplopen he. En als het 2 keer lukt, en je hebt nu al 20 000 Euro binnengedaan, dan doe je voort he. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 07:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat ze er 15 000 oppakken wil zeggen dat er daar ook een florerende drugshandel gaande is he. Mocht het werken, ze zouden de 3 enige drugshandelaars die proberen, opppakken. Bovendien moet ik Fred gelijk geven dat wij een bijzonder harde drug, alcohol, toelaten, en de onnozelaar gaan uithangen en een crimineel lucratief circuit toelaten om minder gevaarlijk spul gaan te bestrijden. In deze draad is het gewoon ongelukkig dat Fred de enige nog veel gevaarlijker drug dan alcohol had uitgekozen: heroine. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten ook niet via smoezen gaan. Makakken moeten weg omwille van de makakkenproblemen, en we moeten dat open en bloot zeggen, en geen smoezen bedenken om via een achterdeurtje daar iets aan te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar we in elk geval zeker van kunnen zijn is dat de aanpak van vandaag niet werkt. Vrijlaten zou wereldwijd moeten gebeuren, dat gaat nooit lukken.
De enige optie is op landelijk niveau optreden en dan is repressie de enige mogelijkheid.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vaststelling is altijd en overal geweest dat repressie van drugsgebruik waar een serieuze vraag naar is, gewoon de criminaliteit voedt, lucratief maakt en in de grond niet veel verandert aan de consumptie, behalve dat de producten van slechtere kwaliteit zijn. De enige manier om daar echt proberen iets aan te doen is een zodanig absurde totalitaire maatschappij bouwen dat men iemand die een joint rookt/verhandelt/.... 100 keer zwaarder gaat straffen dan een verkrachter. Men moet de preventie en de behandeling van drugsverslaafden loskoppelen van de criminaliteit, en aanvaarden dat de mens nu eenmaal een wezen is dat zich altijd zal drogeren en zo tot op zekere hoogte. Trouwens, met alcohol doet men dat, er is geen reden om andere drugs anders te behandelen. Het enige wat men doet, is criminaliteit stimuleren met die repressie, da's al. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De repressie van vandaag werkt inderdaad niet. Het is dan ook niet de vorm van repressie die ik zou voeren.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Repressie die niet goed werkt, stimuleert de drugshandel want het maakt de zaak lucratiever, want risico voller. Risico is nodig voor hoge prijzen en grote winsten. De repressie is de MOTOR achter de criminaliteit en het lucratieve ervan. De drugsbarons SMEKEN om repressie. Vergeet niet dat meer dan 30% van de bevolking hun klant is. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2023 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de mentale kracht hebt om vergif te nemen om uw leven te beëindigen, dan kan je dat met een stukje touw ook. Trouwens, wat zou de staat vragen voor zo'n gelukzaligheidspil? Begrijp je, terwijl je sterft telt de staat uw geld al.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want bijvoorbeeld P zegt dat de prijs hier niet duurder wordt omdat hetgeen ze (hier) in beslag nemen niet voor Antwerpen is. Maar die redenering gaat niet op, want daar waar het spul voor Antwerpen binnenkomt, daar pakken ze ook 100'den tonnen. Zonder dat er tekort is, zonder dat de prijs stijgt. De prijs van coke is stabieler dan de munteenheden van de meeste landen wereldwijd. Wat zegt dat ons?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik lang gelden met drugs gestopt, nergens last van gehad, enkel met nicotine en alcohol. Stoppen met nicotine was een hel, zelfs vergeleken met stoppen met alcohol. Dat laatste heeft trouwens meer dan dertig jaar geduurd alvorens ik er toe in staat was. Stoppen met coke en speed, die dingen, van de ene op de andere dag gedaan en nooit meer aan terug gedacht.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 december 2023 om 11:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van alle 'drugs' die ik ooit gebruikt heb is nicotine de moeilijkste om mee te stoppen. Ooit 5 jaar zonder problemen geen alcohol gebruikt. Al jaren geen cannabis meer gerookt. Na hooguit een paar weken is de goesting weg. Nog veel langer geen coke meer en ook dat was geen probleem. Maar ondertussen meer dan een jaar gestopt met roken en dat blijft werkelijk elke dag een gevecht.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over roken, bij mij was het een hel, ongeveer zes jaar lang alle dagen vechten tegen de drang, nu is dat voorbij, maar ik ben dan ook al gestopt met tabak van 12 augustus 2008.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 december 2023 om 11:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, uw rationale om drugs willen te verbieden is een beetje raar: je wil het verbieden omdat het slecht is voor de gezondheid van de mensen die je zou willen uitroeien ? En daarvoor aanvaarden dat we gigantisch veel criminaliteit veroorzaken en die gasten stinkend rijk laten worden, met alle nefaste effecten die criminelen met veel geld op de maatschappij hebben ? En terwijl we eigenlijk ook een paar serieus erge drugs legaal aan de man brengen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het paper bekijkt men 5 aspecten van drugs. Dependence geeft aan hoeveel mensen die het gebruiken, uiteindelijk eraan vast zitten. Alcohol scoort hier heel laag. Heroine een beetje minder dan nicotine. Tolerantie wil zeggen dat je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. Daar scoort heroine hoog. Kortom, uw gebruik gaat toenemen. Alcohol scoort niet heel hoog. Withdrawal zijn de ongewenste fenomenen als je ophoudt. Hier heeft men een hoge score bij alcohol gezet, maar dat is enkel maar voor zware alcoholisten die in delirium tremens gaan als je ze zonder drank zet. Voor iemand die minder drinkt, zijn die er niet. De heroine fenomenen zijn ook zwaar. Die van nicotine veel minder, je bent gewoon slecht gehumeurd en zenuwachtig. Intoxicatie geeft aan hoe schadelijk het spul is, en dat is wat de draadstarter aangaf: alcohol bij lang gebruik veroorzaakt veel gezondheidsschade. Reinforcement beschrijft de enorme welzijnsgevoelens die maken dat je er terug wil. Alcohol scoort hier wat lager dan heroine, en nicotine heeft een nog kleiner euforiserend effect. De reden waarom heroine gevaarlijker is dan alcohol is omdat het heel verslavend werkt, en vooral, omdat de tolerantie ervan groot is, samen met een sterk euforiserend effect. Je wil dat euforiserend effect, en daarvoor heb je hogere en hogere dosissen nodig. Nicotine is verslavender, maar heeft een kleinere tolerantie en een veel kleiner euforiserend effect waardoor je niet geneigd bent om meer en meer te roken eens je op je "plateau" zit. Bij zuipen is dat ook zo. Daarentegen, alcohol is heel ongezond, nicotine veel minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen Fred citeerde een artikel van een wetenschapper en verslavingsarts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarna kan het ook weer voorvallen dat ik twee weken of langer niet drink. Thuis drink ik bv nooit alcohol of het moet op een kerstfeestje ofzo zijn en dan nog... En naast het feit dat ik er makkelijk mee kan stoppen heeft het (vooralsnog) geen nadelige invloed op mijn gezondheid. Ik voel me niet persé beter als ik eens een paar weken niet gedronken heb en bij de laatste onderzoeken (en dat waren er heel wat) bleek bv mijn lever in een perfecte staat te verkeren. Dus als die het tot mijn 55ste allemaal probleemloos aan heeft gekunnen zal-ie die laatste paar tien jaar ook nog wel kunnen zeker? Ik heb ook niet de ambitie 120 jaar oud te worden. Voor mij wegen de nadelen van alcohol dus niet op tegen de voordelen van ermee stoppen.
![]() |