Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2023, 15:12   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus de oversterfte is geen feit, na de pandemie he.
In Belgie ? Nee.

https://statbel.fgov.be/nl/over-stat...es/mortaliteit

De mortaliteit in Belgie in 2023 loopt heel gelijk aan die van voor corona.
Ik heb de corona jaren weggelaten.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image(3).png‎
Bekeken: 1308
Grootte:  123,7 KB
ID: 118932  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image(4).png‎
Bekeken: 1247
Grootte:  93,2 KB
ID: 118933  

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2023 om 15:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 15:12   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag gewoon wanneer iets een massamoord is om de feiten recht te krijgen.
Het is juist omdat je die vraag moet stellen, dat "massamoord" geen feit kan zijn.
Oud 31 december 2023, 15:14   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is juist omdat je die vraag moet stellen, dat "massamoord" geen feit kan zijn.
Een massamoord is wanneer je meerdere mensen vermoordt, he?
Dus als ze iets dodelijk als veilig verkopen, is dat geen massamoord, hoezo?
En ze moeten niet doen alsof ze het niet wisten, want ze zette het voor "wappie" weg.
Oud 31 december 2023, 15:16   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Belgie ? Nee.

https://statbel.fgov.be/nl/over-stat...es/mortaliteit

De mortaliteit in Belgie in 2023 loopt heel gelijk aan die van voor corona.
Ik heb de corona jaren weggelaten.
2022 is waar de massa vaccinatie kenbaar werd.
Veel mensen verlengde hun vaccin niet.
Dus als we in 2022 meer sterfgevallen als in 2023 hebben, is dat een extra signaal.
Oud 31 december 2023, 15:17   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een massamoord is wanneer je meerdere mensen vermoordt, he?
Nee, natuurlijk niet. Het concept massamoord is onduidelijk. 2 doden, dat is geen massamoord, niewaar.

En als je iets verkoopt dat een aantal levens redt, en hier en daar een ongeluk veroorzaakt, is dat dan een massamoord ? Is het verkopen van ziekenwagens een massamoord, omdat er al enkele mensen door een ziekenwagen werden doodgereden ?
Oud 31 december 2023, 15:19   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Het concept massamoord is onduidelijk. 2 doden, dat is geen massamoord, niewaar.

En als je iets verkoopt dat een aantal levens redt, en hier en daar een ongeluk veroorzaakt, is dat dan een massamoord ? Is het verkopen van ziekenwagens een massamoord, omdat er al enkele mensen door een ziekenwagen werden doodgereden ?
En als we het over 10, 100 of 1000 mensen hebben?
Dat gaat niet over een handjevol mensen he, die dood gingen aan dezelfde kwaal na vaccinatie.

Een ziekenwagen doet mensen niet moedwillig dood. Door te liegen en fabrikanten waarmee ze lobbyen te beschermen, stieven mensen wel.

Laatst gewijzigd door CUFI : 31 december 2023 om 15:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 15:22   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artsen die waarschuwden voor de gevaren werden gecensureerd, zelfs ontslagen.
De signalen van hoe schadelijk en dodelijk deze vaccins waren, waren alom aanwezig; maar wappie.

Als een overheid dan toch beweert dat vaccins veilig zijn, is zij dan niet schuldig aan deze oversterfte en is dat dan geen massamoord?
Dit is van uwentwege lichtwegend gedaas. Wanneer ik terugdenk aan de coronagolf die wij toen gehad hebben en waar veel oude mensen het slachtoffer van werden dan waren mijn vrouw en ik als twee bejaarden erg blij dat er een vaccin beschikbaar werd. En een paar maand terug hebben wij ons opnieuw laten vaccineren.
”Heb ik gelijk of heb ik gelijk?”

Laatst gewijzigd door quercus : 31 december 2023 om 15:22.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 15:24   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit is van uwentwege lichtwegend gedaas. Wanneer ik terugdenk aan de coronagolf die wij toen gehad hebben en waar veel oude mensen het slachtoffer van werden dan waren mijn vrouw en ik als twee bejaarden erg blij dat er een vaccin beschikbaar werd. En een paar maand terug hebben wij ons opnieuw laten vaccineren.
”Heb ik gelijk of heb ik gelijk?”
U mag blij zijn.
Maar ik ken bejaarden die corona genazen zonder vaccin.
Er stierven wel mensen aan corona die al half op sterven lagen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 31 december 2023 om 15:24.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2023, 15:30   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het is toch de pure logica dat dit een massamoord is?

Ze verkopen iets voor veilig wat nog experimenteel was? Men heeft de bijsluiter zelfs moeten aanpassen op de kwalen die ze eerst ontkende.
Door het ontkennen en ze verder als veilig aan het volk te verkopen, is het dus moord.

Als ze eerlijk hadden geweest, was het ieders eigen verantwoordelijkheid. Maar dan hadden ze wel minder kunnen cashen.
Ze voerden beleid kinderen te injecteren....

Een volk dat voor tirannen zwicht....
Oud 31 december 2023, 16:06   #30
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Jij weet ook niet wanneer je moet ophouden hè? Eerst roepen dat iedereen dood zal gaan aan vaccins, en wanneer dat niet gebeurt gewoon glashard liegen dat iedereen dood is gegaan aan vaccins. En de last om met cijfers en verklaringen te komen laat je vooral bij anderen liggen*.

Citaat:
Men heeft de bijsluiter zelfs moeten aanpassen op de kwalen die ze eerst ontkende.
Dat heet fase 4. Dat werkt bij alle medicijnen zo. Alle bijwerkingen die gedurende het gebruik van een medicijn in bepaalde hoeveelheden gemeld worden** komen op de volgende versie van de bijsluiter.

Dat is enkel logisch ook. Er staan bijwerkingen in bijsluiters die maar in 0,01% van de gevallen voorkomen, dat is bij een op de tienduizend patiënten. Dat betekent dus dat je die pas gaat zien als je heel erg veel mensen behandeld. Je kan geen fase 3 studie op een paar duizend mensen runnen en dan beweren dat je alle zeldzame bijwerkingen gezien hebt.

*Wat curieus is, want er zijn wel degelijk wat bijzondere oversterfte cijfers. Maar daar zijn veel betere verklaringen voor dan vaccins, en ik vrees dat deze draad al bij de eerste post niet meer de juiste plek was voor een serieuze discussie over dat soort zaken.

**Ja, dit gaat op meldingen. Dat betekent dat niet per se alle gemelde bijwerkingen echte bijwerkingen zijn. Bij middelen tegen hoofdpijn staat bijvoorbeeld meestal "hoofdpijn" in de bijwerkingen. Betekent dat dat het echt een bijwerking is, of dat de klachten van sommige mensen gewoon erger werden terwijl het middel niet genoeg deed? Maar voor de veiligheid belanden dit soort meldingen allemaal op de bijsluiter.

Om je vraag te beantwoorden: ja, je mag dit massamoord noemen. Zolang je maar weet dat je aan het liegen bent.
Oud 31 december 2023, 16:11   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Jij weet ook niet wanneer je moet ophouden hè? Eerst roepen dat iedereen dood zal gaan aan vaccins, en wanneer dat niet gebeurt gewoon glashard liegen dat iedereen dood is gegaan aan vaccins. En de last om met cijfers en verklaringen te komen laat je vooral bij anderen liggen*.

Dat heet fase 4. Dat werkt bij alle medicijnen zo. Alle bijwerkingen die gedurende het gebruik van een medicijn in bepaalde hoeveelheden gemeld worden** komen op de volgende versie van de bijsluiter.

Dat is enkel logisch ook. Er staan bijwerkingen in bijsluiters die maar in 0,01% van de gevallen voorkomen, dat is bij een op de tienduizend patiënten. Dat betekent dus dat je die pas gaat zien als je heel erg veel mensen behandeld. Je kan geen fase 3 studie op een paar duizend mensen runnen en dan beweren dat je alle zeldzame bijwerkingen gezien hebt.

*Wat curieus is, want er zijn wel degelijk wat bijzondere oversterfte cijfers. Maar daar zijn veel betere verklaringen voor dan vaccins, en ik vrees dat deze draad al bij de eerste post niet meer de juiste plek was voor een serieuze discussie over dat soort zaken.

**Ja, dit gaat op meldingen. Dat betekent dat niet per se alle gemelde bijwerkingen echte bijwerkingen zijn. Bij middelen tegen hoofdpijn staat bijvoorbeeld meestal "hoofdpijn" in de bijwerkingen. Betekent dat dat het echt een bijwerking is, of dat de klachten van sommige mensen gewoon erger werden terwijl het middel niet genoeg deed? Maar voor de veiligheid belanden dit soort meldingen allemaal op de bijsluiter.

Om je vraag te beantwoorden: ja, je mag dit massamoord noemen. Zolang je maar weet dat je aan het liegen bent.
U verwart mij met een ander lid.
Ik heb nooit gezegd dat iedereen dood ging, wel dat ze niet veilig noch effectief bleken.

De bijwerkingen werden er pas later aan toegevoegd, bijwerkingen die wappies aanhielden maar pas erkend werden na de opstapelende slachtoffers.
Oud 31 december 2023, 16:21   #32
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verwart mij met een ander lid.
Ik heb nooit gezegd dat iedereen dood ging, wel dat ze niet veilig noch effectief bleken.

De bijwerkingen werden er pas later aan toegevoegd, bijwerkingen die wappies aanhielden maar pas erkend werden na de opstapelende slachtoffers.
Binnen drie maanden van dat je hier lid was was je al aan de vaccinatie paniek, begin 2021. Als mensen een poging deden wel met cijfers te komen dan werden de echte cijfers volgens jou geheim gehouden, en ook al in die eerste draad bleek het je uiteindelijk te gaan om de link tussen deze vaccins en stamcelonderzoek. Het klinkt toch een beetje alsof we dat riedeltje hier gewoon gaan herhalen.
Oud 31 december 2023, 16:31   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Binnen drie maanden van dat je hier lid was was je al aan de vaccinatie paniek, begin 2021. Als mensen een poging deden wel met cijfers te komen dan werden de echte cijfers volgens jou geheim gehouden, en ook al in die eerste draad bleek het je uiteindelijk te gaan om de link tussen deze vaccins en stamcelonderzoek. Het klinkt toch een beetje alsof we dat riedeltje hier gewoon gaan herhalen.
U moet me geen woorden in de mond leggen.
Ik ben anti vax ja, maar nooit beweerd dat iedereen zou sterven.
Het is overigens mijn recht cijfers te wantrouwen.
Het effectieve dodentol ligt altijd hoger dan wat ze officieel delen he.
Oud 31 december 2023, 16:35   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag blij zijn.
Maar ik ken bejaarden die corona genazen zonder vaccin.
Er stierven wel mensen aan corona die al half op sterven lagen.
Mensen in hun vijftiger en zestiger jaren noem ik nog geen “bejaarde”. En toch zijn er evenzeer nogal wat mensen van die leeftijd aan corona gestorven. Dat werd ook bevestigd door de longarts Dr. Dewaele van het UZ Jette.
Oud 31 december 2023, 16:43   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen in hun vijftiger en zestiger jaren noem ik nog geen “bejaarde”. En toch zijn er evenzeer nogal wat mensen van die leeftijd aan corona gestorven. Dat werd ook bevestigd door de longarts Dr. Dewaele van het UZ Jette.
Ik ken dus werkelijk maar 1 iemand die aan corona stierf, maar die was al terminaal, doch vrij jong.
Nu zie ik wel mensen sterven, aan hetzelfde.
Oud 31 december 2023, 20:06   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als we het over 10, 100 of 1000 mensen hebben?
Dat gaat niet over een handjevol mensen he, die dood gingen aan dezelfde kwaal na vaccinatie.
Toch wel.
Oud 31 december 2023, 20:10   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch de pure logica dat dit een massamoord is?
Nee, daar is niks logisch aan.

Die vaccins deden verschillende dingen wel en niet, er werd over die vaccins veel lulkoek verteld, en ja, over die vaccins is met TONNEN gelogen door overheden, dat is allemaal waar. Maar massamoord, nee. Let wel, het HAD GEKUND maar het is niet gebeurd. In elk geval denk ik niet dat er iemand in die overheden was die MOEDWILLIG mensen in grote getallen wilde doden met die vaccins. De ENIGE PLEK waar overheden moedwillig grote hoeveelheden mensen hebben de dood in gestuurd is met hun jacht op werkende geneesmiddelen VOOR er vaccins waren. Daar zijn waarschijnlijk in Belgie alleen al tussen de 2000 en 4000 doden moedwillig veroorzaakt door de overheden. Maar dat is de enige moment in gans het gebeuren dat er vermoedelijk een ECHTE WIL was om MEER DODEN te hebben.
In de strijd tegen werkende geneesmiddelen.

Met de vaccins werden er voornamelijk LEUGENS VERTELD over de werking tegen besmetting en besmettelijkheid, en de smoes dat die vaccins een duurzame groepsimmuniteit zouden verwezenlijken wat ze NIET KONDEN.

Wat die vaccins wel deden, hoewel ze daarvoor noch ontworpen, noch getest waren, is om een flinke bescherming tegen zware ziekte te geven voor de redelijk kleine groep mensen die zwaar ziek zou worden. Dat was een ONBEDOELDE MAAR GELUKKIGE BIJWERKING van die vaccins.

Tenminste tot einde 2021.

Wat die vaccins ook deden waren nogal nijdige bijwerkingen vooral bij jongeren waar die grotendeels nutteloos waren. Maar daarvan zijn er maar weinig dood gegaan.

Na 2021, met omicron, waren die vaccins grotendeels nutteloos en enkel maar lichtjes nadelig. Maar niet echt dodelijk.

Die vaccins HADDEN POTENTIEEL een ramp kunnen veroorzaken mochten ze een original sin effect hebben veroorzaakt dat maakte dat men geen verdediging tegen corona varianten meer had, maar dat effect is NIET OPGETREDEN in zulke mate dat het gevaarlijk werd. Dat is een gok die de overheden genomen hebben, en ze hebben chance gehad.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 december 2023 om 20:14.
Oud 31 december 2023, 20:18   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is waar. Niettemin was zelfs bij "gezonde" bejaarden de overlevingskans bij corona meer dan 90%. Niettemin werd daar een kleine factor 10 gewonnen door vaccinatie. Wat de overlevingskans dus rond de 99% maakte.

Daar waar de enige ECHT kriminele houding van overheden is geweest is bij de tweede golf, in november 2020, toen er nog geen vaccins waren, en er resultaten waren die suggereerden dat ivermectine een factor 2 tot 4 bescherming tegen zware ziekte en dood kon geven, en hydroxychlorogquine een kleine factor 2. Die bescherming is hevig bevochten door overheden om die vooral niet toe te passen.

Op de ~10 000 doden in Belgie zou dat dus tot 7000 levens geweest zijn die gered hadden kunnen worden, en die men met alle mogelijke middelen heeft willen vermijden om te redden.
Oud 31 december 2023, 20:41   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.
Wat toch wel? Maar een handjevol mensen stierf?
Aan AstraZeneca alleen al stierven er meerdere aan zeldzame tromboses
Dat is al meer dan een handvol.
Oud 31 december 2023, 20:46   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, daar is niks logisch aan.

Die vaccins deden verschillende dingen wel en niet, er werd over die vaccins veel lulkoek verteld, en ja, over die vaccins is met TONNEN gelogen door overheden, dat is allemaal waar. Maar massamoord, nee. Let wel, het HAD GEKUND maar het is niet gebeurd. In elk geval denk ik niet dat er iemand in die overheden was die MOEDWILLIG mensen in grote getallen wilde doden met die vaccins. De ENIGE PLEK waar overheden moedwillig grote hoeveelheden mensen hebben de dood in gestuurd is met hun jacht op werkende geneesmiddelen VOOR er vaccins waren. Daar zijn waarschijnlijk in Belgie alleen al tussen de 2000 en 4000 doden moedwillig veroorzaakt door de overheden. Maar dat is de enige moment in gans het gebeuren dat er vermoedelijk een ECHTE WIL was om MEER DODEN te hebben.
In de strijd tegen werkende geneesmiddelen.

Met de vaccins werden er voornamelijk LEUGENS VERTELD over de werking tegen besmetting en besmettelijkheid, en de smoes dat die vaccins een duurzame groepsimmuniteit zouden verwezenlijken wat ze NIET KONDEN.

Wat die vaccins wel deden, hoewel ze daarvoor noch ontworpen, noch getest waren, is om een flinke bescherming tegen zware ziekte te geven voor de redelijk kleine groep mensen die zwaar ziek zou worden. Dat was een ONBEDOELDE MAAR GELUKKIGE BIJWERKING van die vaccins.

Tenminste tot einde 2021.

Wat die vaccins ook deden waren nogal nijdige bijwerkingen vooral bij jongeren waar die grotendeels nutteloos waren. Maar daarvan zijn er maar weinig dood gegaan.

Na 2021, met omicron, waren die vaccins grotendeels nutteloos en enkel maar lichtjes nadelig. Maar niet echt dodelijk.

Die vaccins HADDEN POTENTIEEL een ramp kunnen veroorzaken mochten ze een original sin effect hebben veroorzaakt dat maakte dat men geen verdediging tegen corona varianten meer had, maar dat effect is NIET OPGETREDEN in zulke mate dat het gevaarlijk werd. Dat is een gok die de overheden genomen hebben, en ze hebben chance gehad.
Het is door te zeggen dat ze veilig waren, dat het moord is he.
Als ze niet hadden gezegd dat ze veilig waren, was het een ander verhaal.

Ze hebben chance gehad? Neen ze genieten onschendbaarheid.

En "weinig" jongeren dood gegaan, het is en blijft teveel! Ze hebben via sociaal darwinisme (lak na fascisten die ze zijn) toe massale vaccinatie aangezet.

Er moeten schadeclaims komen, ontslagen en gevangenisstraffen.
Dan hebben ze nog chance gehad dat ze er levend vanaf komen ja!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be