![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De aantallen zijn inderdaad bepalend. Vlad merkt dat ook terecht op. Hoe meer mensen op x oppervlakte, hoe minder vrijheden, want hoe meer rekening gehouden moet worden met ieders wens. Die aantallen zijn ook eigen aan en deel van onze tijd. Wereldwijde toename heeft z'n gevolgen, ook lokaal. Ik ben niet zo een voorstander van al dat volk.. Ik lees uw berichten daaromtrent al van den tijd van 't Telenet-forum en petje-af voor wat en de wijze waarop je schrijft). Maar ik had het inderdaad duidelijker kunnen toevoegen aan mijn bericht, de zin: "hoe meer mogelijkheden (ontwikkelingen enzo), hoe meer verantwoordelijkheden.." is wat te beperkt, maar met ontwikkelingen bedoelde ik ook de toename van de aantallen.. ik had het in gedachte, maar... soit, ik ga me wat knikkers kopen.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen christendom in perspectief kwam voor de grote massa, werd er geen bloed meer vergoten op de straten door christendom he. En degene die dat in naam van christendom deden, deden dat niet op basis van Zijn leer. Ik snap uw punt wel, maar zie eens naar de piek. Rond WO1 en dan ietsje na WO2. Dan is het omslagpunt gekomen (derde rijkers), daar zijn we van onze cultuur weg getreden om "vrijheden" na te jagen die nu met een dure prijs gekomen zijn. Alles is verloren, moord, drama, paniek en alles anders gelijktijdig rond ons heen.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 15 januari 2024 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deus Vult.
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de waardering ![]() Veel plezier nog met de knikkers ook ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eerder juist dat je als kind gedwongen wordt, dat wel. Wij brengen een kwart van ons leven als kind onder dwang door, dat is juist. Maar eens je volwassen bent, ben je op dat vlak vrij zou ik denken. Dat het EEN GOEIE KEUZE is om gaan te werken dat is iets anders, maar je bent daar wel degelijk vrij he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De latere variant, lijfeigenen. Met iets meer rechten. Je mocht een gezin stichten. Maar dat is lichamelijke vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Toen er zoveel bloed door de straten vloeide en de anarchie heerst. Tot er een sterke man opstaat die orde brengt. Die wordt gesteund door het leger. En al het tuig in mootjes hakt. Zoiets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() De juiste ballans tussen tijd en geld.
Een daklose heeft veel tijd maar geen centen. Een gemiddelde Vlaming heeft mogelijk wat centen maar geen tijd. Geen van beide heeft, wat ik vrijheid zou noemen.
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Een korte maar vrij goeie definitie denk ik.
Persoonlijk zou ik ook nog 'omstandigheden' (aan die 'anderen') toevoegen. Je kan bvb gaan wandelen en in een kloof vastraken (of onder een rotsblok, is een film over gemaakt). Ook dat kan je vrijheid plots sterk gaan beperken.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 16 januari 2024 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() In theorie, als alle anarchisten elkaar de volledige vrijheid gunnen, dan wel.
Praktisch draait anarchie telkens uit in plaatselijke bullebakken die anderen gaan overheersen en dus die anderen hun vrijheid wegnemen. Soms is de enige uitweg voor slachtoffers om te kiezen tussen soort zelfmoord of anders toch de dwingelandij te ondergaan. Geen van beide keuzen zou ik zelf onder het begrip 'vrijheid' klasseren.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 16 januari 2024 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 januari 2024 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de praktijk is de bullebak diegene die het geweld niet schuwt. Diegene die de bullebak moet begrenzen/neutraliseren zal dus waarschijnlijk ook geweld dienen te gebruiken (tenzij de bullebak ook gevoelig is voor een bos mooie bloemen of iets dergelijks {redelijk onrealistisch zeg je. Akkoord daarmee}). Dus veel kans dat de oude bullebak plaats ruimt voor een nieuwe (tot alle bullebakken op zijn of de spoeling dun wordt?). In de praktijk komt uit anarchie of chaos steeds een of andere vorm van bestuur (met hoog of laag bullebakgehalte) dat een grote groep er onder houdt. Het hoogst haalbare lijkt voorlopig te zijn, een nastreven van een bestuur met zo weinig mogelijk bullebakgehalte, maar toch voldoende om de strijd aan te kunnen aangaan met ergere soorten bullebakken. Op die manier kunnen diegenen die zich onder de vriendelijkste bullebak bevinden toch een zo groot mogelijke vrijheid en andere voordelen blijven genieten. Het meest optimaal in dit kader lijkt te zijn een zo goed mogelijk bestuur (liefst mondiaal) dat krachtig en machtig genoeg is om alle andere minder goede vormen van bestuur (ergere vormen van bullebakisme) er onder te houden en zijn burgers op die manier de best mogelijke leefomgeving aan te bieden. Moeilijke evenwichtsoefening daar kracht/macht vaak aanzet tot corruptie. Maar moeilijk gaat ook wordt wel eens gezegd.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 16 januari 2024 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil gewoon een stuk grond (kopen) en daarop doen wat ik wil?
Zonder vergunningen, zonder pottenkijkers. Onlangs een stuk bos, nog geen 20K. Echt groot genoeg voor mij, maar ge geraakt niet aan een bouwvergunning voor zoiets.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 16 januari 2024 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Je kan toch wonen in iets dat je kan verplaatsen? Heb je daarvoor een bouwvergunning nodig?
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk dat er nog een serre gebouwd moet worden ook. Een hele voorziening voor zuiver, grey en blackwater.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wereld-dictator is de enige totaal vrije persoon als het ware. Een eenzame mens op de aarde ook. Van zodra anderen vrijheden krijgen die JIJ moet respecteren, ben JIJ vrijheden kwijt. Vrijheid is een subjectief gegeven zoals waarde. Het is iets dat functie is van het individu van waaruit het concept bekeken wordt. Niks "heeft waarde". Iets "heeft waarde VOOR individu X". En we hebben het hier ook over de vrijheid van individu X. Als individu Y vrijheden KRIJGT ten aanzien van individu X, dan zijn dat beperkingen van de vrijheden van individu X. Vrijheden dienen normaal voor een individu om het toe te laten een strategie uit te werken om trachten zijn verzuchtingen te bevredigen. Natuurlijk is het zo dat het individu "idioot" kan zijn, en "schadelijke" strategieen gaat bedenken die niet zullen leiden tot het bevredigen van zijn verzuchtingen, omdat individu X niks van de werkelijkheid begrijpt, maar in een waanwereld leeft, of omdat individu X te idioot is om goede logische afleidingen te maken van de elementen van de werkelijkheid die hij/zij/het begrepen heeft. Niettemin is het een fundamentele vrijheid om idioot mogen te zijn en zichzelf schade te berokkenen: op die manier doen idioten zichzelf de das om, wat een essentieel onderdeel is van de evolutie. Als men idioten "beschermt" van hun eigen dwaasheden, dan werkt men dat goede proces tegen he. Dat men collectief afspraken maakt waarbij men VRIJWILLIG vrijheden opgeeft, om nefaste vrijheden van anderen ook doen op te geven, is eigenlijk de enige aanvaardbare manier van wetten te maken. Als men collectief vindt dat de eigen vrijheid om anderen mogen te vermoorden minder gunstig is, dan die vrijheid van anderen te moeten ondergaan en vermoord te worden, dan kan men dat collectief afspreken, dat men die vrijheid opgeeft. Dat is het "Europese" idee. Het probleem daarmee is dat men daarmee de zwakkeren voordelen geeft. Dat is in onze idiote Europese opvatting als "positief" gezien, maar zoals idioten, worden zwakken beter geelimineerd door de evolutie. |
|
![]() |
![]() |