Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2024, 17:17   #21
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Echter, onze Vlad was niet meer content met een plaatsje aan de tafel van een andere leider, en wou zijn eigen tafel. Hij zag ook dat de anderen aan de "westerse" tafel, leiders waren van wijken en streken die dichter en dichter bij zijn wijk/streek kwamen.

Enige jaren gelden zei hij daarom tegen "het westen;" allemaal goed en wel, maar ik zou toch liever hebben dat jullie een beetje afstand houden.

Natuurlijk, Vlad, geen probleem. De nato breidt niet uit naar het oosten.
Iedereen die dit standpunt verdedigt, of deze analyse maakt, schuift één massief feit onder de tafel: elk land, elk volk, elke natie die ooit onder de Russen gestaan hebben en er vanaf zijn, willen nooit meer terug. Dat gaat van de Finnen en de Esten in het noorden tot de Oekraïners in het zuiden.

Ze zijn bereid daarvoor te vechten en het eerste wat ze dan ook doen als ze vrij komen, is NAVO-lidmaatschap aanvragen. Niet het westen of de VS hebben die staten in de NAVO gedwongen, ze wilden er zelf zo snel mogelijk bij uit angst voor en afkeer van de Russen. Het westen heeft hen toegelaten mits ze al de stappen voor lidmaatschap doorliepen.

Ook Finland en Zweden werden niet gedwongen hé. Dat zijn democratieën die beslissen dat ze de NAVO nodig hebben voor hun veiligheid.

Het is daarom belachelijk te spreken van een NAVO- of westerse "omsingeling" van Rusland. Beter zouden de Russen eens in eigen boezem kijken en uitzoeken waarom zovele van hun buren/voormalige satellieten hen haten.

En laat toch dat fabeltje van een "mondelinge belofte" om de NAVO niet uit te breiden achterwege. Dat is nog nooit bewezen en de enige bron daarvoor is een Russische debatfiche.
Oud 16 juni 2024, 09:20   #22
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Iedereen die dit standpunt verdedigt, of deze analyse maakt, schuift één massief feit onder de tafel: elk land, elk volk, elke natie die ooit onder de Russen gestaan hebben en er vanaf zijn, willen nooit meer terug. Dat gaat van de Finnen en de Esten in het noorden tot de Oekraïners in het zuiden.

Ze zijn bereid daarvoor te vechten en het eerste wat ze dan ook doen als ze vrij komen, is NAVO-lidmaatschap aanvragen. Niet het westen of de VS hebben die staten in de NAVO gedwongen, ze wilden er zelf zo snel mogelijk bij uit angst voor en afkeer van de Russen. Het westen heeft hen toegelaten mits ze al de stappen voor lidmaatschap doorliepen.

Ook Finland en Zweden werden niet gedwongen hé. Dat zijn democratieën die beslissen dat ze de NAVO nodig hebben voor hun veiligheid.

Het is daarom belachelijk te spreken van een NAVO- of westerse "omsingeling" van Rusland. Beter zouden de Russen eens in eigen boezem kijken en uitzoeken waarom zovele van hun buren/voormalige satellieten hen haten.

En laat toch dat fabeltje van een "mondelinge belofte" om de NAVO niet uit te breiden achterwege. Dat is nog nooit bewezen en de enige bron daarvoor is een Russische debatfiche.
You miss the point, E.

Het feit of wij het "eens" zijn met de russen, of hun "omsingelingsangst" reëel is of niet, of ze "beloftes" werden gedaan of niet, is voor hen niet meer van tel.
Ze zijn rechtgestaan, en ze komen niet meer terug aan tafel zitten, en ze hebben de wapens om "piss off" te zeggen.

Jij staat daar met uw vermanend vingertje te zwaaien, en te roepen, "Hela, dat mag niet, zenne." Evengoed debatfiches te herhalen. Evengoed blind voor de fouten die de russen (terecht of onterecht) ons verwijten.

En de russen zeggen, "En dan."
DAT is het punt.

Maar ja, het gaar hier over die kleine Franse keizer hé. Ik heb DAAR eigenlijk niet zo veel over te zeggen

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 juni 2024 om 09:45.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2024, 10:26   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
You miss the point, E.

Het feit of wij het "eens" zijn met de russen, of hun "omsingelingsangst" reëel is of niet, of ze "beloftes" werden gedaan of niet, is voor hen niet meer van tel.
Ze zijn rechtgestaan, en ze komen niet meer terug aan tafel zitten, en ze hebben de wapens om "piss off" te zeggen.

Jij staat daar met uw vermanend vingertje te zwaaien, en te roepen, "Hela, dat mag niet, zenne." Evengoed debatfiches te herhalen. Evengoed blind voor de fouten die de russen (terecht of onterecht) ons verwijten.

En de russen zeggen, "En dan."
DAT is het punt.[/b]
Ik lees in uw betoog alleen maar meer goeie redenen om Oekraïne te steunen en de NAVO verder te versterken.
Oud 16 juni 2024, 10:37   #24
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik lees in uw betoog alleen maar meer goeie redenen om Oekraïne te steunen en de NAVO verder te versterken.
Mijn bijdrage is een feitelijke vaststelling, geen betoog.
Uw conclusie daaruit gaat enkel meer oorlog en doden opleveren, bevriezing van het conflict is het enige alternatief.
Of gaan we het kernwapenarsenaal inzetten?

De russen komen niet meer aan onze tafel zitten.
Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 juni 2024 om 10:41.
Oud 16 juni 2024, 11:20   #25
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De russen komen niet meer aan onze tafel zitten.
Dat hebben wij toch helemaal niet nodig. Zolang ze aan hun tafel blijven en de onze gerustlaten is alles OK hé. Maar dat willen ze nu precies niet.
Oud 16 juni 2024, 11:49   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog eens schrijven.

Wat zouden de Amerikanen er van vinden als de Russen in pakweg Mexico kernwapens zouden plaatsen? Hun reactie was duidelijk als er op Cuba gezet werden.
De Russen voelen de uitbreiding van de navo hetzelfde aan en reageren vergelijkbaar.

Bizar dat jullie dat niet kunnen/willen begrijpen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 juni 2024 om 11:53.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2024, 11:52   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat zouden de Amerikanen er van vinden als de Russen in pakweg Mexico kernwapens zouden plaatsen? Hun reactie was duidelijk als er op Cuba gezet werden.
De Russen voelen de uitbreiding van de navo hetzelfde aan en reageren vergelijkbaar.
Er staan helemaal geen kernwapens in Oekraïne, Litouwen, Estand of Letland. En er zijn ook geen plannen voor. U vertelt onzin dus.
Oud 16 juni 2024, 12:38   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staan helemaal geen kernwapens in Oekraïne, Litouwen, Estand of Letland. En er zijn ook geen plannen voor. U vertelt onzin dus.
Zoals er jarenlang geen in Kleine-Brogel stonden?
Als Oekraïne bij de navo komt is dat een mogelijkheid die de Russen niet zullen aanvaarden.
Die eens een kleine inspanning om het van hun kant te bekijken.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 juni 2024 om 12:48.
Oud 16 juni 2024, 13:26   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals er jarenlang geen in Kleine-Brogel stonden?
Zelfs de Russische propaganda beweert niet dat er kernwapens staan in Oekraïne.

Citaat:
Die eens een kleine inspanning om het van hun kant te bekijken.
Waarom in hemelsnaam? Een land dat de helft van ons continent een halve eeuw lang onderdrukt heeft en nu een Europees land aan het vernietigen is, waarom zou ik die kant moeten bekijken?
Oud 16 juni 2024, 14:06   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs de Russische propaganda beweert niet dat er kernwapens staan in Oekraïne.

Waarom in hemelsnaam? Een land dat de helft van ons continent een halve eeuw lang onderdrukt heeft en nu een Europees land aan het vernietigen is, waarom zou ik die kant moeten bekijken?
Om het te begrijpen.

Ons continent?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 juni 2024 om 14:06.
Oud 16 juni 2024, 14:14   #31
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om het te begrijpen.
Ik denk dat we als Europa Rusland zeer goed begrijpen. We hebben daar trouwens een aantal experten-landen voor in huis die maar al te goed begrijpen wat het betekent om door de Russen onderdrukt te worden. Zij zijn de grootste fans van de NAVO. Daarom kunnen wij ook best de NAVO en de VS omarmen, want ze zijn onze enige veiligheidsgarantie.
Oud 16 juni 2024, 14:50   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is uw visie

Ik bekijk dat anders. De expansiedrang van de navo zou u wel eens uw veiligheid kunnen kosten.
Oud 16 juni 2024, 22:45   #33
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat hebben wij toch helemaal niet nodig. Zolang ze aan hun tafel blijven en de onze gerustlaten is alles OK hé. Maar dat willen ze nu precies niet.
Zullen we ze eens vragen wat ze juist willen?
Wat als ze zeggen; wij willen onze eigen tafel, en oost-oekraïne als de virtuele muur die tussen ons staat? De demarcatielijn?
En wat als zij dan zeggen, jazeker, op ons communiezieltje, we zullen alleen maffia-baas spelen over onze wijk, welk argument hebt ge dan nog om niet met hen aan tafel te gaan zitten?
Ik weet het, dat is een noord-korea/zuid-korea toestand, maar das nog altijd beter dan het moorden waar ze nu mee bezig zijn.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 juni 2024 om 22:49.
Oud 16 juni 2024, 22:56   #34
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we als Europa Rusland zeer goed begrijpen. We hebben daar trouwens een aantal experten-landen voor in huis die maar al te goed begrijpen wat het betekent om door de Russen onderdrukt te worden. Zij zijn de grootste fans van de NAVO. Daarom kunnen wij ook best de NAVO en de VS omarmen, want ze zijn onze enige veiligheidsgarantie.
Ge etaleert ofwel irrationele toekomstvoorspellende angst, en dan heb je een mentaal probleem, of je probeert wapens of energie te verkopen.
Een van de twee.

Ik zie het echt niet gebeuren dat de russen naar hier komen, ze hebben ons langs geen kanten nodig, en vinden ons volgens mij maar een bende woke, genitaal-gemutileerde, kinderlokkende, cultuurgenocidaire hangmatters.
Dus, excess weight zeg maar.

Die zijn ons liever kwijt dan rijk.
Oud 16 juni 2024, 23:22   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge etaleert ofwel irrationele toekomstvoorspellende angst, en dan heb je een mentaal probleem, of je probeert wapens of energie te verkopen.
Een van de twee.

Ik zie het echt niet gebeuren dat de russen naar hier komen, ze hebben ons langs geen kanten nodig, en vinden ons volgens mij maar een bende woke, genitaal-gemutileerde, kinderlokkende, cultuurgenocidaire hangmatters.
Dus, excess weight zeg maar.

Die zijn ons liever kwijt dan rijk.
Natuurlijk komen die niet naar hier, ze zijn al twee jaar bezig en zijn slechts een paar tientallen km verder geraakt. Wat valt er hier trouwens te rapen?
De enige manier om Europa in te nemen is als de Russen nucleair gaan. Maar dan is er hier zeker niets meer te rapen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 juni 2024 om 23:24.
Oud 17 juni 2024, 02:31   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Ela, mannekes!?
't Gaat hier om den deze:

Oud 17 juni 2024, 08:05   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ela, mannekes!?
't Gaat hier om den deze:

Ja pa.
Oud 17 juni 2024, 11:28   #38
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw visie

Ik bekijk dat anders. De expansiedrang van de navo zou u wel eens uw veiligheid kunnen kosten.
Rusland valt met grof oorlogs geweld een land binnen dat grenst aan de EU en Nato landen en als de EU en Nato dat land helpen noemt ge dat expansiedrang.

Als kwade trouw kan dat wel tellen!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2024, 11:36   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Rusland valt met grof oorlogs geweld een land binnen dat grenst aan de EU en Nato landen en als de EU en Nato dat land helpen noemt ge dat expansiedrang.

Als kwade trouw kan dat wel tellen!
Kijk eens naar de kaart van navo-landen van de voorbije 30 jaar en kom dan terug verklaren dat er geen navo expansiedrang richting Rusland is.

Om het voor u te visualiseren:

https://en.wikipedia.org/wiki/Enlargement_of_NATO

Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 juni 2024 om 11:43.
Oud 17 juni 2024, 11:44   #40
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar de kaart van navo-landen van de voorbije 30 jaar en kom dan terug verklaren dat er geen navo expansiedrang richting Rusland is.
Dat stoort mij niet. Rusland is en blijft een gevaarlijk land. Zelfs op Russische praat programmas wordt er ernstig gestookt om nucleaire bommen op Europa te werpen.

Het laatste target was Nederland dat ze interessant vonden om te nuken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be