![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed begin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit op een katholieke school gezeten. Die normen en waarden zijn er bij mij wel ingepeperd ja. Gelukkig zonder te veel schade achteraf.
Citaat:
Men beslist een bepaalde belasting in te voeren maar zonder autoriteit moet toch niemand die belasting betalen. Men maakt een hoop regels die zorgen voor veilig(er) verkeer maar vanwege geen autoriteit hoef je je daar niet aan te houden. Dat slaat toch nergens op?
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De verkiezingen werden vakkundig al om zeep geholpen door politieke kunstgrepen tot coalitievorming, dan krijg je nooit het beleid van de bestuurders die je kiest en zeker niet als ze de koek verdelen met zeven partijen en verliezers. ![]() Dat is geen democratie. Echte democratie is er enkel als het volk zelf het beleid voert met bindende referenda, dan pas beslist het volk en voert de politiek enkel de wil van het volk uit als dienaars van het volk zoals het hoort en waarvoor ze vet betaald worden. Er is zelfs sprake van verkiezingsfraude deze keer: niet-europeanen en minderjarigen mochten enkel europees stemmen maar ze konden zelfs stemmen voor de vlaamse en federale parlementen door zogenaamde "technische vergissingen" bij digitale stemming maar de politieke paljassen zijn niet van plan om de verkiezing over te doen....dit was vermoedelijk enkel op poten gezet door de strateeg als nva niet ergens de grootste partij bleef en als VB een meerderheid had behaald, dan konden ze door deze zogenaamde vergissingen de verkiezingen ongeldig verklaren...goed uitgekiende smoes maar er kraait geen haan naar.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus niet dat ik u wil negeren, maar liever niet zwem in drijfzand.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het jammer genoeg niet terug. Maar wat het punt was: zo heel veel zou dat niet uitmaken. Iets wat nu federaal geregeld wordt (met een hoop personeel) zou daarna op Vlaams niveau geregeld moeten worden (met ook weer een hoop personeel). Het is immers niet zo dat met enkel het afschaffen van het federale niveau het geld plotseling binnenstroomt.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn immers weinig ideeën die zo moeilijk te verdedigen zijn. En niet in het minst omdat je geen enkel voorbeeld kan aanhalen waar dat wel naar behoren werkt. Dus ja; drijfzand is uw deel. Ik kan er ook niets aan doen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nergens wordt beweerd dat het staatsmodel op religie gebaseerd moet worden. ![]() Christus had het beste voor met de mensen, met en voor het algemeen welzijn, DAT is het voorbeeld dat bedoeld wordt en gevolgd moet worden door de politiekers, niet de regeltjes uit de bijbel. ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als gij dat door er allerlei bij te verzinnen tot drijfzand wilt herleiden, mij niet gelaten. ![]() Ik verdedig tenminste geen medisch schandaal. ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we wel zeggen is dat bepaalde bevoegdheden maar half naar de deelstaten gingen, waardoor de deelstaten wel de lasten maar niet de lusten kregen. Hierdoor zien de deelstaten het nut niet in van bepaalde dingen. Ik neem één voorbeeld. Inzetten op preventieve gezondheidszorg, dit zou een pak geld kunnen besparen op de curatieve gezondheidszorg. Alleen de preventieve (de kosten hiervan) zijn voor de deelstaten, de lusten, dus curatieve zorg (minder kosten) zijn voor de federale overheid. Waarom zou een deelstaat dan veel geld uitgeven aan preventieve gezondheidszorg? Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 juni 2024 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets overhevelt naar de deelstaten hevel je het inderdaad best ineens helemaal over.
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik constructies ga verzinnen die mijn eigen argumenten onderuit halen? Trouwens; over welke 'constructies' heb je het eigenlijk? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Religie, medische cannabis,.... Alsof iemand die niet religieus is plots wel medische schandalen verdedigt. Beetje serieus blijven eh? Er zijn nog andere problemen in de wereld hoor Cufi. En daar ga je er volgens mij geen enkele van oplossen met religie. Maar nu zit ik vast weer met 'constructies in mijn hoofd'...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 juni 2024 om 10:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt ge mijn argument wel ontleden zonder het met uw eigen ervaring te spiegelen?
Citaat:
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 juni 2024 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al zeker voor de "werking" van al die praatbarakken. De laatste staatshervorming vergat bdw zelfs om het federaal budget mee te nemen voor de uitbreiding en overheveling van vlaamse bevoegdheden. ![]()
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Typisch christelijk, luister naar mijn woorden maar kijk in geen geval naar mijn daden.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nog altijd beter dan op de anti Vlaamse onafhankelijkheidspartij N-VA te stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Roep ik op u te lossen van de politiek omdat ze u geen redding maar problemen bieden? Geef daar eens een concreet voorbeeld van aub, want ik kan het nog niet rijmen. Want ik denk dat u christenen verwart met het beeld dat u in Vlaanderen over christenen meekreeg. Op alles wat ge pakt belast de Heer u maximaal 10%, en ge zijt nog vrij waar ze te doneren. Zodat ge niet gedwongen zonde moet financieren.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 juni 2024 om 11:42. Reden: dt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fragment uit de bijbel ofzo aanbrengen als uw "argument"?? Echt?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus? Of lult ge maar wat om te lullen? Wat dus uw drijfzand is. Ik kan alles onderbouwen wat ik zeg en vecht niet voor de overwinning. Ik vecht vanuit de overwinning. Uw heer is reeds verslagen ![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeef mij dat ik er dan vanuit ging dat die quote uw argument was. Ik had immers geen enkele reden om daar niet vanuit te gaan. Citaat:
Je maakt het zo onduidelijk als maar zijn kan door het over een argument te hebben, in dezelfde post een tekst te quoten die niets met dat argument van doen heeft en als ik daar dan op reageer zit ik plots te lullen? Citaat:
Kom nu eens met deftig onderbouwde teksten en laat dat zweverige gedoe eens effe achterwege. Citaat:
Ik vroeg u al waarom u er van uit gaat dat religie als basis voor een samenlevingsmodel een goed idee was (dat is de grond van onze discussie). Tot nu toe geen antwoord op gekregen. Ik vroeg u om voorbeelden van landen aan te brengen waar dat duidelijk gewerkt heeft. Geen antwoord. Het enige wat ik krijg is een tekst van een zeker Timo die, ik veronderstel, pakweg een paar duizend jaar geleden geschreven is. En verwijten dat ik rondlul. En voor drijfzand zorg. En constructies in mijn hoofd bouw. ... Ik wil gerust discussieren maar als jij vindt dat dat uw argumenten onderbouwen is... Tsja. Bovendien; wat zijn eigenlijk uw argumenten? Je vergeet ze niet enkel te onderbouwen, je geeft er eigenlijk gewoon geen. Moeilijke discussie wordt het.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 juni 2024 om 12:22. |
||||
![]() |
![]() |