Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2024, 11:31   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik herinner me nog dat ik in Nederland werkte en een Vlaamse technieker kwam langs die religieus zijn mondkapje droeg. Niemand op het bedrijf geloofde in het heil van die dingen. Die Vlaming deed water bij de wijn om conflict te vermijden "zolang dat julie afstand houden is het goed". Hij was er eerst ook rotsvast van overtuigd dat ik eigenlijk liever in Vlaanderen zou werken als Vlaming tot ik het uit zijn hoofd praatte.
De rest was ook zijn therapeutische passief-agressieve praat over hoe in België mensen meer profiteren van een sociaal netwerk dan in Nederland, omdat hij een cognitieve dissonantie meemaakte toen hij ons gebrek aan maatregelen opmerkte.

Zelf heb ik driemaal corona gehad en driemaal werd ik enkel mild ziek. Uiteraard bleef ik dan thuis, maar ook vóór de crisis bleef ik thuis indien ik vermoedde dat ik een virale infectie had. Nooit opgelopen daar, trouwens.

Dit stoort me nu nog aan Vlaanderen. De schaapachtigheid van de mensen. Het te ver doorgedreven rationalisme dat heel wat anders is dan de waarheid nastreven. Het zich blindweg schikken naar authoriteiten.

Onlangs vertelde een Vlaming me nog: "Sinds corona is het inderdaad minder een ding hier, elkaar de hand drukken als begroeting." Het valt me immers op dat in tegenstelling tot in Nederland, mensen in Vlaanderen mij vaak geen hand willen geven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juli 2024 om 11:58.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2024, 11:41   #22
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
de racist wou ongevaccineerden nergens nog binnen laten
Oh ja, die Vlaamse technieker zou geflipt hebben indien hij erachter zou komen dat twee collega's daar ongevaccineerden waren (wel tegen polio hoor, het waren geen klassieke antivaxxers).
Oud 3 juli 2024, 11:47   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt je daar nog redelijk goed aan gehouden, want je bent o zo bang van de flikken ... maar hier stoere taal verkopen, ja, dat kan je.
Ga toch bij die spiegel vandaan!
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2024, 11:55   #24
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nu ben ik hard tegenover andere Vlamingen. Wat ik me ook nog herinner, en dat is niet corona-gerelateerd, maar wel schapengerelateerd. Er was tijdens dat Jürgen-gedoe eens een valse bommelding bij de redactie van de VTM geweest waarvan de dreiging uit Nederland zou komen waardoor de uitzending verstoord werd.

Toen Dany Verstraeten in beeld kwam had hij een rood uitslaand gezicht en glinsterende ogen. In Nederland lachten ze ons toen gewoon uit.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 juli 2024 om 11:57.
Oud 3 juli 2024, 14:20   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt je daar nog redelijk goed aan gehouden, want je bent o zo bang van de flikken ... maar hier stoere taal verkopen, ja, dat kan je.
Als ik met mijn gezin van 4 naar de kust durfde rijden was dat 1000 euro boete, het zal wel zijn dat ik goed moest opletten. Ik had absoluut geen zin om hun gedoe nog eens te gaan sponsoren.

Maar er was geen dwang hoor, de vrijheid was niet in gevaar.

We reden naar nederland om in een korte periode toch nog te kunnen winkelen zonder muilband tot ze het daar ook invoerden onder druk van België en Duitsland.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 3 juli 2024 om 14:22.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:02   #26
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat je niet naar de winkel mocht, we moesten in rij staan op de parking op 1,5 meter van elkaar. We werden dan 1 per 1 binnen gelaten naargelang er mensen vertrokken. Koppels waren verboden.

Mensen zijn blijkbaar al vergeten hoe debiel heel die toestand was.
Dat eerste brengt ook een beeld terug van toen, een parking voor een Aldi, een bewakingsagent toen nog, en een verspreide groep mensen in de koude druilregen voor de inkom, omdat ze moesten wachten tot.... er een winkelkar "vrij" kwam. Want de nazis hadden bevolen dat een winkel maar zoveel klanten per vierkante meter winkelruimte mocht binnenlaten en om dat niet steeds te moeten tellen hadden ze de surplus winkelkarren afgeketend met slot. Ja lol.

Dat was ook de reden dat ze koppels verboden, omdat dat 2 personen met 1 winkelkar is. Ze hadden eerst nog enkele dagen koppels gedwongen elk een winkelkar te pakken, maar doordat ze zoveel koppels zijn, en met hetzelfde winkelkarren rantsoen, verdubbelde de wachttijd, en vooral, winkelpersoneel kreeg daardoor niet genoeg werk, wat natuurlijk onbetaalbaar was, het schoot de rendabiliteit van supermarkten, die een marge hanteren orde een paar procenten, onderuit.
Dat leest allemaal nu als ongelofelijk, en toch, dat is wat gebeurde.
Het regime zag dat virus als een opportuniteit tot een totalitaire coup op 't volk. Dat beruchte tv spotje dat de zomer door alle zenders werd gedraaid, dat de terminologie als "nooit meer zoals het was", en "de wereld na corona" op theatrale wijze ten berde bracht, begeleid door klassieke muziek en beelden van oude en jonge mensen in een bos, kan enkel gezien worden als een poging om het volk zich te doen neerleggen bij hun coup. Hun "nieuwe normaal" genormaliseerd te krijgen.
Alleen tja, het eerste product van hun virusopwerkingsfabriek werd te snel, door immuunsystemen verslagen, zelfs zonder vaccinaties, want er waren toen geen vaccins. En zo ging dat plannetje niet door.
Later hebben ze nog massavaccinaties gepoogd genormaliseerd te krijgen, door diegenen die op hun uitnodiging niet afkwamen als publieke vyanden te brandmerken, maar tja, toen te duidelijk werd dat een spuit besmettingen niet voorkomt, corona safe tickets niet safe bleken, en hun virus op de koop toe verwaterde tot omicron voor veel te weinig nog gevaarlijk, tja, toen was het over en uit.
Maar geen probleem, begin het jaar erop, kregen ze Putin eindelijk waar ze wilden, en switchten ze de uitleg voor hun totalaire smeerlapperij over van Virus naar Putin.

Er zijn anno 2024 nog steeds sporen van die nazi coup.
Er zijn nog restanten van straatschllderingen, autowegen en fietspaden met restant wit van voetganger figuurke, en op 't werk een WC met als 1 van de graffitti het satirische "Covid-19 = Armaggedon".
En nog steeds mensen die, het Expert nieuws volgende, een tijd een masker dragen, zoals gepasseerde week, terug een 3 tal opgemerkt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:10   #27
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goede tijden - slechte tijden.
Waar is dat heen.
De nazi's hebben toen alleszins Grootse Plannen gepland, en wees maar gerust dat ze die niet verbrand hebben, ze hebben die in een schuif gestoken gereed om weer uit te halen bij hun volgende virusopwerking.
En wees maar gerust dat die "beter" gaat presteren in de zin van epidemie lang genoeg rekken, want door al dat onderzoek, en de dwangtesten en dwangvaccinaties, hebben ze een enorme berg gegevens verzameld om hun opwerking langer voldoende (voor Richtlijnen en Maatregelen) gevaarlijk te houden. Effe geduld tot hun huidige show in Oekraine en Israel/Gaza The End toont.
Oud 7 juli 2024, 13:44   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De nazi's hebben toen alleszins Grootse Plannen gepland, en wees maar gerust dat ze die niet verbrand hebben, ze hebben die in een schuif gestoken gereed om weer uit te halen bij hun volgende virusopwerking.
En wees maar gerust dat die "beter" gaat presteren in de zin van epidemie lang genoeg rekken, want door al dat onderzoek, en de dwangtesten en dwangvaccinaties, hebben ze een enorme berg gegevens verzameld om hun opwerking langer voldoende (voor Richtlijnen en Maatregelen) gevaarlijk te houden. Effe geduld tot hun huidige show in Oekraine en Israel/Gaza The End toont.
Maar, Erw, toch?! Er ontbreken wat brokken in uw braaksel: reptilians, the Clintons, maanlanding, Soros, cabal, platte aarde, Bill Gates, 5G, adrenochrome... en, natuurlijk, Schwab. Hoe kon u dat toch allemaal vergeten zijn in dat grote complotverhaal van u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 14:37   #29
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Maar, Erw, toch?! Er ontbreken wat brokken in uw braaksel: reptilians, the Clintons, maanlanding, Soros, cabal, platte aarde, Bill Gates, 5G, adrenochrome... en, natuurlijk, Schwab. Hoe kon u dat toch allemaal vergeten zijn in dat grote complotverhaal van u?
Loopt als een eend, kwaakt als een eend, ziet eruit als een eend, hoe ik verbanden leg en conclusies trek.
Met de 3 eerste alle gedocumenteerd en ook hier op dit forum gelinkt en geciteerd. Het ontsnapt uit labo scenario leidde eerst tot reacties als de jouwe.
En toen kwam gegeven na gegeven, dat in die richting wees.
En ergens is dat zelfs de logische richting, want wanneer is een virus gevaarlijk: als immuunsystemen het niet/te laat herkennen om nog allemaal te kunnen afbreken/apoptosen zonder te erg gevolg..Dat betekent, logischerwijze, dat een virus in die voldoende mate gemuteerd moet geraakt zijn, dat immuunsystemen ver genoeg achterblijven in herkenning, het verschil te groot.
Dat op zijn beurt, logischerwijze, betekent dat de mutaties in Besloten Kring moeten hebben plaatsgevonden, en, gericht, waarmee ik bedoel, de selectie van de mutaties wordt gestuurd. Wel, een labo is een Besloten Kring en een sturing, gain of function noemen ze dat laatste.
Logica....
Jouw post, DIE is braaksel.
Oud 8 juli 2024, 14:35   #30
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je struikelt hier over captain Hindsights.
Oh maar we vonden het al debiele, onzinnige maatregelen van zodra ze werden ingevoerd.
Oud 9 juli 2024, 12:59   #31
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn bevestigingen van hetgeen we toen al schreven, nikske hindsight. Het is meer een "zie je wel".
Oud 9 juli 2024, 22:23   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik heb die maatregelen altijd en overal belachelijk gevonden. Als liberaal was ik toen voor persoonlijke verantwoordelijkheid en die positie is al die tijd nooit veranderd.

Wat ik wel weet is dat virologen alle geloofwaardigheid verloren hebben en ze de bevolking niet meer zo gemakkelijk gaan kunnen opsluiten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 juli 2024 om 22:25.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 04:47   #33
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Oh maar we vonden het al debiele, onzinnige maatregelen van zodra ze werden ingevoerd.
Zie de beelden van mensen op "t strand die zo een masker over hun mond en neus moesten klemmen, met de staatspolizei patrouillerende om misdadigers te straffen. Op 't strand ja, lol. We Geven Het Virus Geen Schijn Van Kans!
De eerste dag van hun LOCKDOWN was al haha, die vrijdag, waar drommen hamsteraars drumden in winkels. De dag na de EERSTE MAATREGEL om verspreiding van Het Virus tegen te gaan, een massaverspreidingsevent georganiseerd door het Staats Feestcomitee met gratis 1ste drank en optredens van Urbanus en Led Zeppelin.
Oud 10 juli 2024, 05:34   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zie de beelden van mensen op "t strand die zo een masker over hun mond en neus moesten klemmen, met de staatspolizei patrouillerende om misdadigers te straffen. Op 't strand ja, lol. We Geven Het Virus Geen Schijn Van Kans!
De eerste dag van hun LOCKDOWN was al haha, die vrijdag, waar drommen hamsteraars drumden in winkels. De dag na de EERSTE MAATREGEL om verspreiding van Het Virus tegen te gaan, een massaverspreidingsevent georganiseerd door het Staats Feestcomitee met gratis 1ste drank en optredens van Urbanus en Led Zeppelin.
Dat kon elke gedragspsycholoog je vooraf melden, zo’n beslissingen hebben een omgekeerd effect.

De oplossing was nochtans simpel en duidelijk. Ze wisten dat iedereen tot 50 niet dood ging aan dat virus en die moesten het dus zo vlug mogelijk krijgen, enkel als je echt ziek was moest je thuis blijven. Dat virus ging de ronde doen zoals gewoonlijk en afzwakken tot een verkoudheid om dan door de oude bevolking te gaan. Dat was hetgeen we altijd deden bij dergelijke virussen want er was geen alternatief, dat is ook hetgeen we kennen van rhino en corona virussen. Japan is zowat het enige westerse land die dit beleid grotendeels heeft doorgezet het eerste jaar.

Maar nee, dit keer ging er een vaccin zijn en dus moest iedereen een jaar opgesloten worden om de verspreiding tegen te gaan tot die spuiten klaar waren. Wetenschappers kwamen klaar op het idee dat ze opeens zo belangrijk waren en een wereldwijd experiment mochten uitvoeren, vaccin firma’s zagen hun kans, de media gebruikte het tegen Trump, bureaucraten namen het over en politiekers waren te zwak om tegen te werken.

Het grootste massahysterie event ooit.
Oud 10 juli 2024, 22:16   #35
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoezo? Ik heb die maatregelen altijd en overal belachelijk gevonden.
Bij mij ging dat veel verder dan iets belachelijk vinden, ik voelde me geschokt, zo van, waar moeite hulder ulder mee, zo mij willen forceren tot een vod voor men gezicht, dagelijks een paar km moeten rondrijden wegens die "mondmaskerstadskern", daarna dat tot volksgevaar verheffen van niet gevaccineerden, die hun bewegingsvrijheid inperken, net zo hun quarantaines, allez, te zot voor woorden, te brutaal, te nazi. Ja, en zelfs met Bewakingsfirma agenten en Staatspolizei, je forceren tot dergelijk invasieve klooierij in 't persoonlijke leven.
Oud 14 juli 2024, 09:17   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat kon elke gedragspsycholoog je vooraf melden, zo’n beslissingen hebben een omgekeerd effect.

De oplossing was nochtans simpel en duidelijk. Ze wisten dat iedereen tot 50 niet dood ging aan dat virus en die moesten het dus zo vlug mogelijk krijgen, enkel als je echt ziek was moest je thuis blijven. Dat virus ging de ronde doen zoals gewoonlijk en afzwakken tot een verkoudheid om dan door de oude bevolking te gaan. Dat was hetgeen we altijd deden bij dergelijke virussen want er was geen alternatief, dat is ook hetgeen we kennen van rhino en corona virussen. Japan is zowat het enige westerse land die dit beleid grotendeels heeft doorgezet het eerste jaar.

Maar nee, dit keer ging er een vaccin zijn en dus moest iedereen een jaar opgesloten worden om de verspreiding tegen te gaan tot die spuiten klaar waren. Wetenschappers kwamen klaar op het idee dat ze opeens zo belangrijk waren en een wereldwijd experiment mochten uitvoeren, vaccin firma’s zagen hun kans, de media gebruikte het tegen Trump, bureaucraten namen het over en politiekers waren te zwak om tegen te werken.

Het grootste massahysterie event ooit.
Vandaar ook dat ik al vroeg doorhad dat dat de nazi's dat zelfgemaakte virus enkel aangrepen als uitleg om economie te saboteren, prijzen hoger te jagen. Want >10 jaar prijzen die stabiel blijven, da kan nie he, da mag nie he. Ze dreven mensen EXPRES tot hamsteren, door die zich zorgen te doen maken, alzo bereid hogere prijzen te betalen, om dan hun indexaanpassingen te forceren, lees: minimumprijzen en hun tarieven verhogende, alzo makende dat de oude lagere prijzen niet meer terug kunnen komen zonder harder te arbeiten of failliet gaan.

Echter hun virusbrouwsel ging al in 2020, zonder vaccins, na delta al rap in de ongevaarlijkheid, te rap naar hun goesting. 2021 omicron serveerde nog minder als uitleg, en uit armoe poogden ze nog effe het Apenpokkenvirus tot volgende 's Volks Gemeenschappelijke Vyand te bombarderen, waarmee ze helemaal afgingen, en toen besloten ze om stillekes hun biezen te pakken en achter coulissen verder te broeden op nieuwe Gemeenschappelijke Vyanden.
En begin 2022 vonden ze die in Oekraine, het Putin virus, gegaind of functioned boven hun gaspit. Ze stookten en kregen vuur.
En vala, prijzen weer een sjot omhoog, alleen tja, daar houden en doen wennen is opgave 2, en daarom dat ze hun Oekrainse kompaan wapenleverden a la rantsoen en telkens zien waar ze uitkomen, kwestie van nie teveel wapentuig in 1 keer te leveren, en niet te weinig ook, zodat het gevecht daar onbeslist blijft en kan blijven duren, met de Zegen van het Westblok. En intussen hun oude veranda op de Oekrainse okkaziemarkt en de nieuwe voor Eigen Tuin besteld.
Oud 16 juli 2024, 15:18   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Biologie is niet debiel of gatachterlijk. Mensen meestal wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
iets van een 10% naar het schijnt
We hebben het even niet over debielen, imbecielen of idioten,
maar naar mijn opvatting zitten we toch over die 10 procent, maar dat heeft dan weer geen kloten te maken met het IQ-gegeven.

Wat ik bedoel? Dat weet je met het lezen van deze draad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 juli 2024 om 15:32.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2024, 17:03   #38
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het even niet over debielen, imbecielen of idioten,
maar naar mijn opvatting zitten we toch over die 10 procent, maar dat heeft dan weer geen kloten te maken met het IQ-gegeven.

Wat ik bedoel? Dat weet je met het lezen van deze draad.
We zitten met veel en veel meer debielen. Het IQ van de mensheid volgt immers de normaalverdeling. Als je dan ziet dat de gemiddelde mens 100 haalt op de schaal, kunnen we concluderen dat zowat 90% achterlijk is. Het verklaart meteen ook waarom een klein groepje mensen erin geslaagd is om mensen gedurende meer dan een jaar door ringetjes te laten springen en daar nog mee weg te komen ook
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be