Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2024, 10:44   #21
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik noteer dat u het eigenlijk niet wilt hebben over de nulwaarde van uw bronmateriaal. Dat gebrek aan inhoud en steekhoudende argumentatie is wel al een tijdje kenmerkend voor uw reacties.
"De nulwaarde van bronnen."

Dixit de zelfverklaarde arbiter der bronmateriaal, oud-meester, Jan.

Echt waar, Jan, het begint precies allemaal wat te veel voor je te worden.

Maar ga eens inhoudelijk in op de inhoud van de draad, als je het over inhoud wil hebben. Je beschuldigingen van hierboven zijn dan ook weer compleet zonder vel voor uwen buik.

Zijn de verkiezingen in de UK en FR een bewijs dat de BEVOLKING van de UK en FR daadwerkelijk overnight communisten zijn geworden?

Want extreem-links beleid gaan ze daar slikken. Dat staat intussen al wel vast.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...rcrowding.html

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ing-spree.html

Kan je uw BRON-VAR-computer even laten meekijken of de Daily Mail wel een goede bron is volgens JOUW regels en standaarden?
Oud 9 juli 2024, 11:18   #22
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De verkiezingsuitslagen in het VK en Frankrijk lijken te bewijzen dat zowel de engelsen als de fransen een enorme ruk naar extreem-links hebben gemaakt.

Maar is dat wel zo?

Lees even deze op-ed over de verkiezingen in de UK, recht uit het centrum van de rechtse propagandisten!

https://www.infowars.com/posts/the-n...fore-the-dawn/

En in Frankrijk is de gok van de leerling-zonnekoning Macron ook uitgedraaid op een compleet fiasco, doordat enkel een coalitie met de communisten het RN een pad in de korf kon stellen.

https://www.hln.be/buitenland/waarom...rijk~a3c125c5/

Er zijn enkele eigenaardigheden in beide kiesstelsels, die tot de huidige uitslagen hebben geleid.

Wat denkt U, is de ruk naar extreem-links een oplossing voor de problemen die de initiële vlucht naar rechts veroorzaakten?

MEER welvaartsstaat?
MEER importbevolking?
MEER surveillance-en big-brother staat?
MEER geld drukken?
MEER medisch fascisme?

Gaat DAT alles moeten oplossen?
Niet alleen in Frankrijk en Engeland , ook in Zweden en Denemarken kiezen ze meer voor links.
Alleen in de Oostblok landen krijgen radicaal rechts steeds meer macht en in Nederland.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2024, 22:22   #23
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Niet alleen in Frankrijk en Engeland , ook in Zweden en Denemarken kiezen ze meer voor links.
Alleen in de Oostblok landen krijgen radicaal rechts steeds meer macht en in Nederland.
Nederland gidsland. Hoewel, ik moet eerst nog zien of wilders een individualist is. Anders spuw ik hem meteen terug uit. Ik heb genoeg van die smerige collectivisten.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 juli 2024 om 22:23.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2024, 23:06   #24
cato

Standaard

Citaat:
Nederland gidsland. Hoewel, ik moet eerst nog zien of wilders een individualist is. Anders spuw ik hem meteen terug uit. Ik heb genoeg van die smerige collectivisten.
De rechtsradicalen/populisten zijn per definitie collectivisten.
Ze lopen massaal achter een grote leider aan.
De angst voor het individualisme van de liberalen drijft hen in de massa , uit angst voor de vrijheid.

https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8

Laatst gewijzigd door cato : 9 juli 2024 om 23:08.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2024, 23:24   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je uw BRON-VAR-computer even laten meekijken of de Daily Mail wel een goede bron is volgens JOUW regels en standaarden?
Blijkbaar mist u iedere voeling met het Britse medialandschap. The Daily Mail? Wel, dat is de Britse variant van Het Laatste Nieuws. Niet onmiddellijk de kwaliteitskrant van dienst.

Slikt u trouwens nu uw narratief in dat de media ons voortdurend bedriegt en beliegt, zoals u anders wel betoogt in draden over corona?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2024, 07:17   #26
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Wat een framing weer hier. In het VK heeft een partij gewonnen die iets minder hard al het geld wil overhevelen naar de rijken, de zorg iets minder wil slopen, iets minder mensen afhankelijk wil maken van voedselbanken, iets minder migranten wil aanwijzen als de eeuwige schuldige van alles en iets minder agressief wil doen richting de Europese buren, en dat is hier dan meteen extreem links. Alsof het rode leger het land binnen marcheert. Maar o wee als je zelfs maar mensen die letterlijke propaganda uit vooroorlogs Duitsland aanprijzen als radicaal rechts zou bestempelen, dan ga je natuurlijk echt veel te ver.

Als we het politieke midden op die manier kunnen herdefiniëren dan ligt de evenaar hierbij ook "gewoon" op 60 graden noorderbreedte.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 juli 2024 om 07:20.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2024, 08:11   #27
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het alternatief van een wereld waarin Vanguard en Blackrock het voor het zeggen hebben is slechts in naam niet 'collectivistisch'. Het gaat om concentratie van macht en domineren van de ander aan de ene kant en verdelen van macht en vrijwillige samenwerking aan de andere kant. Het traditionele politieke spectrum is zinloos in het licht van zaken zoals oorlog, waar we nu ziet hoe links en rechts stemmen voor vrede en onderhandelingen opgaan. En ook links en rechts diegenen die de weg van de oorlog kiezen. Wagenknecht is links en Orban is rechts maar beiden zien ze klaar wat betreft de weg naar oorlog. Ze zijn geen profeten van haat en destructie. Dezelfde links rechts breuklijnen zijn ook irrelevant geworden op dit forum en in de maatschappij. Je hebt mensen die likken naar boven en stampen naar beneden links én rechts. En je hebt er die vrijheid verdedigen. Ook Covid maakte dat duidelijk. Wie wou er verplichte inspuitingen en jacht op 'wappies' bijvoorbeeld? Er zijn essentiëlere onderscheiden dan de invulling die gegeven wordt aan links en rechts. Je hebt mensen die andersdenkenden de mond willen snoeren, weghonen en met scheldwoorden overladen en je hebt er die respect tonen voor de ander in de discussie.Zelfs dat klein menselijke gedrag zegt meer dan of iemand links of rechts zou denken.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 juli 2024 om 08:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be