![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je dan afkomt: "De Keuze is aan u, over een uur of 4 terug operationeel zijn, of ergens volgende week.", dat is kan je plan niet vlug genoeg uitgevoerd worden. Ze zeggen er dan wel bij: "Als de wisselstukken er zijn, dan moet alles terug origineel gemaakt worden.", meestal werd dat nadien vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En luie techniekers zeggen tegen de baas "geen wisselstukken , sorry".
Citaat:
Da's nu eenmaal de job. Pas als er een papertrail en veel geld mee gemoeid is, is het mogelijk. Citaat:
En als ik zelf stukken "namaak", dan zorg ik ervoor dat ze een verbetering zijn tegenover het origineel, indien mogelijk. Ik reken dan ook wel met dubbel krijt voor de werkuren en materiaal, daar niet van. Het voordeel van een Consultant te zijn. Citaat:
Maar in de meeste firma's mag dat al lang niet meer en staat dat duidelijk in het arbeidsreglement. Citaat:
Een fabrikantsgarantie, da's een ander verhaal, en de fabrikanten jubelen met McGyverismes, want dat ontslaat hen van de verantwoordelijkheden. Maar het is niet de eerste keer dat een toeleverancier/machinebouwer een "McGyverism maddox style" copieert en doorvoert als "update". (en soms geeft dat een cadeau, leuk meegenomen, maar voor mij is een beter draaiende installatie de voornaamste beloning)
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij werkt(e) in een productie-omgeving (veronderstel ik) maar hebt nog nooit gehoord van verzekeringen tegen machinebreuk? Das raar. Ik heb meer dan 20 jaar in de grafische industrie gewerkt en heb meermaals met inspecteurs van zo'n verzekering rondgelopen. En wees maar gerust dat die zich terugtrokken als ze merkten dat er ergens iets 'niet pluis' was. En 'niet pluis' was bij die gasten 'zelf in mekaar geflanst', 'niet origineel' of niet exact volgens de normen (qua afmetingen bv). Ik wil u niet afbranden maar vind het verbazingwekkend dat u als technieker nooit van zo'n verzekeringen hebt gehoord... Citaat:
Citaat:
Die ziet zo'n McGuyverismes vaak al te graag want ze zorgen soms voor een (simpele) oplossing van een probleem waar de fabrikant al lang mee sukkelt. De fabrikant beschouwt de techniekers van de klant dan als onderdeel van zijn eigen R&D-afdeling. Maar verzekeringen kunnen daar iets minder makkelijk mee lachen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij werkten dan ook met dubbele contacten met een eindschakelaar die inging en gelijktijdig met een eindschakelaar die uitging. Voor de betere en duurdere installaties gebruikten we Pnoss (ik weet niet of het juist geschreven is). Moest er toch een toegangsdeur overbrugd worden, dan werd de deur met een hangslot afgesloten door iemand van het kader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in een industriële omgeving een verzekering tegen machinebreuk? Nooit van gehoord. Weet dat er in de industrie soms installaties zijn van 30 tot 40 jaar, weliswaar gemoderniseerd, maar de basis is en blijft een oude machine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik moet toegeven, geen directe ervaring met de grafische "industrie". Daar moet ik mijn schoonvader eens over aanspreken, die heeft maar 40 jaar bij de GVA als drukker gewerkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de taak van de "managers" (daarvan zijn er genoeg) om iedere wijziging aan een verzekerde installatie te melden aan de verzekering die dan ervoor kan kiezen dat te (laten) hercertifieren of anders (premie aanpassen,weigeren te verzekeren,.....)
Ik heb (gelukkig) nooit direct met verzekeringen te maken gehad maar zie,eerlijk gezegd,niet hoe de "assistente cheffin veiligheid" samen met wat blondjes met gelakte nageltjes en een wit helmpje op ,laverend tussen het "vuil" in de werkplaatsen(geheel buiten hun ecosysteem,dat is duidelijk),die jaarlijks de "inspectieronde met de verzekeringen doen eigenlijk iets bijdragen aan de veiligheid of kunnen ADVISEREN.. ![]() Typisch horen we dan dat er her en der wat waarschuwingsstickers moeten heraangebracht worden of dat de bidons met zuur goed dichtgeschroefd dienen te zijn....... Zodra het meer dan een schakelaar en een lamp betreft WETEn ze gewoonweg niet wat ze zien.......de bullshit jobbers.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2024 om 04:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom hadden wij, de ploegbazen, dit dan ook zelf in de hand. Veiligheid en milieu waren mijn bevoegdheden. Milieu en veiligheid gaan dikwijls hand in hand. Ik weet nog goed, toen ik ermee moest beginnen, ergens midden jaren '90, wat ik allemaal aantrof. Vloeistoffen in een cola- of limonadeflesje, met veel geluk stond er iets op geschreven. Ik ben toen gestart met PVK' (product-veiligheids-kaarten), bekijk het zoals een bijsluiter bij medicijnen. Ook kreeg ieder product een heel duidelijk label, en werd opgeslagen in de originele verpakking of in speciaal daarvoor voorziene bussen. Voor de veiligheid begon ik met PVP's (proactieve-veiligheids-procedure). Dit is nagaan wat er mis kan gaan in bepaalde situaties, toepasbaar op een werkplek, maar ook in iedere situatie bij bepaalde, niet standaard, omstandigheden, zoals we er veel tegenkwamen als machinebouwers. Liever een half uur verliezen aan een grondige analyse dan één ongeval te hebben was ons motto. In het begin was het heel moeilijk om de anderen te overtuigen, je kreeg al vlug te horen: "ja maar ik weet wat er in dat fleske zit." of "Al die verloren tijd, komaan, we beginnen er aan." na een jaar of twee was alles zo ingebakken dat de mensen zelfs verder gingen dan ik ooit had durven dromen. Het aantal ongevallen daalde dan ook heel sterk. Bij een ongeval moet je uiteraard niet onmiddellijk denken aan spectaculaire dingen hé. Een snijwonde of een blauwe nagel is ook een ongeval. Het invoeren van koperen hamers was nog zoiets, zo'n hamers slijten sneller en liggen niet zo goed in de hand, maar we hadden wel geen wegspringende stukjes staal meer als er met twee stalen hamers op elkaar geklopt werd, of met een stalen hamer op een stalen beitel. De stalen hamer werd uiteraard niet verbannen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De bedrijfsartsen bij de jaarlijkse rondgang in grote bedrijven zijn dikwijls ook om mee te lachen.
Een gebouw van 12 verdiepingen, op elk verdiep zijn 7 toiletten. Alleen de gelijkvloerse verdieping was publiek toegankelijk. Madame de doktoor besliste dat alle toiletbrillen dienden te worden vervangen door gekleurde exemplaren. Reden: een blinde of slechtziende kan bij witte wc-brillen niet zien of hij open staat of dicht is. In dat bedrijf werkten op het gelijkvloers onthaalbedienden, magazijnier, registratiepersoneel. De rest van het bedrijf bestond uit labomedewerkers, laborantes, labo chefs en directie. Daar zat geen enkele slechtziende of blinde bij. Maar in madame doktoor haar verslag tegen arbeidsongevallen stond toilet brillen vervangen en zo geschiedde. Voor de rest had ze geen opmerkingen, heeft ze daar uren met haar delegatie rondgelopen en een goed stukske gegeten op kosten van het bedrijf. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 12 augustus 2024 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goede bedrijfsarts luistert naar de werknemers en hun ervaring op de werkvloer, hetgeen niet wilt zeggen dat de mensen op de vloer, uit gewoonte, gevaarlijke dingen niet zien. Vandaar dat ik startte met de proactieve-veiligheids-procedure. Dan sta je even stil bij een werkplek en bekijk je alles met kritische ogen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 augustus 2024 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag in een niet nader genoemde fabriek een heftruckchauffeur steeds rond een tafel rijden, buiten het tijdverlies, was dit ook een soort maneuver, waarbij er eigenlijk een onnodig risico was op ladingverlies en ... .
Gewoon uit nieuwsgierigheid vroeg ik hem waarom die tafel daar eigenlijk stond (op die plaats), hij wist het niet, die stond daar al zo lang als hij zich kon herinneren. Zijn chef en zijn werkmakkers wisten het ook niet. We hebben samen de tafel losgeschroefd en 1,5 meter verplaatst. De heftruckchauffeur had nu vrije doorgang en kon veel vlotter rijden. PS: Een heftruck in beladen toestand moet achteruit rijden als zijn zicht beperkt is (behalve bij het laden van een vrachtwagen, het stapelen, of bij het in een container rijden). Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 augustus 2024 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Amai, u bent ook snel op uw tenen getrapt. Waar brand ik u dan af?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google "verzekering tegen machinebreuk" et voila:
Het eerste resultaat geeft nagenoeg alle uitleg. En ik zie nergens dat dat beperkt is tot de grafische sector. Zo ongewoon lijkt zo'n verzekering dus niet te zijn.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie mijn onderschrift. De deserteurs uit de economie, die nog de onbeschaamdheid hebben om de wèl nog werkenden te gaan ambeteren tot en met hinderen. Het Vrije Westen is long gone. 't Is ier de indertijdse Sovjetunie geworden.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar nog nooit nen ongeluk mee gezien. Zelfs niet bij intensief gebruik van zware, en metaal op metaal. Grote vlakke stalen platformen waarop in afgetekende posities 4 cm hoger zeskantmoeren worden gelast, om onderdelen van gietmallen mee vast te zetten op het platform. Na einde gebruik worden die moeren met voorhamers afgeklopt, omdat dat veel rapper gaat en veiliger is dan slijpen. Twee tegenoverliggende lasnaden. Ge klopt afwisselend ene / andere kant tot de moer los is, rapst gaat dwars op de lasnaden, dan krijgt ge het begin van een scheur aan een kant van een las, en dat gaat dan veel rapper. Ge ziet af en toe eens een vonkske en dat is het. Het enige waar ge moet op letten is dat der niemand in de richting staat naar waar die moeren wegvliegen. Want die komen aan natuurlijk. Maar van de hamer of dat plateau zelf, nee, nooit zelfs maar "iets" gemerkt. Ook dat stalen hamer op stalen beitel, lol, om daar ne gevaar op materiaalsbasis in te zoeken moet ge al als ne fanatiekeling iets willen vinden los van de realiteit. Ik heb mezelf eens een betere beitel gemaakt van ne gekocht prutske van 3 euro, om laspunten waar ge nie goe aankunt los te kloppen. Dat was zo ne brede (kunt ge opzij van de schacht laspunten bereiken) beitel kop, ne belachelijk kort handvat en afgerond boven. Zeg maar ne recipe for disaster. Die afronding doet uw hamer afketsen, is te klein om te mikken raken, uw hand is nie beschermd als ge mist, en op de koop toe, mijn hand was te groot dus die kwam boven de kop. Heb ne dikwandige stalen buis gezocht waarin het handvat kon, stuk op gewenste lengte deraf geslepen, 2 vierkante plaatjes op elkaar om op te slaan, en naar ne lasser ermee. Die gaat al 15 jaar mee, is al 3 keer herlast geweest, en kheb nog geen 1 braam of whatever opgelopen, spijts ik vaak vanuit rare hoeken op rare hoogtes moet kloppen. En dan lees ik dit van u hier. Moest het 1 april geweest zijn, der was nog nen ietwat uitleg geweest. Het is gewoon een zoveelste illustratie van hoever de moeienissen door irrelevanten bij productie worden gedreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Moet zijn dat de werkdruk nie fameus was, want als ge tegen da uur da gedaan moet hebben gekregen, en ze hebben gemaakt da ge geen tijd over hebt, is het eerste da ge doet wat in de weg staat ne zwier te geven, desnoods met de botte middelen. Die tafel zou eerst zen 4 hoeken kwijt zijn, dan ne poot naar binnen, dan scheef, en de laatste zou der achteruit met zen heftruck tegen smashen en em de container oud metaal gaan droppen. Menier we hadden die tafel nodig. Jong koop ne nieuwe en zet em elders VROEM.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik blijf het raar vinden dat blijkbaar niemand dat kent.
Ik kwam het al in meerdere bedrijven tegen, zo abnormaal is dat toch niet? En ik ben nog niet eens een technieker, normaal had ik daar geen zaken mee maar omdat ik ooit meermaals een expert van zo'n verzekering moest begeleiden naar de plaats des onheil weet ik dat het bestaat. Of heb ik dan toevallig net in de drie enige bedrijven in België gewerkt waar ze zo'n verzekering hadden?