![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf toch al aan dat de loonkost in Belgie hoger ligt? En blijkbaar is dat gemiddeld 11% hoger. Geen probleem mee om dat toe te geven. Ik gaf enkel mee dat uw berekening wel een heel ander percentage dan die 11% weergaf. En ja, over die 11% is mss ook nog te discussieren. Volgens de ene bron gaat het 10% zijn, volgens de andere 12... Maar daar gaat een berekening van ons niets aan veranderen hoor. Dus waarom nog berekeningen liggen maken? Ik gaf al toe dat je gelijk had als je stelde dat de loonkost in Fr lager ligt dan in Be. Enkel niet lager in de mate die jij liet uitschijnen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 september 2024 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kop in het zand steken helpt niemand vooruit. Je moet je eens afvragen wat het ergste is. Als burger door de overheid worden bedrogen maar geloven dat het niet waar is ... of niet bedrogen worden door de overheid en eveneens geloven dat dat niet waar is.
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op deze site: Be 0,81 Fr 0,73 Verschil: 10,9% Deze site: Be 47,1 Fr 42,2 Verschil: 11,6% Deze site: Be 40,5 Fr 36,6 Verschil: 10,6% Hier: Be 41,6 Fr 37,9 Verschil: 9,7% Denk jij nu echt dat wij, als twee onnozele snullen, die cijfers gaan ontkrachten als we zelf eens een berekening gaan maken?? Citaat:
Dat niet willen inzien is uw kop in het zand steken ja. Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Loonkosten per eenheid(!) ? Leg eens uit.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 september 2024 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Even onduidelijke uitleg. Loonkosten in verhouding tot wat? Hier is al een Belgisch een voorbeeld uit de praktijk. Er zitten hier op het forum wel enkele mensen die personeel in dienst hebben - mogelijk kunnen die hun ervaring ook delen. https://www.sdworx.be/nl-be/wie-help...aste-werknemer ![]() Voor de arbeider lees ik een jaarlijkse kost van 53.000€. Zijn dit correcte cijfers? Zo niet sta ik open voor een juiste berekenig.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 september 2024 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Extra betalen voor zaken waar de burgers via belastingen al 1 of 2 of 3 maal al hebben voor betaald. Ik wijs met de vinger naar alle de
intercommunales die zich momenteel gedragen als echte struikrovers. Kijk naar het hele verhaal rond afvalverwerking. Ik kom hier op terug in een volgende 'meanwhile in France'. Wij betalen hier in Frankrijk 110€ elke 6 maand. Dat is het. Geen extra kosten wegbrengen grootvuil containerparken, geen peperdure vuilniszakken, Geen extra's voor groenafval ... We zullen eens de rekening maken voor de gemeente Riemst (Limburg.net)
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 september 2024 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom ik zou twijfelen aan die cijfers. Als jij nu toch nog de aandrang voelt om met allerlei voorbeelden aan te moeten tonen dat die 11% niet klopt is dat uw goed recht. Ga uw gang. Maar ik ga aan zo'n spelletjes niet meedoen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaal €120/jaar voor het ophalen van mijn huisvuil. Dat is de vaste kost plus de kost van het afval zelf. Daarnaast gebruik ik wekelijks 1 PMD zak van €0,15/st. (=+/-€8/jaar) Glas wordt gratis opgehaald, net als papier. Ik ben dus voor mijn vuil €128/jaar kwijt. Ik ben echter wel gezegend met een composthoop. Als ik die niet had zou daar nog €42 vaste kost +€0,1€/kg bijkomen voor GFT. Met 100kg GFT (wat een te hoge schatting is maar kom...) zou me dat dus op nog eens €52 komen. Dan zit ik op een totaal van €180. Veertig euro goedkoper dan u. En voor die €40 mag ik jaarlijks liefst nog eens 320 kg naar het containerpark sleuren. Wat ook niet lang elke jaar gebeurt. Dit jaar ben ik volgens mij nog niet op het containerpark geweest. Ik denk dat u misschien toch best even twee keer nadenkt vooraleer u de volgende "meanwhile in France" (waarom trouwens een Engelstalige titel voor de serie?) over afval laat gaan... ![]() En dan moet ik nog opmerken: deze berekening is voor ons gezin, wat 3 personen telt. Hoeveel personen telt uw gezin?
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Wij betalen +1€ voor een zak in Riemst. Twee tot drie zakken elke twee weken. kost: +/- 75€ Voor groenafval is onze kleine container veel te klein. Wij gebruiken dan de kaart van buren die geen groenafval hebben ... anders opnieuw kassa kassa. Verder: afvalsoort prijs tuinafval 0,05 euro/kg zuiver bouwpuin 0,025 euro/kg asbest 0,08 euro/kg Altijd betalend afvalsoort prijs gemengd bouwpuin 0,08 euro/kg hout (A- en B-hout) 0,11 euro/kg grofvuil 0,18 euro/kg roofing 0,18 euro/kg C-hout (bv. geïmpregneerd hout) 0,18 euro/kg Huisvuil wegbrengen? - reken maar uit. En wie heeft oude meubelen of materiaal dat echt waardeloos is en die niemand meer wil? Juist - de arme mensen onder de bevolking.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 7 september 2024 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Is een internationaal gebruik.
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ofwel PMD, GFT, papier, glas en al de rest is huisvuil. Dat gaat in een grijze container en daar betalen wij ong €120 per jaar voor. Vaste kost plus kilogram kost van het aangeboden vuil. Daarnaast heb je nog "grof vuil" maar dat zijn dingen die te groot zijn om gewoon mee aan te bieden tijdens de huisvuilophaling. Een oude tuinbank bv, een tafeltje,.... Die kan je op het containerpark kwijt of mits afspraak kan dat opgehaald worden. Ik veronderstel dat uw zakken ("groot vuil")van €1 hetzelfde bevatten als mijn huisvuilcontainer. Citaat:
Maar wil je zo'n grote container vol krijgen moet je echt wel heel hard je best doen hoor. Tijdens het seizoen mag blad- en snoeiafval overigens ook gratis op het containerpark aangeleverd worden. Citaat:
afvalsoort prijs gemengd bouwpuin 0,08 euro/kg hout (A- en B-hout) 0,11 euro/kg grofvuil 0,18 euro/kg roofing 0,18 euro/kg C-hout (bv. geïmpregneerd hout) 0,18 euro/kg [/quote] Dat zijn vergelijkbare prijzen met wat wij betalen. Maar wees eens eerlijk: hoevaak brengt de gemiddelde Vlaam bouwpuin, asbest of roofing naar het containerpark? Citaat:
Citaat:
Je betaalt voor je afval ja, maar dat gaat, hoewel het op het eerste zicht niet zo lijkt, in Frankrijk ook zo zijn hoor. Gratis bestaat niet. Maar we moeten ook niet overdrijven. "Arme mensen hebben waardeloze rommel"... Dat is pure stemmingmakerij. Ze moeten die waardeloze rommel immers niet wekelijks naar het containerpark brengen. En als ze al eens een kast weg moeten doen die van waardeloze rommel is gemaakt en pakwek 50kg weegt kost ze dat €10. Da's nu ook nog niet om dood van te gaan eh? Want dat gebeurt ook niet elke week.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom je dan in Riemst echt zoveel duurder uit dan die €220 die je in Frankrijk betaalt?
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Hoeveel is die 'vaste kost' per kilogram aangeboden huisvuil?
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
35€ voor 'provinciebelasting' 45€ voor groencontainer 75€ voor zakken huisvuil 'Limburg.net' 288€ totaal en dat zonder 1kg 'niet recycleerbaar' af te leveren op het containerpark. België - Frankrijk .... daar 20, daar 60, daar 40, daar 300 ... al die extra's maken een enorme bedrag op het einde van het jaar. Frankrijk bouwgrond - 10/30€ per m². (departement Yonne) https://www.leboncoin.fr/recherche?c..._estate_type=3 België : gemiddelde prijs bouwgrond in Limburg: 230€ per m² https://www.notaris.be/nieuws-pers/d...en-in-de-lift# Gezien dezelfde lonen weet je dat je in Frankrijk als jongeling een toekomst hebt of als gepensioneerde je je geen zorgen moet maken op het einde van de maand.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 september 2024 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ledigingskost: €9,1/jaar (=0,35/2 weken) Totaal vaste kost per jaar: €21. Kilogramprijs huisvuil: €0,3/kg Vorig jaar betaalde ik €120. Dat is €21,6 'vaste kosten' en gaf ik dus nog voor €98,4 huisvuil mee. €98,4 / €0,3/kg= 328kg huisvuil.
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft 'provinciebelasting' met afval te maken? Wordt dat volledig gebruikt voor de afvalophaling/verwerking? Ook even melden dat in die €133 ook al ALLE recycleerbaar afval vervat zit dat je naar het containerpark brengt plus nog eens 400kg tuinafval, 1000kg bouwpuin en 600kg asbest. Citaat:
Wel alles vermelden eh Johan? ![]() Citaat:
Citaat:
Pensioenen kan ook een nieuwe "Meanwhile in..." worden want op deze manier maak je er een zootje van, Johan. Ps check bij een "meanwhile in..." over pensioenen wel vooraf even het minimumpensioen in beide landen... ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Niet echt. Voor het Belgische luik had ik graag een ondernemer zijn rekening gezien. Wat je leest op uw aangehaalde websites lijkt me niet te corresponderen met de realiteit.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zoek op google "loonkost belgie frankrijk" en vind binnen de eerste 10 resultaten zeker vijf of zes keer vergelijkbare cijfers. Van officiele overheidsinstanties en weet ik wat nog allemaal. En dan denk jij dat als wij met zijn tweeën eens de rekening van een ondernemer gaan maken we plots al die resultaten die Google presenteerde in de vuilbak kunnen gooien? Beetje serieus blijven eh? Hoe ga jij in godsnaam een gemiddelde loonkost voor een Belgische en Franse ondernemer berekenen? Een gemiddelde loonkost eh? Hoeveel berekeningen ga je daar voor maken? Voor welke sectoren? Voor ondernemers met 1 werknemer, die met 100 werknemers en die met 1000 werknemers? Hoe ga jij per sector de verschillende vakantiegelden, bonussen, eindejaarspremies, en weet ik wat nog allemaal berekenen? De verzekeringspremies voor een arbeider in de bouw en die voor een bediende aan een bureel? Hoe lang ga je jezelf tijd geven om dat allemaal uit te tellen? Een jaar? Twee jaar? Het is niet omdat de resultaten niet in uw kraam passen dat ze niet kloppen eh?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 september 2024 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de rekening voor de Franse ondernemer wel? Jou berekening die stelde dat bij een bruto jaarsalaris van €20.000 de werkgever slechts €883 loonkost zou betalen in Frankrijk klopt wel? Als zo'n absurd resultaat zou kloppen zou er geen enkele ondernemer nog in Belgie zitten. Dan zaten alle ondernemers van overal ter wereld in Frankrijk. Dat is gewoon een absurd resultaat. Wat niet moeilijk te begrijpen is want er werd onmiddellijk al vermeld dat er met bonussen, premies en weet ik wat allemaal geen rekening werd gehouden. En dan zouden we de Belgische situatie nog eens moeten bekijken? Want dat geloof je niet? Kijk eh Johan, ik weet dat jij door de jaren heen een hekel hebt gekregen aan alles wat naar Belgische overheid ruikt. En dat mag. Maar kunnen we aub een beetje serieus blijven? Vaststaande cijfers ontkennen omdat je 'ze niet gelooft' heeft geen zin. Ofwel toon je aan dat ze niet kloppen, ofwel neem je aan dat ze dat wel doen. Het is niet omdat jij een voorbeeld kan vinden waar de loonkosten hoger liggen dat de gemiddelde loonkost ook hoger ligt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 september 2024 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |