Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 17:23   #21
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Dan wordt er nog niet gesproken over....

het feit dat 44% van de Brusselse bedrijven afgelopen boekjaar met verlies hebben afgesloten.

Ja, wat wil je, meer en meer belastingen. Gewoon niet meer leefbaar.

Laatst gewijzigd door oz457 : 4 januari 2005 om 17:24.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 17:28   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De VLD is helemaal niet aan de macht. Er is een onmogelijke coalitie aan de macht die ze al 10 keer hadden moeten laten vallen.
Daar heb je gelijk in Tom, maar dat deden ze dus niet, hé?

Dat het niet goed gaat zal dus heel waarschijnlijk ook voor een stuk aan een onmogelijke regeringscoalitie liggen die zichzelf eigenlijk al tien keer had moeten laten vallen.

Maar nogmaals, dat deden 'ze' niet alleen niet, 'ze' blijven ook nog tot hun laatste snik volhouden dat alles goed gaat.

Niet komen opspelen als de gevolgen van deze onmogelijke coalitie navenant zullen zijn bij de volgende verkiezingen, hé?
Het was per slot van rekening Verhofstadt himself die voor deze regeringscoalitie koos én ze op de been hield omdat hij zo lang mogelijk premier wilde blijven.
En Verhofstadt is VLD-er, nietwaar?
Oud 4 januari 2005, 17:31   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar heb je gelijk in Tom, maar dat deden ze dus niet, hé?

Dat het niet goed gaat zal dus heel waarschijnlijk ook voor een stuk aan een onmogelijke regeringscoalitie liggen die zichzelf eigenlijk al tien keer had moeten laten vallen.

Maar nogmaals, dat deden 'ze' niet alleen niet, 'ze' blijven ook nog tot hun laatste snik volhouden dat alles goed gaat.

Niet komen opspelen als de gevolgen van deze onmogelijke coalitie navenant zullen zijn bij de volgende verkiezingen, hé?
Het was per slot van rekening Verhofstadt himself die voor deze regeringscoalitie koos én ze op de been hield omdat hij zo lang mogelijk premier wilde blijven.
En Verhofstadt is VLD-er, nietwaar?
Idd, maar dat heeft niets met de economische toestand van dit land te maken. De ENIGE regeringspartij die nog een paar dingen juist gedaan heeft in dat verband is de VLD.

Als je naar schuldigen wenst te zoeken, zou ik eerder naar het rode kamp dat alles tegenhoudt gaan kijken.
Oud 4 januari 2005, 17:49   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daar heb je gelijk in, de rooi zijn bezig ons economie totaal naar de kloten te slaan.

Neem nu ons groot licht uit Hasselt, Van't weekend weet hij effe doodleuk te verklaren, dat de goedverdienende dokters maar een deel van hun pree moeten afstaan aan hun minderverdiende kollega's, ...

Hallo, ! Loon naar werken vergeten zekers, ... ? ik zie de goei chirurgen hun valieske al pakken naar de states, of privé klinieken die hun prijs zelf volledig bepalen, ...

't zal wel goed zijn voor de mensen zekers...

En dat is maar 1 voorbeeld van idioote uitspraken, die de bedrijfswereld hun koffers laten pakken.

Dat gelul over die terreinwagens bv, een van de producenten van die dingen heeft hier een grote fabriek staan, een andere producent ook en nog een andere producent heeft zijn european headquarters hier staan.

Ge moet maar ne volslagen debiel zijn nie ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 18:29   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, maar dat heeft niets met de economische toestand van dit land te maken. De ENIGE regeringspartij die nog een paar dingen juist gedaan heeft in dat verband is de VLD.

Als je naar schuldigen wenst te zoeken, zou ik eerder naar het rode kamp dat alles tegenhoudt gaan kijken.
Jij bent niet de enige die naar het rooie kamp wijst, Tom.
Ik heb pas nog met een VLD-er gesproken die precies hetzelfde zei.

Feit is echter dat Verhofstadt zich liet 'inkaderen' door blauwe Michel en rooie Di Rupo. En de hele Belgische media jubelde met hem mee toen de tsjeven eruit konden worden gewinkeld. Als je de tsjeven niet kunt uitstaan en je durft het cordon niet te doorbreken, dan is er niet veel andere keuze meer dan de rooien om een coalitie mee te vormen, hé?

Het waren ook nog eens Verhofstadt en Dewael die het kiesvee beloofden dat het stemrecht voor nationaliteitsweigeraars er met hen aan de macht nooit zou komen, en het waren Verhofstadt en Dewael die ervoor verantwoordelijk waren dat het er wél kwam. Dat was de zoveelste prijs voor het behoud van premierschap én het overeind houden van de regering die nog maar eens vertikte om te vallen.
Als je met een partij blijft zwalpen die aan de ene kant alles blokkeert wat je wél wil, en aan de andere kant alles doorduwt wat jij niet wil, dan kan je moeilijk verwachten dat hetgeen daartussen zit, de economie bijvoorbeeld, wél veel kans op slagen heeft, he?
Oud 4 januari 2005, 20:20   #26
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jij bent niet de enige die naar het rooie kamp wijst, Tom.
Ik heb pas nog met een VLD-er gesproken die precies hetzelfde zei.

Feit is echter dat Verhofstadt zich liet 'inkaderen' door blauwe Michel en rooie Di Rupo. En de hele Belgische media jubelde met hem mee toen de tsjeven eruit konden worden gewinkeld. Als je de tsjeven niet kunt uitstaan en je durft het cordon niet te doorbreken, dan is er niet veel andere keuze meer dan de rooien om een coalitie mee te vormen, hé?

Het waren ook nog eens Verhofstadt en Dewael die het kiesvee beloofden dat het stemrecht voor nationaliteitsweigeraars er met hen aan de macht nooit zou komen, en het waren Verhofstadt en Dewael die ervoor verantwoordelijk waren dat het er wél kwam. Dat was de zoveelste prijs voor het behoud van premierschap én het overeind houden van de regering die nog maar eens vertikte om te vallen.
Als je met een partij blijft zwalpen die aan de ene kant alles blokkeert wat je wél wil, en aan de andere kant alles doorduwt wat jij niet wil, dan kan je moeilijk verwachten dat hetgeen daartussen zit, de economie bijvoorbeeld, wél veel kans op slagen heeft, he?
Goed, dan zijn we het eens, de titel heeft niets met de tekst in het topic te maken, en het topic zelf trekt de verkeerde conclusies uit beperkte, nietszeggende informatie.

Al die andere bataklang die ge er nu bijsleurt is een andere discussie.

ty.
Oud 4 januari 2005, 20:32   #27
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

alsof de nationale politiek iets kan veranderen aan de internationale kapitaalsbewegingen van de vrije markt.
het VB heeft daar ook geen fundamenteel antwoord op hoor.
of toch geen dat het eigen volk leuk zou vinden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 20:38   #28
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
... en er zijn 200.000 jobs bijgekomen, ... geloof je nu alles wat het opperhoofd van België zegt ?
Nooit horen zeggen dat er 200.000 jobs zijn bijgekomen. Alleen gehoord dat men de INTENTIE heeft om 200.000 jobs te creeren. DE INTENTIE.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 20:56   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
Wie is Verhofstad? Ik ken alleen maar nen tist die VerhofstadT heet ...
Beloofstadt guynokkio

je vergeet de duizenden werklozen die er zijn bijgekomen

BRUSSEL - Vlaanderen telde in december 237.217 niet-werkende werkzoekenden. Dat zijn er ruim 24.000 of 11,3 procent meer dan in december 2003. Dat heeft het kabinet van Vlaamse minister van Werk, Frank Vandenbroucke, meegedeeld.

De werkloosheidsgraad - de verhouding tussen het aantal werkzoekenden en de Vlaamse beroepsbevolking - bedraagt 8,85 procent in december.
Het kabinet Vandenbroucke wijst erop dat de betere conjunctuur het stijgingsritme van de werkloosheid in de eerste jaarhelft deed dalen. In de tweede helft steeg het aantal werklozen opnieuw sneller. Maar dat is het gevolg van de opname van oudere werklozen en PWA-werknemers in de statistieken, luidt de verklaring.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:07   #30
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
alsof de nationale politiek iets kan veranderen aan de internationale kapitaalsbewegingen van de vrije markt.
Akoord..
Maar wacht tot de cijfers beter worden...
Ik ben ervan overtuigd dat de regering dan wel alle zeilen zal bijzetten om die pluimen op hun hoed te steken.
Dat noemen ze politiek zeker...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:12   #31
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard kapitaalsvlucht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Och man,

Ik heb nog afgelopen WE gesproken met een vriend die nu in Amerika woont. En hij zegt zelf, dat al dat politieke geklungel rond DHL de investeerders 2 keer doet nadenken om naar hier te komen.
Bovendien is de loonlast is nog toegenomen afgelopen jaar.
Ik herinner me een gesprek met een ambassadrice in Thailand. Ze zegt zelf, dat al de moeite die ze ginds doen om produkten aan de man te brengen teniet worden gedaan door het huidige politieke establishment.

Die politiekers moeten hier een 100% ommezwaai maken. Geloof me vrij, België wordt nog één van de armste landen van Europa als er niet snel iets gebeurd.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:44   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Nooit horen zeggen dat er 200.000 jobs zijn bijgekomen. Alleen gehoord dat men de INTENTIE heeft om 200.000 jobs te creeren. DE INTENTIE.
Dat er 200.000 jobs zijn bijgekomen heeft verhofstadt nooit gezegd, omdat het ook nooit gebeurd is. Ik vrees ook dat hij dat nooit zal kunnen zeggen.

Wat hij wel heeft gezegd is dat die 200.000 jobs er zullen komen. Het woordje 'intentie' is pas later toegevoegd, omwille van begrijpelijke redenen.
Oud 5 januari 2005, 08:22   #33
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat er 200.000 jobs zijn bijgekomen heeft verhofstadt nooit gezegd, omdat het ook nooit gebeurd is. Ik vrees ook dat hij dat nooit zal kunnen zeggen.

Wat hij wel heeft gezegd is dat die 200.000 jobs er zullen komen. Het woordje 'intentie' is pas later toegevoegd, omwille van begrijpelijke redenen.
Deze morgen in Het Nieuwsblad de uitspraak van het kabinet Verhofstadt : de belofte van de 200.000 extra jobs hebben we al gehaald !

Als je aan het liegen bent, kan je het maar beter goed doen, zo lijkt hun leuze te zijn.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 09:35   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
24.000 Vlaamse werklozen erbij
Verhofstadt houdt zijn belofte van 200.000 nieuwe jobs staande, zegt hij

Er waren in Vlaanderen eind december 2004 24.029 werklozen méér dan in december 2003. Een stijging met ruim 11 procent. Het kabinet van premier Verhofstadt is daar niet door verontrust. ,,De belofte van 200.000 bijkomende banen hebben we eigenlijk al gehaald.''

Eind december telde Vlaanderen 237.217 werklozen. De uitkeringsgerechtigde volledig werklozen maakten met ruim 177.000 daar het grootste deel van uit.

Het valt op dat er vooral een forse toename is van het aantal werkloze vrouwen (+14,6 procent). Volgens het Vlaamse ministerie van Werk is dat te wijten aan een statistische herziening. Sinds 1 oktober zijn de PWA'ers immers opnieuw beschikbaar op de arbeidsmarkt en duiken ze bijgevolg op in de werkloosheidscijfers. Het gros van die PWA'ers zijn vrouwen.

Maar ook bij de ouderen is er een forse stijging. Het aantal niet-werkende werkzoekenden tussen de 50 en 55 jaar is met bijna 100 (honderd!) toegenomen, in de categorie 55 tot 60 met 71 procent. Ook al een gril van de statistieken, zegt men bij het ministerie. Er is ook goed nieuws: bij de jongeren daalt de werkloosheid, met 2,8 procent. Het ministerie van Werk: ,,Als er aanwervingen komen, zijn het meestal jongeren die daarvan profiteren.''

Hoewel het gaat om Vlaamse cijfers - de nationale statistieken laten nog even op zich wachten - ziet men op het kabinet van Verhofstadt geen reden tot paniek. Woordvoerder Didier Seeuws: ,,De premier had 200.000 bijkomende banen beloofd. Wel, die zijn er. Onze econoom heeft het uitgerekend. Vergeleken met het laatste jaar van het vorige kabinet (in 1998, nvdr.) zijn er nu daadwerkelijk 284.701 jobs bij. En pas op, dat zijn niet onze cijfers, maar die van het Nationaal Institituut voor de Statistiek.'' (LEJ/FrP)

05/01/2005
Ik snap het toch niet goed, hoor!
Alleen al 24.000 Vlaamse werklozen erbij en toch 200.000 banen nieuwe banen gehaald.
Oud 5 januari 2005, 09:37   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iedereen weet dat er een rekord aantal faillismenten zijn, zoals iedereen weet dat de werkloosheid stijgt. Waarom dat niet gewoon toegeven inplaats van al dat liegen en verdraaien?
D�*t is wat mij de keel uithangt!
Oud 5 januari 2005, 09:50   #36
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

VLD : Vele Leugens Doordrijven
Oud 5 januari 2005, 10:08   #37
Groentje20
Vreemdeling

Groentje20's schermafbeelding

Standaard

Verhofstad is goed bezig zeg ik altijd lol,11,3% meer Vlaamse werklozen in december
hier gaan we weer!!

Vriendelijke groeten.

Bart.L
Groentje20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 10:22   #38
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
De VLD is helemaal niet aan de macht. Er is een onmogelijke coalitie aan de macht die ze al 10 keer hadden moeten laten vallen.

Bovendien raad ik u aan eens te kijken naar de taille van de zuilen, en kom dan eens terug en zeg mij nog eens dat je in vijf jaar tijd iets kan veranderen.
Welke zuilen bedoelt U juist ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 10:24   #39
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Welke zuilen bedoelt U juist ?
De Korintische zuilen ?
Oud 5 januari 2005, 10:28   #40
Tegendradigaard

Standaard

Heeft er niemand de fotos waarop een glunderende, zichzelf gelovende Verhofstadt onder het getal "200.000" zit ...... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be