![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het feit dat 44% van de Brusselse bedrijven afgelopen boekjaar met verlies hebben afgesloten.
Ja, wat wil je, meer en meer belastingen. Gewoon niet meer leefbaar. Laatst gewijzigd door oz457 : 4 januari 2005 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het niet goed gaat zal dus heel waarschijnlijk ook voor een stuk aan een onmogelijke regeringscoalitie liggen die zichzelf eigenlijk al tien keer had moeten laten vallen. Maar nogmaals, dat deden 'ze' niet alleen niet, 'ze' blijven ook nog tot hun laatste snik volhouden dat alles goed gaat. Niet komen opspelen als de gevolgen van deze onmogelijke coalitie navenant zullen zijn bij de volgende verkiezingen, hé? Het was per slot van rekening Verhofstadt himself die voor deze regeringscoalitie koos én ze op de been hield omdat hij zo lang mogelijk premier wilde blijven. En Verhofstadt is VLD-er, nietwaar?
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je naar schuldigen wenst te zoeken, zou ik eerder naar het rode kamp dat alles tegenhoudt gaan kijken.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je gelijk in, de rooi zijn bezig ons economie totaal naar de kloten te slaan.
Neem nu ons groot licht uit Hasselt, Van't weekend weet hij effe doodleuk te verklaren, dat de goedverdienende dokters maar een deel van hun pree moeten afstaan aan hun minderverdiende kollega's, ... Hallo, ! Loon naar werken vergeten zekers, ... ? ik zie de goei chirurgen hun valieske al pakken naar de states, of privé klinieken die hun prijs zelf volledig bepalen, ... 't zal wel goed zijn voor de mensen zekers... En dat is maar 1 voorbeeld van idioote uitspraken, die de bedrijfswereld hun koffers laten pakken. Dat gelul over die terreinwagens bv, een van de producenten van die dingen heeft hier een grote fabriek staan, een andere producent ook en nog een andere producent heeft zijn european headquarters hier staan. Ge moet maar ne volslagen debiel zijn nie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb pas nog met een VLD-er gesproken die precies hetzelfde zei. Feit is echter dat Verhofstadt zich liet 'inkaderen' door blauwe Michel en rooie Di Rupo. En de hele Belgische media jubelde met hem mee toen de tsjeven eruit konden worden gewinkeld. Als je de tsjeven niet kunt uitstaan en je durft het cordon niet te doorbreken, dan is er niet veel andere keuze meer dan de rooien om een coalitie mee te vormen, hé? Het waren ook nog eens Verhofstadt en Dewael die het kiesvee beloofden dat het stemrecht voor nationaliteitsweigeraars er met hen aan de macht nooit zou komen, en het waren Verhofstadt en Dewael die ervoor verantwoordelijk waren dat het er wél kwam. Dat was de zoveelste prijs voor het behoud van premierschap én het overeind houden van de regering die nog maar eens vertikte om te vallen. Als je met een partij blijft zwalpen die aan de ene kant alles blokkeert wat je wél wil, en aan de andere kant alles doorduwt wat jij niet wil, dan kan je moeilijk verwachten dat hetgeen daartussen zit, de economie bijvoorbeeld, wél veel kans op slagen heeft, he?
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Al die andere bataklang die ge er nu bijsleurt is een andere discussie. ty.
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() alsof de nationale politiek iets kan veranderen aan de internationale kapitaalsbewegingen van de vrije markt.
het VB heeft daar ook geen fundamenteel antwoord op hoor. of toch geen dat het eigen volk leuk zou vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() je vergeet de duizenden werklozen die er zijn bijgekomen ![]() BRUSSEL - Vlaanderen telde in december 237.217 niet-werkende werkzoekenden. Dat zijn er ruim 24.000 of 11,3 procent meer dan in december 2003. Dat heeft het kabinet van Vlaamse minister van Werk, Frank Vandenbroucke, meegedeeld. De werkloosheidsgraad - de verhouding tussen het aantal werkzoekenden en de Vlaamse beroepsbevolking - bedraagt 8,85 procent in december. Het kabinet Vandenbroucke wijst erop dat de betere conjunctuur het stijgingsritme van de werkloosheid in de eerste jaarhelft deed dalen. In de tweede helft steeg het aantal werklozen opnieuw sneller. Maar dat is het gevolg van de opname van oudere werklozen en PWA-werknemers in de statistieken, luidt de verklaring.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar wacht tot de cijfers beter worden... Ik ben ervan overtuigd dat de regering dan wel alle zeilen zal bijzetten om die pluimen op hun hoed te steken. Dat noemen ze politiek zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb nog afgelopen WE gesproken met een vriend die nu in Amerika woont. En hij zegt zelf, dat al dat politieke geklungel rond DHL de investeerders 2 keer doet nadenken om naar hier te komen. Bovendien is de loonlast is nog toegenomen afgelopen jaar. Ik herinner me een gesprek met een ambassadrice in Thailand. Ze zegt zelf, dat al de moeite die ze ginds doen om produkten aan de man te brengen teniet worden gedaan door het huidige politieke establishment. Die politiekers moeten hier een 100% ommezwaai maken. Geloof me vrij, België wordt nog één van de armste landen van Europa als er niet snel iets gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat hij wel heeft gezegd is dat die 200.000 jobs er zullen komen. Het woordje 'intentie' is pas later toegevoegd, omwille van begrijpelijke redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Als je aan het liegen bent, kan je het maar beter goed doen, zo lijkt hun leuze te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al 24.000 Vlaamse werklozen erbij en toch 200.000 banen nieuwe banen gehaald.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen weet dat er een rekord aantal faillismenten zijn, zoals iedereen weet dat de werkloosheid stijgt. Waarom dat niet gewoon toegeven inplaats van al dat liegen en verdraaien?
D�*t is wat mij de keel uithangt!
![]() |
#36 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() VLD : Vele Leugens Doordrijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Verhofstad is goed bezig zeg ik altijd lol,11,3% meer Vlaamse werklozen in december
hier gaan we weer!! Vriendelijke groeten. Bart.L |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Heeft er niemand de fotos waarop een glunderende, zichzelf gelovende Verhofstadt onder het getal "200.000" zit ...... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |