Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de volgende president(e) en hoeveel kiesmannen hij of zij
Trump en hij haalt meer dan 300 kiesmannen 3 17,65%
Trump en hij haalt tussen de 280 en 300 kiesmannen 3 17,65%
Trump en hij haalt tussen de 270 en 280 kiesmannen 3 17,65%
Harris en ze haalt tussen de 270 en 280 kiesmannen 0 0%
Harris en ze haalt tussen de 280 en 300 kiesmannen 1 5,88%
Harris en ze haalt meer dan 300 kiesmannen 1 5,88%
Prince Laurent for president of the USA 6 35,29%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2024, 18:20   #21
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Trump wordt verkozen, binnen het jaar wordt hij afgezet via amendment 25, en we krijgen een Peter Thiel puppet als president
Oud 24 oktober 2024, 21:18   #22
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel Trump worden. Misschien via omkoping door Musk of door fraude door election truthers die ondertussen verantwoordelijk zijn voor de verkiezingen of door een oordeel van de supreme court. Waarschijnlijk niet door de inzet van het leger of de national guard tegen democraten, dat is meer iets voor na de verkiezingen.

Altijd pessimistisch blijven, dan kan het alleen maar meevallen.
Oud 25 oktober 2024, 02:34   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vind dat een peuter houding.
Logisch.
Oud 25 oktober 2024, 04:15   #24
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Mijn twee Hong Kong $.

Harris president?
Die promotie is er eentje teveel want schoolvoorbeeld voor 'promoveren' tot bereiken van incompetentie-niveau. (Peter Principle). Silver lining: Harris kan gecontroleerd blijven door de heersende machten.
Trump president opnieuw?
Onzekerheid galore voor de wereld, resulterend in economisch en politiek grootse problemen in o.a. Europa.
Trump blijft oncontroleerbaar als verwaand en ongeleid projectiel.

Wat mij betreft de enige reden om de voorkeur naar madam te laten gaan.
Soit: ze maakt op dit ogenblik wel het meeste kans... om te verliezen.
Oud 25 oktober 2024, 12:41   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Hieronder mijn nieuwe verwachting op 23/10 (berekend volgens mijn compleet eigenzinnig systeem van poll-analyse ). Georgia en Michigan werden bijgesteld naar leaning Republican wegens, Minnesota werd bijgesteld toss up state. Redenen hiervoor zijn meerdere polls die na bias-correctie die richting uitzwaaien, en een ontzettend hoge opkomst van Republikeinen in de early-voting dagen.

Bijlage 120088...

't Is maar om te zeggen dat ik me een andere 'voorspelling' van u herinner, betreffende Kramatorsk en Slovyansk in Oekraïne.

Als ge er toen niet zo flagrant naast had gezeten, waren die twee steden inmiddels al helemaal gerussificeerd/'heropgebouwd'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2024, 14:23   #26
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De kans is groot dat Iran Trump laat neerleggen vroeg of laat. Ze zijn nog altijd niet vergeten dat hij zijn OK heeft gegeven om Generaal Soleimani (oorlogstoker nr 1 over gans het M.O) op te blazen met met een welgemikte raket.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 09:32   #27
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hieronder mijn nieuwe verwachting op 23/10 (berekend volgens mijn compleet eigenzinnig systeem van poll-analyse ). Georgia en Michigan werden bijgesteld naar leaning Republican wegens, Minnesota werd bijgesteld toss up state. Redenen hiervoor zijn meerdere polls die na bias-correctie die richting uitzwaaien, en een ontzettend hoge opkomst van Republikeinen in de early-voting dagen.

Bijlage 120088
https://www.realclearpolling.com/my-map/4qY

Indien dit werkelijkheid wordt zou mijn oorspronkelijke keuze sneuvelen.
Arizona is toch een dubbeltje op zijn kant Trump heeft zich redelijk onpopulair gemaakt met zijn uitvallen tegen McCain

Nevada zie ik deze keer wel rood kleuren. Normaal Georgia ook.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2024, 21:31   #28
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Arizona is toch een dubbeltje op zijn kant Trump heeft zich redelijk onpopulair gemaakt met zijn uitvallen tegen McCain

Nevada zie ik deze keer wel rood kleuren. Normaal Georgia ook.
Nevada & Georgia zijn dan weer de staten waar ik het meest onzeker over ben. Als ik de vorige verkiezingen Biden vs Trump vergelijk, scoorde Trump beter in Arizona (het verlies was daar kleiner) dan in Nevada. Ook het merendeel van de polls zijn hem daar op dit moment iets gunstiger gezind. Gezien Harris er totaal niet in geslaagd is om een zicht te distantiëren van Biden en zichzelf een eigen imago aan te meten, vermoed ik dat dat min of meer hetzelfde liedje zal zijn. Alleen zal het nu iets meer richting de Republikeinen shiften.

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris
https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris

Wat ik ook denk is dat in Arizona er (nog) net iets meer pattriotistische Amerikanen wonen dan in Nevada. Onderstaande heb ik hier in België pakweg de NVA/VB of zelf 0-VLD nog niet zien doen. Ze waren er in geslaagd om 96 mijl aan wagens te parkeren. Om u een idee te geven: dat is van aan de kust in Oostende tot in Leuven...

https://www.youtube.com/shorts/1lIZcAbi0Ck

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 26 oktober 2024 om 21:36.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2024, 14:47   #29
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Mijn oorspronkelijke keuze is +300. Een week geleden. En het momentum is zelfs nog beter geworden voor Trump. Met Michelle Obama hadden de democraten meer kans gemaakt.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 oktober 2024 om 14:48.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2024, 15:55   #30
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Mijn oorspronkelijke keuze is +300. Een week geleden. En het momentum is zelfs nog beter geworden voor Trump. Met Michelle Obama hadden de democraten meer kans gemaakt.
En ik denk dat ge der van bij het begin juist zal geweest zijn. Nieuwe poll in New Hampshire... Trump leidt met 0.2%. Indien dit waar is, wordt NH een toss up state. Als hij dergelijke staten begint te winnen, zal de verkiezingsavond niet al te lang duren denk ik.

https://acrobat.adobe.com/id/urn:aai...8-212fe7571e8b

https://www.newsweek.com/donald-trum...e-poll-1975833
https://nhjournal.com/poll-shocker-t...new-hampshire/

Oud 29 oktober 2024, 21:25   #31
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Nu lijkt ook Virginia 'in play' te zijn. Onderstaande poll werd afgenomen in North Carolina door Rasmussen Reports en de resultaten zijn voor de Democraten onrustwekkend. Kamala slaagt er met moeite in om mensen te motiveren om te gaan stemmen. Ook op verkiezingsdag zelf zou Trump een groter gedeelte van zijn achterban kunnen motiveren om te gaan stemmen.

https://x.com/Mark_R_Mitchell/status...30317789429795

Ook in Virginia zijn vele Republikeinen al gaan stemmen en is hun opkomst groot en ook daar blijven de democraten onder de verwachtingen. Vraag is of in het blauwe Virgina de procentuele verschillen significant genoeg zullen zijn om in absolute aantallen het verschil te kunnen overbruggen zoals op dit moment in North-Carolina het geval is. Interessant is hier dat men kan vaststellen dat er procentueel een stuk minder democraten zijn die op dit moment al vroeg gestemd hebben, terwijl de Republikeinen hun aantal stemmen vergroot hebben in vergelijking met 2020.

Op dit moment zouden de Republikeinen leiden in stemmenaantal. Musk beweert dat er nu ook geruchten zijn dat Harris campagnegeld langs de kant zou houden om Virginia te redden.

https://x.com/elonmusk/status/1851285597757100252

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 29 oktober 2024 om 21:41.
Oud 30 oktober 2024, 14:41   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

In veel battlestates begint het te keren in het voordeel van Trump. Georgia en North Carolina lijken voor hem te gaan worden. Het wordt moeilijk voor Harris en ik weet niet hoe ze het nog gaat keren. Volgens mij heeft Biden net iets te vroeg de handdoek gegooid. Het momentum dat ze even leek te hebben is ze precies kwijtgeraakt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 16:32   #33
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In veel battlestates begint het te keren in het voordeel van Trump. Georgia en North Carolina lijken voor hem te gaan worden...

Mag ik u vragen waar u die informatie vandaan haalde?

In typische forum-terminologie: "bron?"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 17:27   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach onzin. Met democraten als Harris & Walz is de kans op een oorlog altijd vele malen groter dan met Trump als president, gezien die op z'n minst in staat is om zelf met zijn vijanden iets te gaan drinken (zie Kim Jong Un). Het zou zelf bevrijdend kunnen werken in die zin dat indien Trump verkozen wordt en Oekraïene dumpt, dat conflict daar eindelijk een einde kent en Europa ook geen enkele reden maar zal hebben om daar nog geld aan te verspillen. Het lange proces van genezen kan dan beginnen en voor onze import/ export is dat ook weer beter.

Dat is het niet. Rusland heeft niet de ambities om in een constant conflictsituatie te zitten, noch wil het aan gebiedsuitbreiding doen. Wat het al de hele tijd wil is een neutraal gedemilitariseerd Oekraïene en was Europa slim geweest hadden ze zich neutraal opgesteld en lagen we in het midden van het bed.

Het Russofobe blijven herhalen van een onbewezen mantra heeft geen invloed op de waarheid of haalbaarheid ervan.

Gezien de protectionistische instelling van Trump zou het me verder niet verwonderen mochten we ook in die richting evolueren. Die heeft geen zin om militaire conflicten in stand te houden. Een handelsoorlog tegen China behoort wel tot de mogelijkheden.
Wtf? Ze hebben letterlijk recent 4 oblasten formeel geannexeerd.

Rusland is zowat het enige land ter wereld dat effectief nog met geweld aan gebiedsuitbreiding doet.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 19:40   #35
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Aantal kiesmannen vind ik lastig, maar ik denk nu dat het Trump wordt, helaas.

Het ligt wel nog zo dicht bij elkaar dat het bog evengoed Harris kan worden, maar nu neig ik naar Trump, helaas.

Nooit gedacht…
Oud 1 november 2024, 14:38   #36
R. Kipling
Gouverneur

Standaard Enkele resultaten aangaande Early Voting

In het merendeel van de staten van de VS kan men aan early voting doen, indien men er niet aan toe zal komen op de verkiezingsdag zelf. Dit kan - afhankelijk van de staat- per mail/ in personam/ of door je stembiljet per post in een 'ballot box' te deponeren.

Op vele van die early votings staat een einddatum. De stemmen worden nog niet geteld, maar geven wel al een indicatie weer welke partij er het best in geslaagd is om de basis te mobiliseren. Ook kunnen enkele resultaten al min of meer voorspellen welke trend zich zal voortzetten.

De site L2 houdt hier een overzicht van bij: https://www.l2-data.com/earlyreturn/

Als men de zoekfunctie instelt op early ballots requested/ returned, kan men al wat resultaten zien. Belangrijk om weten is, dat men enkel kan zien hoeveel van de kiezers zich affiliëren met een bepaalde partij en hoeveel van die al dan niet geaffilieerde kiezers aan early voting hebben gedaan. Hoe ze gestemd hebben... weet men pas natuurlijk op de verkiezingsavond/ - nacht zelf.

Vandaag sloten Louisiana, Maryland, Massachusetts, Nevada, Texas, en Utah hun early voting. Enkele resultaten vindt men reeds hieronder. Ten slotte dient men ook nog rekening te houden met het feit dat de Republikeinen doorgaans meer geneigd zijn om op de verkiezingsdag zelf te gaan stemmen, daar waar democraten iets meer gebruik maken van early voting/ absentee voting,...

Bon hier gaan we:

Louisiana

Naam: Louisiana.jpg
Bekeken: 319
Grootte: 41,2 KB

Maryland

Naam: Maryland.jpg
Bekeken: 318
Grootte: 42,6 KB

Massachussetts

Naam: Massachussetts.jpg
Bekeken: 318
Grootte: 42,6 KB

Nevada

Naam: Nevada.jpg
Bekeken: 325
Grootte: 39,4 KB

Texas

Naam: Texas.jpg
Bekeken: 329
Grootte: 43,4 KB

Utah

Naam: Utah.jpg
Bekeken: 328
Grootte: 38,0 KB

Een eerste vaststelling die zich nu al lijkt af te tekenen, is dat in tegenstelling tot vorig jaar, de Republikeinen wel aan early voting doen en in sommige staten het zelf aanzienlijk beter doen dan de democraten. In Nevada is dat verschil echt substantieel. Met minder 'affilitated voters' meer early votes binnenbrengen is meestal een goed teken voor het Trump kamp. Harris mag volgens mij nu al een kruis maken over Nevada, hetgeen door sommige media toch als een battleground state werd aanzien.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 1 november 2024 om 14:42.
Oud 2 november 2024, 18:51   #37
R. Kipling
Gouverneur

Standaard Nog wat cijfertjes wat early voting betreft

Naam: aantal early voters 24vs20.jpg
Bekeken: 259
Grootte: 32,7 KB

https://x.com/elonmusk/status/1852608489941553567

Bovenstaande tabel geeft weer hoeveel 'early voters' er zijn gaan stemmen op 31/10 in het jaartal 24 vs het jaartal 20 en komen uit een post wat Musk betreft. Musk is correct in zijn assessment dat de Republikeinse basis gemobiliseerd is. Wat hij echter niet deed was een overzichtje maken van de staten waar early voting na 1/11 eindigde... dus trok uw trouwe dienaar zijn handschoenen aan en verrichte wat manueel excel-werk.

Onderstaande tabel geeft dan ook weer hoeveel % aan early voting ballots in die verschillende staten gevraagd werden, hoeveel% van die early voting ballets binnengebracht werd en aan welke partij deze toekwamen. Vervolgens werd een over/ underperformance berekend tussen de partijen. Ik ga dit trachten voor iedere staat te doen tot op 4 november.

Naam: Over vs Underperformance.jpg
Bekeken: 257
Grootte: 118,7 KB

Als er één constante zich over het algemeen nu al lijkt af te tekenen is dat beide kampen erin geslaagd zijn hun basis te mobiliseren en voor een turnout te zorgen > 100% in vergelijking met 2020. Dit wijst er nu al op dat de opkomst dit jaar hoger zal zijn in 2020. Op dit moment is er een lichte overperformance van de Republikeinse partij, al zijn deze cijfers nog erg voorlopig: het gaat hem slechts om 11 staten.

Wel opmerkelijk is dat in de staten Georgia & Nevada de Republikeinen een early-voting lead zullen hebben. Wat Arizona betreft is het een nagelbijter. Dit doet me vermoeden dat ook Georgia naar Trump zal gaan, ervan uitgaande dat diezelfde mobilisatie zich doorzet op de verkiezingsdag zelf, ervan uitgaande dat de affiliated voters op hun partij hebben gestemd, en ervan uitgaande dat 'de non-affiliated voter' 50-50 verdeeld zal zitten.

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 2 november 2024 om 18:52.
Oud 2 november 2024, 19:49   #38
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2024, 10:51   #39
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Tsja, "democrats is what democrats does"

Die government overreach zal in de laatste dagen opnieuw enkele procentpunten richting Trump doen verschuiven denk ik... en dat niet alleen in het diep blauwe New York.

Hieronder vind je de 'helden' van het New York Department of Environmental Conservation die de moedige beslissing namen (sic) om een huisdier te vermoorden dat al tien jaar bij zijn eigenaar woonde, en voor miljoenen mensen plezier bracht, evenals geld voor tal van non-profitorganisaties. Ze waren allen Joods ...

https://x.com/cirnosad/status/1852789566786437518

De dame die het bevel gaf om het dier af te knallen was Karen Pryzklek. Door de vele felicitaties heeft ze odnertussen al haar twitteraccount verwijderd. Ik heb zo het vermoeden dat dit nog een staartje krijgt.

https://x.com/TexicanTrumpian/status...49221306552736

Back on topic: Hieronder volgt een overzicht van de stand over/underperformance in de staten waar early voting eindigde op dag 2. Wat opvalt is dat in de staten die als 'battleground states' omschreven worden, de Republikeinen overperformen. Ik beschouw dit persoonlijk als een serieuze indicatie dat het wel eens een bloedrode zondag wordt in de VS.

Naam: early voting 2.jpg
Bekeken: 236
Grootte: 163,2 KB

Oud 3 november 2024, 12:05   #40
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wtf? Ze hebben letterlijk recent 4 oblasten formeel geannexeerd.

Rusland is zowat het enige land ter wereld dat effectief nog met geweld aan gebiedsuitbreiding doet.
En ze azen op de drie Baltische staten, zoals de niet aflatende grensincidenten en -bedreigingen aantonen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be