Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2024, 23:11   #21
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vandaag zat Jean-Marie Dedecker nog te mopperen over het systeem imperiali in Terzake.

Blokkers zitten hier alweer met spek te schieten. Om in de decennia gekoesterde slachtofferrol te kunnen kruipen.
Tot nader order is JMDD geen lid van Vlaams Belang, dus alweer een valse tegenstelling...
Oud 14 oktober 2024, 23:16   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Waar haal je toch die onnozele conclusies?
Mijn punt is gewoon dat alle partijen al lang vertrouwd zijn met het systeem Imperiali, en weten dat de stemmen op die manier in zetels omgezet worden bij de gemeenteraadsverkiezingen.
De partijen die het ingevoerd hebben, deden dat in 1921 in een volledig unitair België, lang voor er van VB sprake was.
Ze hebben al die tijd het systeem gehandhaafd, maar nu een VB burgemeester zou verkozen worden, wordt er plots over geklaagd, en alleen over die ene gemeente met die ene burgemeester.
Dat is super hypocriet.

In tegenstelling tot partijslaven wil ik niet iedere keer prutsen met het kiessysteem in functie van wat mijn favoriete partij op dat moment best uitkomt.
Ik was dan ook altijd een tegenstander van de opkomstplicht, en dat is met deze verkiezingen niet veranderd.
Ik ben ook voorstander van bindende referenda, en mocht er nu morgen zo'n referendum zijn en de uitslag valt mij tegen, ga ik niet plots pleiten voor de afschaffing ervan, zoals politieke partijen doen uit opportunisme.

Je moet de instellingen maken dat ze efficiënt zijn, en niet de spelregeltjes iedere keer aanpassen volgens dat het die of die partij best uitkomt.
Maar nogmaals, wie klaagt er over?
Niemand.
Oud 14 oktober 2024, 23:51   #23
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar nogmaals, wie klaagt er over?
Niemand.
Ze klagen niet, maar komen wel af met een titel als "Hoe de wonderen van de politieke wiskunde Guy D’haeseleer de sjerp hebben bezorgd", dat is al een manier om een normale verkiezing af te schilderen als een onrechtvaardigheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Hij grijpt de burgemeesterssjerp in Ninove. Al had hij daarbij wel hulp nodig van de wiskundige kronkels van de lokale zetelverdeling.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
“Dit is zo voorspelbaar dat het pijnlijk wordt”, reageert wiskundige Filip Moons (Universiteit Utrecht). “Als je de methode-D’Hondt toepast op de uitslag in Ninove dan heeft D’haeseleer geen absolute meerderheid en bijgevolg ook geen sjerp. Of toch niet op zijn eentje. Hij haalt dan 17 van de 35 zetels. En wellicht zou hij vervolgens op het cordon rond uiterst rechts zijn gebotst.”
Hoor ze het Calimero liedje opzetten en jammeren dat het niet eerlijk is.
Oud 15 oktober 2024, 11:20   #24
De gemuilkorfde

Standaard

Er blijft nieuws komen over het onderzoek naar eventuele fraude in Ninove.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
In Ninove werden zondag 22.357 stemmen uitgebracht, wat een opkomst van 73,5 procent van de 30.401 ingeschreven kiezers betekent. Elke kiezer mag maar één volmacht aanvaarden, maar hoeveel keer er met een volmacht gestemd werd, is niet duidelijk. De speurders namen alle volmachten over alle lijsten heen in beslag, en de partijen erkenden eerder dat ze allemaal gebruikmaken van volmachten. In Ninove maakten Vooruit-Groen, N-VA, Positief Ninove en Forza Ninove de lijsten uit voor de gemeenteraad.
Dat is vreemd. Je zou toch verwachten dat als Paul Pauwels in de plaats van Jan Janssens stemt, dat genoteerd wordt, zodat Bert Bertens niet ook nog eens in de plaats van Jan Janssens kan stemmen.
Zoals ik eerder zei, om de uitslag echt met één zetel te doen verschuiven had Forza Ninove al 508 valse volmachten nodig, en vermits iedereen maar van één persoon een volmacht kan aanvaarden, zou je dan ook nog eens 508 mensen moeten inzetten voor dat bedrog.
Maar dat is niet genoeg, want achteraf kun je wel berekenen dat 508 het minimum was, maar op het moment zelf zou je toch makkelijk 1.000 a 2000 volmachten moeten hebben, want dan weet je nog niet hoeveel je zou te weinig hebben voor een meerderheid.
Het lijkt mij allemaal bijzonder moeilijk te organiseren, en heel veel medeplichtigen te vergen, die allemaal bereid zijn hieraan mee te werken.
Maar dan lees je die zinsnede "maar hoeveel keer er met een volmacht gestemd werd, is niet duidelijk.", dat vind ik heel vreemd.
Ik kan mij inbeelden dat het mogelijk is om een doktersvoorschrift op papier in te scannen, de naam van de patiënt aan te passen en weer af te drukken, en dan het formulier van de volmacht zelf in te vullen en een valse handtekening te zetten.
Als je dat duizenden keren doet kun je het resultaat van de zetelverdeling beïnvloeden.
Maar dan zou je nog altijd duizenden handlangers nodig hebben.
Je zou ook echt heel erg in detail moeten weten wie niet gaat stemmen, en ook nog aan niemand anders een volmacht gegeven heeft.
Uit de volgende zin leid ik af dat het niet alleen de volmachten van Forza Ninove zijn die onder de loep genomen worden, maar gewoon alle volmachten van alle partijen in die gemeente.
Er wordt dus wel voortdurend naar Forza Ninove gewezen, maar het is niet gezegd dat daar de (eventuele) fraude zich situeert.
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoeveel volmachten elk van die partijen had.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 oktober 2024 om 11:22.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 11:42   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is vreemd. Je zou toch verwachten dat als Paul Pauwels in de plaats van Jan Janssens stemt, dat genoteerd wordt, zodat Bert Bertens niet ook nog eens in de plaats van Jan Janssens kan stemmen.
Zoals ik eerder zei, om de uitslag echt met één zetel te doen verschuiven had Forza Ninove al 508 valse volmachten nodig, en vermits iedereen maar van één persoon een volmacht kan aanvaarden, zou je dan ook nog eens 508 mensen moeten inzetten voor dat bedrog.
Maar dat is niet genoeg, want achteraf kun je wel berekenen dat 508 het minimum was, maar op het moment zelf zou je toch makkelijk 1.000 a 2000 volmachten moeten hebben, want dan weet je nog niet hoeveel je zou te weinig hebben voor een meerderheid.
Het lijkt mij allemaal bijzonder moeilijk te organiseren, en heel veel medeplichtigen te vergen, die allemaal bereid zijn hieraan mee te werken.
Maar dan lees je die zinsnede "maar hoeveel keer er met een volmacht gestemd werd, is niet duidelijk.", dat vind ik heel vreemd.
Ik kan mij inbeelden dat het mogelijk is om een doktersvoorschrift op papier in te scannen, de naam van de patiënt aan te passen en weer af te drukken, en dan het formulier van de volmacht zelf in te vullen en een valse handtekening te zetten.
Als je dat duizenden keren doet kun je het resultaat van de zetelverdeling beïnvloeden.
Maar dan zou je nog altijd duizenden handlangers nodig hebben.
Je zou ook echt heel erg in detail moeten weten wie niet gaat stemmen, en ook nog aan niemand anders een volmacht gegeven heeft.
Uit de volgende zin leid ik af dat het niet alleen de volmachten van Forza Ninove zijn die onder de loep genomen worden, maar gewoon alle volmachten van alle partijen in die gemeente.
Er wordt dus wel voortdurend naar Forza Ninove gewezen, maar het is niet gezegd dat daar de (eventuele) fraude zich situeert.
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoeveel volmachten elk van die partijen had.
Je moet gewoon al eens zien van waar de info komt, ... een vlijtige voorzitter die vervolgens een interview geeft aan de morgen, ... dat zegt genoeg zeker ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 11:50   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De speurders namen alle volmachten over alle lijsten heen in beslag zegt HLN.

Gaan ze dat ook ook doen in Turnhout waar de bewoners samen met verkiezingsfolders van het kartel CD&V - NVA ook allemaal een volmacht in hun bus kregen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 11:57   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Gaan ze dat ook ook doen in Turnhout waar de bewoners samen met verkiezingsfolders van het kartel CD&V - NVA ook allemaal een volmacht in hun bus kregen?
In west Vlaanderen is er ook een onderzoek lopende maar die gemeente wordt voorlopig niet bij naam genoemd…..t zal geen VB-er zijn die daar aan zet is.
Oud 15 oktober 2024, 11:59   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

En niet één hoernalist die daar zijn haatsmoel over open doet?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 oktober 2024 om 12:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 12:03   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In west Vlaanderen is er ook een onderzoek lopende maar die gemeente wordt voorlopig niet bij naam genoemd…..t zal geen VB-er zijn die daar aan zet is.
Typisch. Het was nooit anders. Met dank aan het partijdige hoernalistengespuis.
Ze hebben nog altijd niet door dat ze daarmee het tegenovergestelde bereiken van wat de bedoeling van hun politieke broodheren is.
Oud 15 oktober 2024, 12:11   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Typisch. Het was nooit anders. Met dank aan het partijdige hoernalistengespuis.
Ze hebben nog altijd niet door dat ze daarmee het tegenovergestelde bereiken van wat de bedoeling van hun politieke broodheren is.
inderdaad, net zoals ik de uitgestoken hand van Van Grieken naar dat voorzitsterken van Groen, en haar reactie daarop.

weer zoveel stemmen minder, kadjing, ... geen dokter die zoveel volmachten kan schrijven om dat te bekomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 17:52   #31
De gemuilkorfde

Standaard

Ongeveer alles wat ik geschreven heb, lijkt te kloppen.
Ik sprak van 508 stemmen verschil, ik zie nu op HLN ook dat getal.
Ik zei dat om zeker te zijn dat ze wel 1.000 of 2.000 volmachten zouden nodig hebben, en effectief, er is sprake van 5% stemmen met volmachten en 1.000 volmachten.
Het lijkt wel alsof ze mijn posts lezen en bevestigen.
Oud 15 oktober 2024, 18:09   #32
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer alles wat ik geschreven heb, lijkt te kloppen.
Ik sprak van 508 stemmen verschil, ik zie nu op HLN ook dat getal.
Ik zei dat om zeker te zijn dat ze wel 1.000 of 2.000 volmachten zouden nodig hebben, en effectief, er is sprake van 5% stemmen met volmachten en 1.000 volmachten.
Het lijkt wel alsof ze mijn posts lezen en bevestigen.
Ik las dat er enkel nieuwe verkiezingen komen indien er door de fraude een andere resultaat gekomen is. Men moet dat natuurlijk onderzoeken om te weten hoe groot fraude is. Zonder bewijs van misdaad is iedereen onschuldig.
Wat betreft dat doktersbriefje....dat zou gecopieerd zijn zonder naam van de zieke.
Afwachten of deze beschuldigingen echt zijn.
Ik las wel dat er een klacht was van mensen wiens demente moeder de vraag van VB in Ninove kreeg om een volmacht te geven.
Hier ook afwachten of dit allemaal klopt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 18:37   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik las dat er enkel nieuwe verkiezingen komen indien er door de fraude een andere resultaat gekomen is. Men moet dat natuurlijk onderzoeken om te weten hoe groot fraude is. Zonder bewijs van misdaad is iedereen onschuldig.
Wat betreft dat doktersbriefje....dat zou gecopieerd zijn zonder naam van de zieke.
Afwachten of deze beschuldigingen echt zijn.
Ik las wel dat er een klacht was van mensen wiens demente moeder de vraag van VB in Ninove kreeg om een volmacht te geven.
Hier ook afwachten of dit allemaal klopt.
Zoals te verwachten was ga jij ervan uit dat alleen door het VB verkiezingsfraude werd gepleegd.

Zogauw blijkt dat deze aanname op leugens berust zal dit onderzoek een stille dood stterven. We weten nu al waarom: omdat de fraude niets verandert aan het resultaat.
Oud 15 oktober 2024, 18:48   #34
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik las dat er enkel nieuwe verkiezingen komen indien er door de fraude een andere resultaat gekomen is...
Logisch, dat zei ik zelf ook al.
En zoals ik berekende, als je 508 stemmen van Forza Ninove wegneemt, omdat je veronderstelt dat het ongeldige volmachtstemmen zijn, dan gaat er 1 zetel van Forza Ninove naar de 2e lijst, en is de absolute meerderheid weg.

Met 4 vervalste doktersbriefjes raken ze er dus niet.
Maar ik zei zelf dat als je wilt frauderen je niet exact voor 508 gaat, want dat is het getal dat je achteraf uitrekent, je zou dan minstens voor 1.000 of 2.000 stemmen gaan.
Dat getal werd vandaag genoemd.
Daarnet in VTM nieuws zei men echter dat het parket eerder van 1.000 sprak maar later van meerdere 100'en.
Vreemd dat dat aantal varieert.
Je zou verwachten dat ze ze geteld hebben, en weten hoeveel het er zijn.
Oud 15 oktober 2024, 18:52   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logisch, dat zei ik zelf ook al.
En zoals ik berekende, als je 508 stemmen van Forza Ninove wegneemt, omdat je veronderstelt dat het ongeldige volmachtstemmen zijn, dan gaat er 1 zetel van Forza Ninove naar de 2e lijst, en is de absolute meerderheid weg.

Met 4 vervalste doktersbriefjes raken ze er dus niet.
Maar ik zei zelf dat als je wilt frauderen je niet exact voor 508 gaat, want dat is het getal dat je achteraf uitrekent, je zou dan minstens voor 1.000 of 2.000 stemmen gaan.
Dat getal werd vandaag genoemd.
Daarnet in VTM nieuws zei men echter dat het parket eerder van 1.000 sprak maar later van meerdere 100'en.
Vreemd dat dat aantal varieert.
Je zou verwachten dat ze ze geteld hebben, en weten hoeveel het er zijn.
Aanvankelijk ging het over 100 geronselde volmachten.

Er is duidelijk iets aan de hand wat niet "katholiek" is.
Oud 15 oktober 2024, 19:12   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is duidelijk dat iemand maar één bedoeling had: het Vlaams Belang schaden.

Het gerucht komt van de CD&V. Maar....de CD&V is op de meeste plaatsen de grootste partij. De CD&V staat er ook om bekend dat ze massaal volmachten ronselde in de rusthuizen.
De CD&V maakt dus ook kans om betrapt te worden op de meeste geronselde volmachten.....

Er wordt nu alles aan gedaan om de losgebroken hond terug in zijn kot te krijgen.

Nog even, en we horen hier niets meer over. Dit zielige zaakje zal een stille dood sterven.
Oud 15 oktober 2024, 19:43   #37
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Toen de minderjarigen plots 2 keer konden stemmen de vorige verkiezingen was er niets aan de hand hoor.... Konden ook wat zetels wijzigen toen ...
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 19:52   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In een apenland zoals België kan het moeilijk anders dan dat de politiek een zootje ongeregeld is.
Oud 15 oktober 2024, 19:54   #39
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is duidelijk dat iemand maar één bedoeling had: het Vlaams Belang schaden.

Het gerucht komt van de CD&V. Maar....de CD&V is op de meeste plaatsen de grootste partij. De CD&V staat er ook om bekend dat ze massaal volmachten ronselde in de rusthuizen.
De CD&V maakt dus ook kans om betrapt te worden op de meeste geronselde volmachten.....

Er wordt nu alles aan gedaan om de losgebroken hond terug in zijn kot te krijgen.

Nog even, en we horen hier niets meer over. Dit zielige zaakje zal een stille dood sterven.
Daar ben ik zo zeker nog niet van, van het wanhopige Belgische regime (waar justitie en media een bijhuis van is) kan je alles verwachten.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 oktober 2024 om 19:55.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 20:14   #40
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

In Zemst mogen ze ook eens gaan onderzoeken
Lokale politici ronselen volmachten tot in het rusthuis: “Mijn patiënten hebben hun identiteitskaart meegegeven”
vooral als de betrokken dokter als reactie geeft
Ik heb soms verschillende identiteitskaarten van patiënten in mijn bezit, maar dat komt omdat patiënten ze op mijn praktijk vergeten
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be