Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2024, 13:34   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geld moet rollen. In je laatste broek zitten immers geen zakken.
Je moet juist maar zien dat je niet vervalt in snobisme.

Met mijn leeftijd durf ik niet meer binnen te gaan bij een antiquair. Ze vragen me om in de etalage te blijven staan.
Deze morgen was ik zo stram, dat ik me begon af te vragen of het al lijkstijfheid was.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 14:05   #22
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze morgen was ik zo stram, dat ik me begon af te vragen of het al lijkstijfheid was.
https://leif.be/home/

Goede moed !

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 16:25   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt op Rigor Mortis inderdaad, ik heb dat ook al wel eens maar ik steek het weg als ouderdomsverschijnsel.
Oud 29 oktober 2024, 18:10   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geld moet rollen. In je laatste broek zitten immers geen zakken.
Je moet juist maar zien dat je niet vervalt in snobisme.

Met mijn leeftijd durf ik niet meer binnen te gaan bij een antiquair. Ze vragen me om in de etalage te blijven staan.
Jaren geleden, den euro bestond nog niet.

Een goede vriend uit onze vriendenkring overleed vrij plots.
De brave man had het zijn hele leven niet al te breed gehad, daarom besloten wij, ik en twee vrienden, om hem wat geld mee te geven naar het hiernamaals.

We kwamen overeen dat we ieder 100.000 Bf zouden meegeven. En omdat ik bij de begrafenisondernemer het onderhoud van de lijkenfrigo deed, kon ik perfect bij onze vriend komen zonder dat anderen het zagen. ik kreeg dus de opdracht om dat geld in de kist te smokkelen.

Ik had niet onmiddellijk cash geld in huis, daarom besloot ik om een cheque uit te schrijven. Ik schreef dus een cheque uit van 300.000 Bf, stak die in de kist en nam de tweehonderdduizend Belgische franken mee naar huis.

Het moet zijn dat hij het daarboven goed heeft, tot nu toe heeft hij de cheque nog niet geïnd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2024, 18:18   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Een goede vraag.

Bij een particuliere verkoop is er geen btw verschuldigd ( denk ik )

Doch regelmatig zitten er mensen tussen die zelf handelaar zijn.

Hoe ze het dan oplossen ?
Als een particulier iets aan een antiquair verkoopt volstaat het om een verkoopsovereenkomst op te stellen. Daar kan de boekhouder van de antiquair mee vooruit.
BTW is daar natuurlijk niet mee gemoeid. De particulier rekent die niet aan, de antiquair recupereert die niet.

Koopt een antiquair van een andere handelaar wordt er gewoon een factuur opgemaakt.
Oud 29 oktober 2024, 18:25   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het blijft mij verbazen hoeveel geld er gegeven wordt voor zaken die i.m.o. eigenlijk waardeloos zijn.
De waarde is meestal: "wat de gek wilt geven."
De antiekmarkt beperkt zich al lang niet meer tot het winkeltje in de dorpskom.

De grote handelaars handelen internationaal en ja; op sommige plekken zijn ze nog zot van meubels die hier bijna gratis weggegeven of zelfs weggegooid worden.

Ook heeft de naam "Europese antiek" in bv Amerika nog steeds een klank als "Belgisch bier", "Franse wijn" of "Zwitserse horloges".

Ik heb ooit meegewerkt aan een gigantische levering antieke eiken balken waar één of andere miljonair in Colorado zijn blokhut-woning mee ging optrekken. Nochtans is eik (ook oude) ginder ook vlot verkrijgbaar. Maar mijnheer wou "Franse eik". Puur om mee uit te kunnen pakken als er bezoek komt want geen mens ziet het verschil.
Met hetgeen die gast betaalde voor zijn europese eiken balken kon je hier met gemak 5 huizen bouwen.
Oud 30 oktober 2024, 08:53   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

De grote handelaars handelen internationaal en ja; op sommige plekken zijn ze nog zot van meubels die hier bijna gratis weggegeven of zelfs weggegooid worden.

Ook heeft de naam "Europese antiek" in bv Amerika nog steeds een klank als "Belgisch bier", "Franse wijn" of "Zwitserse horloges".

Ik heb ooit meegewerkt aan een gigantische levering antieke eiken balken waar één of andere miljonair in Colorado zijn blokhut-woning mee ging optrekken. Nochtans is eik (ook oude) ginder ook vlot verkrijgbaar. Maar mijnheer wou "Franse eik". Puur om mee uit te kunnen pakken als er bezoek komt want geen mens ziet het verschil.
Met hetgeen die gast betaalde voor zijn europese eiken balken kon je hier met gemak 5 huizen bouwen.
er zijn zo nog van die niches die af en toe de kop opsteken, je moet alleen weten waar ze van wat op dat moment zot zijn en ge kunt er dik geld mee verdienen. Ah en een contact hebben om dat daar dan te gaan verkopen, al is dat tegenwoordig met het internet ook niet echt meer van tel.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 08:58   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Is hij in het bezit van een alu drinkbus met een ijzeren kantelsluiting en een rood rubbertje.

Dan stijgt z'n waarde met 10 a 20 €.
Ja om nog maar te zwijgen als er een rode met witte bollekes zakdoek bijzit dan gaat de prijs ineens x 2
Oud 30 oktober 2024, 09:19   #29
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

De brave man had het zijn hele leven niet al te breed gehad, daarom besloten wij, ik en twee vrienden, om hem wat geld mee te geven naar het hiernamaals.

We kwamen overeen dat we ieder 100.000 Bf zouden meegeven. En omdat ik bij de begrafenisondernemer het onderhoud van de lijkenfrigo deed, kon ik perfect bij onze vriend komen zonder dat anderen het zagen. ik kreeg dus de opdracht om dat geld in de kist te smokkelen.

Ik had niet onmiddellijk cash geld in huis, daarom besloot ik om een cheque uit te schrijven. Ik schreef dus een cheque uit van 300.000 Bf, stak die in de kist en nam de tweehonderdduizend Belgische franken mee naar huis.

Het moet zijn dat hij het daarboven goed heeft, tot nu toe heeft hij de cheque nog niet geïnd.
Heeft u het boek " hebben is hebben" van Luk Wyns gelezen?
Uitgegeven in 2003 door Manteau ISBN 90 223 1784 6

Blz 161 tot 163.

Fantastisch verhaal met veel humor, soms om te gieren. Aanrader.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 14:01   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als mijn kennis vandaag 1/5 van de aankoopprijs krijgt voor de antieke meubelen die hij in bezit heeft doet hij een goed zaak. Jongeren kopen hun meubels bij ikea. (Grote) antieke meubels zijn onverkoopbaar geworden. Voor velen een slechte investering uit het verleden.
Kunst is tegenwoordig vooral verkoopspraatjes.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2024, 14:09   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als mijn kennis vandaag 1/5 van de aankoopprijs krijgt voor de antieke meubelen die hij in bezit heeft doet hij een goed zaak. Jongeren kopen hun meubels bij ikea. (Grote) antieke meubels zijn onverkoopbaar geworden. Voor velen een slechte investering uit het verleden.
Kunst is tegenwoordig vooral verkoopspraatjes.
Dat geloof ik heb toevallig ook een paar oude kastjes staan, waaronder een die ik toch minstens 150 a 200 jaar oud schat. Als ik die moest verkopen, krijg ik daar nooit van wat die eigenlijk waard zou zijn. Die andere zijn ook allemaal minstens 100 jaar oud want ze zijn al 50 jaar in ons bezit en komen van een plek die toen al een paar honderd jaar bestond.

Een banaan met ducttape tegen de muur plakken kunnen we uiteindelijk allemaal he.
Oud 30 oktober 2024, 15:22   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een particulier iets aan een antiquair verkoopt volstaat het om een verkoopsovereenkomst op te stellen. Daar kan de boekhouder van de antiquair mee vooruit.
BTW is daar natuurlijk niet mee gemoeid. De particulier rekent die niet aan, de antiquair recupereert die niet.

Koopt een antiquair van een andere handelaar wordt er gewoon een factuur opgemaakt.
En als de antiquair dan terug verkoopt aan een particulier, moet er op vandaag enkel btw gerekend worden op de meerprijs. Dat heet "margeregeling". Maar ik heb gehoord dat die regeling vanuit Europa verboden wordt vanaf 2025. Dat zou een drama zijn voor de antiquairs als ze plots 21% moeten gaan rekenen op het volledig verkoopbedrag.

Iemand die dit kan beamen of nuanceren?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 23:31   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een banaan met ducttape tegen de muur plakken kunnen we uiteindelijk allemaal he.
Zolang er gekken zijn die dat willen betalen ....
Gaan met die banaan !!

Stel dat er iemand is die die banaan dan steelt , en eventueel opeet ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 23:37   #34
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Zolang er gekken zijn die dat willen betalen ....
Gaan met die banaan !!

Stel dat er iemand is die die banaan dan steelt , en eventueel opeet ??
GO-GO-GO Cookie!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2024, 23:51   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Ik vind hier toevallig in mijn hof een grafkist met een cheque voor 300.000 Bfr.
Oud 1 november 2024, 00:22   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind hier toevallig in mijn hof een grafkist met een cheque voor 300.000 Bfr.
als hij niet gebareerd is zou ik zeggen probeer eens.
Oud 1 november 2024, 01:05   #37
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
GO-GO-GO Cookie!

Citaat:
Heeee , da's van mij , verdomme , afblijven !!!!!!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2024, 05:57   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Heeee , da's van mij , verdomme , afblijven !!!!!!!!
Die cheque is maar gegarandeerd tot 200 euro, ik zou nog geen wilde plannen maken
Oud 1 november 2024, 05:59   #39
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De inningstijd is reeds lang verstreken, ge kunt hem inkaderen en proberen te verpatsen in " stukken van mensen"
Oud 1 november 2024, 17:24   #40
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Stukken van mensen is in scene gezet. Ze bewijzen nooit dat de transacties effectief zijn afgehandeld. Ze geven nooit betalingsbewijs.
U heeft gelijk, het is blijkbaar kijkersbedrog.

Ik heb zonet iemand gesproken die in 2016 meegedaan heeft.
De opname was in een kasteel te Edegem. Hij heeft daar gepoogd een dansorgel van de Gebroeders Decap te verkopen.
De verkoop is uiteindelijk niet doorgegaan, de verkoper moet namelijk een contract ondertekenen waarin staat dat de expert een maand de tijd heeft om zich te bedenken en de koop kan afblazen.

Ik heb altijd graag naar het programma gekeken, nu ik dit weet zal ik het met de nodige argwaan bekijken.
Het wordt ineens duidelijk waarom er soms absurde prijzen geboden worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be