Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2024, 16:34   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als die mensen daar geen subsidies voor krijgen is dat volledig hun zaak wat ze met hun geld doen. Een van onze katten heeft me in Merelbeke ook eens een drieduizend euro gekost en we hebben hem uiteindelijk moeten euthanaseren. Geld is vervangbaar, een levend wezen niet. Ik ben zelfs al met een goudvis naar de dierenarts geweest…
Ik hield ook veel van mijn goudvis. Toen hij overleed, is het lang heel stil geweest in huis.

Sorry, flauwe grap.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 16:40   #22
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het smaakt toch ongeveer hetzelfde. Wij hebben eens een overreden kat aan ons tante gevoederd en die heeft ook niks geproefd.
Daarmee dat ze nu dood is,
een waterrat heeft ongeveer dezelfde smaak als een kat

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 10 november 2024 om 16:40.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 16:44   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je kan er voor kiezen geen konijn te eten en vlees te kopen dat in redelijke omstandigheden gekweekt wordt. Rechtstreeks bij de boer die je kent en waar je de koeien ziet lopen bv.
Hier in de buurt zit zo'n prachtige kudde vleeskoeien in een weide (of drie weiden, afwisselend). Ene papa (staat altijd wat te slapen), vele koeien, en kalfjes van klein tot groot. Ik weet niet precies welk ras dat is.
Ik vind dat mooi.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 november 2024, 16:48   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En waarom dat onderscheid ? Waarom is een konijn voedsel en een kat niet ? Naar het schijnt proeft men amper het verschil.

Waarom eten we sardines maar gaan we met onze goudvis naar de veearts ?
Lang lang geleden, op internaat, als er de eerste keer in het schooljaar konijn op het menu stond, dan maakten wij de eerstejaarkes wijs dat dat kat was. Bij het binnenkomen in de refter maakten wij luide kattengeluiden. Tere zieltjes eerstejaarkes waren dan bang om te beginnen eten. Die werden dan bijzonder aangespoord en kregen applaus bij hun eerste beet.

Oud 10 november 2024, 16:50   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit de openingspost:
Er zijn honden die een echt luxeleventje mogen leiden.
4.500 tot 5.000 euro per jaar zijn geen uitzondering.

Mijn reactie: natuurlijk zijn er ontsporingen, maar in de regel doe ik met mijn geld wat ik wil.

Oud 10 november 2024, 17:01   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hield ook veel van mijn goudvis. Toen hij overleed, is het lang heel stil geweest in huis.

Sorry, flauwe grap.

Het was best een spektakel.
Met mijn frigobox met de goudvis in bij de DA
Onder anesthesie de tumor van zijn rug verwijderd en dan wel 15 minuten stromend water door zijn mond…
Toen dacht ik dat het gedaan was met de vis…
Na 15 minuten begon hij weer te bewegen en hij heeft nog jaren geleefd.
Oud 10 november 2024, 17:04   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Bij deze mensen is de slinger blijkbaar helemaal doorgeslagen.
Is er onder ons iemand die ook alles over heeft voor z'n trouwe viervoeter.
Met alles bedoel ik uiteraard een smak geld.
Zelf heb ik altijd een hond gehad tot 4 jaar geleden.
Voor de aankoop heb ik nooit geld uitgegeven, ofwel was het een puppy uit het asiel (kost 100 euro, sterilisatie inbegrepen) ofwel was het een pup die ik kreeg.
Vaste kost was altijd de jaarlijkse vaccinatie en uiteraard de voeding, maar nooit kwam ik aan zo'n hoge bedragen.
Momenteel heb ik een huiskat, gehaald in het asiel, de kostprijs hiervoor was 150 euro. De poes was steriel gemaakt, was gechipt en had alle vaccinaties gekregen.
Voor de voeding geven wij ook niet echt veel geld uit.

Hun trouwe viervoeter mag de baasjes wel wat kosten: “Vier- ?* vijfduizend euro per jaar is geen uitzondering”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241108_96313508

Hasselt/As - Een hond kost een Belg jaarlijks gemiddeld 2.488 euro volgens een studie van HelloSafe. Drie kwart daarvan gaat naar voeding. Hygiëne, verzorging en medicatie kunnen dat bedrag nog flink aandikken waardoor zelfs een jaarbudget van vier- ?* vijfduizend euro geen uitzondering is.

...

Uit onze rondvraag blijkt dat voor veel hondeneigenaars niets te veel is voor hun huisdier. Zo weten mensen die een labradoodle, aussiedoodle of gelijkaardige kruisingen in huis nemen, sowieso een factuur van zo’n 125 euro per acht weken bij de hondenkapper moeten betalen. “Het zijn dieren die weinig haar verliezen. Het blijft in het vacht zitten. Daarom moeten de honden veel worden gekamd en om de twee maanden geknipt”, zegt Claudia Akkermans van DoodleCare uit Genk. “Daar ben ik zo’n 2 tot 2,5 uur per hond mee bezig. Maar het moet, anders moeten ze geschoren worden en dat is niet zo mooi.” Haar bloeiende zaak is ook het bewijs dat mensen zo’n tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond.
Dat is in de USA net zo erg als in Europa. Een zeer succesvolle aandelen-belegging (voor de lange termijn) is bv. Idexx Laboratories. Die beheren in de USA een ganse keten veterinaire kantoren voor huisdieren. Warm aanbevolen!
Oud 10 november 2024, 17:14   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad wat we veel meer zouden moeten doen. Ik heb niks tegen vlees eten zolang de dieren een waardig leven mogen hebben alvorens ze naar de slacht gaan. Ik betaal daar dan ook zonder problemen meer voor....en ik eet dan maar wat minder
Ik gruwel van dieren die hun korte leven in miserabele omstandigheden moeten doorbrengen zonder enige bewegingsvrijheid enkel alleen tot ze vet genoeg zijn om te worden geslacht. Toestanden in sommige varkenskwekerijen zijn schrijnend. Ook kippen hebben een niet benijdenswaardig bestaan.
Nu denk ik het in BE nog wel meevalt in vgl met sommige landen
Tja,
Wij hadden vroeger ook een boerderij, zo'n 1200 varkens, een tiental runderen, een paard, kippen, hanen, ganzen, kalkoenen, konijnen.

Het bestaan van die dieren was in vergelijking met nu, heel wat diervriendelijker, zeker voor de runderen en de zeugen. De vetvarkens hadden heel wat meer ruimte dan de enge hokjes die ze nu toebedeeld krijgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 17:26   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zou mij wel verwonderen omdat een kat carnivoor is en een konijn herbivoor, wat volgens mij zorgt voor een verschillend soort vlees.
Veel ligt aan de manier van het klaarmaken.
Oud 11 november 2024, 17:59   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou mij wel verwonderen omdat een kat carnivoor is en een konijn herbivoor, wat volgens mij zorgt voor een verschillend soort vlees.
Wel beste Zipper, soms kan een kat verrassingen bezorgen. Wij hadden vroeger een kat, een schat van een beestje. Wanneer ze in onze tuin of in de er naast gelegen weide een muis kon te pakken krijgen dan vrat ze die voor zowat de helft op. Maar op een dag kwam de grote verwondering. Ik was een pompoen aan het doorsnijden en haalde de zaadstrengen er uit. Onze kat was er zo begerig naar dat ze vanop de grond met een flinke sprong op onze schouder belandde (wat wel eens pijnlijk kan zijn voor het baasje) om toch maar “haar deel” ervan te krijgen.

Laatst gewijzigd door quercus : 11 november 2024 om 18:00.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2024, 18:13   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er is weinig verschil te proeven.
Zeker indien "typisch" Vlaams bereid in een stoofpot. dan moet je echt op de vorm van de botjes letten wil je het weten
Oud 11 november 2024, 18:18   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Bij deze mensen is de slinger blijkbaar helemaal doorgeslagen.
Is er onder ons iemand die ook alles over heeft voor z'n trouwe viervoeter.
Met alles bedoel ik uiteraard een smak geld.
Zelf heb ik altijd een hond gehad tot 4 jaar geleden.
Voor de aankoop heb ik nooit geld uitgegeven, ofwel was het een puppy uit het asiel (kost 100 euro, sterilisatie inbegrepen) ofwel was het een pup die ik kreeg.
Vaste kost was altijd de jaarlijkse vaccinatie en uiteraard de voeding, maar nooit kwam ik aan zo'n hoge bedragen.
Momenteel heb ik een huiskat, gehaald in het asiel, de kostprijs hiervoor was 150 euro. De poes was steriel gemaakt, was gechipt en had alle vaccinaties gekregen.
Voor de voeding geven wij ook niet echt veel geld uit.

Hun trouwe viervoeter mag de baasjes wel wat kosten: “Vier- ?* vijfduizend euro per jaar is geen uitzondering”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241108_96313508

Hasselt/As - Een hond kost een Belg jaarlijks gemiddeld 2.488 euro volgens een studie van HelloSafe. Drie kwart daarvan gaat naar voeding. Hygiëne, verzorging en medicatie kunnen dat bedrag nog flink aandikken waardoor zelfs een jaarbudget van vier- ?* vijfduizend euro geen uitzondering is.

...

Uit onze rondvraag blijkt dat voor veel hondeneigenaars niets te veel is voor hun huisdier. Zo weten mensen die een labradoodle, aussiedoodle of gelijkaardige kruisingen in huis nemen, sowieso een factuur van zo’n 125 euro per acht weken bij de hondenkapper moeten betalen. “Het zijn dieren die weinig haar verliezen. Het blijft in het vacht zitten. Daarom moeten de honden veel worden gekamd en om de twee maanden geknipt”, zegt Claudia Akkermans van DoodleCare uit Genk. “Daar ben ik zo’n 2 tot 2,5 uur per hond mee bezig. Maar het moet, anders moeten ze geschoren worden en dat is niet zo mooi.” Haar bloeiende zaak is ook het bewijs dat mensen zo’n tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond.
En hoeveel subsidies krijgen die hondenliefhebbers daarvoor?

Ik moet eerlijk toegeven, ik vind het ook normaal dat mensen zelf betalen voor hun hobbies.

De Meloengroenen en Sossen die de "netto opbrengers" binnen België afpersen voor hun importeren van overbevolking, da's een ander verhaal.

Ik moet zeggen, ik ga nog liever een Griekse 3 potige poes adopteren, dan 1 eurocent uit te geven aan een Boko Haram vrijheidsstrijder of soortgelijke.
Oud 11 november 2024, 19:45   #33
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel jij een vegetarier bent ? Want al die levende wezens we na een (meestal) ellendig leven de kop inslaan zijn ook niet vervangbaar.

Ach zijn we niet allemaal hypocrieten op de meeste vlakken
In een slachthuis werken, er zijn meer aangename jobs.

Dat is net zoals begrafenisondernemer.

Ze spreken over sommige gevallen met het post traumatische stress syndroom.
Oud 11 november 2024, 19:50   #34
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kelen, is dat je probleem?

Ze hangen die beesten dan ondersteboven op. 1 snelle haal en veel stuiptrekkingen.
Oud 11 november 2024, 20:08   #35
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
op vriendschap staat geen prijs
Eens een dierenvriend, altijd een dierenvriend.
Oud 11 november 2024, 20:15   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik bedoel er wordt ook nog altijd gelachen met seppeku.

Zo uw darmen eruit snijden als het allemaal niet meer waardig verloopt ...

Maar voor de poezewoefkes werd geen traan gelaten.

"Thhhh..."
Oud 11 november 2024, 20:19   #37
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoveel goorlapperij. Zet eens iets anders op. Dat snijden, is dat echt nodig?
Oud 12 november 2024, 06:56   #38
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dieren zijn fantastisch, zelfs als ze dagelijks uren tv kijken blijven ze voorspelbaar. Maar bij mensen keert zelfs uw familie tegen u nadat ge niet meer meeloopt in sprookjes van tv.

Zoiet mag zelfs 50k per jaar kosten.

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 november 2024 om 06:57.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 07:11   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn grootvader was een duivenmelker. Regelmatig ging er een mindere duif in de pan. Als kind nog veel gegeten. Alhoewel het net als een kip pluimvee is herinner ik me dat duif toch een heel andere smaak had.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2024 om 07:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2024, 07:14   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel beste Zipper, soms kan een kat verrassingen bezorgen. Wij hadden vroeger een kat, een schat van een beestje. Wanneer ze in onze tuin of in de er naast gelegen weide een muis kon te pakken krijgen dan vrat ze die voor zowat de helft op. Maar op een dag kwam de grote verwondering. Ik was een pompoen aan het doorsnijden en haalde de zaadstrengen er uit. Onze kat was er zo begerig naar dat ze vanop de grond met een flinke sprong op onze schouder belandde (wat wel eens pijnlijk kan zijn voor het baasje) om toch maar “haar deel” ervan te krijgen.
Een kat eet normaal de ingewanden van een muis op.
Een kat doet dat omdat een muis een graaneter is, voor de kat zitten dan in de muizendarmpjes ingrediënten die een kat normaal zo niet eet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be