Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2024, 11:10   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Een trouwe viervoeter mag wat kosten.

Er zijn honden die een echt luxeleventje mogen leiden.
4.500 tot 5.000 euro per jaar zijn geen uitzondering.

Bij deze mensen is de slinger blijkbaar helemaal doorgeslagen.
Is er onder ons iemand die ook alles over heeft voor z'n trouwe viervoeter.
Met alles bedoel ik uiteraard een smak geld.
Zelf heb ik altijd een hond gehad tot 4 jaar geleden.
Voor de aankoop heb ik nooit geld uitgegeven, ofwel was het een puppy uit het asiel (kost 100 euro, sterilisatie inbegrepen) ofwel was het een pup die ik kreeg.
Vaste kost was altijd de jaarlijkse vaccinatie en uiteraard de voeding, maar nooit kwam ik aan zo'n hoge bedragen.
Momenteel heb ik een huiskat, gehaald in het asiel, de kostprijs hiervoor was 150 euro. De poes was steriel gemaakt, was gechipt en had alle vaccinaties gekregen.
Voor de voeding geven wij ook niet echt veel geld uit.

Hun trouwe viervoeter mag de baasjes wel wat kosten: “Vier- ?* vijfduizend euro per jaar is geen uitzondering”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241108_96313508

Hasselt/As - Een hond kost een Belg jaarlijks gemiddeld 2.488 euro volgens een studie van HelloSafe. Drie kwart daarvan gaat naar voeding. Hygiëne, verzorging en medicatie kunnen dat bedrag nog flink aandikken waardoor zelfs een jaarbudget van vier- ?* vijfduizend euro geen uitzondering is.

...

Uit onze rondvraag blijkt dat voor veel hondeneigenaars niets te veel is voor hun huisdier. Zo weten mensen die een labradoodle, aussiedoodle of gelijkaardige kruisingen in huis nemen, sowieso een factuur van zo’n 125 euro per acht weken bij de hondenkapper moeten betalen. “Het zijn dieren die weinig haar verliezen. Het blijft in het vacht zitten. Daarom moeten de honden veel worden gekamd en om de twee maanden geknipt”, zegt Claudia Akkermans van DoodleCare uit Genk. “Daar ben ik zo’n 2 tot 2,5 uur per hond mee bezig. Maar het moet, anders moeten ze geschoren worden en dat is niet zo mooi.” Haar bloeiende zaak is ook het bewijs dat mensen zo’n tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 12:05   #2
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Wat een onzin weer!
Ze doen net alsof dierenliefhebbers de schuldigen zijn dat het houden en verzorgen van huisdieren onbetaalbaar gemaakt wordt door prijzen die de pan uitswingen!

Wie een dier in huis haalt neemt ook de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen: eten geven, vachtverzorging, dierenarts...etc..
Het is schandalig dat er een jaar-budget van 5.000 euro nodig is om een hond, kat of enig huisdier de nodige zorgen te kunnen geven.

Driekwart van dat bedrag gaat naar voeding....tja, je kunt de hond maar slecht laten verhongeren, hé?!
Het is niet de schuld van de hondeneigenaar dat de industrie de hondenvoeding peperduur maakt!
Idem voor de hondenkapper: de verzorging van de vacht bij sommige rassen is noodzakelijk voor de gezondheid van het dier....kijk maar eens hoe verwaarloosde honden met klitten in hun vacht eraan toe zijn bij inbeslagname!
Het is niet dat mensen die tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond maar ze kunnen niet anders want dat is een noodzaak voor de gezondheid van het dier.

Leugenmedia schuiven de schuld van hoge prijzen in de schoenen van de hondeneigenaars:
Citaat:
Uit onze rondvraag blijkt dat voor veel hondeneigenaars niets te veel is voor hun huisdier.
Hun trouwe viervoeter mag de baasjes wel wat kosten: “Vier- ?* vijfduizend euro per jaar is geen uitzondering”
Dat zijn dan hondeneigenaars die hun verantwoordelijkheid nemen om te zorgen voor hun viervoeters ondanks de hallucinante en schandalige prijzen die ze moeten ophoesten om nog voor hun huisdier te kunnen zorgen!

De waanzin gaat al zover dat men al verzekeringen aanbiedt voor het geval er onbetaalbare, medische ingrepen bij huisdieren nodig zouden zijn.
Compleet van de pot gerukt, zieke dieren worden enkel geholpen als je de peperdure factuur kunt betalen.

Laatst gewijzigd door Oma : 10 november 2024 om 12:12.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 12:34   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Als die mensen daar geen subsidies voor krijgen is dat volledig hun zaak wat ze met hun geld doen. Een van onze katten heeft me in Merelbeke ook eens een drieduizend euro gekost en we hebben hem uiteindelijk moeten euthanaseren. Geld is vervangbaar, een levend wezen niet. Ik ben zelfs al met een goudvis naar de dierenarts geweest…
Oud 10 november 2024, 12:37   #4
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

op vriendschap staat geen prijs
Oud 10 november 2024, 12:46   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Al een geluk we zo niet hoeven te denken over de varkens de konijnen de kwartels de kippen de runderen de tonijnen ......die vrienden zien we liefst alleen op ons bord Uw vrienden opeten wie doet dat nu ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 november 2024 om 12:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 12:48   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Juist, ook al is dat dan in deze relatie nogal “eten, verzorging en onderdak krijgen” gerelateerd
Oud 10 november 2024, 12:49   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als die mensen daar geen subsidies voor krijgen is dat volledig hun zaak wat ze met hun geld doen. Een van onze katten heeft me in Merelbeke ook eens een drieduizend euro gekost en we hebben hem uiteindelijk moeten euthanaseren. Geld is vervangbaar, een levend wezen niet. Ik ben zelfs al met een goudvis naar de dierenarts geweest…
Ik veronderstel jij een vegetarier bent ? Want al die levende wezens we na een (meestal) ellendig leven de kop inslaan zijn ook niet vervangbaar.

Ach zijn we niet allemaal hypocrieten op de meeste vlakken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 november 2024 om 12:56.
Oud 10 november 2024, 13:21   #8
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al een geluk we zo niet hoeven te denken over de varkens de konijnen de kwartels de kippen de runderen de tonijnen ......die vrienden zien we liefst alleen op ons bord Uw vrienden opeten wie doet dat nu ?
De discussie gaat niet over welke dieren als huisdier gehouden worden maar wat een trouwe viervoeter wel zou mogen kosten voor hondeneigenaren volgens de leugenmedia.
Boerderij- veestapel en seafood voor consumptie worden niet verkocht als huisdieren maar voor voeding.
Alhoewel er tegenwoordig zelfs hangbuikzwijnen als huisdier gehouden worden: 200 kg aan speklappen voor ingeval van hongersnood?
Spreek dus voor jezelf...heb jij misschien ook een hangbuikzwijn als huisdier, als "vriend"?
Oud 10 november 2024, 13:28   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er zijn honden die een echt luxeleventje mogen leiden.
4.500 tot 5.000 euro per jaar zijn geen uitzondering.

Bij deze mensen is de slinger blijkbaar helemaal doorgeslagen.
Is er onder ons iemand die ook alles over heeft voor z'n trouwe viervoeter.
Met alles bedoel ik uiteraard een smak geld.
Zelf heb ik altijd een hond gehad tot 4 jaar geleden.
Voor de aankoop heb ik nooit geld uitgegeven, ofwel was het een puppy uit het asiel (kost 100 euro, sterilisatie inbegrepen) ofwel was het een pup die ik kreeg.
Vaste kost was altijd de jaarlijkse vaccinatie en uiteraard de voeding, maar nooit kwam ik aan zo'n hoge bedragen.
Momenteel heb ik een huiskat, gehaald in het asiel, de kostprijs hiervoor was 150 euro. De poes was steriel gemaakt, was gechipt en had alle vaccinaties gekregen.
Voor de voeding geven wij ook niet echt veel geld uit.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241108_96313508

Hasselt/As - Een hond kost een Belg jaarlijks gemiddeld 2.488 euro volgens een studie van HelloSafe. Drie kwart daarvan gaat naar voeding. Hygiëne, verzorging en medicatie kunnen dat bedrag nog flink aandikken waardoor zelfs een jaarbudget van vier- ?* vijfduizend euro geen uitzondering is.

...

Uit onze rondvraag blijkt dat voor veel hondeneigenaars niets te veel is voor hun huisdier. Zo weten mensen die een labradoodle, aussiedoodle of gelijkaardige kruisingen in huis nemen, sowieso een factuur van zo’n 125 euro per acht weken bij de hondenkapper moeten betalen. “Het zijn dieren die weinig haar verliezen. Het blijft in het vacht zitten. Daarom moeten de honden veel worden gekamd en om de twee maanden geknipt”, zegt Claudia Akkermans van DoodleCare uit Genk. “Daar ben ik zo’n 2 tot 2,5 uur per hond mee bezig. Maar het moet, anders moeten ze geschoren worden en dat is niet zo mooi.” Haar bloeiende zaak is ook het bewijs dat mensen zo’n tweemaandelijkse kappersbeurt graag overhebben voor hun hond.
Ik denk dat dat toch een beetje bij de haren getrokken is, tenzij je een Newfoundlander hebt en elke week naar de hondenverzorger gaat.

En labradoodles zijn echt weer zo'n modehonden. Impulsaankopen zonder te beseffen wat voor een werk het is om dat haar klitvrij te houden.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 november 2024 om 13:41.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 13:36   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De discussie gaat niet over welke dieren als huisdier gehouden worden maar wat een trouwe viervoeter wel zou mogen kosten voor hondeneigenaren volgens de leugenmedia.
Boerderij- veestapel en seafood voor consumptie worden niet verkocht als huisdieren maar voor voeding.
Alhoewel er tegenwoordig zelfs hangbuikzwijnen als huisdier gehouden worden: 200 kg aan speklappen voor ingeval van hongersnood?
Spreek dus voor jezelf...heb jij misschien ook een hangbuikzwijn als huisdier, als "vriend"?
Alle dieren zijn mijn vrienden en niet alleen de rotverwende poezewoefkes

En neen ik heb thuis geen dieren maar het is niet opdat je een huisdier hebt je ook automatisch een dierenvriend zou zijn en of omgekeerd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 november 2024 om 13:37.
Oud 10 november 2024, 13:38   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen “familieleden” en vreemden. Het kan mij ook verdommen als er tienduizenden gazanen sneuvelen vergeleken met een familielid.
Oud 10 november 2024, 13:39   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En waarom dat onderscheid ? Waarom is een konijn voedsel en een kat niet ? Naar het schijnt proeft men amper het verschil.

Waarom eten we sardines maar gaan we met onze goudvis naar de veearts ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 november 2024 om 13:43.
Oud 10 november 2024, 13:42   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom dat onderscheid ? Waarom is een konijn voedsel en een kat niet ? Naar het schijnt proeft men amper het verschil.
Er zijn ook mensen die een konijn als huisdier hebben, onze buren bv. Dat diertje wordt ook rotverwend.
Oud 10 november 2024, 13:44   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn ook mensen die een konijn als huisdier hebben, onze buren bv. Dat diertje wordt ook rotverwend.
Ja dat is fijn maar niet alle konijntjes hebben dat geluk......die vinden we alleen leuk tussen de pruimen
Oud 10 november 2024, 13:53   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is fijn maar niet alle konijntjes hebben dat geluk......die vinden we alleen leuk tussen de pruimen
Je kan er voor kiezen geen konijn te eten en vlees te kopen dat in redelijke omstandigheden gekweekt wordt. Rechtstreeks bij de boer die je kent en waar je de koeien ziet lopen bv.
Oud 10 november 2024, 14:12   #16
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al jarenlang geen eigen huisdieren meer. Wèl sinds zo'n 3j de kater van de buren op bezoek.
Die komt hier altijd eten en slapen Alleen overdag.

Het stoort mij totaal niet. Zo om de 3 weken kopen we een nieuwe zak brokkenvoeding en verder heeft "meneer" de keuze uit 4 slaapkamers om te gaan maffen.

Soms slaapt hij op ons bed, soms in de 'gameroom' van de kleinkinderen, soms in de slaapkamer waar de kleinkinderbedden staan en af en toe in de 'lege' kamer waar alleen 2 stoelen staan. Hij wisselt graag af

Omdat het onze kater niet is: alleen de lusten maar niet de lasten.
Perfect voor mij dus!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 14:13   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan er voor kiezen geen konijn te eten en vlees te kopen dat in redelijke omstandigheden gekweekt wordt. Rechtstreeks bij de boer die je kent en waar je de koeien ziet lopen bv.
Dat is inderdaad wat we veel meer zouden moeten doen. Ik heb niks tegen vlees eten zolang de dieren een waardig leven mogen hebben alvorens ze naar de slacht gaan. Ik betaal daar dan ook zonder problemen meer voor....en ik eet dan maar wat minder
Ik gruwel van dieren die hun korte leven in miserabele omstandigheden moeten doorbrengen zonder enige bewegingsvrijheid enkel alleen tot ze vet genoeg zijn om te worden geslacht. Toestanden in sommige varkenskwekerijen zijn schrijnend. Ook kippen hebben een niet benijdenswaardig bestaan.
Nu denk ik het in BE nog wel meevalt in vgl met sommige landen
Oud 10 november 2024, 14:14   #18
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Konijnen moeten altijd minstens per 2 verblijven! Veel mensen weten dat dus niet. Triestig....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 15:04   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom eten we sardines maar gaan we met onze goudvis naar de veearts ?
Zou mij wel verwonderen omdat een kat carnivoor is en een konijn herbivoor, wat volgens mij zorgt voor een verschillend soort vlees.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2024, 15:32   #20
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zou mij wel verwonderen omdat een kat carnivoor is en een konijn herbivoor, wat volgens mij zorgt voor een verschillend soort vlees.
Het smaakt toch ongeveer hetzelfde. Wij hebben eens een overreden kat aan ons tante gevoederd en die heeft ook niks geproefd.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be