![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=4][/size] En dat wilt zeggen veel fruit, veel groenten, en producten vol ijzer, creatine, dierlijke eiwitten en in-vet-opgeloste vitamines enerzijds, ofwel met chemische supplementen anderzijds. Doe je dat NIET, dus ga je van de hak op de tak vegetariër worden, dan ontrek je je lichaam van essentiële stoffen, en wordt je op een dag wakker om te merken dat de cliché's je realiteit zijn geworden. Hiernaast zal er een evenlang lijstje zijn dat aantoont dat elke dag je portie rood vlees (+- 100grammen) je eveneens behoed tegen talloze aandoeningen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijne tijd ging dat anders; bord niet leeg dan een schep er bovenop en blijven zitten tot het op was! Snotneuzen kregen geen eigen mening over eten bij ons thuis. En als we teveel van onze tetter maakten kon het bord wel eens op ons hoofd terecht komen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voordat de discussie helemaal langs elkaar doorloopt: Muys had het over een "ondoordacht" stoppen en ondanks de nogal opruiende stellingen en het valse gebruik van het woord "substituten" denk ik dat ook Raven vooral poogt te zeggen dat "ondoordacht" vegetarisme per definitie niet gezond kan zijn. Met "ondoordacht" versta ik dan vegetariërs die denken toe te komen met een klassieke schotel, maar dan zonder het vlees. En niet zoals doggy juist aangeeft, het incorporeren van noten, zaden, peulvruchten, ... in gerechten, daar waar de moderne "fast food" keuken deze zaken totaal over het hoofd ziet.
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() UITERAARD eten vegetariërs veel groenten en fruit, wat anders? het belangrijkste in EENDER WELK diëet of voedingswijze is dat je véél variatie in je maaltijden stopt. zo kan je zonder veel moeite vegetarisch eten, tegenwoordig. persoonlijk gebruik ik geen chemische supplementen er zullen inderdaad ongezonde vegetariërs zijn, net zoals er ongezonde carnivoren en omnivoren zijn. maar het fabeltje dat vegetarisme in sé ongezond is, mag stilletjesaan wel eens verdwijnen, vind ik.
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een ondoordacht diëet is zowiezo ongezond, of het nu vegetarisch, veganistisch, carnivoor, omnivoor of whatever is.
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() bont is lelijk
![]() ik ben eigenlijk een serieus dierenvriend: ik zie ze zo graag, dat ik er elke dag wat van eet. |
![]() |
![]() |