Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 16:05   #21
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Daarzonder wordt je een bleek manneke, met allerhande tekorten, dat omvalt bij de minste wind, en na een paar jaar toch verhongerd is(want, uiteindelijk, je kan er niet zonder).
Miljaar zeg, kun je nog meer ongegronde clichés in één zin krijgen?
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 17:11   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
informeer u, alsjeblief!
http://www.vegetarisme.be/php/faq.ht...s=3&ss=2&sss=4

[font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2]"Hoewel we dénken dat we er één zijn en ons gedragen alsof we er één zijn, zijn mensen van nature geen carnivoren. De dieren die we doden om op te eten, worden ons vroeg of laat fataal, want hun vlees dat cholesterol en verzadigde vetten bevat is eigenlijk niet geschikt voor menselijke consumptie. Mensen zijn van nature herbivoren."
(William C. Roberts, MD, hoofdredacteur van het 'American Journal of Cardiology') [/size][/font]

[font=Arial, Helvetica, Verdana][size=2] "Wetenschappelijke gegevens wijzen op een positief verband tussen een vegetarisch voedingspatroon en een lager risiko op verschillende chronische degeneratieve ziektes en aandoeningen, inclusief zwaarlijvigheid, hart en vaatziekten, hypertensie, suikerziekte en sommige kankers.
Om volwaardig te zijn moet een vegetarisch voedingspatroon degelijk gepland worden, net zoals om het even welke andere voedingswijze."1
[/size][/font] [font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2]
[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica][size=2]Een vegetarisch eetpatroon is mogelijks gezonder dan het traditionele eetpatroon waarmee de meesten onder ons grootgebracht werden. Onderzoek in de voorbije twintig jaar heeft duidelijk de voordelen van vegetarische voeding aangetoond en dit zowel om bepaalde aandoeningen te voorkomen als om ze te helpen behandelen. Hiertoe behoren cardiovasculaire aandoeningen, kanker, zwaarlijvigheid en suikerziekte. Bovendien hebben vegetariërs een lager risiko op galstenen2 en constipatie3. Er bestaan zwakke tot redelijke aanwijzingen dat vegetariers minder kans zouden hebben om osteoporose4, diverticulose5, nierstenen6, appendicitis7, Alzheimer8, caries9 en tanderosie10 te ontwikkelen. Sommige studies tonen ook aan dat astma en allergieën minder voorkomen bij vegetariërs11. Bij astmapatienten zou een veganistisch dieet zelfs de nood aan medicatie en de intensiteit en frequentie van de aanvallen kunnen doen afnemen12.

http://www.vegetarisme.be/php/gezond...s=3&ss=2&sss=1
[/size][/font]
[size=4]........ALS JE COMPENSEERT MET SUBSTITUTEN![/size]
[size=4][/size]
En dat wilt zeggen veel fruit, veel groenten, en producten vol ijzer, creatine, dierlijke eiwitten en in-vet-opgeloste vitamines enerzijds, ofwel met chemische supplementen anderzijds.

Doe je dat NIET, dus ga je van de hak op de tak vegetariër worden, dan ontrek je je lichaam van essentiële stoffen, en wordt je op een dag wakker om te merken dat de cliché's je realiteit zijn geworden.

Hiernaast zal er een evenlang lijstje zijn dat aantoont dat elke dag je portie rood vlees (+- 100grammen) je eveneens behoed tegen talloze aandoeningen.
Oud 5 januari 2005, 17:15   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik wil hier nog even aan toevoegen dat bijvoorbeeld het ondoordacht stoppen met vlees eten op jonge leeftijd zeer verstrekkende gevolgen kan hebben wanneer men later de volwassenheid bereikt. zeker oppassen met jonge tienermeisjes die ineens, omdat het een modetrend is, beslissen vegetarier te worden. indien ze dat doen moet je zeker een arts raadplegen die supplementen zal voorschrijven.
Daar ga ik volledig mee akkoord want een tienermeisje in mijn schoonfamilie heeft dat een lange tijd gedaan uit idealisme en ja hoor alle problemen die je maar kon denken na een tijd. Moe, bleek en andere zaken die niet goed gingen. Na een ernstig gesprek met de dokter heeft ze toch dat ideaal maar laten gaan en is alles weer goed gekomen, maar ze is wel klein gebleven.
In mijne tijd ging dat anders; bord niet leeg dan een schep er bovenop en blijven zitten tot het op was!
Snotneuzen kregen geen eigen mening over eten bij ons thuis. En als we teveel van onze tetter maakten kon het bord wel eens op ons hoofd terecht komen ook.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 17:16   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Voordat de discussie helemaal langs elkaar doorloopt: Muys had het over een "ondoordacht" stoppen en ondanks de nogal opruiende stellingen en het valse gebruik van het woord "substituten" denk ik dat ook Raven vooral poogt te zeggen dat "ondoordacht" vegetarisme per definitie niet gezond kan zijn. Met "ondoordacht" versta ik dan vegetariërs die denken toe te komen met een klassieke schotel, maar dan zonder het vlees. En niet zoals doggy juist aangeeft, het incorporeren van noten, zaden, peulvruchten, ... in gerechten, daar waar de moderne "fast food" keuken deze zaken totaal over het hoofd ziet.
Oud 5 januari 2005, 18:48   #25
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
[size=4]........ALS JE COMPENSEERT MET SUBSTITUTEN![/size]

En dat wilt zeggen veel fruit, veel groenten, en producten vol ijzer, creatine, dierlijke eiwitten en in-vet-opgeloste vitamines enerzijds, ofwel met chemische supplementen anderzijds.
substituten?
UITERAARD eten vegetariërs veel groenten en fruit, wat anders?
het belangrijkste in EENDER WELK diëet of voedingswijze is dat je véél variatie in je maaltijden stopt.
zo kan je zonder veel moeite vegetarisch eten, tegenwoordig.
persoonlijk gebruik ik geen chemische supplementen

er zullen inderdaad ongezonde vegetariërs zijn, net zoals er ongezonde carnivoren en omnivoren zijn.
maar het fabeltje dat vegetarisme in sé ongezond is, mag stilletjesaan wel eens verdwijnen, vind ik.
Oud 5 januari 2005, 18:51   #26
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Voordat de discussie helemaal langs elkaar doorloopt: Muys had het over een "ondoordacht" stoppen en ondanks de nogal opruiende stellingen en het valse gebruik van het woord "substituten" denk ik dat ook Raven vooral poogt te zeggen dat "ondoordacht" vegetarisme per definitie niet gezond kan zijn. Met "ondoordacht" versta ik dan vegetariërs die denken toe te komen met een klassieke schotel, maar dan zonder het vlees. En niet zoals doggy juist aangeeft, het incorporeren van noten, zaden, peulvruchten, ... in gerechten, daar waar de moderne "fast food" keuken deze zaken totaal over het hoofd ziet.
voila! we zijn er.
een ondoordacht diëet is zowiezo ongezond, of het nu vegetarisch, veganistisch, carnivoor, omnivoor of whatever is.
Oud 6 januari 2005, 07:28   #27
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

bont is lelijk en het hele latenweffeenzeehondjedoodknuppelen-geval komt nu eenmaal niet zo gezellig over bij de mensen in de huiskamer.

ik ben eigenlijk een serieus dierenvriend: ik zie ze zo graag, dat ik er elke dag wat van eet.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be