![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Lorre moet het met minder ook kunnen. Hij moet niet boven zijn stand leven, ook al is hij van adel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prins Laurent wilt toegang tot de sociale zekerheid, hij vindt dat hij daar recht op heeft, want hij sorteert z'n afval en hij betaald belastingen.
Zijn kinderen, die een zware militaire opleiding krijgen, kunnen vallen tijdens een oefening en dan levenslang gehandicapt zijn. (die blaas weet zeker niet dat militairen in opleiding verzekerd zijn) En eens zijn dossier rond is, wilt hij verhuizen naar Italië, want in Italië voelt hij zich thuis, daar liggen z'n roots. Welnu prins Woef, niets houdt u tegen om nu al te verhuizen, in België hebben we al parasieten genoeg (blijkt dat z'n dotatie, van 388.000 euro / jaar, doorloopt als hij dubbele nationaliteit aanneemt). Prins Laurent sleept Belgische staat voor rechter om toegang tot sociale zekerheid: “Een migrant die in België aankomt en hier wettelijk verblijft, krijgt het meteen. En ik niet?” “Ben ik dan zo’n ‘zagepiet’? Ik vraag heus geen geld, alleen gelijke rechten.” Maandag wordt voor de Brusselse arbeidsrechtbank de zaak behandeld waarin prins Laurent (61) toegang eist tot de sociale zekerheid in ons land. Hij heeft die niet, omdat hij als actief lid van de koninklijke familie al een dotatie van 388.000?euro krijgt. “Denkt u dat het voor mij makkelijk is om de Belgische Staat voor het gerecht te slepen?” https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241123_92559154 Misschien moet ie, net zoals zelfstandigen, sociale zekerheid betalen. Waarom eist u nu met een proces toegang tot die sociale zekerheid? “Dat spreekt toch voor zich? In ons land krijg je rechten als je je plichten vervult. Dat doe ik. Ik doe mijn werk, ik betaal belastingen, ik sorteer mijn afval. Maar ik krijg geen enkel voordeel uit dat systeem. Mijn vrouw heeft geen recht op pensioen. Probeer dat nu eens uit te leggen. Ik vraag heus niet om geld, enkel om gelijke rechten. Ben ik dan zo’n ‘zagepiet’ als ik dat vraag?” Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 november 2024 om 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervolg uit hbvl
Hoe kijkt uw familie naar deze zaak? “Ik heb daar met hen geen gesprekken over. Het zijn niet hun problemen en ik wil hen er niet mee lastigvallen. Ik weet wel dat de kinderen van mijn broer met dezelfde situatie geconfronteerd zullen worden, dus ik hoop dat ze er wel bij stilstaan.” Hoe bedoelt u? “De dotaties doven uit. Na Astrid en ik, zullen enkel de koning en koningin nog een dotatie ontvangen. Niet meer de broers en zussen van de koning of koningin. Mijn neefjes en nichtjes Gabriël, Emmanuel en Eléonore (de kinderen van koning Filip en koningin Mathilde, red.) zullen dus ooit dezelfde problemen krijgen.” Hier slaat hij de bal volkomen mis. Als die neefjes geen dotatie krijgen, moeten ze werken voor hun geld. Werken houdt in dat je SZ moet betelen en dus ... Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 november 2024 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HBVL vervolg
Ligt u wakker van deze zaak? “Van de veiligheid van mijn vrouw en kinderen, ja. Toen mijn zonen aan de Koninklijke Militaire School begonnen, moesten ze met wapens leren omgaan. Dan kan er veel mislopen. Ik was ook bang dat ze hard zouden vallen bij een oefening. Als ze verlamd raken voor de rest van hun leven – het doet pijn om te zeggen – dan kan ik dat niet betalen. Dus leef ik in de voortdurende angst dat er iets met mijn kinderen zou gebeuren. Ze hebben een rijbewijs. Wat als er iets gebeurt in het verkeer? Wat moet ik dan beginnen?” |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() En ergens heeft prins woef wel een punt: elke belg is gelijk voor de wet?
Anderzijds krijgt de koninklijke familie meer dan genoeg dotaties van ons belastinggeld (dat is ook de pot van SZ door de belastingbetalers) om eventuele ziektekosten zelf te betalen. Hij krijgt dus eigenlijk al geld van de sociale zekerheid.... ![]() Maar....als het van bartje de weffer afhangt met zijn afbraakbeleid dan krijgt niemand nog sociale zekerheid want daar wil de keizer van 't schoon verdiep het geld halen om het begrotingsgat te dichten dat hijzelf en politieke kornuiten graven door wanbeleid. Bartje kan beter de terugvorderingen van enorme miljoenenfraudes bij brusselse ocmw's al gebruiken, dat scheelt al een pak bezuinigingen met afbraak van onze SZ voor ziekenzorg/verzorgingsstaat...
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als elke Belg gelijk is voor de wet, waarom krijg ik dan geen dotatie van meer dan 350.000 euro per jaar? Of is die gelijkheid er alleen maar als het prins Woef uitkomt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even de naam van Bart correct gespeld. Het is net door op de centjes te letten dat we garanderen dat iedereen de SZ krijgt die hij of zij nodig heeft. Met Brussel heeft Bart de kloten van Schoof te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...93&postcount=9
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 november 2024 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dubbele draad. Op 16 november is er reeds een draad met dit onderwerp opestart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij wil gelijke rechten nu een deel van zijn meerrecht is teruggetrokken en over gelijke plichten zal hij het wel nooit hebben.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel miljoen euro heeft die ondertussen al op zijn bankrekening als daar ieder jaar 250.000 bij komt ???? ![]() Daar moet je toch al eens een weekje hospitaal mee kunnen betalen.....trouwens niemand verplicht hem om naar dure privaat klinieken te gaan. Hij kan naar (OCMW ziekenhuis) St Pieter gaan in Brussel daar worden zelfs daklozen gratis verzorgt en of behandelt. En zoals hier al geschreven niemand belet hem om zijn dotatie en functie te laten varen. Hij kan direct naar de VDAB en zich inschrijven voor een knelpuntberoep......zo is hij ook direct in orde met zijn SZ. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 november 2024 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is nen echte bedelaar, hij vindt dat het gepeupel moet afdragen voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als zelfstandige kan het niet. En als ik mij goed herinner kon zijn vrouw vroeger aansluiten bij een mutualiteit, maar op een zeker moment kon dat ook niet meer.
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarom: Prins Laurent for president! Dan is alles opgelost!
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelijke rechten: iedereen een dotatie van 388.000 euro en naar gratis eet- en zuipfeestjes ...
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 24 november 2024 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wil hij eens gaan werken, is het weer niet goed...
![]()
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|