![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Runds / varkensgehakt, zo waar de slierten nog in de verpakking zitten. Ik kook die volledig, zoals ze uit het pak komen. Na het koken (duurt wel even) laat ik het gehakt afkoelen en frutsel ik die slierten uit elkaar Lekker ... Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 november 2024 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kastanje champion pastinaak soep.
250 gram spekblokjes. 250 gram geroosterde kastanjes (snij 3/4 rondom in, week 15 minuten in zout water, drogen en dan de pan in met een deksel erover, ze zijn klaar als ze goed open staan. Pellen en hakken tot een zeer grof meel) 450 gram champions (parijse en portobello, ik denk dat een mix boschampions wel iets bijvoegt ) 1 Dikke ajuin 3 of 4 pastinaken. 6 tenen knoflook 1 liter bouillion (zelfs groentenbouillion werkt) Kruiden, Zout, peper, tijm. Bak de spekblokjes tot de "knapperigheid gewenst" Schep de spekblokjes uit en zet opzij. Fruit de ajuin in de pan met smout (neem wat smout weg indien te veel), voeg de knoflook bij als de ui goudkleurig word. Gooi dit alles in de kookpot.Begin met stoven en voeg onmiddelijk de gehakte paddestoelen bij. Dit tot de paddestoelen voldoende "gekrompen" zijn en hun vocht hebben afgegeven. (10 minuten, desnoods olijfolie of opzij gezette smout bijvoegen) Voeg de geroosterde en gehakte kastanjes bij en roerbak dit voor 2 minuutjes. Overgiet met de bouillion. (zelfs groentenbouillion gaat prima, dankzij de basis met het spek) Voeg de schijven pastinaak toe. Laat rustig pruttelen tot de pastinaak beetgaar is. Alles mixen tot het een egale smeuige soep is. Voeg de kruiden bij, zout, peper en komijn. Geef het nog 5 minuten zacht pruttelen om de smaken elkaar goed te laten kennen. Dien op met een garnering naar keuze, waaronder de spekblokjes en een wolkje kastanjekruimels.
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begin altijd met paar flinke ajuinen aan te stoven in ruime laag olijfolie aangevuld met kokosolie of ghee, naar gelang welke extra smaaktoets ik erbij wil. Daarboven de groenten die in aanbod/voorraad zijn (aangevuld met overschot van bv. broccoli-stelen of bloemkoolbladeren, van een vorige 'gerecht' bereiding van deze groenten). Geen bouillonblokske met al die smaakversterkers erin, maar deze kruidenmengeling (ik heb geen belangen bij deze firma) en doe er dan zelf (kwaliteits)zout erbij. Niet teveel water zodat het een goed gevulde soep is. En omdat ik weinig vlees en bijna nooit 'ouderwets' vlees (varkenspoten, kop, ossenstaart, soepbeen, soepkip...) eet of gebruik in de soep, werk ik af met een paar scheppen rundercollageen poeder (collageen essentiële bouwsteen voor o.a. darmen, pezen, gewrichten,...). Chiazaad of lijnzaad durf ik er ook wel indoen, geeft ook wat extra binding/vulling. Nog geen ervaring ermee, maar de komende maanden staat winterse erwtensoep met goed veel spek (en dan kan ik de collageenpot links laten liggen) op planning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook niet mijn manier maar hey,... wel snel eh?
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik smijt ook dikwijls gewoon wat samen in 1 pot om dan gewoon tot soep te mixen.
Kervelsoep is meestal zo: Diepvries ui, diepvries knolselder, diepvries kervel opkoken in bouillon en mixen.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren wortel-paprika soep gemaakt.
Met een beetje curry-pasta, gember en chilipepers erbij. Lekker. Volgende keer ietsje minder gember gebruiken, die kwam er nu net iets te hard boven uit naar mijn smaak.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pastinaak-pompoensoep staat te pruttelen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag heerlijke soep gemaakt.
Ik heb de ingrediënten iets aangepast. De verse gesneden groenten kocht ik in de winkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geroosterde knoflooksoep.
Runderbouillion is de basis voor de soep Per persoon een grote knoflookbol. Onthoofd die (top afsnijden dat je de bovenkant van de teentjes goed ziet), en plaats deze op een aluminium vel. Besprenkel ze met olijfolie en kruiden naar wens. Vouw het aluminium dicht en leg ze in de oven, of in een roker, lage temperatuur voor zo'n 40 minuten, tot de teentjes kneedbaar zacht zijn. Ondertussen bak je spekblokjes tot de knapperigheid gewenst. In het spekvet carameliseer je ongeveer evenveel ui als je knoflook aan't roosteren bent. Om de soep meer vulling te geven is een gesnipperde kool een optie. De geroosterde knoflookbollen kan je gewoon uitknijpen in de pot, de velletjes zijn niet gewenst. Voeg hier ook de gecarameliseerde uien bij, en een deel van de runderbouillion. Mixen tot smeuig. Voeg een kop parmezaan of soortgelijke harde kaas en de gesnipperde kool bij om de soep meer vulling te geven. Kruiden naar wens. Opwarmen en een kop room bijvoegen. Niet laten koken. Dien op in een soepkom, met een klein handje spekblokjes en een stevige boterham.
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Haaienvinnensoep.
Dat is infeite kippenbouillon, pijpajuin , een paar stukjes kippenwit, met wat maizena een ei en een beetje sojasaus. Poepsimpel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder haaienvinnen ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In ons landje zul je geen haaienvinnen op legale markt vinden.
Haaienvinnensoep in het Chinees Restaurant is nep. Er bestaan zelfs namaak haaienvinnen , net zoals namaak krab. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 30 november 2024 om 13:20. |
![]() |
![]() |